Stránka 1 z 3

Napsal: sob 21.03.2015 11:48
od lukas535d
Ahoj, chtel bych vas poprosit o radu. Mam 535D 200kW r.v.2005

pri jizde se mi stava ze auto ztraci vykon a nejede nad 2000ot. Dela to cim dal casteji. Pomuze tomu vzdy ze za jizdy vypnu motor a opet nastartuje (auto opet jede) nekdy mu to vydrzi a nekdy za chvilku zase ztrati vykon. Nekdy zase ani nemusim vypinat motor a po nejake chvily auto zase dostane vykon,to ale mi prijde az kdyz jedu nejakou chvilku na setrvacnost nebo nizke otacky.

na aute se delaly podtlakove hadice a testovala regulace podtlaku,ta je pry ok, na diagnostice pry ukazuje horsi hodnoty vaha vzduchu ale v servise si nejsou jisti jestli to muze byt spatnou vahou.

Chci se zeptat jestli to vahou muze byt at ji zbytecne nekoupim,stoji 5000,-
Jestli se to da odzkouset nejak jinak jestli to dela vaha,treba jejim odpojenim ale nemam diagnostiku a nevim jestli se nemusi potom znovu po odpojeni nakodovat nebo neco.
Dale by me zajimalo kdyz koupim novou jrstli staci ji vymenit a nebo bude muset jit nastavit na diagnostiku, zkusil bych si ji vymenit sam ale nemam diagnostiku na dokodovani. Musim pri vymene odpojovat baterku??

Dekuji vsem za rady a reakce.

Napsal: sob 21.03.2015 15:48
od mi00wa
Zkus pojezdit s odpojenou váhou vzduchu.
Co to bude dělat.
Při výměně, bude potřeba pouze smazat chybu. Kódovat se podle mně nemusí.

Napsal: stř 25.03.2015 13:06
od lukas535d
Takze jsem vahu odpojil a bohuzel motor ztraci vykon stejne, navic kdyz byla vaha odpojena vyhodilo mi to chybu neco jako nadmerne mnozstvy spalin a rozla se oranzova kontrolka motoru. Po zapnuti vahy a najetych nekolika km kontrolka zhasla.
Stava se mi i ze otacky zustanou vyset na 3tis a vys uz necteji ji,takze motor jede naplno na nizsi rychlos proze se otacky nedostanou tak aby auto mohlo preradit.

Poradi prodim nekdo??? Moc dekuji.

Napsal: stř 25.03.2015 16:56
od mi00wa
Jak je na tom DPF ?
Jinak to už je na odborníka co má diagnostiku a umí zní vyčíst data.

Napsal: stř 25.03.2015 18:59
od lukas535d
Kdyz bude DPF v haji, co se s tim prosim te da delat??? Da se nejakym zpusobem vycistit nebo opravit??? Nevis prosim kde by se daly sehnat spravne hodnoty vahy??? Pro kontrolu, jestli je ok. Dekuji za rady a pomoc.

Napsal: stř 25.03.2015 19:17
od starML
lukas535d píše:... po nejake chvily auto zase dostane vykon, to ale mi prijde az kdyz jedu nejakou chvilku na setrvacnost nebo nizke otacky.
Tohle vypadá na ucpaný výfuk, takže souhlasím s "mi00wa" a zkontrolovat Diesel Partikel Filter. A do toho servisu, kde si nejsou jistí "váhou vzduchu" už vícekrát nechoď. Člena JaraX http://web.jarax.net/kontakt.aspx máš "kósek vod Holomóce" - je to velký "milovník" dieselů :D

Napsal: stř 25.03.2015 19:35
od mi00wa
DPF se dá zjistit podle tlaku výfuku z diagnostiky, pokud bude KO, dá se z repasovat nebo nový ( drahší varianta).
Jarax je hlavně ještě ,,milovník" E60tek. :twisted:

Napsal: stř 25.03.2015 22:05
od lukas535d
Zkusim se schvalne znovu v tom servisu zastavit aby se pokusil mi dat jasne stanovisko, co to tedy muze zpusobovat a uvidim. Co tak orientacne muze vyjit cenove repas a novy DPF, vite nekdo???

Napsal: čtv 26.03.2015 20:58
od borntorock
lukas535d píše:Zkusim se schvalne znovu v tom servisu zastavit aby se pokusil mi dat jasne stanovisko, co to tedy muze zpusobovat a uvidim. Co tak orientacne muze vyjit cenove repas a novy DPF, vite nekdo???
Zkus si zkontrolovat teplotu motoru.. Mel jsem v haji oba termostaty a jelikoz auto neregenerovalo, pricpal se dpf filtr a skocilo to do nouzaku. Akorat to bylo v nouzaku porad, tzn, ze nepomohlo ani opetovne nastartovani. Nicmene jdi za nekym kdo tomu fakt rozumi, protoze na diag to muze hazet chybu cidla pred dpf, nicmene staci vymenit termostaty a spustit regeneraci.. Hovno tomu rozumim, ale tohle se stalo me, tak to snad pomuze.. Jinak od te doby cca 15 tis a v poho. Jen obcas, kdyz se ti zda, ze dlouho neprobehla regenerace, zkontroluj teplotu motoru.

Napsal: čtv 26.03.2015 21:26
od lukas535d
je fakt ze termostat nam v haji, auto se ohreje max kolem 60 stupnu, mam je v planu vymenit pristi tyden spolecne se zhavici a zhavici jednotkou. Ta regenerace se mi potom spusti sama automaticky a nebo to muzu spustit i sam,pripadne jak?? Dekuji za odpoved.

Napsal: čtv 26.03.2015 21:55
od mi00wa
Není divu 60 °C je málo. Ihned vyměň, regenerace se může spustit sama aktivně (zásah do motoru, upraví dobu vstřiku, motor bude mít malý výkon, ale motor musí mít minimálně +75°C a funkční 3-4 žhaviče) nebo pasivně (nejlépe na dálnici)
při nejhorším už diagnostikou se dá vyvolat ale nemusí to zachránit, zbývá pak už repas nebo nový.

Napsal: čtv 26.03.2015 22:16
od starML
Řídící jednotka motoru se o regeneraci DPF pokusí několikrát a potom by se měla rozsvítit kontrolka s motivem DPF filtru nebo na obrazovce viz. níže. K automatickému spuštění musí být splněno několik podmínek, které neznám přesně:
- teplota motoru nad 80 stupňů Celsia
- funkční žhavení
- otáčky nad 3.000 rpm, rychlost vozu nad 80km/hod, tj. např. na 4-ku na dálnici
- více než polovina paliva v nádrži

Obrázek

Pokud se regenerace několikrát nepovede, vícekrát se o ni motor nepokouší a musí se odblokovat diagnostikou. Tak až Ti budou měnit ty žhaviče a jednotku žhavení, tak ať Ti to zanesení DPF vyčtou a aktivují regeneraci viz. https://www.youtube.com/watch?v=fRP9r-dY2p4 . Jak na to v DISu zde https://www.youtube.com/watch?v=54cexgscY8U .

To znamená, že se o regeneraci DPF řídící jednotka motoru po splnění výše uvedených podmínek zase začne pokoušet. Pro podporu regenerace doporučuji tento přípravek http://www.millersoils.cz/dpf-cleaner-regenerator , jeho cena je s cenou nového DPF zanedbatelná.

Napsal: pát 27.03.2015 06:24
od Giovany1971
No nevim...mám pocit že celé dpf jsou méně eko jako avie :D

https://www.youtube.com/watch?v=9oulaV4sGxo

Napsal: pát 27.03.2015 08:58
od MadButcher
No tak nevim jestli je zrovna Peugeot dobry priklad, stejne jako kdyby tam byl Ford Mondeo :roll:

Podminky pro spusteni regenerace jsou nastaveny tak aby se nespoustela pri parkovani v obytne zone, krome toho ze motor ma byt v idealnim rezimu to ma i dalsi jasny duvod - vypustit ten bordel nekde kde je vic prostoru a min lidi. Ze si ji nekdo vynuti na miste jako na videu je dost blby napad, a je tam taky jasne videt proc...

Zakladni otazka je jestli takhle opravdu vypada normalni regenerace, nebo jenom zrovna tenhle motor ma nejaky zasadnejsi problem. Pozna to nekdo zkusenejsi nez ja?

Napsal: pát 27.03.2015 09:37
od horan
Nevim jak u francouzskeho verglu (dokonce myslim, ze tenhle ma uz "ad blue"), ale u vw, fordu,opelu..... To vypada uplne jinak. Motor si najede na vysoke otacky (cca 3500-4000) a drzi je snad deset minut (behem procesu nedochazi k turovani jako na videu). Behem toho teplota dpf stoupne na nejakych 800-900℃ , kdy se vypaluje. Potom zacnou otacky pozvolna klesat a dalsich snad deset minut se dochlazuje.
Nejakyho koure jako na videu jsem si nevsiml nikdy. Kdyz uz, tak byl bilej/sedej a ne v takovem mnozstvi.
Ale je jeste spousta veci, co jsem nevidel a nedelal, takze kdo vi.
:lol:

Napsal: pát 27.03.2015 10:48
od Vlasta
O problémech s regenerací DPF u chcíplejch lvů a Fordů se všeobecně ví. Regenerace u Ford TDCi je na dalším videu. Taky je předepsaná po téhle proceduře výměna oleje. U BMW nic takového nelze spustit, pouze se po marných pokusech regenerace dá nastavit jejich opakování

Napsal: pát 27.03.2015 19:00
od PeqpeK
starML píše:Řídící jednotka motoru se o regeneraci DPF pokusí několikrát a potom by se měla rozsvítit kontrolka s motivem DPF filtru nebo na obrazovce viz. níže. K automatickému spuštění musí být splněno několik podmínek, které neznám přesně:
- teplota motoru nad 80 stupňů Celsia
- funkční žhavení
- otáčky nad 3.000 rpm, rychlost vozu nad 80km/hod, tj. např. na 4-ku na dálnici
- více než polovina paliva v nádrži

Obrázek

Pokud se regenerace několikrát nepovede, vícekrát se o ni motor nepokouší a musí se odblokovat diagnostikou. Tak až Ti budou měnit ty žhaviče a jednotku žhavení, tak ať Ti to zanesení DPF vyčtou a aktivují regeneraci viz. https://www.youtube.com/watch?v=fRP9r-dY2p4 . Jak na to v DISu zde https://www.youtube.com/watch?v=54cexgscY8U .

To znamená, že se o regeneraci DPF řídící jednotka motoru po splnění výše uvedených podmínek zase začne pokoušet. Pro podporu regenerace doporučuji tento přípravek http://www.millersoils.cz/dpf-cleaner-regenerator , jeho cena je s cenou nového DPF zanedbatelná.
upravim tvoje informacie...
podmienky spustenia regeneracie:
- teplota vody nad 75°
- teplota vyfukovych spalin tusim nad 220
- otacky a rychlost nezalezi, idealne je vsak ist konstantne a nad 60kmh
- auto s 2zlymi zhavicmi mi regenerovalo
- minimum 10l paliva

EDIT: jo a po vymene vahy vzduchu treba znulovat adaptacie nie len vahy ale aj mass

Napsal: pát 27.03.2015 19:28
od starML
Díky PeqpeK za upřesnění, nemohl jsem to rychle najít, tak jsem to napsal odhadem, ale na jistotu. Jen tu teplotu výfukových plynů asi neovlivníš. :D
BTW: Co myslíš pod pojmem "znulovat adaptacie nie len vahy ale aj mass", respektive rozdíl mezi váhou vzduchu a mass?

Napsal: pát 27.03.2015 20:27
od lukas535d
No jo ale ted kdyz jsem vahu odpojil, potom na ni nekolik km jel, potom zapl zpet,tak se musi take adaptovat??? Diagnostikou???

Napsal: pát 27.03.2015 20:37
od borntorock
Me zadna kontrolka dpf nesvitila a ani idrive nic nepsal.. Kazdopadne to bylo zanesenym dpfkem a vyresila to vymena termostatu. Filtr jsem ani nemusel fyzicky vyndat a vycistit. Hned po vymene tech termostatu se pri jizde sama spustila regenerace a bylo po problemu. Jeste jsem pak pro jistotu zajel na origo diag a zmerily se tlaky a mira zaneseni.. Byt tebou zacal bych s vymenou tech termostatu, ktere stejne musis vymenit a pak bych, pokud se regenerace sama hned nespusti, zajel na ORIGO diagnostiku a spustil ji tak.. Pak uvidis. Kazdopadne mam zkusenost s tim, ze neorigo diag muze hazet chyby, ktere s dpf primo nesouvisi a odbornici v servisu ti povymenuji pulku auta zbytecne..