Napsal: sob 18.07.2015 21:07
Zdravím přátele 5kaře,
nedávno jsem koupil BMW E60 530D, 160kW, 2004. Když jsem druhý den přišel k autu, rozsvítila se kontrolka motoru s tím, že mohu dál pokračovat v jízdě. Zajímavé je, že když jsem ujel pár km, zhasnl motor a po chvíli zase nastartoval, tak už se kontrolka nerozsvítila. A takhle to dělá pořád, za jízdy se mi ta kontrolka rozsvítila snad jen jednou. Vždy se rozsvítí, ale při další jízdě ten den už ne...
Připojili jsme auto na diagnostiku a hlásí to chybu:
- 4477 inteligentní čidlo baterie (přerušovaný)
- chybu všech žhavících svíček + předžhavení
Nejdřív k těm žhavičkám. Dočetl jsem se, že to hodí chybu všech, když je špatné žhavící relé, takže ho mám v plánu vyměnit a rovnou i všechny žhavičky, abych měl jistotu, že v zimě nastartuju.
K tomu čidlu. Na fóru jsem pohledal a našel, že je to IBS čidlo, kde je, k čemu slouží atd. Tak jsem se šel podívat do auta, jestli je vše v pořádku a zjistil jsem, že je tam elektrika docela prasácky předělávaná a ten IBS modul tam vůbec není. Jediné, co po něm zůstalo byl jeden hnědý nezaizolovaný drát (který jsem alespoň oblepil) a modrý konektor. Pokusil jsme se to vyfotit, ale bohužel jen na mobil.
A teď mé dotazy:
Kontrolka motoru je předpokládám způsobena asi tím žhavením nebo se pletu?
Jak velký je to průser, že tam ten IBS modul vůbec nemám? S autem mám najeto 2 tisíce km a zdá se, že dobíjí v pohodě. S elektronikou zatím zásadní problémy nejsou, jen někdy se nepřipojí telefon přes bluetooth, někdy pomalu startuje středový displej s navigací. Jednou, když bylo opravdu horko, se mi stalo, že mi to házelo chyby prasklých žárovek v hlavních světlometech, ale svítí dál v pohodě a od té doby nic. Jednou mi to zas hodilo chybu dorazu okýnka u řidiče, ale od té doby taky nic. Pak se mi jednou jednou stalo, že po zamknutí nezhaslo vnitřní osvětlení a dál hrálo rádio, pomohlo vyndání DVD s mapami.
Když jsem si tak pročítal fórum, tak jediný důvod, proč by někdo vyndával IBS modul, který mě napadl, je ten, že je tam dodělávaná professional navigace, tak to třeba mohlo "žrát" moc proudu a IBSu se to nemuselo líbit.
Byl bych moc rád, kdyby mi někdo, kdo tomu rozumí, mohl poradit, jak dál postupovat, případně co by dělal on sám. Jedná se mi tedy hlavně o to, jak velký je průser, když chybí IBS a jestli je to třeba nějak řešit (přeci jen chci mít auto, kterému můžu věřit) a co způsobuje rozsvicující se kontrolku motoru.
Předem moc děkuju!
nedávno jsem koupil BMW E60 530D, 160kW, 2004. Když jsem druhý den přišel k autu, rozsvítila se kontrolka motoru s tím, že mohu dál pokračovat v jízdě. Zajímavé je, že když jsem ujel pár km, zhasnl motor a po chvíli zase nastartoval, tak už se kontrolka nerozsvítila. A takhle to dělá pořád, za jízdy se mi ta kontrolka rozsvítila snad jen jednou. Vždy se rozsvítí, ale při další jízdě ten den už ne...
Připojili jsme auto na diagnostiku a hlásí to chybu:
- 4477 inteligentní čidlo baterie (přerušovaný)
- chybu všech žhavících svíček + předžhavení
Nejdřív k těm žhavičkám. Dočetl jsem se, že to hodí chybu všech, když je špatné žhavící relé, takže ho mám v plánu vyměnit a rovnou i všechny žhavičky, abych měl jistotu, že v zimě nastartuju.
K tomu čidlu. Na fóru jsem pohledal a našel, že je to IBS čidlo, kde je, k čemu slouží atd. Tak jsem se šel podívat do auta, jestli je vše v pořádku a zjistil jsem, že je tam elektrika docela prasácky předělávaná a ten IBS modul tam vůbec není. Jediné, co po něm zůstalo byl jeden hnědý nezaizolovaný drát (který jsem alespoň oblepil) a modrý konektor. Pokusil jsme se to vyfotit, ale bohužel jen na mobil.
A teď mé dotazy:
Kontrolka motoru je předpokládám způsobena asi tím žhavením nebo se pletu?
Jak velký je to průser, že tam ten IBS modul vůbec nemám? S autem mám najeto 2 tisíce km a zdá se, že dobíjí v pohodě. S elektronikou zatím zásadní problémy nejsou, jen někdy se nepřipojí telefon přes bluetooth, někdy pomalu startuje středový displej s navigací. Jednou, když bylo opravdu horko, se mi stalo, že mi to házelo chyby prasklých žárovek v hlavních světlometech, ale svítí dál v pohodě a od té doby nic. Jednou mi to zas hodilo chybu dorazu okýnka u řidiče, ale od té doby taky nic. Pak se mi jednou jednou stalo, že po zamknutí nezhaslo vnitřní osvětlení a dál hrálo rádio, pomohlo vyndání DVD s mapami.
Když jsem si tak pročítal fórum, tak jediný důvod, proč by někdo vyndával IBS modul, který mě napadl, je ten, že je tam dodělávaná professional navigace, tak to třeba mohlo "žrát" moc proudu a IBSu se to nemuselo líbit.
Byl bych moc rád, kdyby mi někdo, kdo tomu rozumí, mohl poradit, jak dál postupovat, případně co by dělal on sám. Jedná se mi tedy hlavně o to, jak velký je průser, když chybí IBS a jestli je to třeba nějak řešit (přeci jen chci mít auto, kterému můžu věřit) a co způsobuje rozsvicující se kontrolku motoru.
Předem moc děkuju!