Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 27.08.2015 22:42
od mihale61
caute,
jsem tady novy a mam e61 asi mesic predtim jsem mel jen e30, prosimvas o zkusenosti jestli je realna spotreba po meste klasickou jizdou zadny duchodce ale ani zavodnik 11l/100km , kdyz jsem jel dalnici pres 1000km do chorvatska udelal jsem 7,2 pri jizde 140-150km/h svagr si koupil 330d tour a je po meste na spotrebe 7 a mimo i kolem 5,5...je mozne ze je takovy rozdil v te vaze? uz me jeden strasil ze mi odchazi vstriky tak nevim ceho se bat vic, jestli spotreby 11 nebo repase vstriku ...:) diky za kazdou radu

[OO=[][]=OO]

Napsal: čtv 27.08.2015 22:54
od MadButcher
Ahoj, doporucil bych zmerit teplotu pri jizde, je tady navod. Bezne muze byt jeden nebo i oba termostaty spatne, motor ma pak mensi teplotu a nefunguje spravne, proto ma vetsi spotrebu.

Samozrejme nacteni chybovych hlasek a analyza, muze tam byt dalsi problem.

Po meste ale 11 muzes mit, zalezi na stylu. Neni potreba na to moc slapat, tento motor ma silu i v nizkych otackach a na popojizdeni v kolonach to staci.

Napsal: pát 28.08.2015 19:40
od dafson
Bud v klidu ja mam mesto 13litru a podle pocitace teplota motoru 90stupnu.

Napsal: pát 28.08.2015 21:29
od skanzen
11.5 v malom meste podla BC na e39 automat 142kw. Inak 7.3 priemer podla tankovania. E60 je troska tazsia myslim.

Napsal: sob 29.08.2015 09:39
od ugurundu
Ahoj,

zalezi ma na ni DPF?
Jaky ma kola? - mensi kola mensi spotreba - vetsi kecani PC.
oboji automat?
oboji combi?

Napsal: sob 29.08.2015 10:10
od Vlasta
Automat ve městě přidá tak 2 litry, půl litru až litr může být rozdíl hmotnosti mezi trojkou a pětkou, minimálně litr navíc udělá motor před FL (solenoid vstřikovače) a po FL (piezo)

Napsal: sob 29.08.2015 20:07
od mihale61
no ja mam pred fl, 160kw automat, zkusim poresit ty teploty a pak treba i vstrikovace podle diag, a uvidime a ta 330d je manual a ja mam 530d automat. i kdyz se snazim po meste jezdim kolem 10,5 sice na dalnici jsem jel za 8 a to jsem jel porad 180-200 tak nevim jestli fakt ten automat vtom meste tak trpi na tu spotrebu... DPF mam (zatim) akola 18 no uvidime co ukaze diag. Diky za rady zajimalo me jestli to ma smysl resit nebo jestli je to bezne :)

Napsal: sob 29.08.2015 20:36
od Fx
Docela často jsou tahle auta napadena i špatným chiptuningem :-)

Napsal: sob 29.08.2015 21:11
od mihale61
Fx píše:Docela často jsou tahle auta napadena i špatným chiptuningem :-)
to me taky napadlo protoze i pres 200kg rozdilu to 330d stiham vpohode...cekam az bude mit bratr cas a skoukne mi ty mapy jestli na to nekdo nesahal...

Napsal: ned 30.08.2015 08:26
od leitonn
Ja mam teda e60 530d 160 kw, ted nove chip od diesel technika a jezdim dalky za 6 litru, a to se s tim neseru, po meste mam 6.8. Rekord byl 400km po dalnici 130 na tempomatu 5.8 :-) ja jsem spokojenej.

Napsal: ned 30.08.2015 11:57
od Vlasta
Já jel s 535d Prostějov - Praha, dálnice téměř bez provozu, tempomat 180, průměrná rychlost dle PP 158 za 8,7 l/100 km. Teď 70% provozu jezdím město, podle PP 10,8 l/100 km

Napsal: ned 30.08.2015 21:19
od mihale61
tak chip tam zadny neni dnes to bracha kontroloval, uvidime dame pryc dpf protoze je uz hin(rezave koncovky, a palubak i diag pise dpf pozaduje servis) pak tomu pridame par poniku a uvidime co bude...:)

Napsal: stř 02.09.2015 14:55
od mihale61
No tak jsme merili i teplotu motoru a podle diag ma skoro porad 100st to je v poradku? Jinak tlak turba 1,1-1,2 a palivo taky ok.zkusim paliv filtr vymenit a dpf dat do zida:-)

Napsal: stř 02.09.2015 15:58
od JaraX
jj dejte pryč DPF, to se vyplatí, hlavně když pak budete chtět lyžovat nebo do Chrovatska.

Napsal: čtv 03.09.2015 06:22
od Filozof
Já bych byl v klidu znám pár lidí co DPF nemají a jezdí po celé EU již několik let.

Takže zase tak horké jak se tvrdí to není.

NAvíc víme dobře že díky DPF vzniká rakovina. Protože spaliny co by si tělo poradilo z nafty se tak změní že vznikají nanočástice které nás ničí ...a díky tomu i dochází k vyššímu nárustu rakovin atd.

Takže ono to zní dobře DPF ale ve skutečnosti je to velké kurvítko v autech. Stejně se to vypaluje. Někdo je zásadně proti protože chce mít prý čisté město ale je to hovadina.

Malé částice sazí jsou tvořeny drobnými granulemi o průměru pouhých 50 nm (0,00005 mm) na kterých se usazují uhlovodíky (pocházejí z paliva a plastického maziva) jakož i voda a sírany, a tedy částice se výrazně zvětší a změní svůj tvar. Pro člověka jsou částice menší než 0,25 mm velmi nebezpečné. Projdou dýchacími cestami až hluboko do plic. Částice sazí o velikosti 100 až 10000 nm vyvolávají alergie a rakovinu.


Čisté město by bylo jedině kdyby auta jezdila na LPG/CNG nebo vodík či elektro.

Napsal: čtv 03.09.2015 07:40
od Vlasta
Filozof píše:NAvíc víme dobře že díky DPF vzniká rakovina. Protože spaliny co by si tělo poradilo z nafty se tak změní že vznikají nanočástice které nás ničí ...a díky tomu i dochází k vyššímu nárustu rakovin atd.
Ty nanočástice nevznikají kvůli DPF, ale z principu vysokotlakého vstřikování - common rail. Filtr ty částice zachytává, aby je spálil mimo město, tam, kde nikoho neohrožujou. Takže podstatně nebezpečnější ve městě jsou auta bez DPF.

Napsal: čtv 03.09.2015 07:58
od JaraX
filozofe pleteš páte přes deváte,
zaprvé znám asi 3 lidi které chytli v rakousku bez DPF, vždy pokud v rozmezí 1500-3000 eur a odtah auta zpět domů.
v německu prej berou taky, ale nemám zkušenost.
a za druhé DPF žadné častice nevyrábí, jen je zachycuje, odchází už jen plyny bez částic.
rakovina vzniká díky spalování velkým tlakem, resp čím větší tlak, tím menší kapička rozprášeného paliva, když měli dřív auta řádově desítky až stovky Bar (TDS), tak šli poměrně velké zase, dnes už jsme kolem 3000bar, tak si představ že vstřikneš 10mg paliva pod tlakem 3000bar, už to není ani tak skupina kapiček spíš jako mlhovina, každá mikrokapička shoří tak že nechá částici bordela, ta částice je tak malá že už si s tím lidské tělo neporadí, proto zachytáváme vše v DPF, při regeneraci vše shoří.
klidně až pujdeš kolem nějakého moderního dieselu s DPF, tak si udělej výtěr vyfuku a pak mužeš dělat rozbor a ukaž mi ty částečky.
ve Francii se ted řeší uplný zákaz naftových aut, tak snad to časem přijde i sem.

Napsal: čtv 03.09.2015 08:00
od Filozof
DPF ale zachytává jen ty velké částice a ty malé prochází ven. Ano je fajn že to auto nečoudí tolik to se mi taky líbí ale ten princip je špatnej, stejně to z auta jde ven a spaluje se to mezi městy či po dálnicích....

Ideální by bylo kdyby ty auta jednou za čas měli filtr vyčištěnej. Ideální na benzínce si nasasí trubku na výfuk s odsáváním a tam se odsaje bordel s DPF pod plynem. Případně něco na ten zpusob a bylo by hned lépe. Aby to nebylo prostě mezi námi a nemuseli jsme to dýchat.

Jak vidím auto za kterým to čmoudí dělá se mi zle. Musím mít furt vnitřní cirkulaci vzduchu... bohužel i u novějších aut kde bych to nečekal.

Proto jsem zásadně proti naftě. Měla by se na to uvalit obrovská DAŇ nebo je prostě zakázat :-D

. At lidi používají LPG/CNG nebo elektrohybrid s LPG či at se rozjede vodík.


Stačí se projít po městě a člověk by bl.l každou chvilku co smrdí za smrady.

Vše co prostě má exhalace výfuku zastavit a odstavit a dát dopořádku...

Nejnovější dieselová auta v reálném provozu nesplňují emisní limity

PRO ZAJIMAVOST: ICCT získalo data od britské společnosti Emissions Analytics, které provedlo měření 15 automobilů šesti různých značek, chlubících se splněním normy Euro 6 a zjistilo, že skupina v průměru vykazovala sedmkrát vyšší emise oxidů dusíku, přičemž nejhorší vůz ze skupiny převyšoval normu dokonce 25krát!

http://www.theicct.org/sites/default/fi ... 141010.pdf

PS: JARAXI: s těmi rakušáky je to pro mě novinka. Kdyžtak budu kamoše i tátu informovat. Ale spotřeba po odejmutí DPF klesla o 1,5litru takže je to dost znát. EU 4 to stejně splnuje.

jinak info pro všechny ...

V létě 2012 zařadila světová zdravotnická organizace (WHO) výfukové plyny všech naftových aut (včetně "nejmodernějších") mezi vysoce karcinogenní látky.

Každý z vás kdo provozujete osobní automobil na naftu přispíváte k možnému onemocnení rakovinou, leukémií atp...

Odkaz je zde:
http://www.who.int/bulletin/volumes/90/7/12-010712/en/

Napsal: čtv 03.09.2015 08:50
od Vlasta

Napsal: čtv 03.09.2015 09:01
od Vlasta
Němci a Rakušáci mají mobilní TUV, může vás to potkat kdekoli