Stránka 1 z 2

Napsal: pát 24.04.2015 23:36
od Vanour
Uz fakt nevim vymenena vadna abs 001 , čidlo prave predni kolo a diagnost stale hlasi vadne pp cidlo ani INPA neukazala snimani kdyz se kolem otoci nekdo nejakou radu jak dal postupovat uz jsme vazne bezradny.
Díky

Napsal: sob 25.04.2015 07:10
od mika_hakkinen
chlape, tak co se zkusit podivat na cidlo k abs co je v naboji. Projit kabelaz od toho cidla k jednotce.
Prece ta diagnostika ti to povedela dobre i test v INPE taky.
Jsou dve moznosti k abs
1. rozvadec, kostka oznaceni 001, kde jsou eletricke ventily a pomocne cerpadlo a pak je az vlastni ridici jednotka. Takhle to vetsinou maji auta pred faceliftem
2. ridici jednotka je primo na rozvadeci-kostka. Jeste to poznas podle konektoru, kdyz ho vypojis jde tam hodne dratu

Pokud ty cidla pujdou z naboje vytahnout zkus je prohodit a uvidis

Napsal: sob 25.04.2015 11:43
od Blackie
Nevim jak má E39 ABS,jestli jsou otáčky snímaný z ložiska nebo nějakého ozubení vedle,ale prohlídnout i to... Ale jak píše mika,začít přehozením čidel pokud není pravý a levý...

Napsal: sob 25.04.2015 15:16
od Vanour
Cidlo bylo vymeneno ale furt to nema impuls. Z abs se menila jen ta plastova RJ. Pokud se na INPA da test tak vsechny cvaknou ze jsou Ok. Da se ten kabel nejak "propipat"? Jakej pin to je v konektoru? Nebo kousek rozholit a jet po barve dratu (pokud bude videt) dole jsou vsechny cerny. Pripadne da se promerit i cidlo? Jaky by melo mit odpor?

Napsal: sob 25.04.2015 20:20
od shadou
předpokládám že si dával starší jednotku. Nejspíš je uklepaný kontakt přímo v té jednotce. Mě se stalo to samé.
Pro jednotku jsem jel 110km po namontování signál Pravá strana nejde. Test OK. Daná nová čidla origo BMW. stále nic
odvezl jsem ji prodejci a jel pro jinou. Ta Fungovala na první zapojení.
nemáš v okolí někoho u koho se dá jednotka prověřit v jeho autě?

Napsal: sob 25.04.2015 23:39
od Vanour
Bohužel ne všichni v okolí mají E46 :( ale jednotka v autě ze kterého byla vyndána tak nestítila a byla v pořádku....

Napsal: ned 26.04.2015 14:15
od JPK
jednotku ABS jsem řešil asi třemi týdny - taky 001 s ASC

Jednotka se musí po instalaci do auta nakódovat pro konkrétní auto. např. když máš jednotku z dieselu a dáš jí do benzínu tak se jí to dál nebude líbit a bude hlásit chybu = nefunguje ABS, tachometr, boardcomputer, atd.

Po nakódování pořád hlásila v 50% chybu zLZ čidla (tzn. půlka auta dál nefunguje) . projevuje se to tak, že chvíli funguje vše OK, chvíli to má problém. Po restartu (zamknout/odemknout) nebo po uspání auta to většinou zmizelo, ale třeba po ujetých 500m se to objevilo znovu.

Čidlo na LZ kole bylo vyčištěno, ten tisícihran ze kterého čidlo čte taky, kabely u čidla i pod plastem podběhu zkontrolovány (prý tam často bývá problém) od té doby se to projevilo už asi jen 2x. Když se to bude opakovat, zkusím vyměnit čidlo.

P.S. Včera jsem při objíždění idiota najel PZ na obrubník a znovu to zahlásilo chybu. odemknout/zamknout a bylo po chybě...

Napsal: ned 26.04.2015 15:45
od Falcon
Zachraňuju tyhle Bosch ABS řídící jednotky n-krát měsíčně. Není problém mi jednotku poslat/přivézt na ohledání, proměření a posouzení opravitelnosti. Dosud jsem opravil všechny, co mi přišly na operační stůl. Na repas dávám záruku a klubáci vědí, že to u mě stojí hubičku...

PS: Jednotky, ve kterých už se někdo hrabal "trafopájkou, kladivem a silikonem", zdvořile odmítám, ty už zpravidla zachránit nejdou a je to jen ztracený čas ;)

Napsal: ned 26.04.2015 17:52
od Angelos
To můžu potvrdit :palec:

Napsal: ned 26.04.2015 18:51
od Vanour
Falcon,
Vím psali jsme si spolu. Mám jednotku která byla vyndána z auta a tam byla OK. Má úplně stejné číslo. Budíky fungují, tempomat také, jen Delphy píše že nemá kontakt pravé přední kolo a INPA nebere ani otočení kolem to píše 0km. Je možné že by byl v hajzlu nebo zašpiněn jen ten abs kroužek co je v kole? Dá se nějako vyčistit?

Napsal: ned 26.04.2015 19:46
od Falcon
Stav snímacího kroužku a usazení čidla vůči němu je spíš dotaz na mechaniky. Pokud máš měněné i čidlo, můžeš zkontrolovat kabel, co vede od konektrou podběhu dále, jestli není někde zlomený/prodřený a taky stav konektoru - toho protikusu, co kouká z auta - může být zaoxidovaný.

Dále propípat vodiče čidla - a to mezi podběhem a odpojeným konektorem ŘJ - kolu PP přísluší piny 15+16 v zásuvce (použij špendlíky/jehly). Na odporový test by čidlo mělo dát v jednom směru něco mezi 10 až 20 megaohmy, na diodový tuším v jednom směru něco pod 2 volty. Nenaměříš-li nic, je porušená kabeláž PP kola mezi ŘJ a podběhem. Pokud však naměříš zhruba uvedené hodnoty, pak je na vině ABS jednotka a reklamuj ji u prodejce. A nebo mi ji pošli na opravu, podrobnosti už víš přes SZ.

Hoď sem pak, co jsi naměřil.

Napsal: čtv 30.04.2015 13:37
od magic
Když vymažeš všechny závady a nastartuješ, tak hlásí chybu? nebo až po rozjetí na cca 15km/h ++ ?

Napsal: pát 01.05.2015 00:08
od fornax
Jaké jsi koupil čidlo? Některá čidla jsou šunty a jednotka je nerozpozná.

Napsal: pon 04.05.2015 13:30
od magic
tak tak, mám ještě nějaké doma, úplně fungl, myslím že je to FEBI, nebo něco takového, můžeš jej zkusit. Jinak mě na e39 s DSC rv. 99, fungovalo až 3ti, a to bylo jediné originál z Renocaru, ty ostatní, ať už BOSCH, nebo FEBI se chovali stejně, a systém šel po chvilce do chyby.

Napsal: pon 04.05.2015 22:25
od Vanour
Je smazáno a nemusím ani startovat s tále píše není signál pp kolo. nedostal jsem se k tomu to změřit zda je signál od čidla. Pokud by byl ten vadný kroužek v kole dá se nějak obalamutit čidlo když jej vyndám z kola a k něčemu přiložím jde mi jen o to aby napsalo třeba signál je a pak jít po celém naboji v kole....

Napsal: úte 05.05.2015 00:34
od Foldas
pokud hlásí chybu čidla aniž by si popojel autem tak to kroužkem není

Napsal: čtv 07.05.2015 13:53
od magic
přesně tak :) a myslím, že i čidlo by mělo být ok :), leda že by bylo ve zkratu nebo přerušený kabel

Napsal: čtv 07.05.2015 14:44
od Falcon
Ve druhém dílu pořadu "Hledáme závady ABS svépomocí" si ukážeme, jak rozlišit mezi chybou čidla/kabeláže a vadnou ŘJ. Pomůžeme si informací z jiného vlákna:
Falcon píše:Jestli je to v ní nebo čidlech poznáš lehce - v situaci, kdy svítí kontrolky, odpoj konektor ŘJ a multimetrem v režimu diodový test změř hodnoty mezi piny ŘJ čísla 12+28, 13+29, 30+31 a 15+16. Jsou očíslované přímo na plastu kolem pinů, posviť si tam. Pokud na některé dvojici nenaměříš nic, rovnou mi to pošli a ušetři za zbytečnou výměnu čidel :D
Pokud to není z popisu jasné (občas se vyjadřuju složitě), tak se měří na jehličkových pinech samotné ŘJ. Nemusí se ani sundavat z hydraulické kostky - prostě se jen odpojí kabel.

Vanour - tobě stačí měřit mezi piny 15+16, jelikož tě trápí signál PP kola.

Napsal: čtv 07.05.2015 18:34
od zzeli
Jeste pro uplne blby :D Nenamerit nic znamena namerit nulu (zkrat) nebo "jednicku" (mimo rozsah) nebo nejake konkretni cislo? Predpokladam, ze jestli se tam teplem delaj studenaky, tak to bude inklinovat asi k te "jednicce"?

Napsal: čtv 07.05.2015 18:50
od Falcon
Přesně tak, buď mimo rozsah nebo jednička, záleží na konkrétním měřáku.

Úplně polopatě - po připojení hrotů se na displeji nic nezmění :)