Stránka 1 z 1
Napsal: sob 28.03.2015 00:19
od force
čaute poradíte prosím? přehřejvá se mi 528i e39, termostat nový pumpa dobrá (má lopatky), napadá vás ještě něco? jak nejlépe odvzdušnit při nalití kapaliny díky? vyčetl jsem něco o nějakém pomocném čerpadle, ale už popravdě nevím
díky moc
Napsal: sob 28.03.2015 09:51
od THe_KbK
To čerpadlo by mělo jít odzkoušet přes akční členy. Je před řidičem takovej malej váleček.
Napsal: sob 28.03.2015 11:33
od patrikE39
to čerpadlo nemá vliv na to že to vaří... je to čerpadlo na topení. netlakuje ti motor? kapaliny máš dost? taky to chce zjisit jestli opravdu vaří a nebo je to jen na budíku
Napsal: sob 28.03.2015 15:38
od wehrwolf
Zdar,jukni se na vodní pumpu,budeš muset demontovat,ta pumpa originál má plastové lopatky,a stářím můžou popraskat a oběžné kolo se očeše a pak to nemá okruh a vře.Já kdysi,nečumět na budík+ elektronický plyn(tempomat) při přehřátí omezí výkon - tak jsem tak na dálnici oddělal motor.Vodní plastové kolo čerpadla bylo úplně očesané.Kdyby jsi měnil pumpu,tak s plastovým kolem ani omylem,buď nerez nebo litina - z náhrad není špatná Graf.
Napsal: sob 28.03.2015 15:40
od wehrwolf
wehrwolf píše:Zdar,jukni se na vodní pumpu,budeš muset demontovat,ta pumpa originál má plastové lopatky,a stářím můžou popraskat a oběžné kolo se očeše a pak to nemá okruh a vře.Já kdysi,nečumět na budík+ elektronický plyn(tempomat) při přehřátí omezí výkon - tak jsem tak na dálnici oddělal motor.Vodní plastové kolo čerpadla bylo úplně očesané.Kdyby jsi měnil pumpu,tak s plastovým kolem ani omylem,buď nerez nebo litina - z náhrad není špatná Graf.
sorry,nějak jsem přeskočil,jak píšeš,že čerpadlo je ok.
Napsal: sob 28.03.2015 21:40
od force
díky všem, lítá z toho voda vesele, poradíte jak to odvzdušnit? dám tomu ještě šanci

Napsal: ned 29.03.2015 12:23
od patrikE39
odvzdušní se to samo po nastartování, zapnutí topení a dolévání vody
Napsal: ned 29.03.2015 14:47
od dogeatdog
S tím "odvzdušní se to samo" bych byl opatrný.
Dolít studený motor po rysku, zavřít víčko, nastartovat a nechat chvíli prohřát - ne do vařící, ale do vlažné. Systém se natlakuje; pak povolit odvzdušňovací ventil (bacha, jsou dva) a odvzdušnit. Nechat zchladnout, dolít po rysku.
Jinak když je opravdu málo vody (třeba skrz opravu chladiče), tak jsem viděl: povolit odvzdušňovák na chladiči, chladič dolít a hubou fouknout do chladiče - vodu to protlačí systémem.
Napsal: ned 29.03.2015 15:24
od Lucifer
Takže čumákem do kopce, otočit klíček do II pustit na topení 32°C a dolejvat vodu, je jedno jestli motor bude studený nebo teplý. Mít zároveň otevřený odvzdušňovací šrouby jak na termostatu tak nahoře na chladiči jak poteče voda z termostatovýho šroubu zavřít a počkat až poteče voda z odvzdušňováku u víčka taky zavřít. Nechat otevřený víčko na expanzce nastartovat zároveň dolívat a nechat to s otevřeným víčkem prohřát a otevřít zase prvně šroub u termostatu jak poteče voda zavřít, pak nahoře u víčka. Zavřít víčko a jet to projet.
Takhle jsem měl na 99% úspěch s M52/4 i M62 N62 apod.
Musí být nonstop topení na 32°C. Pokud se ti to takhle povede a bude i nadále problém je čas to začít hledat jestli není ucpanej chladič, nebo kanálky důsledkem utěsňovacích přípravků, proražená hadice, těsnění pod hlavou, děravý radiátor apod. Chtělo by to přímo natlakovat chladící soustavu. Kup si třeba nějaký starý nefunkční víčko udělej do něj díru strč tam ventilek na kolo a barometr a natlač chladící systém třeba na 1bar. Pokud bude tlak padat, nebo naopak to do pár vteřin tlak ztratí tak je průser. Ještě nemusí 100% fungovat víčko na chladiči

Napsal: sob 23.05.2015 12:11
od magic
Zdarec, taky jsem dnes dělal. Vše více méně dle postupu. Akorát jsem skončil tak, že mám teď vodu po víčko v nádobce (asi mírný kopec). Jinak motor jsem nechal běžet aby se zahřál. Ta hadice co vede k vrchu nádobky z motoru je teplá, a ze spodu chladiče do motoru zase studená. Což beru, že je OK. Hadice jsou měkké.
Akorát mi někdo zhuntoval ten gumový šroubek na odvzdušnění na hadici. Dělá to renocar jako díl?
Díky
Napsal: sob 23.05.2015 12:11
od magic
Jo ještě poznatek. Měl jsem v chladiči vodu ke dnu nádobky. Když jsem otočil do II a pustil topení, tak se nádobka sama naplnila na 2/3. Je to ok?
Napsal: sob 23.05.2015 18:39
od PRAHAV8
Máš tam vzduch
Napsal: ned 24.05.2015 08:50
od magic
to jsi usoudil dle čeho? a jak jinak odvzdušnit? postupoval jsem dle postupu výše