Stránka 1 z 1
Napsal: úte 14.04.2015 01:24
od assassin_89
Zdravím pánové.
Mám dotaz. Včera jsem měnil servo, protože staré prěstalo na volnověh posilovat a tak rvalo ze to bylo jak traktor . Servo jsem vymenil a nehuci, ale stejně mě stále trápí ze to neni uplne ono. Rizeni jde z tuha i kdyz jednou rukou i na miste volant utocit jde, ale volant se nevrati uplne do vychozi polohy, Servo je tedy OK, hreben rizeni delal majitel predemnou a daval se novy nekde od toho mam snad i doklad co mi dal takze tomu verim (kdyz jsem to kupoval melo 10 000km ted ma 40 000). Stará kapalina byla stejne cista jak ta nova, tudiz zaneseni bych taky netipoval. Nic netece a odvzdusneno mam. Na co se mam zamerit ?? Cim to jeste byva ??
Dekuji za odpoved
PS: Jinak tohle to predtim delalo
https://youtu.be/VjUcTaNfjII?t=1m50s
Napsal: úte 14.04.2015 09:20
od suchyChmel
Ahoj,
Je potřeba si uvědomit, že ono to má jít docela těžce.. Taky jsem si říkal, jestli je všechno v pořádku, v porovnání s ostatníma autama si až člověk říká, co je rozbitý

Takže co se serva týče, tak si myslím, že je OK, sedělo by i všechno tak jak to popisuješ...
Spíš si říkám, že když se ti nevrací volant zpět, tak jestli není něco špatně na nápravě. Nemusí byt rozbitá, ale stačí taková rozhozená geometrie a dělá to šílený věci... Ani by sis toho nemusel všimnout, jestli to servo bylo fakt ko, teď se to projevilo zpětně
Napsal: úte 14.04.2015 16:16
od assassin_89
No asi takhle. Byl jsem zvyklej z vectry ze jsem tam i na miste kroutil ukazovackem. V 39 max dlani zaprenou o volant. Jinak volant se vraci jen ne uplne na stred zustane vzdy nepatrne natocenej. Necham udelat geo a uvidim. Zajimalo by me jestli na to muzou mit vliv pneumatiky. Ted tam mam jeste zimni Nokiany a kdyz zakroutim na miste tak to normalne trha kousky ze vzorku po vnejsi strane

jinak 235/45 r17
Jeste dodatek mel jsem cumak ve vzduchu. Chytl jsem za kolo a stocil to pres nej do jednoho rejdu a pak do druheho. Tam zadny zadrhel nebyl.
Napsal: úte 14.04.2015 20:56
od patrikE39
hele tak to je normální

.. taky jsem měl vectru a šlo na místě točit prstem.. a pak u e36 i u e39 to jde tužej... je to normální
Napsal: úte 14.04.2015 23:20
od dejve39
Mohl bychmít blbou otázku? Jak se odvzdušňuje servo u e39? Mam 530d rok 03 a teď se chystám ho vyměnit
Napsal: úte 14.04.2015 23:33
od Angelos
Při nastartovanym motoru toč volantem do krajních poloh a vždycky to v ní chvilku podrž, ono to probublá a máš hotovo.
Napsal: stř 15.04.2015 08:36
od dejve39
Díky

Napsal: čtv 16.04.2015 22:45
od Gerchan
Taky se připojuji..mám e39 525d a volant jde ztuha...jak píše assassin...nikde mi nic neteče, kapalina tam je...nehučí to...
jel jsem v e39 540i a tam šel volant krásně lehce...moje e36 a e34 taky krásně lehce...
čím by to mohlo být?
Napsal: pát 17.04.2015 10:48
od assassin_89
Tak panove ja mam vyreseno. Nove pneu a udelana geo. Volant se zacal vracet a dokonce o neco zmeklo.
Napsal: pát 17.04.2015 11:17
od e155
Gerchan - jednou z možností je, že ta 540i měla Servotronic. Mám jednu E39 s a druhou bez. Rozdíl je docela výrazný. U servotroniku jde řízení v nízkých rychlostech o poznání lehčeji..
Napsal: pát 17.04.2015 23:44
od Gerchan
e155 píše:Gerchan - jednou z možností je, že ta 540i měla Servotronic. Mám jednu E39 s a druhou bez. Rozdíl je docela výrazný. U servotroniku jde řízení v nízkých rychlostech o poznání lehčeji..
To je možné, ta 540i byla z roku 2003 a byla vybavená pěkně (sport sedáky, černá kůže, M-paket, manuál...) a volant šel lehce.
Já mám 525d taky rok 2003, ale jde to ztěžka...já to utočím, ale pro manželku, kterou na to zacvičuju je to těžký...a mě osobě to je taky nepříjemný...
Ten servotronic byl za příplatek nebo od nějakého roku? Není možný, že ho tam mám taky, ale třeba porouchaný a proto to jde ztěžka?
Napsal: sob 18.04.2015 09:46
od ardo
Servotronic byl za příplatek ,často odchází čidlo co je na hřebenu řízení a pak je řízení stále tuhé...
http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-S ... _tie_rods/
Napsal: sob 18.04.2015 23:06
od bibikuba
dá se nějak zjistit,zda je čidlo funkční,mám taky servotronic ale zdá se mi,že to moc nefunguje,nebo teda funkčnost nějak nepocituju...
Napsal: sob 18.04.2015 23:12
od ardo
diagnostika
Napsal: sob 13.02.2016 13:17
od Zama
Ahoj trochu oživím tohle téma. Můžu vědět jestli jste někdo vyřešili problém s tím tuhým řízením? U mě se stalo to že jsem normálně přijel, zaparkoval auto a vše bylo v pořádku. auto následně asi 4 dny stálo v garáži a když jsem s ním vyjel hned jsem si všiml že řízení je o poznání tuhší než obvykle. Kontroloval jsem olej a ostatní věci a všechno se zdá v pořádku. Volant nejde vyloženě těžko jakoby bez posilovače ale o dost hůř než jsem byl u auta zvyklý. Neví někdo na co se zaměřit? Díky
Auto E39 r.v.2003, 530d, 142kw
Napsal: čtv 07.04.2016 08:06
od Paris
Mám ten samý problém. V mém případě to způsobuje kardan mezi volantovou tyčí a servem, resp. jeho spodní kloubek. Zkoušel jsem to pročistit sprejem na uvolnění rezu a následně rozhýbat a promazat. Na 2 dny už to vypadalo, že to je vyřešeno, ale vrátilo se to zpět. Nemá někdo nějaký lepší návod, jak na to? Klidně to vyndám a dám do petrolejové koupele a po večerech s tím budu rozprávět, hlavně aby to vydrželo aspoň třeba půl roku

.
Napsal: čtv 07.04.2016 13:18
od Teddy
Spreje jsou na nic. Nemažou. Kápni tam brzdovku. Maže a dobře vzlíná
Napsal: čtv 07.04.2016 14:54
od Honza325
netýká se toho čidla náhodou velmi známá chyba Botshaft_Drehmoment?

Napsal: čtv 07.04.2016 17:25
od Teddy
Jo ještě jedna..... možná blbost.... Kdysi jsem na Hondě sotva utočil volant i za jízdy. Namazal jsem čepy a pak to utočila jednou rukou i moje pětiletá dcera.