Stránka 1 z 1

Napsal: sob 23.05.2015 22:15
od basspatrick
Zdravím zrepasoval jsem si včera disa klapku na mé 525i repas sadou z i6automotive stará byla ulomená oska nová je kovová vše ok, jen po namontování do auta jsem zjistil že se nehýbe, měl jsem ji venku zapojenou a po otoceni zapalovani do polohy 2 nic nezavře se. Nejspíš se nehýbala ani předtím. Jediné co se chci zeptat jestli je možné a stává se to že odejde celá jednotka a nezbyde mi nic jiného než koupit celou z votonu za 6800,-. Díky

Napsal: sob 23.05.2015 22:38
od WITT
Měl si se s někým poradit, když tomu nerozumíš.. ne vždy je problém v té klapce jako takové, a ne vždy to lze vyřešit opravnou sadou. Ta ti pomůže na určitou věc, ale když máš v hájí membránu tak máš smůlu ..

Napsal: sob 23.05.2015 22:40
od WITT
A když máš tu sadu, tak tě vyjde líp, když seženeš celou klapku, kde je dobrá membrána, a zrepasuješ si to.. ta klapka se dá sehnat i kolem litru.

Napsal: ned 24.05.2015 00:05
od starML
basspatrick píše:..... a po otoceni zapalovani do polohy 2 nic nezavře se.
Ta DISA klapka potřebuje i podtlak ze sání, pouhé zapnutí klíčku nepomůže. Více jsem napsal zde, prosím proštudovat:
http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko ... A%20starML . Nejde jen o osičku a klapku, jakém stavu je membrána a ten elektromagnetický ventil?

Napsal: ned 24.05.2015 12:36
od basspatrick
Nepotřeboval jsem se radit prostě jsem viděl že je ulomená a klapka byla uplně volná tak jsem koupil repas sadu. No bohužel je asi špatný ten mechanismus co s tím hýbe, protože zůstává otevřená. A tady např tohle video mi to jen potvrdilo, http://youtu.be/so6xLmg1zno takže buď seženu celou disu použitou a hodím do ní moji kovovou repas sadu, a nebo když už tak radši komplet novou a i tak ji zrepasuju na kovovou a budu mít klid. Každopádně díky za info) ještě to proměrím zda do ní de proud přes konektor ať mám jistotu.

Napsal: ned 24.05.2015 18:37
od ardo
disu mám,máš zprávu

Napsal: čtv 28.05.2015 19:52
od basspatrick
Tak disa od ardo(uživatel) dnes dorazila testl sem ji jeste nez sem ji namontoval, super když podržím tu dírku a zavřu ji neupouští ani se nehne, ve srovnáni s mojí starou, která upouštěla pomalu Až se zavřela jako zde na videu http://youtu.be/tO2gSQj9Lg8 takže dobrý tohle to by to řešilo, ale! stále když připojím do auta tak nic mrtvá nezavře se a nepustí po pár vteřinách jak by dle videa na youtube měla. Chováni auta jako vibrování motoru při přechodu volnoběhu zustava, a neplynuly zatah ze spodnich otacek taky, az kolem 3,5 to tahne plynule do 3,5 skubavě, příští týden du uďelat ten vanos sázím ještě na něj!) kdyby někdo více znal disu a treba vedel jestli se ma opravdu zavrit a otevrit po otoceni klicku do polohy 2. dejte vedet dik))

Napsal: čtv 28.05.2015 20:19
od WITT
To co popisuješ by měl být vanos, takhle se to projevuje..

Jakou máš sadu na vanos ?

Napsal: čtv 28.05.2015 20:27
od basspatrick
i6automotive sadu vcetne kovovych krouzků , tak uvidíme pristi tyden. Btw stejne by me furt zajimalo zda se ma ta disa pohnout po otoceni klicku nebo ne)

Napsal: pát 29.05.2015 11:27
od Hanz
a jak se muze pohnout, kdyz nemas v sani podtlak? ne, nic nedela, dokud nebezi motor, ktery generuje podtlak...

Napsal: pát 29.05.2015 12:11
od starML
Tohle jsem mu napsal výše už 23.5. Ale on se řídí podle tohoto videa https://www.youtube.com/watch?v=so6xLmg ... e=youtu.be , kde se po zapnutí zapalování ta klapka zavře, aniž by motor běžel. Ale tohle zapracovalo na nějaký zbytek vakua ze systému, nebo tam byl podtlak přiveden externě. Při běžícím motoru by zase nebylo slyšet komentář, i když motor bez DISA a bez sání také běží https://www.youtube.com/watch?v=_falBriPxp4 .

U starších motorů je DISA ovládána podtlakem a zapnutí podtlaku provede řídící jednotka motoru přes elektromagnetický ventil. U novějších motorů je místo podtlaku elektromotorek (actuator), který ovládá řídící jednotka motoru přímo viz. https://www.youtube.com/watch?v=3QkFI9LtmFA .

Napsal: pát 29.05.2015 13:51
od basspatrick
Díky moc to jsem potřeboval vědět, díky díky)

Napsal: úte 02.06.2015 22:34
od basspatrick
Vanos zrepasován! Dnes jsem byl auto projet problém přetrvává, houpavý tah na jedničku stále stejný, a občas s málo plynem se objeví i rozklepání mtooru s cvakavým zvukem, na ostatní stupně je to cajk, popravdě necítím ani rozdíl ve výkonu po repasu vanosu jak se píše, spíše tižší chod motoru neboť jsem měnil i kovové kroužky.

Ještě jsem zmákl vyměnit svíčky a světě div se takový hnus jsem neviděl ani na pinckovi :D, poraďte jakou asi ten motor ještě může mít životnost, protože předpokládám že to žralo olej hodně dlouho dobu..... to na těch svíčkách je karbon či co ?

Napsal: stř 03.06.2015 01:24
od starML
Mám více obrázků poškozených svíček, které se mi teď nechtějí umísťovat na server a zde odkazovat. Napíšu Ti moje hodnocení, co na těch fotkách vidím: Silné usazeniny připomínající popel či škváru, kterými je obalena středová i zemnící elektroda včetně izolátoru. Příliš vysoká hladina oleje nebo použití oleje nesprávné viskozity. Nevhodné použití aditiv do paliva nebo oleje.

Dále přidávám pár odkazů s obrázky, které částečně vystihují příčiny stavu svíček:
http://www.stekly.wz.cz/svicky.html
http://www.autorevue.cz/kdyz-promluvi-z ... i-svicka_2

Současně si uvědom, že co je na těch svíčkách, je i na dalších dílech spalovacího prostoru a nějakou dobu může trvat, než to všechno vyhoří a vyletí do katů.

Napsal: stř 03.06.2015 11:46
od basspatrick
Díky za příklady, tohle bych nikdy neřekl po člověku z německa ale stane se no, říkáš mělo by se to po čase vypálit? Neexistuje nějaké osvědčené aditivum které by to uvolnilo(vyčistilo)? Díky za rady

Napsal: stř 03.06.2015 12:20
od starML
Auto po člověku z Německa je přece ideál, protože s tím jezdil jenom v létě, jednou týdně do Lídlu a 2x do kostela :D . Úplně nejlepší aditivum je občas plně ohřátý motor zatížit nad 3.500 rpm po dobu 10-12 minut, nejlépe na klidné okresní komunikaci, radši na 3. převodový stupeň, aby se řidičák nedostal do čistírny. A potom klidnější jízdou zase dochladit. Tohle platí jak pro diesely, které občas potřebují zregenerovat DPF, nebo novější benzíny, které potřebují odsířit NOx sensor.

Pokud budou tyhle usazeniny a "nápaly" i na dalších částech spalovacího prostoru, budou za provozu "žhnout" a můžou způsobovat detonační hoření nebo samozápaly. Proto prvních několik desítek kilometrů doporučuji toto očekávat, motor provozovat nad 2.500rpm a nezatěžovat v nízkých otáčkách.

Pokud jsi ty vymontované svíčky ještě nevyhodil, udělej prosím nějaké foto z boku v makro režimu, aby bylo k dispozici více detailů - díky.

Napsal: stř 03.06.2015 12:53
od basspatrick
Okey, vyzkouším.

Přikládám fotky svíček.