Stránka 1 z 3
Napsal: čtv 04.06.2015 18:34
od Weismann
čaute, chtěl bych si koupit 540i e39 s manualem, ale těch moc v nějakým slušným stavu není, tak co koupit automat a pak ho předělat na manual? někde sem našel inzerát, že prodá přestavbovou sadu na manual za 30k.
Jsem totiž nakaženej tím, jak se všude kritizuje automat z důvodu velkých nákladů na opravy. Nikdy jsem automat neměl, v pár autech jsem jel, ale to bylo všechno 2010 a novější, tak nevím jak jezdí e39 s automatem.
A rád se občas svezu rychleji.
Díky za rady a názory
Napsal: čtv 04.06.2015 18:53
od e155
Prohledej tady fórum. U E39 je právě problém v šestistupňovém manuálu, který je v 540i - odchází a nedá se rozumně opravit. Naopak automaty v 540i jsou relativně málo problémové ZF.
Napsal: čtv 04.06.2015 19:16
od Weismann
někde sem četl že na manual je to docela silnej motor a často se mění spojka, a dostává celkově hodně zabrat, ale zase si říkám že M5 má taky manual, a má mnohem větší výkon.
Napsal: čtv 04.06.2015 19:24
od soukupadam
Automat je jasná volba. Vem těch 30k nech zrepasovat automat a máš klid na 10 let.
Napsal: čtv 04.06.2015 20:20
od Weismann
víc mě láká ten manual, s automatem mě to tolik nebaví, jestli si s tím manualem nezadělám na vážnej nebo drahej problém. Je nějakej problém v tom předělat automat na manual? případně je manualní převodovka z M5 E39 a 540 E39 stejná? Nebylo by lepší případně sehnat převodovku z M5 pokud je teda jiná?
Napsal: čtv 04.06.2015 20:26
od soukupadam
Kup si v Německu rovnou auto s manuálem.
Napsal: čtv 04.06.2015 22:21
od geforce
automat v 540i mi nepřijde nějak nudnej,s tím autem se dá celkem blbnout i tak,pokud ti jde o tohle...zase na druhou stranu je fakt,ze auto používám na denní ježdění,kdybych chtěl jen víkendovku,tak by to byl manuál,ale jako víkendovku bych koupil spíš M5
Napsal: čtv 04.06.2015 23:03
od BOOST
Převodovka 540i i M5 je stejná. Je choulostivá na synchrony na jedničce, dvojce a trojce. Kvalty, který dostávají nejvíc zabrat. Když s tím jezdilo prase, tak při rychlém přeřazení je občas problém zařadit. U auta pro zábavu rozhodně manuál. Měl jsem 740i E38 s 6q a pak jsem to zastavěl do E30 kabrio.
Napsal: pát 05.06.2015 01:10
od Batler
Ono to je individuální a záleží na člověku co chce.
Já jsem toho názoru že v 5er můžu mít automat v R6 a je jedno zda 520i, 530i, nebo 530d.
U V8 v 5er, jsem spíš pro ten manuál. M5 je také v e39 manuál a 540i a 535i k tomu autu mají ze všech ostatních motorizací nejblíže.
Hlavně velkých luxusní sedanu s V8 v manuálu moc není, všechny automobilky do V8 rvou automaty, neříkám že automaty jsou špatné.
Ale ten pocit když s V8 podřadíš s mezi-plynem až k 5,5 rpm je úžasnej

Nebo když tam ze čtyřky hvízdneš při předjíždění dvojáka. To musíš zažít a pak pochopíš.
Jezdil jsem s 540i v automatu 210kw, a doma máme Fx 45 v automatu s 239kw. Jo je super že nemusím řadit, je to pohodlné do města luxus.
Ale víc času trávím mimo město a přijde mi že hraju nějakou hru na počítači, jenom tupě šipka dopředu a dozadu

Napsal: pát 05.06.2015 02:03
od elektrik
Pokud kupovat 540i tak bych sháněl raději rovnou manual. I kdybych za ní měl vysolit hromadu peněz v německu kde tyhle auta prostě něco stojí tak ta investice se vyplatí. Když koupíš automat, na nějakou dobu tě to asi bude stačit. Mě osobně by začal vadit asi tak při prvním výletě mimo město když bych zjistil, že z kopce nemůžu vyřadit. Ano můžu, ale jak to asi tomu automatu dělá dobře? Když nevyřadim tak musim i z kopce držet plyn což mě silně vadí. Co je ale úplně blbý, že přijedu do zatáčky a pokud tam nebudu mít sportovní mod a správně připravenou rychlost tak přidam plyn no a než se milospán rozhodne podřadit tak jsem ze zatáčky venku a s úplně jinou stopou než jsem zamýšlel. A jak říká Batler. Když tam v 70 při předjíždění s meziplynem šoupneš dvojku a zůstanou za tebou dvě černý čáry je to moc krásnej pocit. A co teprve ty prdelky při odbočování a v zatáčkách. Dlouho si s tim automatem nevystačíš. Pak se rozhoupeš to předělat no a co asi koupíš za díly tady v čechach a v jakym to bude stavu. Dáš tam starej přítlačák a lamelu? Nebo je lepší to tam dát rovnou nové? A co převodovka? Tolik práce s přestavbou a pak zjistíš, že s ní něco je a budeš shánět další. Celá sranda může vyjít na 80000 ani nemrkneš. Takže za mě jedině manual protože automat je pro lemply a lenochy a asi jsem špatnej řidič já protože mít v mojí M5 automat tak už mě lovili někde v lese v lepšim případě v pangejtu. A Představ si o čem by byla M5 s automatem. Někdo může říct že v e60 už je taky automat ale pokud se pletu opravte mě, ale v e60 m5 je robotizovanej manual a ten má hodně navrch oproti té letargii v e39. Přijde mi že se při rychlé jízdě na automat nemůžu spolehnout pač jsem si nejistej. Měl jsem automat asi rok v e46 a za 3 měsíce to šlo z baráku. Nehledě na ztráty v měniči a na ještě vyšší spotřebu jako kdyby to i s manuálem žralo málo:)
Co se týká spolehlivosti převodovky to je hodně diskutabilní. Asi taky záleží jak se k tomu člověk chová. U M5 mam ještě původní spojku a vypadá že toho najezdí ještě hodně. Manual většinou odchází pozvolna a než odejde úplně je většinou čas sehnat jinou převodovku a automat tě rád někde nechá na parkovišti. Co jezdim bavoráky tak mě manuál odešel jen jednou,ale to je příběh sám o sobě každopádně ta převodovka nebyla stavěná na takový výkon co jsem tam měl.
Otázka je jestli nejít rovnou do M5, ale v čechach narazit na dobrý kus je skoro nemožná věc a facelift s málo kilometrama v německu pod 400 v super stavu nekoupíš. Údržba M5 o něco dražší je, ale o to větší dělá radost. Motory jako takový většinou drží ať je to M5 nebo 4.4. Přeťesňujou se Vanosy.
Napsal: pát 05.06.2015 08:43
od soukupadam
4.4 te za mesic a pet dni omrzi, kup Porsche
Napsal: pát 05.06.2015 11:49
od geforce
Napsal: pát 05.06.2015 15:40
od TANN3R
Je fakt, ze manual u V8 stoji za prd, dost se serou a opravit nejdou.. Ja mel e39 540i uz s vanosem a v automatu to vazne neni zadna slava, co se tyka vykonu na silnici. Spis takovy lehky nadprumer v dnesnim provozu.
Ted uz bych schanel jedine manual. Pokud bude pri koupi v poradku, budes se k nemu chovat jako bilej a menit olej, nikdy uz snad neodejde. To driv ta 39tka shnije na prach..
Napsal: pát 05.06.2015 15:49
od Weismann
M5 je super auto, ale cenově je skoro jednou tak drahý.
Soukupadam: Proč by mě měla přestat tak rychle bavit? A konkrétně jaký Porsche? (mám limit 250k peněz).
Jinak jestli koupím 540, tak teda v manualu, zkusím něco pořešit s M3maniakem, a uvidíme

Napsal: pát 05.06.2015 16:06
od geforce
za 250k koupíš boxstra a to je žumpa
Napsal: pát 05.06.2015 16:07
od Weismann
geforce píše:za 250k koupíš boxstra a to je žumpa
no právě...
Napsal: pát 05.06.2015 20:30
od Butchi
Copak, 530d už omrzela

Napsal: pát 05.06.2015 22:33
od Meda
Ty sestikvalty se zas az tolik nesraly, pokud uz nebude v haji, vymenis v nem olej a umis radit i podrazovat, vydrzi ti na veky, stejne jak uz bylo psano nademnou

Napsal: sob 06.06.2015 11:58
od Weismann
Butchi píše:Copak, 530d už omrzela

to ani ne, auto je to pořád super, ale V8 je prostě V8

z nudy sem projel youtube, pár inzerátů, a brouk je v hlavě

Napsal: sob 06.06.2015 21:59
od Butchi
Chápu... taky mě to láká... ale asi spíš 330ci... ještě e46ku...to bych rád no....
Tak hodně zadaru při hledání...
