Stránka 1 z 3

Napsal: sob 21.02.2015 21:02
od Kubaa
Ahoj.
Chětl bych se poradit. Před dvěma lety jsem di dovezl z německa E39 530i, kombi, manual. Auto melo 161tkm, doložených. Předchozí majitel se staral pečlivě. Teď mám najeto kousek od 200tkm a říkám si, jestli bude chítí nějaký jiný servis než běžný po 15tkm a to co je opticky vidět.
Rád bych předešel nějaké poruše nebo poškození ... ale samozřejmě zbytečně peníze do toho cpát nechci pokud není nutné.
Mám v plánu previtině vyměnit měchy, jezdím často dál a nerad bych někde zůstal. Možná ještě počkám do dalšího servisu.

Díky za tipy co udělat e co je zbytečné...

Kuba

Napsal: ned 22.02.2015 13:13
od Hanz
Vodní pumpa, chladič a termostat, přední ložiska s rameny, tlumiči, možná el. klapku plynu, DSC jednotku, pretesnit viko ventilů, olej domek.

Napsal: ned 22.02.2015 13:18
od Angelos
Hanzi, můžu se zeptat, proč by jsi měnil škrtící klapku a DSC jednotku?

Navíc, pokud to má opravdu nakrouceno jen 200 tis. km.

Napsal: ned 22.02.2015 13:37
od Lucifer
Řekl bych, že Hanz nám napsal co vše mu na autě padlo.

Mám třeba 525i m54. Auto má 330tkm a na motoru se ještě neměnilo nic a vše perfektně funguje, ještě původní ramena vepředu akorát silentbloky měněný asi 3x

Napsal: ned 22.02.2015 15:32
od Totic
Tak možná i svíčky. Teď se servisovala jedna 525i a DISA klapka byla napraská - kontrola lehká na dvou šroubech. Každopádně výměna olej.separatoru (kterej dnes seženete za 800,-) s čištěním zacpanosti příslušnejch hadic je vhodná údržba http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15

A tobě jinak nežere M54B30 žádnej olej?

Napsal: pon 23.02.2015 08:44
od thundercat
mě třeba moje 530 olej žere, ale to je myslím při těžké noze normální, ne?
:wink:

Napsal: pon 23.02.2015 12:08
od Kubaa
Ale to jo, olej žere. Ale jen při ostrým ježdění. Když jsem jel v lednu do dovču vzala si ani ne deci na 1200km. Jinak když se dračí umí i skoro litr na tisíc...

Napsal: pon 23.02.2015 12:20
od Hanz
Je jezdit a "jezdit"... píšu možná, stejně jako čidlo vačky a kliky, těsnění čidla oleje, horní lambda sondy...
Může si kdo co chce myslet, ale lambdy mají životnost kolem 150tis km, ložiska kol 200tis, chladič-pumpa-termostat 10let, tlumiče 200tis, ...
Že se auto ještě "kutálí" vpřed neznamená, že je stejné jako v datu výroby/0 nájezdu... pamatuju se na kamaráda s 350tis nájezdem, který nemohl uvěřit, jak velký rozdíl udělají nové tlumiče a všechny gumové prvky/dorazy/uložení... po projetí to bylo jiné auto, asi jako když z Moskviče sednete do Accordu :-)

Napsal: pon 23.02.2015 12:25
od Filozof
To má dneska málo kdo u 15let starého auta najeto origo 200tis km. Tady to má každej druhej 2x přetočené ten tacho :lol:

Takže se to těžko posuzuje.

Já vím akorát tak běžně kolem 300tis odchází alternátor
A ve dvou kilech bych nechal všechny olejové náplně vyměnit asi diff a převodovka. A zkontroloval komplet auto kde jsou nějaké vůle v ramenech - čepech atd.

200tis km je fakt legrace pro toto auto. To musí vypadat velice dobře a v kondici pokud jej měl nějakej pán co ho leštil jak píšeš.
Akorát přední tlumiče ty by měli bejt už nové ty budou už dost na hraně pokud ještě slouží puvodní ...kolem 2kil by se měli vyměnit.

Měchy v zadu snad mění kluci později. Nevím zda na to má vliv počet najetých kilometrů nebo spíše kde se to auto pohybovalo po jakých cestách ale taky čas...ten je neuprosný pro všechny díly na autě.

Pokud to jezdilo v zahraničí tak by to 300tis km mohlo vydržet.
jsou tady tací co mají 350+ a ještě původní měchy. Ale taky ti co je mají už nové...

Preventivně se dá vyměnit plno věcí ale taky to mohlo ještě 50-100k vydržet to se těžko takto radí.
Spíše zjistit stav konkrétních dílů na autě.

Napsal: pon 23.02.2015 21:44
od Kubaa
Díky chlapci za tipy!
Samozřejmě prodiskutuju s mechaniky.

Jinak co se nájezdu týče tak by tak skutečně mělo být.
Auto jsem kupoval před dvěma lety v červnu. Mělo najeto 161tkm. Ted mam 195tkm. V rajchu ho měli dva lidé, první taťka ročník 1956 co to měl s ženou jako family vagen, druhej mladej kluk co to měl jako mazla a už několikate bmw a měnil za 550i E60. Km mám doloženy ze servisů a stk, takže jim věřím. Navíc i stav odpovídá.
Přikládám nějakou tu foto povozu:

Napsal: pon 23.02.2015 21:54
od Kubaa
Tak foto nepřikládám... nejde mi :-(

Napsal: pon 23.02.2015 21:55
od WITT
Já mám to samé, najeto orig. 223 tis .. ono zase nemusí bejt každý hned stočený..

Teď mě čeká podvozek a asi udělám komplet včetně tlumičů..

Určitě se koukni na tu DISU, ta bude asi KO.. termostat na tom asi taky nebude moc dobře, má tam nějakej příhřev a po tom co jsem ho totálně rozebral bylo to čidlo shnilý , proto to na diag hlásilo chybu Thermostatheizung..

Co dáváš za olej ?

Napsal: pon 23.02.2015 22:01
od Kubaa
davam castrol edge 5w40 max po 15tkm.

Ještě jsem se chtěl. Jak často byste měnili palivák. je dost drahej. Jedzim převážně lpg...

Napsal: pon 23.02.2015 22:22
od soukupadam
Kubaa píše:davam castrol edge 5w40 max po 15tkm.

Ještě jsem se chtěl. Jak často byste měnili palivák. je dost drahej. Jedzim převážně lpg...
Já teda jenom za sebe: Olej spíš 5W30, 5W40 jsem zkoušel, žralo to míň oleje, ale stejně tam patří 5W30, a palivákem myslíš palivový filtr? Ten stojí pár stovek a vymeníš ho za pár minut, nejdéle trvá sundat plastovej dekl z pod auta.

Napsal: pon 23.02.2015 23:02
od Totic
Kubaa píše:Ještě jsem se chtěl. Jak často byste měnili palivák. je dost drahej. Jedzim převážně lpg...
Palfiltr tak jednou za 2-3 roky.. mrví ho hlavně ethanol.
soukupadam píše: Já teda jenom za sebe: Olej spíš 5W30, 5W40 jsem zkoušel, žralo to míň oleje, ale stejně tam patří 5W30,..
:lol: takže tam už 5W40 spíš patří ne, kór u nájezdu nad 200k km ? Máte pak zablitý bloky a nestíhá se dolejvat.. :roll:

Napsal: úte 24.02.2015 00:21
od soukupadam
Lejte si tam co chcete, patří tam 5W30, 5W40 jsem zkusil, ale defakto je to olej pro diesel. Každopádně přestal prosakovat a po nalití opět 5W30 už neprosakuje ani 5W30, jinak M54B25 dolejvam litr na 10k

Napsal: úte 24.02.2015 09:45
od e155
Musím souhlasit s Hanzem. Tohle jsou všechno věci, které jsem měnil taky. Minimálně komplet chlazení je nutnost. Dále těsnění, olejový separátor taky. No a nové tlumiče z toho udělaly úplně jiné auto. Otázka je, jak jsou na tom brzdy, kotouče, atd. A udělal bych tomu kompletní diag, za chvilku se začnou poroučet čidla vačky a kliky. Co se týče nájezdu, tak benzínové E39 byly spíše pro soukromé účely, tam bych těm km věřil spíš, než u 530d.

Napsal: úte 24.02.2015 10:22
od thundercat
oil

Napsal: úte 24.02.2015 11:15
od WITT
No říkáte 5w30, v jiném vlákně píše tuším JaraX a další, že je to největší blbost, že to karbonuje, a čekáš na zadření šálků .. tak já nevím, mám také 5W30, ale právě jsem chtěl udělat změnu .. moc mi to olej nežere, ale člověk prostě chce pro to auto udělat to nejlepší, což teda je ?

Napsal: úte 24.02.2015 12:07
od Angelos
Ano ideální do tohodle motoru, pokud je ještě taknějak v kondici je určitě 5W40! Pokud tomu hodně nakládáte a jezdíte spíš dlouhý trasy tak klidně i 10W60.

5W30 maximálně do nafty, která nedosahuje takových velký teplot jako benzín (natože třeba M62 motory). BMW ho doporučovalo hlavně kvůli nesmyslnýmu Long life intervalu výměny.
Pokud máte svůj motor rádi, tak jednoznačně 5W40.