Stránka 1 z 1

Napsal: sob 18.07.2015 21:07
od kudlaexe
Zdravím přátele 5kaře,

nedávno jsem koupil BMW E60 530D, 160kW, 2004. Když jsem druhý den přišel k autu, rozsvítila se kontrolka motoru s tím, že mohu dál pokračovat v jízdě. Zajímavé je, že když jsem ujel pár km, zhasnl motor a po chvíli zase nastartoval, tak už se kontrolka nerozsvítila. A takhle to dělá pořád, za jízdy se mi ta kontrolka rozsvítila snad jen jednou. Vždy se rozsvítí, ale při další jízdě ten den už ne...

Připojili jsme auto na diagnostiku a hlásí to chybu:
- 4477 inteligentní čidlo baterie (přerušovaný)
- chybu všech žhavících svíček + předžhavení

Nejdřív k těm žhavičkám. Dočetl jsem se, že to hodí chybu všech, když je špatné žhavící relé, takže ho mám v plánu vyměnit a rovnou i všechny žhavičky, abych měl jistotu, že v zimě nastartuju.

K tomu čidlu. Na fóru jsem pohledal a našel, že je to IBS čidlo, kde je, k čemu slouží atd. Tak jsem se šel podívat do auta, jestli je vše v pořádku a zjistil jsem, že je tam elektrika docela prasácky předělávaná a ten IBS modul tam vůbec není. Jediné, co po něm zůstalo byl jeden hnědý nezaizolovaný drát (který jsem alespoň oblepil) a modrý konektor. Pokusil jsme se to vyfotit, ale bohužel jen na mobil.

A teď mé dotazy:
Kontrolka motoru je předpokládám způsobena asi tím žhavením nebo se pletu?
Jak velký je to průser, že tam ten IBS modul vůbec nemám? S autem mám najeto 2 tisíce km a zdá se, že dobíjí v pohodě. S elektronikou zatím zásadní problémy nejsou, jen někdy se nepřipojí telefon přes bluetooth, někdy pomalu startuje středový displej s navigací. Jednou, když bylo opravdu horko, se mi stalo, že mi to házelo chyby prasklých žárovek v hlavních světlometech, ale svítí dál v pohodě a od té doby nic. Jednou mi to zas hodilo chybu dorazu okýnka u řidiče, ale od té doby taky nic. Pak se mi jednou jednou stalo, že po zamknutí nezhaslo vnitřní osvětlení a dál hrálo rádio, pomohlo vyndání DVD s mapami.
Když jsem si tak pročítal fórum, tak jediný důvod, proč by někdo vyndával IBS modul, který mě napadl, je ten, že je tam dodělávaná professional navigace, tak to třeba mohlo "žrát" moc proudu a IBSu se to nemuselo líbit.

Byl bych moc rád, kdyby mi někdo, kdo tomu rozumí, mohl poradit, jak dál postupovat, případně co by dělal on sám. Jedná se mi tedy hlavně o to, jak velký je průser, když chybí IBS a jestli je to třeba nějak řešit (přeci jen chci mít auto, kterému můžu věřit) a co způsobuje rozsvicující se kontrolku motoru.

Předem moc děkuju!

Napsal: sob 18.07.2015 22:22
od JaraX
todle mě pobavilo :D :D
auto bylo asi dost bourany, není tam IBS ani patrona na baterce, takže počítej že pokud se někdy nabouráš tak to shoří na popel.
a radši si zkontroluj jeslti to vůbec má airbagy, na tom autě se hodně někdo podepsal.

Napsal: sob 18.07.2015 22:46
od Honza325
Hele to jsou ty bateriový svorky od Filsona co prodávaji na benzínce :twisted:
"Prasata" , jak tohle můžou :D
Dej to fakt do původního stavu a ty airbagy si taky zkontroluj, jak řiká Jarax. Aby jsi místo nich neměl jenom stádo odporů...

Napsal: sob 18.07.2015 22:49
od JaraX
jo a
- příště kupuj auto s mechanikem
- pokud jsi ho kupoval s mechanikem tak ho šlahni heverem.

Napsal: sob 18.07.2015 22:52
od ardo
Mazec tohle 8O

Napsal: sob 18.07.2015 22:53
od PRAHAV8
Ty jsi si snad už někdy BMW kupoval s mechanikem? Já teda ještě né. Třeba v Praze tě každej druhej mechanik nechá koupit kdejakou sračku jen aby jsi mu dal peníze a měl to z krku.
Je ale fakt že takhle sprasený auto bych rozhodně nekoupil natož E60.

Napsal: sob 18.07.2015 22:56
od kudlaexe
Toho jsem se přesně bál...

Airbagy zkontroluju a pokud bude něco v nepořádku nebo pokud by uvedení do původního stavu mělo stát ranec, tak auto okamžitě vracím původnímu majiteli, mám to i vymíněný ve smlouvě. Mrzí mě, že jsem si toho nevšiml při koupi, ale alespoň jsem si to pojistil smlouvou a ani případný soud pro mě není problém :)

Díky moc za reakce.
Stále jsme ovšem nevyřešili otázku kontrolky motoru, tak pokud by se k tomu někdo mohl vyjádřit a potvrdit případně vyvrátit moji teorii, budu rád.

Napsal: sob 18.07.2015 23:00
od kudlaexe
Jo, udělal jsem chybu, kupoval jsem ho sám a zaměřoval jsem se spíš na interiér, exteriér a motor. Motor jde dobře, interiér je pěknej a exteriér ucházející. Předpokládal jsem, že bylo bouraný, ale myslel jsem, že jenom na předek, ale který auto dneska není.

Příště budu rozhodně důslednější, hold je to zkušenost...

Napsal: sob 18.07.2015 23:07
od PRAHAV8
Pokud by bylo na předek tak si nejsem jist jestli by to mělo cenu opravovat.

Napsal: sob 18.07.2015 23:14
od Honza325
Však to, že někdo vyhodil vystřelenou patronu neznamená, že to muselo být na zadek. To spíš to IBS nechápu, ale jsme v čechách no.. Kdyby aspoň patronu "jenom" zatlačili zpátky, to se taky většinou dá (sice by samozřejmě opětovně nefungovala, ale nevypadalo by to takhle jako na stodvacítce). Podle fotek to na první pohled nevypadá, že by se tam vzadu klempířilo. To když už, tak spíš jako by se to někde koupalo nebo se do toho prášilo či tak něco..

Napsal: sob 18.07.2015 23:25
od kudlaexe
Takovýho jemnýho "prachu" bylo v tom prostoru opravdu dost, to je pravda...

Napsal: ned 19.07.2015 16:09
od Teddy
Po bitvě je každej generál.
Na tvym místě bych teď s autem zajel k někomu, kdo se v tom vyzná a nechal to prohlídnout. Ať ti sepíšou seznam závad a orientační cenu opravy. Pak se rozhodneš co uděláš.
Bohužel auto se blbě vrací. Jsme v Čechách a na náš právní pořádek moc nespoléhej. Než by ses dočkal pravomocného výsledku, tak už to auto bude veterán.

Žádná kaše se nejí tak horká, jak se uvaří. Ty svorky jsou prasárna, ale nutně to nemusí znamenat, že stejnym stylem je udělanej i zbytek auta.
No ale jestli to tak "opravený" je celý, tak rychle ruce pryč. Mohla by to bejt slušná kasička.

Nemam to nijak ověřený, ale tušim, že bez IBS se jezdit nedá. Nejspíš to během krátký doby odpraví baterii. I když ta lemra co ti tam dali by to nevydržela ani tak.

Napsal: ned 19.07.2015 18:35
od mr_nitroz
Toho jsem si uz taky parkrat na aute vsiml, nez aby ten co ji tam daval priznal, ze to je nejlevnejsi starline nebo neco podobneho, tak z toho sunda samolepky... :-)

Spis byt tebou tak se poptam na vrakaci jestli ty kontakty nemaji nekdo original. Nove v BMW to bude cele dil po dilu min 10000.

Napsal: pon 20.07.2015 13:19
od kudlaexe
Dneska mrknu na ty airbagy a uvidí se, co dál.

Vrácení auta budu řešit klidně soudně, jelikož mám vystudovanou právnickou fakultu a pracuji v AK, tak to pro mě není až takový problém. Jen si někdy říkám, že by se mi k tomu ještě hodila automobilová škola, ale člověk nemůže rozumět všemu...

Neznáte někdo prosím někoho šikovného (nejlépe z bmw klubu), kdo se v E60 vyzná a byl by schopný a hlavně ochotný tu elektriku předělat? Nejlépe na Jižní Moravě nebo na trase Pardubice-Brno. Ty svazky kdyžtak seženu v Brně v Moravanech, ale ta práce bude asi horší.

Díky všem.

Napsal: pon 20.07.2015 13:42
od mika_hakkinen
Pokud jsi pravnik, tak bych to neresil a sel do neho pres zalobu :).
I kdyz si to cele sezenes, tak nevis co te jeste muze cekat. Hlavne nevis ten presny duvod proc ten IBS modul vyhodili. Proc misto BMW svorek baterky jsou obycejne atd. Muze tam byt jeste nejaka jina chyba.
Taky se priklanim k tomu, ze doslo k vetsi rane, ze vyleteli airbagy vcetne odpojeni na baterce. Mozna pri tom doslo poskozeni toho IBS modulu.

Airbagy bych urcite zkontroloval. Je strasne jednoduche tu kontrolku airbagu vypnout. Proste tu ledku ustipnes :)

Napsal: úte 21.07.2015 01:55
od Totic
kudlaexe píše: Ty svazky kdyžtak seženu v Brně v Moravanech, ale ta práce bude asi horší..
Tam jsou vedle BMW autoelektrikáři tak se poraď rovnou tam.

Re: BMW E60 - chybějící IBS modul, kontrolka motoru

Napsal: čtv 09.02.2017 15:46
od Totic
Double