Stránka 1 z 1

Napsal: stř 04.03.2015 16:33
od pawfka
Dobrý den všem ,
Řeším už delší dobu problém s topením. Nejdříve nefoukal ventilátor který po výměně kabinového filtru již sice fouká, ale přijde mi že málo ,ve srovnání třeba s E30 .
Pak je tu ještě jedna věc - připadá mi že se motor dlouho zahřívá na provozní teplotu. Když už se zahřeje ,tak po otočení kolečka topení teplota rapidně padá a již se nevrací do původní hodnoty před otevřením .
Navíc ještě teplota klesá při jízdě z kopce .

Neřešil někdo podobný problém , kdo by mi mohl poradit ?

Napadl mě termostat,ale jak to pak souvisí s tím topením ?

Děkuji mnohokrát za jakoukoli radu a přeji pěkný den .

Pavel.

Napsal: stř 04.03.2015 16:36
od Francis
Termostat.

Napsal: stř 04.03.2015 16:39
od mi00wa
určitě Termostat.
a stím ventilátorem možná asi promazat ložiska.

Napsal: čtv 05.03.2015 00:58
od Ji-rka
Termostat kup originál.Vyjde na litr a máš klid.Druhovýroba je tragédie.

Napsal: čtv 05.03.2015 13:49
od pawfka
Díky moc, zkusím ten termostat,také mě to napadlo jako první.. Ale proč nepadá teplota při vyplém topení ?

Napsal: čtv 05.03.2015 14:30
od Foldas
Topení dokáže dost ochladit vodu

Napsal: pát 06.03.2015 10:58
od pawfka
Díky za rady. Zkusím termostat vyměnit a uvidíme. Jen ještě nechápu k čemu je v okruhu topení přídavné čerpadlo ?
Přece to funguje i bez toho ne . .

Napsal: pát 06.03.2015 13:49
od Foldas
Čerpadýlko honí líp vodu když jede motor ve volnoběhu

Napsal: pát 06.03.2015 18:17
od HUFU
Co se týká síly foukání, u mě to přestávalo foukat z důvodu zanesených ložisek v motorku ventilátoru. Jednoho dne se z topení vyvalil dým a bylo hotovo. Motorek se asi zablokoval a spálilo se vynutí. Komutátor byl ale stejně už skoro prodřený až na hřídel, takže výměna byla nevyhnutelná. Ještě možná mám někde fotky :-D

Sehnal jsem před dvěma roky použitý v dobrém stavu za cca 2000 Kč na Ebay a výměna je celkem OK, práce cca na 2 hodiny.

Napsal: úte 10.03.2015 08:50
od pawfka
Díky moc, vyměnil jsem termostat - ručička teploměru drží po celou dobu ve středové poloze + k tomu ještě výměna viscospojky ventilátoru chladiče.
S tím foukáním je to horší . Kabinový filtr vyměněn ale žádná sláva. .
K motorku topení je přístup z motorové části předpokládám ? ?
Díky. . . :wink:

Napsal: úte 10.03.2015 10:30
od HUFU
Jj z motorove casti. Na delici stene motoroveho prostoru, za motorem, je takovy dekl. Ten se odsroubuje a vynda.

Za deklem je takovy plastovy kryt motoru co tusim neni ani prisroubovany.

Hned za nim je motorek, upevneny plechovou sponou, kterou je potreba vyhaknout sroubovakem. Chce to grif.

Potom jen vyresit problem jezka v kleci a motor je venku :-D

Vyndat to jde dobre, ale zpetna montaz mi uz trochu casu zabrala.

Napsal: pát 13.03.2015 14:55
od pawfka
Díky, no a bylo to tím ? Fouká lépe ?

Napsal: pon 16.03.2015 12:04
od HUFU
U mě výměna motorku pomohla. Fouká to velice dobře. Kdybych ho nenechal shořet, mohlo stačit jen promazat ložiska.

Napsal: stř 18.03.2015 02:37
od ARMAN
Bacha na ty zanesene a unavene motorky topeni a na bordel a listi co se kolem topeni a filtru casem nahromadi, na americkem bimmerforumu je to jeden z nejcastejsich duvodu zhorelych e34 maji tam na toto tema nekolik topiku kdysi sem je sem myslim daval, hned za tim je chyceni pojistkovych skrinek pod kapotou nebo zadni sedackou bud od toho ze se sekl prave ventilator topeni nebo je neco s mrazovacem skla, u techto dvou veci doporucujou davat pojistky s nizsim odporem