Stránka 1 z 2

Napsal: sob 08.08.2015 22:32
od Meda
Je tu nekdo kdo opravdu rozumi systemum z E60, konkretne Active steering a vedel by jake udaje potrebuje jeho jednotka k tomu, aby se to dalo nabastlit treba do E39? Co jsem to tak zbezne projel, AS jednotka komunikuje samozrejme s DSC, DME atd., teoreticky by se dala nakodovat s udajema z E39?

Svezl jsem se s 645i a muzu rict, ze to rizeni je jedina vec, kterou bych z novejsich modelu v E39 opravdu nutne potreboval, auto by omladlo tak o 20 let :)

Napsal: ned 09.08.2015 00:53
od Totic
Active steering tzn. proměnné otáčky volantu?
Koukal jsem tuhle na servočerpadla a oproti základu je jiné pro AS i DD. Předpokládám i hřeben. Ale to je záležitost HW, kde se to celý musí nějak naroubovat do E39.

Napsal: ned 09.08.2015 09:51
od matiz
Pokud to tema bylo zalozeno se srandy aby se nekdo "chytnul" tak to je v pohode, ale pokud jsi to myslel vazne, tak v pripade realizace to vidim na dalsiho adepta Darwinovy ceny...

Napsal: ned 09.08.2015 10:07
od pavproch
spíš zimmermannův průkopník slepých uliček...

ale... musím přiznat, že se mi v hlavě honí podobné myšlenky, akoráth opačným směrem... vyrvat z e89 to "němé" ED a narvat tam klasickou hydrauliku z e9x.... zrovna fčíl sem si kurwa moc uvědomil, jaký je hydraulika zázrak - cca 2 týdny sem neměl pojízdnýho brambora a jezdil hlavně m4Zlikem - dyž sem potem vlezl do 3er a cítil doslova každé zrníčko písku pod př. koly.... ooooach ta radost.... :idea:

Napsal: ned 09.08.2015 11:22
od JaraX
tak v dodělání hydrualiky bych moc problém neviděl, hlavně pokud je kolem motoru místo na servompumpu, ty motory sou stejny, takže držák, pumpa, hadice, chladič, řízení, je to určitě menší bastl než active steering do E39, kterej bych nechtěl ani v jinym autě, jednou mi to provedlo kalibraci za jizdy, cca 0,5s nebyl spojenej volant s kolama, pak se mi v rukách potočil na správnou pozici, já posranej až za ušima a od té doby z toho mám kurevskej respekt.
a ted si vem že si to doděláš od E39, zasekne se ti nějaká sběrnice a najednou budeš točit volantem ale kola budou furt jedním směrem

Napsal: ned 09.08.2015 12:16
od horan
Nikdy jsem se o ten system nezajimal, ale chcete rict, ze neni pevne spojeny hreben s volantem? 8O
Jako ze pod volantem je nejakej snimac natoceni, ten pak el. posila signal do rizeni a to se potom "nejak" nataci?
To nekdo opravdu schvalil do provozu? V dnesni dobe, kdy ani novy kabel neni zarukou vedeni proudu? 8O 8O 8O
No tak to ted uplne klidnej na silnici nebudu. Kazdej v protismeru bude od ted jeste vic potencialni vrah nez doposud. :evil:

Napsal: ned 09.08.2015 12:39
od mi00wa
Je to spojené pevně, ale je tam ještě planetová převodovka který otáčí i elektromotor.
tu máš krásné video https://www.youtube.com/watch?v=unL8HpMeVTA
BMW nepočítá že to dá někdo z E60ky do E39ky :-D

Napsal: ned 09.08.2015 13:03
od horan
Diky za video.
Jestli to chapu dobre podle videa, tak pokud dojde k blokovni elektromotoru (chyba,spaleni.....) Tak auto je "normalne" riditelne, ale pokud by doslo k chybe, ze se motor SAM nezavysle na natoceni volantu "probudi", tak dojde k natoceni kol.
Ale omlouvam se za OT.
Aspon jsem se dozvedel neco noveho.
Dik.

Napsal: ned 09.08.2015 13:11
od Meda
JaraX: tak az k tomuto jsem se nedostal, co jsem v rychlosti procital, vsichni jsou z uzivani AS spokojeni, pokud se to ale ma srat jako ostatni veci v Exx rade, tak abych si zase nepridelal vice starosti, nez uzitku..

Matiz: nejak nechapu co se ti na tom nezda, jak neni neco podle vyslapanych cesticek, tak je to spatne :)?

Napsal: ned 09.08.2015 13:15
od pavproch
JaraX píše:tak v dodělání hydrualiky bych moc problém neviděl, hlavně pokud je kolem motoru místo na servompumpu, ty motory sou stejny, takže držák, pumpa, hadice, chladič, řízení,
jaraxi, toshle si ale fakt neměl napsat... fčíl už fakt ale vůbec nebudu spát... :twisted:

(dík za inspiraci... letos v zimě si budu hrát s přední nápravou mj. aji s prvkama majícíma vliv na řízení a dyž to nepomůže, tak.....)

Napsal: ned 09.08.2015 21:19
od matiz
No, jak to rict, pokud to ohrozuje bezpecnost ostatnich ucastniku silnicniho provozu, tak ano, v tuto chvili je to hoooodne spatne...

Taky jsem jednou vyjizdel, aktivni rizeni udelalo hrrrr a volant byl o 60° nakrivo... Neni s tim prdel -)

Napsal: ned 09.08.2015 23:08
od Meda
Tak to je ale problem nejakeho systemu, ktery nefunguje (v coz jsem az v takove mire nedoufal), ja myslel, ze ti slo vubec o tu myslenku :)

Resim ted totiz napachani hrebenu do M5 kde, stejne jako v ostatnich V8 je uzasna prevodka, ktera z tebe sice dela 100% ridice, protoze neni chvile kdy by jsi mohl jet v klidu a nekorigovat, ale mile rad bych ji vymenil za neco s "citem", protoze i socialni 520i ma vetsi cit ve volantu, nez vrcholovy model :/ Pri te prilezitosti me ten AS zaujal, jestli jsou s nim ale takovehle problemy, do "bezproblemove" E39 to nechci :)

Napsal: pon 10.08.2015 08:32
od M4we
Přileju benzínu do ohně :D
Já si na AS nemůžu stěžovat. Je to perfektní a pohodlný. V Praze bezkonkurenční. Když si sednu pak do jinýho auta, je to obrovský rozdíl.
A problémy s tím vůbec neregistruju. Jednou za dobu, co to mám, to zakřičelo chybovou hlášku, jinak bez problému. Osobně mám tyhle doplňky ve výbavě rád. A když jezdím rychlejc,tak v kombinaci s DD funguje taky skvěle, myslím že do 5er super. Kdo chce auto na závodění, tak si koupí něco menšího.

Napsal: pon 10.08.2015 09:18
od Snejk
coz o to, mechanicky lze sprasit cokoliv, ale jelikož je to hodne slozitej systém kterej opravdu musí fungovat na 100% aby nedoslo k nehode (při sebemensim problemu okamzite vypina) a to s tim volantem ma jarax pravdu, ono to sice je pevne spojene, ale když si to usmysli tak si to toci s kolama nezavisle na volantu (viz kalibrace atd..) a to je pak fakt neovladatelny.
No takze s tim souvisi par problemu, AFS jednotka je pripojena do všech tri sbernicovejch systemu, k jejimu fungovani je nutna precizni funkce CAS, DME/DDE, DSC(specialni verze pro AFS) a SZL i SFZ, dokonce tak moc, ze při sebemensim vypadku čehokoliv se uplne funkce AFS vyradi, vyradi ji i pouziti jiného SZL nez je k tomu vhodny (jiné číslo) vyradi ji i blbe nakodovany VIN, vyradi to prakticky cokoliv, sleduje to otáčky motoru, rychlosti, uhly volantu i rizeni samotného. dokonce i SFZ ridi nejaky ventil k tomu potrebny (jenze SZL a SFZ nepojedou bez SIM/SGM.. popr ACSM) proste funkce AFS je zavisla kompletne na elektronice auta, coz dodělat do e39 tak, aby to vypadalo ze to je v e60... nevim nevim.... třeba na to rusaci maj emulator uz :lol:

Napsal: pon 10.08.2015 10:44
od mi00wa
Kdybych náhodou se čelně srazil s protijedoucím autem nebo strhnul řízeni kam tam neměl s modrým BMW e60. tak prosím řekněte policajtům ať neřeší nehodu nebo na vině je určitě moje Active steering (funguje bez problému a je tu super věc)

Napsal: pon 10.08.2015 14:16
od Meda
Okej to mi staci, zase tolik casu na hrani nemam, doufal jsem, ze to elektronicky bude "o chlup" jednodussi :)

Spokojim se tedy s obycejnym hrebenem, uz tak to bude o par levelu lepsi, nez s prevodkou :)

Napsal: pon 10.08.2015 14:16
od M4we
mi00wa píše:Kdybych náhodou se čelně srazil s protijedoucím autem nebo strhnul řízeni kam tam neměl s modrým BMW e60. tak prosím řekněte policajtům ať neřeší nehodu nebo na vině je určitě moje Active steering (funguje bez problému a je tu super věc)
To říká kdo? Pochybuju silně o tom, že by to mohlo způsobit nehodu. Nikdy nikdo ani nedokázal, že to nehodu způsobilo. Problém se zatáčením může způsobit vadný posilovač a všichni s posilovačem pořád jezdí...zvláštní že.... Fková řada umí sama zatáčet, brzdit i zrychlovat a nikomu to nevadí. Vlastně, asi to vadí lidem, kteří to v autě nemají....

Napsal: pon 10.08.2015 14:19
od JaraX
klidně by mohlo, nemyslím samo od sebe, ale ted si vem že máš třeba CIC s internetem a někdo přes net se ti nabourá do active steeringu, hackne ti ho a zatočí ti, tak jako nedavno amíci hackli jeepa, časem to přijde že auta budou zabíjet lidi.
aktivní řízení je dobrá věc, ale chce to mít k ní respekt.
zatáčí a brzdí už i E60, však to aktivní řízení je schopno si zatočit kola v připadě že to chce stabilizace

Napsal: pon 10.08.2015 14:29
od M4we
JaraX píše:klidně by mohlo, nemyslím samo od sebe, ale ted si vem že máš třeba CIC s internetem a někdo přes net se ti nabourá do active steeringu, hackne ti ho a zatočí ti, tak jako nedavno amíci hackli jeepa, časem to přijde že auta budou zabíjet lidi.
aktivní řízení je dobrá věc, ale chce to mít k ní respekt.
zatáčí a brzdí už i E60, však to aktivní řízení je schopno si zatočit kola v připadě že to chce stabilizace
Tohle je mi jasné. To s tím jeepem znám. To zneužití je jasné. Internet of things bude globální problém. Nejen auta. Vše. Někdo vám doma pustí rychlovarku když budete v práci a požár je na světě apod. Osobně se technologickým novinkám nebráním, ale všeho s mírou.
Spíš reaguju na koment kolegy od předtím.
Ale stabilizace dnes v autech umí spoustu věcí, nejen v E60, otočit auto už dnes umí i koncern. Uplně bych se toho nebál. Myslím, že mnohem větší nebezpečí jsou blbci za volantem, zatím...

Napsal: pon 10.08.2015 23:31
od mi00wa
M4we píše:
mi00wa píše:Kdybych náhodou se čelně srazil s protijedoucím autem nebo strhnul řízeni kam tam neměl s modrým BMW e60. tak prosím řekněte policajtům ať neřeší nehodu nebo na vině je určitě moje Active steering (funguje bez problému a je tu super věc)
To říká kdo? Pochybuju silně o tom, že by to mohlo způsobit nehodu. Nikdy nikdo ani nedokázal, že to nehodu způsobilo. Problém se zatáčením může způsobit vadný posilovač a všichni s posilovačem pořád jezdí...zvláštní že.... Fková řada umí sama zatáčet, brzdit i zrychlovat a nikomu to nevadí. Vlastně, asi to vadí lidem, kteří to v autě nemají....
To říkám já, jak čtu příspěvky, že jim to zatočilo.