Stránka 1 z 1

Napsal: pon 15.06.2015 13:02
od easy
Ahoj,

pořídil jsem si BMW 528i s LPG a kromě prvotního nadšení mám samozřejmě i pár problémů. Zkoušel jsem to hledat na fóru, ale buď špatně hledám, nebo to tu není (něco jsem samozřejmě našel, ale ...).

1) svítí mi červená kontrolka vedle BC. Někdy svítí, někdy ne. S tím možná souvisí i druhý problém a to je to, že se mi čas od času vymažou hodnoty z BC (ujeté kilometry, spotřeba ...) a také že se zpožďují hodiny (mám pocit, že běží jen když je nastartováno a když se zhasne motor, ta "usnou" ... nesetkal se s tím někdo?

2) BC měří průměrnou spotřebu, jak to ale je, když tam mám plyn? Měří spotřebu plynu?

3) když přejíždím příčné nerovnosti, tak celé auto dostane hroznou ránu. Někde jsem tu vyčetl, že to dělají silentbloky zadní nápravy? Prý jsou čtyři (http://static.bmwfans.info/images/epc/MTAzNTNfcA==.png), neměl byste někdo přímo katalogové označení nebo odkaz na nějaký e-shop, abych přesně věděl co chci?

4) celé auto se na podélných nerovnostech dost vlní, čím by to mohlo být? Tlumiče? Nivo?

Napsal: pon 15.06.2015 14:55
od Angelos
Zdravím tě,

1) Moc nevím jakou červenou kontrolku myslíš, zkus vyfotit, nebo někde najít obrázek, kde bude vidět.

2) BC měří vždy spotřebu benzínu

3) Jestli je ta rána od zadu budou to oni, číslo máš tady - http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/33311094036/
Podle ETK se liší na Touring a Sedan, ale podle toho že mluvíš o Nivo, tak předpokládám, že jde o Touringa. Tohle číslo jde využít při hledání v jiných obchodech, záleží, kde bereš díly.

4) Pod tim si nedokážu moc co představit, ale bude to mít spojitost s bodem 3)

Napsal: pon 15.06.2015 22:02
od ACDC
2: měří vlastně i spotřebu plynu, počítá ale s tím, jako by se vstřikoval benzín. Takže výsledek je ve skutečnosti vyšší.

Napsal: pon 15.06.2015 22:48
od Filozof
červená kontrolka airbagu ? Ta svití skoro na všech E39 E38 je to problém v dečce spolujezdce případně předpínače pásu. Jde vyřešit několika způsoby.
Bud na diagnostice zakázat tím pádem vždy airbag půjde. Nebo ojebávací odpor někde bylo schema, případně se prodává na to taková krabička za pár stovek. Případně nová dečka do sedačky ale stejně nevydrží dlouho. Stačí kleknout a dečka je zničená.

To nulování hodin a spotřeby atd jsem viděl u dvou E39 i E38 nikdo nedokázal poradit případně vyřešit bude to nějakej šotek co se objevuje u více aut. Možná tady někdo bude kdo by dokázal poradit nebo alespon navést kde se koukat. Maže se datum a čas případně i denní kilometry spadnou na nulu.

Špatné tlumiče zpusobují tzv houpání auta a nevolnost spolucestujících. Takže spíše koukej na silentbloky a ramena. Zvednout auto a podívat se a zatahat za jednotlivé ramena atd. ucítíš vůli.

Napsal: úte 16.06.2015 07:15
od easy
2 Filozof:

Ne ne, právě že ne airbag, ale na středovém panelu vedle tlačítka BC je červená dioda, která mi svítí. To o tom airbagu jsem už četl, ale u mě to nějaký profík vyřešil tím, že pod sedačkou přestříhal dráty, takže to ještě budu řešit :-)

Ano, přesně tak, občas se smažou kilometry a hodiny. Zvláštní ale je, že mi ty hodiny jdou jen když je nastartovaný motor? Potom se "uspí" a když znovu nastartuji, tak pokračují tak kde předtím skočily ... neví někdo? :-)

Takže když auto "houpe" tak se zaměřit na tlumiče? Je to právě na tu nevolnost :-D

Napsal: úte 16.06.2015 09:56
od Filozof
Na zadku je dobré vyměnit komplet pružiny i tlumiče a zkontrolovat silentbloky a udělat vše at je klid. Většinou to nechávají až pro další majitele a mění se to po 15-18ti letech kdy se stím autem už nedá jezdit.

U 5er jsem měnil taky před několika lety tlumiče a to mělo auto 20let. A byli ještě původní vzadu i pružiny vše z roku 93. :lol:

Předky se mění většinou 200-250tis km ale zadky se ozívají po 300-400tis km a více což má většinou 2 nebo 3tí majitel.

Napsal: úte 16.06.2015 10:46
od easy
To by tak odpovídalo, že je ten zadek na řadě :-)