Stránka 1 z 1
Napsal: pon 08.06.2015 16:59
od TommikE34
Zdravím všechny klubáky, fandy značky a jiné borce
Plánuju koupi E34-ky, nic na každodenní pojezd, driftění a jiné věci.. Chci to jako letní víkendovku, chci si vychutnat pěknej zátah a neřešit spotřebu..

A jelikož jsem lajk, který má tak maximálně něco načteno, a je to mé první BMW, chci se zeptat, jakou motorizaci byste mi doporučili, s ohledem na složitost motoru a jízdní vlastnosti ? Přece jen nejsem člověk, který by to kopl do servisu s každou volovinou a nechal je ať se na tom vyřádí, ale naopak bych tomu rád dal potřebnou péči a pomalu si to utvořil k obrazu svému..
Mám v hledáčku dva typy motorů - jde o M30ku a M50ku, k oběma motorům jsem si něco počet, a výplývá mi z toho, že M30ka (konkrétně myslím 3 a půlu) je brán jako vyladěný "kus poctivého železa" vyvíjený od 80. let, naproti tomu M50 (M50B25, M50B25TU) je podle toho už "moderní" kousek se spoustou elektroniky + ten vanos..ale zase jeden z nejspolehlivějších motorů vůbec.. Na druhou stranu jsem se tady na forku dočetl, že třeba už jen taková výměna rozvodů na M30B35 je složitější a časově náročnější než na M50B25TU..
Zkuste mi tady hodit pár názorů a rad ať si dokážu trošku udělat představu. Objevil jsem teďka jednu zajímavou 535i, vypadá to na slušný základ, docela mě to k této motorizaci táhne..tak to chci zvážit..
Díky moc.
Napsal: pon 08.06.2015 17:39
od Angelos
Jestli to má bejt víkendovka, tak jedině V8

U E34 je problém koroze, někdy ve stádiu, že chybí prahy, nebo klidně i část podlahy, to chce zkontrolovat, nebo od základu vyvařit, čemuž se asi stejně nevyhneš, pokud nekoupíš nějakej TOP kousek z autosalonu.
Napsal: pon 08.06.2015 18:57
od TomBrno
Za mě taky jedině V8, když ti jde o zážitek z jízdy

a M50B25 je tak na vozeni děti do školky a na nakup

Napsal: pon 08.06.2015 19:06
od M4we
No jedine V8 a idealne 540. Ale pohledat pekny kus je nadlidskej ukol. Jako u vsech 34ek.
Taky zalezi na rozpoctu. Nebo teda...pokud nezalezi..tak M5
Pokud chces vikendovy svezeni bez ohledu na spotrebu tak bych niz nesel.
Napsal: pon 08.06.2015 20:09
od Tumon
On si ale vybírá mezi m30kou a m50kou tak co mu sem cpete m60ku
Motor m30 trpí na vačku a koníky,pokud je v manuálu dost často zlobí setrvačník,váha vzduchu taky bývá problém.Rozhodně se vyhni autu s EML
(elektronickým plynem).Spotřeba 13-15l.
M50ka je choulostivější k prasknutí hlavy,dost často bývá v háji vodní pumpa.Občas odejde nějaká cívka na svíčce.Občas zlobí hydroštely.
Obě motorizace jsem měl X let a doporučuji ti m50ku 2,5 rozhodně ne 2,0

Napsal: pon 08.06.2015 21:27
od RomanM3
Hehe...Ale jestli si fakt chceš užívat tah motoru tak fakt doporučuju i ja v8. V e34 ten motor není až tak slozitej a jeho choloustive místa jsou dobré známé.Ja mám v8 4,4 v e 39 před fl kdy je ten motor taky celkem jednoduchý a celkem bych uvítal pár koní navíc občas.takže sem tam se tomu kick downu nevyhnu.hold koní není nikdy dost. Při tom mám dlouhodobou spotřebu kolem 11 a něco, dálky jezdím za deset. V zimě kolem komína do 14. A moc to nesetrim.což si myslím ze s tou m30 na tom budeš obdobné a pri tom krapet míň koniku.zvážil bych být tebou ještě i 540i. Ale najít hezky kus v e34 nebude snadné.
Napsal: pon 08.06.2015 21:51
od ARMAN
hlavně že o 4l mluvite jakoby se v manualu dal vůbec sehnat
napiš kolik jsi ochotny za e34 dat, od toho se budou odvijet i rady

Napsal: úte 09.06.2015 09:33
od RomanM3
Ono sehnat jakoukoliv e34 v slušném stavu nebude snadné.
Napsal: úte 09.06.2015 11:22
od Rendis
Jak už tady někdo psal. Záleží kolik na to máš. E34 je starý auto,který pomalu začíná nabývat na hodnotě za slušný stav. Můžu srovnávat..mám 525 a naprosto v pohodě i 540i v manuálu i M5. Vše je o servisu.
Napsal: stř 10.06.2015 07:07
od Filozof
Tam zrovna M50 přímo M50B25 jsem měl a 141KW bylo moc fajn. V benzínu to lítalo jako ďas. Měl jsem srovnání s 2,0 a ten je opravdu línej.
Ta 2,5i je fajn na udržbu a zablbnutí taky není špatný. není to V8 ale pro většinu běžných řidičů co jdou z oktávky nebo běžné motorizace je to pekelný stroj. Tak bych to definoval.
Z 95procent všechny reznou dneska moc takže bych se díval hlavně na karoserii prahy pak dveře všechny od rohu dveří a páté dveře. Já jej vlastnil 7let a bylo to mé první BMW a na motor nemohu nic říci špatného.
To jedinné asi vydrží celou životnost auta pokud se o něj dobře staráš.
Osobně bych vybíral bud M50B25 po roce 93 kdy bylo už hodně chyb pořešených oproti starším modelům. Případně facelift 94-95 ročníky.
Někdy v 93tímse to lámalo.
Dneska kdybych vybíral tak asi zase M52B25 nebo V8 M60. případně M5.
Tyto 3 motorizace si dokážu představit. Za svůj výkon nežerou moc ale tak akorát a dokážou něco předvést.
starší motory 3,5 a 3litr a 2litr či naftu bych osobně nechtěl.
Ale je to muj pohled na e34kterou nikomu nevnucuji
Vybíral bych hlavně podle stavu auta.
Napsal: stř 10.06.2015 22:30
od Rekin-e28
Mám ted druhou 34ku M50B25 ,nejdřív sedan ted touring-obojí stejně jako e32 trápí koroze ale na to jak jsou ta auta stará to není uplně tragický-nejvíc prahy a dveře(všechny)
Zrovna dneska jsem uřezával kus prahu kolem místa pro hever-klasická procedůra u těhle aut.
Vybíral bych už asi ty po roce 94-Vanos je super věc,teda pokud funguje jak má a spotřeba průměr 8 okresky a 12-14město.
Ty novější by snad všechny už měli mít vodní pumpu s kovovým kolem takže se trochu eliminuje problém s chlazením..
M30 je taková stará skoro nezničitelná kovadlina dneska hojně používaná na drifty pro svojí výdrž,ta 3půle jede moc pěkně ale spotřebou se budeš opravdu pohybovat kolem osmiválce..
Napsal: čtv 11.06.2015 07:25
od Francis
M50 má VANOS od 9/92.