zasr*** ty konektory zlobí od zavedení těchto čidel, myslím od e46. Kdo to zná a v motoru má klasickou měrku oleje, tak je v klidu. Při výměně oleje to čidlo vymění nebo to původní propláchne - občas se mezi elektrodami usadí nějaký ten "pucek" qalitního LL oleje atd. Ale kdo tu měrku nemá, tak to bere jako vážné varování.
Nevím, jestli jsem to popisoval tady na fóru, nebo jen do SZ. Auto s motorem N53, s elektronickou měřící fičurou, jsem koupil v létě 2013. Podle prodejce byl před prodejem v BMW Bychl vyměněn motorový olej, zkontrolováno v databázi BMW a pro jistotu i při otevřeném nalévacím víčku papírovým kapesníkem. Fičura celkem stabilně ukazovala MAX a já byl rád, že to olej nežere.
Na jaře 2014 jsem se jel podívat do bývalého skladu jaderné munice Sovětské armády na Míšovech - Javor 51. Každý, kdo tu silnici z Plzně na Rožmitál zná - samá zatáčka, nahoru-dolů, si tohle užívá. Ale jedna soutěživá "Kokta TDI" si úsek cesty Spálené Poříčí - Borovno chtěla užít více než já, tak jsem "trochu" provětral koníky a v otáčkách okolo 4.000 rpm zanechal boleslavský zázrak tam, kam patří. Ale u muničáku se mi rozsvítila kontrolka, ohlašující nízký stav oleje, ukazatel ukazuje pod MIN a píše "dolej litr oleje". Myslím - to určitě, trochu si dostal za uši, navíc po couračkách zimě se nějaká ta voda z oleje vypařila, uvidíme po prohlídce muničáku. Po 20 minutách čekání se otevírá brána muničáku, sjíždíme ke skladům a kontrolka zase žebrá. Cca za 2 hodiny startuji potřetí a hláška +MIN zase žadoní o litr oleje. Oleje mám v kufru litr, ale dolévám jen 0,5 litru a po dalším startu už nic nechce. Po ujetí cca 10 km (dříve to neukáže nic) kontroluji pomocí iDrive fičury množství olej v motoru - ukazuje MAX. Tak napřed jsi žadonil o celý litr a po dolití 0,5 litru ukazuješ MAX = asi nevíš co chceš - jen kdybych měl tu měrku. Při návštěvě německého BMW se o tom bavím s mechanikem, provádí kontrolu kontaktů, prostříkává, jak píšu výše a říká "alles in Ordnung".
Od toho dolití 0,5 litru oleje na Míšovech (5000km) fičura ukazuje MAX. Na podzim 2014 měním olej, do konve vytéká přes 6 litrů starého, celkem slušně vypadajícího oleje, na vymontování a kontrolu fičury bohužel zapomínám. Do motoru je dolito 6 litrů nového oleje, když plná náplň je 6,5 litru. Kontrolka mazání funguje, nyní čekám:
- kdy doliju ten poslední půllitr, když fičura už 5000 km ukazuje MAX
- až mi "inženýři" z Knorrstrasse v Mnichově vysvětlí, kolik oleje se právě v motoru nachází
- zasr*** elektronika
