Stránka 1 z 2

Napsal: úte 10.03.2015 22:57
od wehrwolf
www.mulleroil.de - prodávají se i v "našem" protektorátě za dá se říct dobrou cenu.

Napsal: stř 11.03.2015 12:16
od 3er_Cabrio_E36
Já bych řek, že jenom v protektorátě. V Německu jsem zmínku nenašel. A je alepsoň zajímavé, že stránky .de, ale kontakt jen na firmu v Praze.
Když už chceš škudlit, tak kup Total nebo Valvoline. Zas každou srágoru do motoru lít nemusíš.

Napsal: stř 11.03.2015 12:33
od Totic
Pnbže v sekci 5er klikni na další stránku támat a řekni co tam neuvidíš ?? :roll: :)

Takže si o tom myslíme že je to trochu zbytečně založený.. schválně mrkněte.

Napsal: stř 11.03.2015 14:18
od vita11
Ty německé stránky nejsou ani moc německy... :lol:

Totic: nepleteš si to s Millers Oils?

Napsal: stř 11.03.2015 16:47
od Falcon
citace z olejového webu: "...oleje od renomovaného německého výrobce, které jsou na míru dodávány společnosti CoraHB"

a dále z firemního webu: "CoraHB s.r.o. je česká společnost, zabývající se prodejem a distribucí náhradních dílů na všechny značky automobilů a lehkých užitkových vozidel."

Zjevně si nechávají přebalovat oleje, avšak není jasné, kdo je ten renomovaný německý výrobce a ani momentálně nikde nejdou najít ceny nebo tyto oleje vůbec...

Napsal: stř 11.03.2015 20:03
od Totic
Ou jé, tak to pardoon .. :oops:

Tímpádem tady máme oleje Muller vs. Millers.. hm hmm
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=143238

Napsal: stř 11.03.2015 21:04
od Teddy
na millers je tu pěná taková chvála, až je to těžko uvěřitelný. :D Například nechápu, proč to automobilky nelejou v prvovýrobě do motorů. Jestli to snižuje spotřebu o litr, jak tam někdo psal, tak je to lepší, než vyhazovat miliardy za vývoj úspornějších motorů ne? :D
Taky to prej zvyšuje výkon a snižuje hlučnost. Fakt ty automobilky nechápu... :roll: :D

Napsal: čtv 12.03.2015 09:15
od JH76
Teddy: Asi tu teď bude pěkný zmatek, když se na linku k Müllerovi stočí diskuse k Miller´s. Ale když tak to moderátor přesune... Třeba se mýlím, ale Miller´s možná ani nemají zájem dodávat masivně automobilkám své produkty jako prvonáplň. Je to relativně menší anglická rodinná společnost (aspoň se tak prezentují) a velké objemy dodávek automobilkám by nejspíš nezvládli, aspoň ne bez změny celého konceptu svého fungování. A ta by musela být zásadní, automobilky by určitě požadovaly výrazně stlačenou cenu a za tu by Miller´s zřejmě při zachování stávající kvality nedodávali, takže by museli začít vyrábět z o něco horších (levnějších) některých vstupních surovin a už by to byl jiný produkt. Přirovnal bych to k nějakému menšímu pekaři, který chce radši dělat v menším množství kvalitní rohlíky a dodávat je do pár hospod plus prodávat ve svém krámku, byť budou dražší a ne každý si je koupí, než dělat ve velkém běžné "gumáky" a dodávat je super- a hypermarketům za pár desítek haléřů kus. Pro automobilky asi není tak úplně rozhodující kvalita (samozřejmě nějakou elementární úroveň kvality to mít musí, aby to nezpůsobilo vysypání auta ještě před koncem záruky), ale hlavně nákupní cena.

Napsal: čtv 12.03.2015 09:30
od Teddy
Já samozřejmě neznam jejich strategii (Millers). Jen jsem nahlas uvažoval nad náklady.... ty bys v automobilce raději investoval miliardy do vývoje motoru, nebo utratil o třeba 500 kč na jedno auto navíc za olej?
Ještě by ho mohli nabízet jako příplatkovou výbavu. :D Sníží spotřebu o 15%, zvýší výkon o x%, sníží hlučnost o x% a zvýší životnost motoru o x%. :D
P.S. aby bylo jasno, já neříkám, že je to špatnej olej. Já se jen pozastavuju nad tim, jak tu někteří prezentují, že je zázračnej.
Já si taky po výměně oleje vždycky říkám, že teď si motor brouká. Samozřejmě ale vim, že je to nesmysl. Kdyby tomu tak bylo, tak by se na ten původní olej už ten motor příšerně kurvil. Příšerně myslim tak, že by to dal jen párkrát. Já si klidně přiznam, že je to placebo.... ale mam dobrej pocit. :)

No a myšlenka na závěr.... Kolem olejů se vedou hromady víc či míň amatérských diskuzí.
Myslíte si, že je pro motor lepší koupit super olej a nechat ho tam 30 tis., nebo koupit standard a měnit co 10 (nebo 15) tis. km?

Znam spoustu lidí, kteří mají auto od novoty, mají najeto půl mega (i víc), lejou tam běžnej standard a mění po 30 tis. km. Auta běhaji parádně.

Napsal: čtv 12.03.2015 11:37
od JH76
Ale jasně, placebo taky funguje a já to nepopírám. Na zázraky nevěřím, to spíš na kvalitu bych chtěl sázet. Problém je, jak jí objektivně potvrdit. To by bylo možné jedině nezávislým a podrobným laboratorním testem, kde by se olej Miller´s (ideálně tolik propagovaná nano verze) utkal s olejem z autorizáku a dalšími několika oleji obvyklých značek splňujícími BMW LL04 a hned by bylo jasněji. To by bylo ale tak drahý, že by to nikdo nezaplatil (možná tak Svět motorů, který podobně testoval PHM a aditiva do nich, ale ti by v tom případě nasadili do testu oleje vhodné pro Octavie nebo Fabie). Takže zatím nezbývá než jen vycházet ze self-promotion Miller´s (přefiltrovaného přes trochu té české nedůvěřivosti a skepse, se zapojením vlastního rozumu), recenzí uživatelů (celosvětově), příp. i renomé značky v motorsportu apod.

K té myšlence na závěr: Interval 30 tis. km je pro mě neakceptovatelný (konzultováno s x lidmi, včetně mého automechanika nebo mého známého - motoráře s vystudovanou automobilní technikou na ČVUT), ihned po koupi auta jsem zkrátil interval výměny na 15 tis. km. I v takto zkráceném intervalu dávám Miller´s EE LONGLIFE C3 5w30 Nanodrive (BMW LL04). Přiznávám, že už jsem si kolikrát říkal, jestli nedávat nějaký levnější olej, když měním jen po patnácti, ale stejně pak, když se blížila výměna, objednal jsem tenhle lepší olej :unsure: Auto má najeto přes 270 tisíc, na motoru je vše původní a mezi výměnami nedolévám ani mililitr oleje, absolutně neubývá. Ale samozřejmě nemám jistotu, jestli je to zrovna díky tomu, že autu dávám kvalitní olej a měním ho i s filtrem v polovičním intervalu, nebo spíš díky tomu, že mám zatím štěstí, se k motoru snažím chovat slušně, nehoním ho studený, nechávám ho dochladit atd. a v úplně stejné kondici by byl i při používání levného oleje.

Napsal: čtv 12.03.2015 12:26
od vita11
JH76 píše:několika oleji obvyklých značek splňujícími BMW LL04 ...... oleje vhodné pro Octavie nebo Fabie
To je dost často jeden a ten samý olej ... minimálně u Castrolu

Napsal: čtv 12.03.2015 13:23
od horan
JH76: k necemu se tu priznam. Do prvni 320d 100kw jsem lil od nejakych 220000km pouze shell rimula 10w40 urceny pro kamiony. Auto jsem prodaval kdyz melo lehce pod 400000km. Koupil ho svagr a pokracuje ve stejnem oleji. Meni se do 15000km. Na merce je porad plny stav (tezko rict, jestli nemizi, nebo se redi naftou). Dokonce jsem ji spoustu kilometru trapil SMN30 a nevadilo to nicemu. Takze je spis dulezitejsi mit cerstvy olej , nez "drahy" a trapit ho tam 30000km a vic.
Do manzelciny 320d 110kw a do sve 525d to leji taky.
Pocitam s tim, ze si ted poslechnu nejaky hloupy narazky, ze by jste to po me nechteli koupit atd. Uklidnim vas, ze zadne moje auto neskoncilo nikdy v bazaru ale v rodine,takze si je vlastne muzete odpustit. :lol:

Napsal: čtv 12.03.2015 18:43
od 3er_Cabrio_E36
Z technické zkušenosti bych řekl, že je lepší olej měnit častěji každých třeba těch 15000 km, než ho tam trápit 2x tolik. Pak stačí i normální průměrná kvalita. A zas takové náklady to nejsou.
On stejně i ten longlife ke konci životnosti degraduje a nemá takové vlastnosti jak by měl mít, takže řekněme posledních 5tis km už to motoru moc nesvědčí. Na zahraničních fórech je o tom dost diskuzí a laboratorně došli k tomu závěru, že ani ten LLF nevydrží až do konce v perfektní kondici.

Napsal: čtv 12.03.2015 20:18
od Zdenda530d
Mám různá auta (benzín, nafta, LPG), různých značek a vždy plním tím co říká výrobce. Octavia má svou specifikaci a Škodovka doporučuje Shell, tak proč vymýšlet vymyšlené. BMW má svou specifikaci a doporučuje Castrol, tak.... viz výše.

Paradoxně se může "lepším" olejem udělat víc škody než užitku. Důležitá je vždy specifikace a samozřejmě pravidelné výměny.

Ty motory které vám vrčí pod kapotama, s olejema doporučenýma výrobci, před tím než šli do výroby, odmotaly několik tisíc motohodin a prodělaly tribotesty, o kterých se vám ani nezdá.

Napsal: čtv 12.03.2015 20:56
od horan
Ja vim. Vyrobci jde hlavne o to, aby auto najezdilo tri miliony kilometru bez opravy a urcite by tam nedal nic, co by mohlo jen zavanet planovanou zivotnosti. :wink: Jde hlavne o prestiz znacky a vubec nejde o zisk z prodeje novych aut a nahradnich dilu.
Psal jsem svou zkusenost.
Kazdej podle sveho presvedceni.

Mimoto se tu taky kazdou chvili resi olej do benzinu a doslo se k tomu, ze to co je doporuceny je k hovnu. :wink:

Napsal: čtv 12.03.2015 22:58
od Teddy
Kdysi jsem si povídal s chlapíkem ze zkušebního ústavu paliv a maziv. Mimochodem ten test olejů (jak tu někdo chtěl) je tak jednoduchej a levnej, že by ho klidně zaplatil kdokoliv z nás. Základní testy olejů jsme dělali i ve škole. Tim spíš se divim, že si millers nic takovýho neudělali. :D

Nicméně říkal, že dnešní oleje se pomalu svojí životností blíží celoživotní náplni. Reálně asi myslel třeba 200 tis, třeba jako v převodovce s "doživotní" náplní. Bohužel to prej nezvládnou současný filtry. On sám si prej mění filtr co 10 tis. a olej co 30 tis. km.

Naproti tomu třeba mezi motorkářema je rozšířený měnit olej co 5 tis. a filtr co 10 tis..... tak nevim. :D

Napsal: čtv 12.03.2015 23:11
od horan
Teddy: znam jednoho. Byvalej hospodskej. Mel prvni toledo s tdi. Nemenil olej a jen dolival to, co to sezralo/vyteklo :lol: a jezdil tak nekolik let. Nakonec umrelo na prasklej rozvodak, kterej taky nemenil. Mel neco kolem ctvrt milionu na budikach.
Pak jeste jeden, co prijel loni na servis s voyagerem. Nejaka benzinova v6 a od posledni vymeny necelych 50000km. Celkove necelych 300000km. Prezil.
Ale udelal by si to svymu autu? :lol:

Napsal: pát 13.03.2015 09:05
od Zdenda530d
Na tom taky něco bude...

Napsal: pát 13.03.2015 09:57
od Hanz
a muj znamej na novem CR-V 2,0i benzinu najel od nova 42tis km s jednim olejem, pak jsme vypustili asi 1,5 litru neceho jako mazut a od te doby mu to bralo olej...

Napsal: pát 13.03.2015 10:17
od horan
Protoze nedolival do maxima :lol: :lol: :lol:
I kdyz otcova pritelkyne mela taky H hr-v. Taky benzin, ale nevim obsah a zralo to taky vic oleje nez benzinu.