Stránka 1 z 1

Napsal: pát 01.05.2015 14:13
od Bary
Auto je dovezeno z Německa v lednu tohoto roku, najeto dle tacho 219tis. možná víc. Já najel něco kolem 20tis, postupně se sem tam vynoří lecjaké překvapení po předchozích majitelích.
Jedním z takových byl tekoucí chladič, zřejmě už jednou měněn. (auto nejspíš lehce bouráno na předek a veškeré díly vyměněny za nové)
Dle mechanika nebyl originál. Po dlouhém pátrání se našel ten který pasuje.
Nicméně o té doby auto sem tam vaří a kolikrát i za jízdy.
Vyměnila se viskóza která už byla po smrti a stále ten sám problém.
Pumpa tlačí a termostat funguje jak má(Prozatím neměněno ani nezkoušeny jiné)
Zatím se to stalo 2x či 3x za cca měsíc.
Mé poznatky z provozu, stalo se dvakrát kdy bylo venku více jak 25 stupňů ve stínu, ale když to začne tak to vaří i večer při nižších teplotách i za deště kdy se ochladí třeba i na 15 stupňů a méně. Dále sem si všiml, že při jízdě na tempomat pod 100km/h teplota také roste. Nebo pokud pustím plyn a dojíždím. Je to automat, takže rychlost je tam zřejmě vždy.
Jinak podle WINka je tam Webasto už z výroby.
Honem si nevzpomenu na veškeré poznatky.

Budu vděčný za každou radu.

Napsal: pát 01.05.2015 14:18
od dogeatdog
Ručička vyletí do červeného náhle a pak stejně náhle spadne dolů?

Napsal: pát 01.05.2015 19:54
od shadou
No, příznaky které píšeš říkají špatná pumpa.
Píšeš že pumpa tlačí, měl jsi ji sundanou? nebo si jen testoval stlačením hadice.
Pokud je to pumpa s plastovou vrtulkou, je možné že se uvolnila z hřídelky(častý problém i u motorů M50). Vrtulka sice jede, ale neposílá dost vody.

Napsal: sob 02.05.2015 01:12
od Bary
2 dogeatdog : prvne se stalo náhle jak popisujes. Vyletelo na hranici cerveneho a pak se vratila na 90 a takto se opakovalo co chvíli. Kdyz to udelalo podruhé tak se ani nestihla vrátit na 90 a sla znovu nahoru do červeného pole. Několikrát se zastaví na začátku červeného pole a až se stane 3x-5x tak teprve zahlásí palubak, že je vysoka teplota chladící kapaliny... ( volně přeloženo z Němčiny)

2 shadou: sundana nebyla. Zkouseno jak říkáš pouze na hadici. Také jsem si všiml, když otevřu nádobku tak z prave strany tesne pod hrdlem jakoby tekla voda. Je tam mala dírka tak na malicek, asi přepad nebo jak to popsat. A co se vyměnil ten chladic tak to nekdy tece a nekdy ne, ale spíš ne. Při starém chladici který tekl tudy tekla voda pokaždé když jsem to otevřel na doliti...


Omlouvam se za chyby, pisu z mobilu....

MOD Francis: duplikace smazány

Napsal: sob 02.05.2015 14:01
od dogeatdog
Bary> náhlé výkyvy teplot mívá na svědomí vzduch v chladícím okruhu, zkoušel jsi odvzdušnit? Nestačí jen dolít vodu po rysku, ten vzduch tam pořád bude, pokud tam je.

Napsal: sob 02.05.2015 15:42
od Bary
dogeatdog:
Kdyby tam byl vzduch tak by to dělalo v podstatě stále ne? Tohle se stane jen když je venku horko, teda začne se projevovat. KDyž to večer zaparkuju a motor schládne uplně tak druhej den je zase vše v cajku a funguje jak má.

Napsal: sob 02.05.2015 21:04
od dogeatdog
Ee, mě se to projevovalo tím, že ručička náhle vyletěla a zase spadla. Ten vzduch tam jakoby cirkuloval.
Tím neříkám, že diagnóza tvého problému musí být jedině zavzdušnění, ale na tvém místě bych to udělal, hloupě řečeno, nemáš co ztratit.

Napsal: sob 02.05.2015 21:40
od Bary
Vyzkouším jestli třeba není jak říkáš, přeci jen po té výměně chladiče stále muže někde být bublina.
Ještě jen pro správnost provedení, ovzdušnit přes ten co je u motoru nebo ten co je na nádobce?

Napsal: ned 03.05.2015 08:38
od dogeatdog
2,5 motor jsem neměl, ale u 2,8 se mi nejvíce osvědčil následující postup:
1) úplně vyšroubovat šroub na chladiči (expanzce)
2) otevřít víčko a pusou foukat do expanzky, dokud ze šroubu nezačne téct voda, zašroubovat oboje
(tohle je ideální po úplném vypuštění soustavy, třeba když měníš spodní hadice, vytlačíš tak vzduch i zespod kolem čerpadla)
3) nahodit motor, nechat zahřát & natlakovat soustavu
4) horká kapalina (ne úplně vařící) - povolit druhý odvzdušňovák (měl by být na nejvyšším místě soustavy) a dokud jdou bubliny, nechat až do čiré kapaliny

Napsal: čtv 07.05.2015 00:46
od Bary
Tak jsem zkusil dle bodu 1,2 Za studena to trochu probublalo než šla voda. Po zahřátí z toho na motoru šla voda hned, sotva sem pootočil o pul závitu.
Díky moc za návod dogeatdog :wink:
Uvidíme jak se to bude chovat.
Pokud to bude pokračovat i nadále tak přijde na řadu pumpa jak říkal shadou...

Napsal: čtv 07.05.2015 06:53
od shadou
Projdi hadice a spojky kvůli netěsnostem. Neuškodí kouknout na dekl termostatu jestli tam není prasklina.
Voda ti nemusí odkapávat, ale motor může přisávat vzduch.

Napsal: čtv 07.05.2015 10:21
od Hanz
urcite nekolikrat odvzdusnit, mackat hadice, auto cumekem lehce do kopce, topeni na max, vyssi otacky, opakovat, dolevat vodu...
mel jsem tam nekde bublinu a delalo mi to taky divne veci, podle BC pri jizde chvili nizka teplota az 75, ve meste a pri klidne jizde pres 114, vymenil jsem kvuli tomu termostat a ve finale to bylo jen spatne odvzdusnene (pritom to topilo a chovalo se prvnich 10km normalne)...

Napsal: pát 08.05.2015 00:35
od Ji-rka
Mě netěsnila vodní pumpa kolem hřídele.Byla značková a 20měsíců stará.Bohužel jsem tohle zjistil až když jsme ten motor upekl na dálnici.Nechal jsme to vychladnout,nalil vodu,nastartoval a z hřídele už to šlo pod tlakem.......

Jinak předtim sem tam zakolísala teplota,ale nikdy nešla přes půlku,spouštely se větráky,ale pouze když byla zima,takže jsem měnil víčko expanzky,termostat a jeho domek,proplachoval chladič,měnil čidla,pumpu ne ta byla přece zánovní.Pak to ustalo.Nejezdim nijak závrátný trasy,ale moje roční pravidelná dálkovka to rozsekla.