Stránka 1 z 7

Napsal: úte 19.05.2015 20:07
od Dyx
Tak jak jsem slibil ze poreferuju o zavadach tak uz jednu docela vaznejsi mam.
Hloupe je ze se projevila asi 3 mesice po skonceni rocni zaruky a sice palivova nadrz je asi praskla a tece nekde vpravo bud primo v miste drzaku a nebo tesne nad nim.. neni to moc ale pri parkovani v garazi se to projevi flekem a pri zvednuti auta vespod take..

Ted je otazka jak opravit (na cenu nove nadrze se ani ptat nebudu neb by mne trefil slak) vite nekdo o nekom spolehlivem kdo umi tyto plastove nadrze ZALEPIT ci ZAVARIT?
Blbe je ze se snad bude muset rozdelat pulka auta.. aby se mohla nadrz vyndat ven...


Jinak vse ostatni v poradku, jelikoz je na tachu uz 150tis km tak jsem si udelal resersi ohledne vymeny oleje v autom. prevodovce (asi 7 firem co to dela).. aclovek se pri tom dozvi zajimave veci. Pochopitelne stanovisko vyrobce ze napln je dozivotni dnes uz nikdo vazne nebere (kdo si netiskne penize a nemeni auto kazde 3 roky za nove) .... Zajimave je ze velka cast spec. firem tvrdi ze by se olej v autom. prevodovce TOHOTO auta mel menit kazdych 60tis km, obavam se ze maji na mysli hlavne svuj prospech a jinak to je nesmysl. Nakonec mne presvedcili ZF PAkra Jihlava, podle nich vymena doporucena 80-120tis ....
Naprosto idiotske reseni je ze se musi kvuli tomu vyhazovat pokazde cela olejova vana s integrovanym filtrem za 3 tacy, za to by inzenyri BMW zaslouzili par facek (neekologicke, neekonomicke). Necham si schvalne vratit orig. vanu a treba se mi podari v ni nejakym zpusobem upravit-zrepasovat integrovany filtr pro pristi vymenu.....


No a pak asi prece jen si necham preventivne vymenit rozvodovy remen......

Napsal: úte 19.05.2015 21:01
od pavproch
ref prasklá nádrž: to ti tam začala klíčit ta řepka, co ji tam liješ.... :twisted:

Napsal: úte 19.05.2015 21:01
od Pazdi
to s tím repasem filtru myslíš vážně? :roll:

Napsal: úte 19.05.2015 21:18
od Teddy
mě náhodou přijde zajímavý minimálně zjištění, že ta bionafta nutně nemusí bejt pro motor rychlá smrt.
Ne že bych jí tam snad chtěl lejt, ale vypadá to, že by mohl padnout jeden předsudek.

Jakej je aktuální stav? Kolik máš najeto celkově a kolik jen na bionaftu?

Jinak s tou nádrží.... některý se daji zavařit. Jestli je k tomu přístup, tak to ani nemusí z auta ven. Já jsem vařil třeba nádrž na čtyřkolce. V terénu to dostává dost zabrat, ale drží doteď. Stačí ti na to nástavec na horkovzdušnou pistoli a přídavnej drát. Musí se to pořádně očistit. Výhoda byla, že já vařil nádrž na benzín. Tohle bude celý zaprasený od nafty a ta bude zažraná i v materiálu.

Vzhledem k ceně auta bych se podíval po nový nádrži, nebo z nějaký šikovný bouračky

Napsal: úte 19.05.2015 21:21
od KKKuba
proč by to vážně nemyslel? Pokuď ta filtrační vložka půjde nějakým rozumným způsobem vyměnit tak v tom nevidím problém, je blbost měnit to celý kvůli blbýmu filtru..

Napsal: úte 19.05.2015 21:27
od Dyx
KKKuba píše:proč by to vážně nemyslel? Pokuď ta filtrační vložka půjde nějakým rozumným způsobem vyměnit tak v tom nevidím problém, je blbost měnit to celý kvůli blbýmu filtru..
proste mne to ze zvedavosti zajima jak je to konstrukcne resene a jak moc je to "odolne proti repasi"...jestli to bude mit smysl do toho vrtat nebo ne budu vedet nejdriv az kdyz se na to podivam popr. necham podivat par sikovnych kutilu a pak se rozhodnu ze bud ze ta namaha nestoji za to a se skripenim zubu se na to vykaslu a nadrz vyhodim do sberu.. a nebo zkusim ten integrovany filtr (nechat) zrepasovat.. a cely kram pak budu moct pri pristi vymene pouzit znovu atd. Baj voko by ta repase nemela stat vic nez 3 litry..... pokud ano tak je vetsi pravdepodobnost ze se na to vykaslu...

Mimochodem za takovyhle neekologicky a zaroven neseriozni svinstva by mel kazdy takovyhle nenazrany vyrobce aut dostavat obrovske pokuty... neexistuje jediny duvod proc by reseni nemohlo byt ze se tam bude menit klasicky pouze filtracni vlozka a hotovo...

Napsal: úte 19.05.2015 21:36
od Dyx
[quote="Teddy"]mě náhodou přijde zajímavý minimálně zjištění, že ta bionafta nutně nemusí bejt pro motor rychlá smrt.
Ne že bych jí tam snad chtěl lejt, ale vypadá to, že by mohl padnout jeden předsudek.
ten uz prece u informovanych davno padl

Jakej je aktuální stav? Kolik máš najeto celkově a kolik jen na bionaftu?
l kupoval jsem to nejak okolo 115tis ted mam najeto asi 145tis na B100 mozna jsem najel mezitim 5 nadrzi na proplach na naftu. Ale takhle malo km neni vubec vypovidajici... na vsech autech jsem jezdil na B100 a nemel zadny problem ..jen to nesmis nechat stat delsi dobu s B100kou v palivovem systemu a tankovat jen na osvedcenych cerpackach

Jinak s tou nádrží.... některý se daji zavařit. Jestli je k tomu přístup, tak to ani nemusí z auta ven.
Bohuzel tady pristup hodne blby... skoro cely zadek auta se musi rozebrat.. k tomu mistu kde to tece nemas sanci se ani dostat....

Já jsem vařil třeba nádrž na čtyřkolce. V terénu to dostává dost zabrat, ale drží doteď. Stačí ti na to nástavec na horkovzdušnou pistoli a přídavnej drát.
Musí se to pořádně očistit. Výhoda byla, že já vařil nádrž na benzín. Tohle bude celý zaprasený od nafty a ta bude zažraná i v materiálu.
No ja si na to urcite netroufnu.. to bych nechal jen na profikovi.. varit nadrz s benzinem bych nechtel urcite... od nafty to spraseny nastesti nemam ale pouze od B100 :-)


Vzhledem k ceně auta bych se podíval po nový nádrži, nebo z nějaký šikovný bouračky
No cena auta uz nebude mozna ani pul mega..samozrejme ze krome veteranu a sberatelskych kousku cena auta nestoupa..
rozhodne nova nadrz az jako uplne posledni reseni ale verim ze se nejake jine reseni najde....Co jsem se ptal jeste pred koupi na vrakacich BMW tak mi vsichni vysvetlili ze smula na tyhle auta pouzity ND na vrakacich jeste nejakou dobu nesezenu takze s tim jsem se musel smirit od zacatku
[/b]

Napsal: úte 19.05.2015 21:36
od Pazdi
KKKuba píše:proč by to vážně nemyslel? Pokuď ta filtrační vložka půjde nějakým rozumným způsobem vyměnit tak v tom nevidím problém, je blbost měnit to celý kvůli blbýmu filtru..
protože to je úlet...nejdřív píše, že vana s filtrem je za trojku, pak, že pokud repas bude za trojku, tak to bude ok, když víc, tak se na to vyprdne...chápal bych tohle řešení a šetření za každou cenu u studenta majícího polozrlezlou filetu a otáčejícího každou korunu...ne u člověka, co si koupí eFko...

navíc, když se trošku zamyslíš, tak ušetřených pár stovek mu jednoho krásného dne může dosrat celou převodovku a to je jiná cena...

Napsal: stř 20.05.2015 08:59
od Teddy
No já jsem to nesvařoval jako úplnej amatér. Léta jsem pracoval ve firmě, kde jsme svařovali plasty. Ne že bych byl svařeč, to fakt ne, ale postavit se k tomu umim. :)

No a k tomu benzínu.... svařování plastů není totéž, jako svařování kovů. Benzín jsem jen vypustil, do nádrže hodil hadici z kompresoru, aby to větralo a už to jelo. :)

Napsal: stř 20.05.2015 12:04
od Hanz
do te vany bych doporucil dat filtr do digestori, je levny a muzes ho pak i vyprat a pouzit znovu... taky tam nezapomen prilepit par magnetu z nastenky, pochytaji zelezne spony, az prevodovka zacne umirat...
rozleptanou nadrz od repky normalne olep stribrnou tesa paskou, kdyby to nechtelo drzet, stahni ji jeste kabel bindrama, bude to ok...

hodne veselych kilometru :wink:

Napsal: stř 20.05.2015 13:06
od Foldas
a v rámci ekologie tam nalí slunečnicový olej

Napsal: stř 20.05.2015 13:41
od Martyn
Nechci rejpat, zajimal jsem se o bionaftu do dodavek a narazil jsem na zajimavej prispevek (citace z truck-forum)
"běda pokud necháte v létě delší dobu naftu s biosrágorou v nádrži. To platí i pro 7% běžnou motorovou naftu. Pak totiž nastává biologický rozklad, dále vznik kyselé složky a nastupuje zhoubná koroze v celém palivovovém systému.
Kolegové v Německu s tím maj obrovskej problém a na forech jsou fotky neskutečně zkorodovanejch nádrží."

Jen jestli to nebude mit nahodou souvislost:o)

Napsal: stř 20.05.2015 13:58
od matiz
Koupil bych nadrz z druheho auta. I efka bouraji.

Napsal: stř 20.05.2015 14:31
od Vlasta
Martyn píše:...neskutečně zkorodovanejch nádrží."

Jen jestli to nebude mit nahodou souvislost:o)
U F10 bude nádrž plastová, ta koroze se bude asi týkat nádrží kamčáků

Napsal: stř 20.05.2015 19:13
od Dyx
Vlasta píše:
Martyn píše:...neskutečně zkorodovanejch nádrží."

Jen jestli to nebude mit nahodou souvislost:o)
U F10 bude nádrž plastová, ta koroze se bude asi týkat nádrží kamčáků
Co jsem se dival tak v Nemecku se da palivova nadrz sehnat za 200 EUR...

Co se tyka krytu olejove vany autom. prevodovky a jeho upravy - samozrejme ze by to melo smysl pokud budu moct nasledne pouzivat ten samy kryt stale dokola pri kazde vymene.. .Ekologicky smysl to ma samozrejme vzdycky

Napsal: stř 20.05.2015 19:29
od Teddy
Jenom 200 jurů? tak to bych se na nějaký svařování z vysoka.

Napsal: stř 20.05.2015 21:15
od Dyx
Teddy píše:Jenom 200 jurů? tak to bych se na nějaký svařování z vysoka.
jaky jenom.... k tomu mas nemalou castku za dopravu a cely opruz okolo toho atd.
tedy samozrejme ze je to dobre mit alternativu pokud se to nepodari slepit/zavarit. Nepustim na to ale zadnyho bastlire jedine profika co se tim zivi... takovouhle malou prasklinu by mel mit zavarenou za petikilo a za pul hodky i se zavrenyma ocima......

ted uz jen nekoho takovyho v Praze nebo okoli najit :-)

Napsal: stř 20.05.2015 22:20
od horan
Mam nejradeji presne takove typy, co si nekde ve svete motoru prectou, ze na felicii vymenis zadni tlumice za hodinu a pak maji plnou hubu kecu, ze to chteji za hodku i na bmw, merc.......
Reaguji na tu tvoji pul hodinu se zavrenyma ocima. :evil: :evil:
Kolik si toho navaril? Co nejaky cisteni, priprava,pristup.....
Fakt me serou skuhraci, co vedi co jak dlouho trva a doma maji problem otevrit suplik s priborama.
Presne jako moje tchyne. :roll:

Napsal: stř 20.05.2015 23:52
od starML
Protože nemám nainstalované KSD - cituji:

Kraftstofftank ersetzen
"Mir wurde telefonisch gesagt das der Tausch 330 Euro kosten würde. Also reine Arbeitsstunden. Einen Tank ersetzen ist ein Tagesgeschäft und mit 330,-€ kommt man bei einer BMW Werkstatt nicht weit. Auspuff muß komplett runter, Kardanwelle und Handbremsseile (Feststellbremse) abmontieren, Sprit ablassen u.s.w. und das alles für 330,-€. Dafür wurden 40 AW verrechnet, also 3 Stunden und 20 Minuten. 40 AW sind auch exakt das, was BMW für den Wechsel des Tanks vorgibt. Die AW-Vorgaben sind verbindlich, wenn jedoch eine Werkstatt auf Grund erhöhter Aufwände (festsitzende/verrostete Verbindungen etc.) davon nennenswert abweichen muss, sollte das eigentlich mit dem Kunden abgesprochen werden (so kenne ich es jedenfalls von meinen beiden BMW-Werkstätten). Zusätzliche AZ-Zeiten (Arbeitszeit ohne Vorgabe) für Arbeiten an der Kraftstoffanlage wurden in meinem Fall nicht verrechnet."

K překladu směle použij https://translate.google.cz/#de/cs/

Napsal: čtv 21.05.2015 09:28
od Filozof
DIXI: když koupíš jinou nádrž nejlépe novou tak bych ji vystříkal zevnitř nějakým nástřikem proti korozi. At to za nějakej rok zase neřešíš. A máš vystaráno snad na věky.

Martin?: Poznamenal s tou naftou jak mají němci problémy a opravdu je možné že ta BIO složka v naftě či B100 kterou tankuješ DIXI může dělat tyto problémy s korozí.

Zkus to nastudovat jak se to chová k danému materiálu.