Stránka 1 z 2
Napsal: pát 22.05.2015 22:00
od ThomasOFP
Ahoj lidi,
neustále na autě něco ladím a teď bych rád vyřešil hladkost chodu na volnoběh. Inpa ukazuje extrémní hodnoty na celé jedné řadě válců a nevím co s tím. Nemáte radu co to může způsobovat? děkuji
Fotky zde, sorry za provedení
http://thomasofp.rajce.idnes.cz/nastenka
Napsal: pon 25.05.2015 14:17
od Quido
To jsou teda ale extrémní hodnoty. Motor asi neběží, jak má, že?
Co zborcenej/přicpanej kat na jedné straně?
Napsal: pon 25.05.2015 21:21
od starML
Běží Ti jen půlka motoru, pouze ty válce před spolujezdcem. Můžou být svíčky zalité olejem z víka, nefungující zapalovací cívky nebo vstřikovače. Vůbec s tím nejezdi, protože nespálený benzín smývá olejový film z válců a nakonec to zničí katalyzátor.
Spolujezdec-řidič
4-----------8
3-----------7
2-----------6
1-----------5
x--Vrtule-x
Pořadí zapalování 1-5-4-8-6-3-7-2
Napsal: pon 25.05.2015 23:01
od ThomasOFP
no je na týhle straně motoru jsem vyndaval svíčky a pak vracel zpátky. zítra udělám ještě nějaký testy a omrknu celej motor. Jinak normálně běží a normálně jezdí. jen se lehce chvěje. Minule se mi stalo že hned po nastartování chcípl. 2x za sebou. Adaptace jsem už taky resetoval. Říkám si, jestli jsem někde nezlomil nějakej kabel. nebo jestli je někde netěsnost a pak taky jestli to nemůže dělat váha vzduchu..
Napsal: úte 26.05.2015 19:22
od ThomasOFP
Napadá mě: vypadají takhle špatně nastavené rozvody? Při opravách jsem je demontoval. Ale po složení motoru mi diagnostika ukazovala normální hodnoty. co dalšího jsem dělal, tak byla aplikace celý plechovky Vifu do nádrže. A co takhle čidlo vačky? občas mi to zhebne dvě sec po startu
Napsal: úte 26.05.2015 23:17
od starML
ThomasOFP,
tento příběh začal 2.11.2013 přehřátím motoru na D8, i když jsi to tenkrát nazval "přidřený motor M62" viz.
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... sc&start=0 . Už na začátku jsi si dostatečně vynadal a potom proběhly různé práce, které v tom vláknu popisuješ. Příčinu uvaření a šustění motoru jsi nezjistil, ale 5.4.2014 chod motoru vypadal takto:

Tehdy pracovaly všechny válce, respektive válce 5-6-7-8 před řidičem žádný problém neměly a 26.4.t.r. kompresní tlaky vypadaly následovně:
studený motor
levá: 11 11 10,5 11,5
pravá 10,5 11 11 11
teplý motor
levá 10 10 10 10
pravá 9,5 9,5 10 10,5 =>na 410tkm celkem slušné. Volnoběh nebyl ideální a motor tlakoval do chlazení, poškozený termostat + prasklý chladič atd.
Dnes, tj. po 570 dnech, chod motoru vypadá takto
http://thomasofp.rajce.idnes.cz/nastenk ... 19_002.jpg
Válce před řidičem nepracují skoro vůbec, respektive 5 a 6 se o něco pokouší, 7 a 8 ani ťuk. Co se mezi tím 5.4.2014 a květnem 2015 stalo? Nastavoval jsi ty rozvody, vodní pumpa, termostat, měl jsi odpojené ty kabelové vany atp. Kromě toho Ti radili kluci jako Fx, Snejk a další, ale současný stav je podle obrázku výše horší než před rokem. V životě jsem rozházel a poskládal hodně motorů, ale M62 to nebyl ani jeden. Proto řádky níže ber jako nápady fabulujícího diagnostika:
- pálí svíčky těch válců 5-6-7-8?
- dávají vstřikovače těchto válců palivo?
- Quido Ti dával obrázek s poškozenými dráty => Ty jsi tam také měl vysokou teplotu a Fridex po celém motorovém prostoru
- osobně bych ty vedení k cívkám a vstřikovačům prověřil na izolační stav tak, že bych je odpojil od řídící jednotky, cívek a vstřikovačů a měřičem izolačního stavu bych provedl jejich kontrolu stejnosměrným napětím 500V a izolační odpor by neměl být menší než 5 kiloOhmů, jak se to dělá při jejich výrobě. Pouze tak je možno bez rozpletení bandáží a welorů zjistit, jestli nejsou někde roztavené nebo spečené izolace. Upozorňuji, že v každé kabelové vaně je jeden svitkový kondenzátor řádově nanoFarady mezi vývodem pro cívku a kostrou (hnědý drát).
- když jsi šteloval ty rozvody, dal jsi do správné polohy to signální kolečko (vykousaný plech) pro čidlo vačky, nepohnulo se to?

- máš určitě docvaknuté a zajištěné všechny konektory pro vstřikovače, zvláště na té straně před řidičem, když 7 a 8 válec nepracuje vůbec a 5 a 6 se flákají? Ten plast se mohl vysokou teplotou pokroutit, takže jeho geometrie už není tak ideální a nějaké zajišťovací pérko může chybět?
Více mne dnes už nenapadá.

Napsal: stř 27.05.2015 07:33
od ThomasOFP
dík za vyčerpávající info, odpoledne to omrknu a napíšu další poznatky

Napsal: stř 27.05.2015 20:34
od ThomasOFP
Loni se dělo to, že jsem motor dával do kupy, udělal komplet repas chladícího okruhu se vším všudy. přes zimu to bylo ještě rozdělaný. Jezdím s ním od konce dubna. Po prvním startu hodnoty vypadaly lépe než teď.
Dneska jsem se koukal na řidičovu stranu a všechny svíčky a cívky byly utopený v oleji, protože mi netěsnily dva šrouby ve víku ventilů. Dnes jsem tedy vyměnil těsnění, vyčistil svíčky a cívky a doufal že to bylo tím. Jenže hodnoty jsou stejné.
Omrkl jsem kabelový svazky a vizuelně to všechno vypadá ok. konektory k vstřikovačům a cívkám sedí. Dle mého ale běží všechny válce. pro jistotu jsem nahrál pár zvuků na net. Třeba něco indikují:
https://youtu.be/RlfrbJaVjW0
https://youtu.be/Upl-7nnge4Y
https://youtu.be/4wQQB4gVEIQ
https://youtu.be/D4ZM6pD3S0A
https://youtu.be/OLEBb0BFOdw
pro jistotu jsem znovu resetoval adaptace a vymazal chyby. Žádná nová se neobjevila, ani missfire
Napsal: stř 27.05.2015 21:59
od starML
Podle zvuků jsem nic nepoznal. Ale na tom prvním videu v prvních vteřinách je vidět obrazovka INPA smoothness = hladkost, plynulost chodu motoru. Ale také se to dá nazvat podíl práce jednotlivých válců. A tam jasně vidím, že 4 válce mají hodnotu přes tisíc a 4 další skoro nic. To zaolejování svíček jsem odhadnul správně, budeš ještě muset hledat dále.

Napsal: čtv 28.05.2015 08:03
od Fx
Jaký je to motor? Vanos, nebo bezvanos?
Napsal: čtv 28.05.2015 09:14
od ThomasOFP
Je to bezvanos
Napsal: čtv 28.05.2015 16:16
od euromen
jen doplním, signální kolo jsme nesundavali, zůstalo na hřídeli. Vyrobili jsme si přípravky na aretaci vaček a pak jsme nasazovali řetěz.
Zkusíme sundat katíky a nechat jen svody zda se hodnoty zlepší
Napsal: čtv 28.05.2015 16:18
od Fx
Asi bych prvně mrkl na ŘJ motoru, jestli se nekoupe v nemrzce.
Napsal: čtv 28.05.2015 16:21
od euromen
ne ta neni v nemrzce, napadlo nás to když jsme řešili čidlo termostatu.Všechny kontakty krásně čisté bez oxidace
Napsal: čtv 28.05.2015 16:22
od Fx
Tak ještě zkuste mrknout na motorové pojistky - propípat, jestli jsou OK. Nemám teď u sebe schémata, takže trochu vařím z vody, ale tohle je test v řádu minut.
Napsal: čtv 28.05.2015 16:24
od euromen
mrknu na to s Tomem. Pojistky Tom kontroloval, ale jen vizuelně bez měřáku, ten zůstal u mě doma.
Napsal: úte 02.06.2015 20:48
od ThomasOFP
Tak jsem povolil kat na řidičově straně, nešel úplně dolů, jen lehce mimo a žádná změna v údajích, zkusím komplet sundat výfuky, ale bude to trvat.
Napsal: pon 13.07.2015 16:08
od ThomasOFP
tak jsme s kamarádem sundali výfuky. Jeden kat byl v minulosti rozřezávaný a dle zvuku je nejspíš kuchlý. a zde jsou hodnoty válců po smazání adaptací, odpojení lambd a běhu jen se svody
ještě teda omrknem elektriku
Napsal: úte 14.07.2015 08:27
od adrian_b
nebudeš mať posunutý rozvod na strane 1-4?
mám totižto rovnaký problém že mi zle pália prvé 4 valce oproti ostatným. Motor tiež m62b35 bezvanos. V mojom prípade mám už vymenené katy, lambdy, cievky, sviečky, vstrekovače, čidlo vačky a kľuky ( nemenil som to kôli tomuto problému ale preventívne postupne). Chystám sa ešte na kontrolu / prekáblovanie niektorých zväzkov v motorovom priestore, lebo niektoré káble sa mi už od tepla rozpadajú...
Ja som síce kontroloval rozvody cca pol roka do zadu a okom sa zdali byť OK (nemal som práve po ruke prípravky). Ale už ma nič iné okrem RJ alebo rozvodov nenapadá

Napsal: čtv 16.07.2015 11:19
od euromen
hele už mě to taky napadlo, protože jsme prohazovali svíčky, cívky a nic.. napadlo mě a to musim proměřit, zda fungují vstřikovače, ale to mi nesedí že by celá jedna půlka šla blbě. Asi fakt rozvody