Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 25.06.2015 01:16
od JPK
Umí někdo opravit elektroniku v klapce sání?
Napsal: čtv 25.06.2015 21:14
od ACDC
Jaký motor? Jaká elektronika? Žádná tam není.
Napsal: pát 26.06.2015 18:30
od Lucifer
A co je teda v elektronický klapce

např u m54
Napsal: pát 26.06.2015 20:40
od starML
Elektronika v samotné klapce není, protože je v řídící jednotce. Ale elektrika tam je, v podstatě je to servo se dvěma poziciometry.
M54B30 Throttle Body Controller
http://i.imgur.com/ym7AC.jpg?1
http://www.bimmerfest.com/forums/attach ... 1230749537
Tady se to hejbe podle pedálu..
https://www.youtube.com/watch?v=aDS9-KL5FTA
Ale JPK musí dodat typ motoru, nejlépe VIN auta přes SZ, aby se dalo zjistit, které auto na vrakovišti se může státi dárcem orgánu. Jestli je problém ve vyšoupané dráze potenciometru nebo je mechanického charakteru se pozná až při rozebrání klapky. A naprosto se stejnou pravděpodobností to může být v potenciometrech plynového pedálu PWG.

Napsal: sob 27.06.2015 14:17
od Lucifer
Tak už je to slovíčkaření jestli se servomotor dá považovat za elektroniku nebo ne
Obecně vzato tam něco elektronického je, proto bych např nedoporučoval ponořit celou klapku do ultrazvuku

Napsal: sob 27.06.2015 18:13
od starML
Podle mne to funguje jako selsyn vysílač (=pedál) a selsyn přijímač (klapka).
http://eluc.cz/verejne/lekce/1578
Do žádné kapaliny bych to určitě nenamáčel a současně v této diskusi nechci mít poslední slovo - s M54 nejezdím a rád se poučím

Napsal: sob 27.06.2015 22:01
od ACDC
Žádný selsyn. Ty se používaly před padesáti lety a ne v autě. Je to motorek, ani ne krokový.
Napsal: pon 29.06.2015 20:06
od Hanz
Jsou tam jen 2 odporové dráhy, které se zase-ou zbytky odřeného uhlíku a vyhazuje to chyby = auto padá do nouzáku...
Stačí to rozebrat a vyčistit lihem/vatou, ale je složitější to pak vodotěsně zpátky zavřít... Někde jsem tu postoval foto...
Napsal: pon 29.06.2015 20:13
od JPK
Motor je to 528i tedy přesněji M52TUB28
Plyn je ovládaný mechanicky bowdenem...
Napsal: pon 29.06.2015 20:55
od ACDC
Není pravda. Ovládá ji-klapku jak lanko, tak elmotorek, a to i současně. Dost jsem to studoval, když klapka začala blbnout. Jedna se mi ještě doma válí, asi by šla vyčistit.
Napsal: úte 30.06.2015 13:49
od JPK
Fajn! Tak jsem se diskuzí na foru a v SZ dostali k tomu, že klapka sání u M52TUB28 je ovládaná od pedálu mechanicky Bowdenem a zároveň, že v ní jsou potenciometry snímající polohu a servo, které ovládá tempomat a ASC - což jsou všechno elektronická zařízení.
Tak se tedy zeptám znovu:
Je tu někdo, kdo umí opravit elektroniku v klapce sání???

Napsal: úte 30.06.2015 21:34
od ACDC
A já znovu tvrdím, že je to jen elektromechanika. Když jsem zkoumal, proč to hází EML, zjistil jsem, že símání z poťáku není už plynulé, ale často cuká. Navíc jsou tam čtyři. Pokud zablbne jeden, ještě se to srovná-proto jsou zdvojené. Ovšem nechtělo se mi ho rozdělat, spíš jsem nanašel odvahu,sehnal jsem jinou klapku. U M62 TU je jen dvojice, jde krásně rozdělat a poťáky fungujou jak nový. Jasně vidět, jak už M52 ojebali.