Stránka 1 z 1

Napsal: pát 20.02.2015 17:23
od Retro
Ahoj,
zaznamenal jsem u své 530D únik chladící kapaliny (zhruba 0,5 litru za 2 měsíce) a také mi auto začalo bíle pokuřovat (za studena i za tepla, na volnoběh i za jízdy).
Když jsem začal po netu zjišťovat, čím by to mohlo být, dost často jsem narazil na spojitost s prasklým EGR chladičem. Nemáte někdo zkušenost? Zajímalo by mě, zda se to dá nějak ověřit, než objednám jiný... Díky

Napsal: pát 20.02.2015 17:25
od sonyk02
Tak se podívej jestli je chladič někde mokrý, je umístěn hned nahoře na kraji motoru vepředu.

Napsal: pát 20.02.2015 17:30
od Retro
Jasně, to můžu. Nicméně myslel jsem, že když to teče do výfuku, tak že ta prasklina bude někde uvnitř toho chladiče? Nevím přesně, jak to funguje, ani jak je to vevnitř řešené, tak případně sorry, že se možná ptám blbě ;)

Napsal: pát 20.02.2015 17:54
od sonyk02
i to je možné že je prasklý uvnitř a teče do sání.

Napsal: pát 20.02.2015 18:02
od Retro
A v takovém případě je nějaký fígl, jak to zjistit?

Napsal: pát 20.02.2015 20:15
od mi00wa
Úbytek chladicí kapaliny a bílý kouř z výfuku (neplést s zimníma startama, kde chvílu bílý kouř z výfuku jde, po té ustane)

Napsal: pát 20.02.2015 22:45
od Retro
To ale není můj případ, zastavím po 200 km jízdě, nechám na volnoběh a během chvíle mlha...

Napsal: pát 20.02.2015 22:52
od mi00wa
Pozorujes ubytek chladici kapaliny, nebo jak smrdi mlha (stiplavy, smrdi po nafte, nevo vodni para) ?

Napsal: sob 21.02.2015 16:57
od knedlifek
Měl jsem taky děravý chladič, je to achylovka. Zjistíš ho uplně jednoduše, když ho vyndáš, zacpeš rukou díru, do druhé tlačíš vzduch např. pusou a třetí dírou nesmí nic jít.

Pokud je to bílí kouř - voda (a snad v zimních dnech NAFTA spalována za nízké teploty)
namodralý kouř - olej
černý - nespálená nafta (k poměru málo vzduchu)

Napsal: sob 21.02.2015 17:03
od knedlifek
Jinak mrkni do chladící nádoby jestli tam nejsou olejové skvrny a do víčka na dolévání oleje, zda není bílá hmota.

Ale když říkáš, že ti to bíle kouří a pozoruješ na místě, tak to bude (usuzuji podle pozorování u mě) na chladič EGR. PS: Egr není taky otevřený pořád a já tam měl díru jak.... a i tak mi vydržela voda do informace na iDrive 1/2 měsíce.

Napsal: pon 23.02.2015 16:39
od Retro
knedlifek: Díky za tip, vyzkouším! Víčko od oleje jsem kontroloval a nic na něm není, kapalinu zkouknu.

Je to skutečně bílý kouř a nějakým způsobem smrdí, ale nedokážu to k něčemu přirovnat... jinak skutečně nejde o studený start, naopak při něm to není tak hrozné, projevuje se to více až po zahřátí.

Napsal: úte 24.02.2015 00:22
od mi00wa
vtom případě bych to viděl na EGR chladič KO

Napsal: sob 28.02.2015 12:56
od knedlifek
Vyndej ho a jistě pochopíš které otvory zaslepit rukou a do kterého foukat - tím 100% poznáš zda je KO

Napsal: sob 28.02.2015 13:20
od mi00wa
napadlo mě ještě tohle, olejový separátor > https://www.youtube.com/watch?v=cRVqelz_rC0

Napsal: úte 05.04.2016 15:43
od Fjodero
Ahoj, dořešil se tenhle problém ? jak to dopadlo ? Řeším podobný problém. Chladící kapalina je "špinavá", zmizel litr chladící kapaliny za 350 km a z výfuku jde bílí kouř.

E60 530D 160 KW.

Děkuji :)