Stránka 1 z 2

Napsal: pon 06.07.2015 11:25
od poly33
Ahoj všichni.

Potřebuju radu kde se skrývá problém v mé e39 530i+ LPG. klasika motor m54b30.

Při sjezdu z dálnice mě auto začalo jet jako kdyby na 40% výkonu nechce se mu do otáček. + startuje tak 3 vteřiny.

Na diag hlásí chyba segmentu v generátoru impulzů/snímači otáček kliky.
Pak jsem to tu pročet a za týden jsem udělal, základní věci

Nový separátor, vče´tně hadic od ACI, veškeré o ringy na snímačích. přetěsněno sání, nové snímače vaček od VDO y- nový snímač kliky.

Na diag se jeví vše ok, nicméně chyba snímače je tam furt. napadlo mě ještě proměřit kabelové vedení od jednotky do snímače. Pak změřít tlaky na válcích a pak už nevim.

V autě mám cca rok LPG od LPG Vaněk ale je jedno zda jedu na benzín či LPG.

Nesektali jste se s tím někdo?

Napsal: pon 06.07.2015 13:32
od Zdenda530d
Ty starty jsem měl stejné (LPG mám na Octavii) Poprvé jsem dělal ultrazvukové čištění vstřiků (pomohlo to a na 40tkm byly starty OK ale pak se starty zase zhoršily) Potom jsem na radu zkušených provozovatelů a techniků LPG aplikoval VIF do benzínu a vyjel celou nádrž benzínu s VIFem. Teď VIF aplikuji pravidelně (tedy jednou za čtvrt roku když tankuji benzín) a dělám ještě to, že dojezdy (200-300 metrů) si přepnu z LPG na benzín aby se vstřikovače pročistily a mám pokoj. I po 300tkm startuje Octule jak za mlada.

Ty špatné starty jsou běžné při provozu na LPG a myslím, že je jedno o jakou značku se jedná.

A tak velká ztráta výkonu jak popisuješ asi nebude v přímé souvislosti s LPG.

Napsal: pon 06.07.2015 14:52
od poly33
nemyslím si že můžeš přirovnávat octavii k e39 :D,

M54b30 doble vanos má podstatně víc kurvítek , ale zároven je taky propracovanější. Nicméně jakl jsem nezaleži na typu paliva. A jelikož tankuju výhradně 100 oktanový benzín tak to nebude zanesením.


Ještě překontroluju to vedení od jednotky ke snímači a uvidíme :)

Napsal: pon 06.07.2015 17:15
od Foldas
Prvně zjisti proč ti to furt vyhazuje chybu snímače. Teď jsem zkoušel schvalně odpojit snímač kliky na m62 a startuje taky dlouho přesně to same dělavá i m52 když je snímač kliky v hajzlu motor běží ale výkon je mizerný

Napsal: pon 06.07.2015 17:48
od poly33
dík za info , jak bude čas vrhnu se na proměření kabelů :)

Napsal: pon 06.07.2015 18:19
od PRAHAV8
Mě špatné starty dělal nekvalitní plyn.

Napsal: pon 06.07.2015 18:57
od Filozof
Mám ten pocit že ti diagnostika řekla přesně problém. Přeměřit a vyměnit čidlo pokud je KO a je po problému.


Takže první bych šel na to čidlo které ti zahlásila diagnostika !

Občas je dobré 100-200km auto protáhnout na benzín s VIF nebo VERVA BENZINEM - pročistí se vstřikovače a výfuk s katalyzátory které se pomalinku klidnou jízdou zanáší ... vím že to dost pomůže i spotřeba pak pěkně spadne třeba o litr a líp to táhne hlavně od spodku.

mám to hodněkrát vyzkoušené.

Napsal: pon 06.07.2015 19:30
od matiz
Napis nam tady prosim jak si ma clovek ktery nedisponuje zadnym diagnostickym zazemim a nejspis ani znalostma promerit sam doma cidlo. Napis nam to vsem. Zvlaste pokud se bude projevovat sporadicky. Ma si na to vzit metr, nebo supleru nebo co vlastne ? :oha:

Tvoje rada benzinu s vifem fakt nic neresi. Navic kdyz cidla vacky i kliky menil...

Napsal: pon 06.07.2015 20:14
od poly33
Hoši klid a dík za rady.

Nevím co to VIF je ani to vědět nechcu :D

Už jednou jsem psal že jezdim jen na 100 okt benzín .

Dle Atris techniku jsem si dohledal hodnoty odporu kabeláže , tak hned jak dořeším e30 abych bych byl ready na BIG tak se na to zas vrhnu :)

Napsal: pon 06.07.2015 20:36
od Foldas
VIF je aditivům do paliva. Myslím že zrovna poly zvládne přeměřit kabeláž a s diagnostikou umí

Napsal: pon 06.07.2015 20:51
od poly33
No jo no nebudu se tajit tím, že mi sem tam nějake to auto pod rukama projde :)

jen už mam noční můru jak dávám dolů sání abych do org svazku dodal jeden drát pro čidlo , protože nejsem z těch kteří to natahnou vrchem a jebat

Napsal: pon 06.07.2015 21:09
od Foldas
U m54 je svazek vedený rozumně. Nejhorší je sundat to sání. A jak dopadl tvůj projekt čínské řídící jednotky?

Napsal: pon 06.07.2015 21:54
od matiz
No to mne nerikejte ani z legrace, to preci panove nemuzete myslet vazne. Pokud ma jednotka pochybnosti, nebo nevi o presne poloze kliky a vacky, nemuzete preci po ni chtit aby mel motor nejaky ten vykon. To je absolutni zaklad mit spravny udaj o klice a vacce. Jestlize to jeste navic pise, bude mit nejaky ten problem... Proveril bych kabelaz. Je to mnamka, je schovana pod sanim a pristup k ni jak k penezum. Bude li v poradku, zameril bych se znovu i na ty cidla, muzou delat neplechu kdyz se zahrejou nebo naopak kdyz jsou studene. No a taky to muze mit za sebou AD prevodnik v jednotce nebo jina dulezita cast motormanagmentu. Preci uz to neco pamatuje. Pokud je k dispozici osciloskop, neni na skodu podivat se na tvar a velikost tech pulzu z cidel, jestli nejsou zarusene nebo slaba amplituda, ale rozhodne bych zacal TADY TIMTO.

Bezna diagnostika toho uz moc nezvladne pokud jsou ty cidla nove, kabelaz si myslim ze pokud neprosla rukama nekomu kdo se na ni vyradil moc problemu s ni nebude, je tam dost teplo, na uhniti moc neverim. Ale verim na to, ze se prodavaji polofunkcni cidla... A verim i na to ze nejaky studak za ty roky v jednotce muze byt a nebo jeste hur nejaky uhnity prokov a nestesti je na svete.

Ja mam proste rad kdyz uz nekdo poradi, at je ta rada relevantni, konstruktivni a vecna. Nekteri na jednu stranu radi jak o zivot, ale na druhou stranu chybi jim nejake ty zkusenosti a profesni rozhled. Ja taky muzu radit chcirurgovi jak ma operovat, dopadlo by to ale neslavne, mozna az tragicky. A mozna by mne nakopal do zadku, coz ja si samozrejme nedovolim, ale dokazu si to uplne zive predstavit -)

Ono to mozna vypada ze se rozciluju, ale az tak moc zase ne -)) Kdyz si ten muj prispevek prectu zlostnym, nasranym tonem tak to asi tak vypada. Ale kdyz si ho prectu a smeju se u toho, jako ze se poroste smat musim kdyz to tady obcas ctu, vyzni to jinak. Alespon mne jo. Bohuzel intonaci pres klavesnici zatim prenest nelze.

Napsal: úte 07.07.2015 08:09
od Filozof
U mě před lety to bylo čidlo které se prostě vyměnilo a byl klid.
Pokud jsi čidlo měnil a dělá to stále, tak ta elektrika bude opruz hledat chybu. Jak psal MATIZ může to bejt plno příčin.

Od staré jednotky která prostě může dělat problémy po problémech v kabeláži.
Pak si vzít volno a vědět jak na to a vše proměřovat.

To bych asi svěřil hledat nějakému šikovnému autoelektrikářovi co tyto auta zná dokonale, pár jich tady na klubu bude pokud si na to netroufneš.

U těch startů to muže bejt plno příčin. Od špatného tlaku na liště odcházející čerpadlo po špatné cívky, svíčky ,,,atd.

záleží jestli to má společnou souvislost ty dva problémy nebo ne.

Napsal: úte 07.07.2015 08:16
od Blackie
Já bych vyměnil znovu to čidlo,to že je nové v dnešní době nic neznamená. Když sem měnil čidlo na klice já,tak nové fungovalo cca měsíc

Napsal: úte 07.07.2015 18:16
od poly33
Zdarec,

hoši vy jste se rozvášnili. :)

Za prvé svoje auta si servisiju jedině sám ikdyž to dělám nerad.
Za druhé málo kdo tady ví, že stavím/programuju/ a jinak se vrtám v řídících jednotkách jak pro BMW tak pro další značky. Takže tyhle problémy mi nejsou cizí.

Dneska jsem vzal snímače SIemens/orig BMW takže asi VDO a na autě mám FACET , osciloskop vlatním ale bůh ví kdy se dostanu na kanál. :D Uvidíme co nám ty halovy snímače dávají.

Jednotku jsem samozdřejmě kontroloval tam je vše OK :)Nicméně někde jsem četl, že tyhle problémy u Siemensu MS43 umí nastat i z čista jasna a to chybovou hláškou od po určitém intervalu , a lze ji odstaranit updatem SW.

Jen mě sere, že jsem dělal separator s hadicema zrovna o víkendu a měl jsem sání venku :D no nic rozcvička. ted už po slepu.

Napsal: úte 07.07.2015 21:48
od Lucifer
Sundat sání mi nějak nepřipadá takovej zámrd, dejte si to na M62 nebo n62 apod, nebo nedejbože na nějaký koncernový šlupce tam na tom člověk tráví teprve hodiny.

Navíc jak už tu bylo bambilionkrát psáno čidla kupovat zásadně originál.

Dle mého usouzení a zkušeností si troufám tvrdit, že originál čidla projdou nejpřísnější výstupní kontrolou a čidla pro druhovýrobu mají nějaké nároky trochu nižší a tím pádem můžou být kazový.

Spoustu lidí znám co měnili právě druhovýrobu a úspěšnost funkčnosti byla tak 5%. Vždy když napíchnu M54 apod tak se všichni diví proč to čidlo je furt v chybě, ale dávat za něj 3tis nikdo nehodlá.... :Confused2:

Napsal: stř 08.07.2015 08:25
od Hanz
mam stejnou zkusenost s neorigo cidlem vacky, mesic fungovalo a pak zas chyba...

Napsal: stř 08.07.2015 08:43
od MadButcher
poly, a nemuze ten problem souviset s tim ze jsi mel to sani venku? Nepovedlo se ti neco bud slozit spatne, nebo pri tom skladani neco priskripnout apod?

Napsal: stř 08.07.2015 09:15
od poly33
problém byl už před sáním :) to jen jsem už delší dobu odkládal ten separátor :)