Stránka 1 z 2
Napsal: stř 02.09.2015 09:25
od leitonn
Ahoj,
vím, že se toto téma všude probíralo, ale zajímala by mě zkušenost přímo s BMW 530D 160 kw 2003 po zaslepení klapek sání, jeslti se auto začalo chovat nějak jinak?
Někde se psalo, že se zvýšila spotřeba a snížil výkon při nižších otáčkách, má někdo s tímto zkušenost příp. jak se toto projevilo?
Přemýšlím, že zaslepení provedu, ta obava z výměny motoru je velká
Má někdo reference na někoho, kdo záslepky prodává?:)
Díky.
Napsal: stř 02.09.2015 09:56
od mi00wa
Spotřeba zůstala stejná, ale někdo pocítil že se snížil trocha výkonu v malých otáčkách nebo táhne stejně jako by tam klapky byly.
Myslím že nepocítíš změnu.
Napsal: stř 02.09.2015 10:03
od leitonn
Ok super, koukal jsem, že je prodávají na bazoši, ale otázka je, je nutno kupovat tyto záslepky a dávat je tam nebo je možný jen vířivý klapky vyndat a odstrani klapku a vrátit zpět?
viz tento návod
http://www.bmw-club.cz/forum-tema/odstr ... 530d-21203
Napsal: stř 02.09.2015 10:19
od hansm5
leitonn píše:Ok super, koukal jsem, že je prodávají na bazoši, ale otázka je, je nutno kupovat tyto záslepky a dávat je tam nebo je možný jen vířivý klapky vyndat a odstrani klapku a vrátit zpět?
tenhle je vyrabi a prodava
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... le&u=12802
Napsal: stř 02.09.2015 17:09
od TANN3R
Já už pár záslepek klubákům rozeslal, víc info v podpisu.
Co se týká toho návodu, klidně to tak můžeš udělat. Zabráníš tomu nejhoršímu - nasátí klapky do motoru. Jen je pak problém s těsností. I origo těsnění (pokud ho nikdo neměnil) bude prolínat a utěsnit dlouhodobě ten vrut taky nejde. Přímo pod klapkama je řj žhavení a to je taky důvod, proč tak často odchází - kape na ni olej. Je otázka zda těch ušetřených 6 stovek za to stojí.
Nebo máš ještě jednu možnost, pokud máš už klapky vel. 33mm. Můžeš je jen vyndat, přetěsnit a vyčistit (většinou už ale tečou i kolem hřídelky). Tyhle zesílené klapky už totiž tolik nepadají, jen když je kolem nich hromada karbonu a nemůžou normálně fungovat, pak se ukroutí.
Napsal: stř 02.09.2015 20:30
od horan
Jestli mas ty vetsi, tak doporucuji pretesneni. Ja je pretesnil a nechal je funkcni.
Na e46.jsem je kdysi vyhodil (byly tam ty slaby) a bylo to na hovno. Z nizkych otacek se to nechtelo posbirat.
Ale kazdej rika neco jinyho.
Napsal: stř 02.09.2015 21:15
od TANN3R
Já jich zaslepil už desítky a rozdíl ve výkonu prostě není pozorovatelný. Musel si někde jinde udělat chybu..
Napsal: čtv 03.09.2015 07:46
od horan
Kdyz myslis.
Napsal: čtv 03.09.2015 09:34
od matiz
TANN3R píše:Já jich zaslepil už desítky a rozdíl ve výkonu prostě není pozorovatelný. Musel si někde jinde udělat chybu..
Ja taky a vsechny jely o z prdele chlup hure z nejnizsich otacek. Troufam si rict ze chybu u takoveho ukonu udelat nejde...
Napsal: čtv 03.09.2015 12:07
od leitonn
Jsem lehce na rozpacích, každý říká něco jiného
Hlavně mě zajímá ta ztráta výkonu, zajímalo by mě o kolik to má po odstranění nižší výkon...
Napsal: čtv 03.09.2015 12:14
od matiz
Presneo z prdele chlup, rmereno s certifikovanou obsluhou... O neco malinko, temer neznatelne, ja to citim. Nicmene nuze zalezet i na konkretnim sw v aute, tezko rict. Ja to proste registroval ze to je o fous horsi z nejnizsich otacek. Nicmene za nove sani by mne to nestalo.
Napsal: čtv 03.09.2015 12:36
od horan
Tak jak pise matiz. Kazdopadne se nedivim, protoze znam lidi, kteri nepoznaji ani uplne prazdny kolo a k zastaveni je donuti az rachot a jiskry od disku.
Ano v tom pripade k zadnemu snizeni vykonu nedojde.
Taky jsem nehodlal kupovat nove sani, ale kdyz jsem videl na manzelcinym aute, ze ma zesileny klapky a jen tekly kolem hridelek, tak proc to neopravit. Gufera staly tusim 1000, sroubky par korun a prace nic.
Napsal: čtv 03.09.2015 12:52
od zidators
Já je na své 530d e60 nestihl zaslepit, zničilo mi to motor, nechal sem udělat komplet generalku která stala kolem 90tisic.. Před dvouma rokama .. Jen chyba byla že sem nechal repasovat vstriky .. Jeden začal časem chcat, opět zničeny motor, roztekly píst a vydreny blok tak moc že už nemělo cenu s tím něco dělat. Tento měsíc mi vyměnili celý motor. Motor, nové vstriky a dalších pár prkotin co bylo potřeba udělat = 85tisic .. Vše tohle to zaclo tím že sem ty klapky nezaslepil. Po zaslepení jsem nepoznal žádné snížení výkonu nebo tak. Auto jelo stejně jak s klapkami. S klapkami pryč ! A budeš mít klid
Napsal: čtv 03.09.2015 13:17
od leitonn
Ok, vrhnu se na to hned příští víkend, už mě to straší

Napsal: čtv 03.09.2015 16:03
od TANN3R
S tím snížením výkonu je to tak, že sice úbytek je, i když opravdu minimální, ale hlavně nepodstatný protože je v otáčkách, ve kterých tě automat nenechá zrychlovat - podřadí - a s manuálem by si se v těchto rpm s ohledem na převodovku a dvouhmotu neměl pohybovat už vůbec. Pokud má někdo potřebu "dávat plnej" už od 1500 ot, tak snížení výkonu pocítí..
Napsal: čtv 03.09.2015 16:23
od Teddy
Já jsem je taky nechal vyndat. Konečně jsem pak klidně spal.
Řekl bych to asi takhle. Kdyby ti je někdo vyndal aniž bys o tom věděl, tak to zcela určitě na výkonu nepoznáš.
Ten kdo auto perfektně zná a cítí to stejně netahá od volnoběhu a ten kdo jezdí klobouka má ten motor stejně už tak utahanej, že mu to může bejt jedno.

Napsal: čtv 03.09.2015 19:00
od leitonn
Ok, vrhnu se na to příští sobotu až příjdou záslepky
Díky všem moc za rady, budu moc v klidu spát a jsem zvědavý, na to snížení výkonu

Napsal: čtv 03.09.2015 22:26
od Asfix
Po vyndani klapek sem napis svuj postreh a pocity. Take se na to chystam, a take si rikam jo, ne, jo, ne .. procetl jsem o tom hodne a stale nevim

sani jsem mel venku a klapky ,,zatim,, ok .. i tak se na to take chystam.
Napsal: sob 03.10.2015 10:37
od SpookyKT
Zítra proběhne výměna starého sání za nové, zesílené. Tak jsem zvědavej jak ty starý při 260k vypadaj. Pak nahodím foto.
Napsal: sob 03.10.2015 15:16
od leitonn
Ja tedy musim rict, ze po zaslepeni jsem zadny rozdil nepoznal, nastesti

takze urcite doporucuji zaslepit, lepsi nez pak resit mnohem vetsi problem:-) ty klapky byly uz totalne zapeceny, hnus
