Stránka 1 z 3

Napsal: pon 09.02.2015 05:28
od Johaaan
Zdravim.. Uvazuji o koupi e39 okolo stovky a kdyz uz se mi neco libi stavem a vybavou, je to prevazne 525... nejaky nazory, zkusenosti ohledne beznyho jezdeni v manualu s poruchovosti, servisem, dilama, spotrebou..? Radsi cekat na 530, nebo bez obav vzit 525?
Diky za nazory

Napsal: pon 09.02.2015 20:32
od petr520
Zdravím ,já loni prodal svou benzinovou e39 s tím že koupím jinou benzinovou nakonec jsem koupil e39 525d touring manuál r.v. 2003 v celkem hezkém stavu a slušné výbavě. Jezdím s ní každý den do práce Kladno-Praha spotřeba okolo 7 litrů investice za necelý rok užívání všechny oleje a filtry,stěrače,přední brzdové destičky,termostat,hardy spojka,koberce gumové na zimu a hadrové na léto,zimní pneu 16",M-opěrka nohy,M-kryty prahů místo těch s nápisem bmw,17alu kola styling 66 plus letní pneu.Jsem automechanik vše si opravuji sám.

Napsal: pon 09.02.2015 20:40
od empeel
Ty motory 530 a 525 jsou skoro stejné, servisní náklady úplně stejné, poruchovost stejná, spotřeba stejná. Já měl dvě 525 a vždycky mě dřív nebo později začlo štvát, že jsem za stejných podmínek mohl mít o cca 20% větší výkon. Takže jestli tebe tohle štvát nebude, tak jdi s klidem do 525....:)

Napsal: pon 09.02.2015 20:53
od petr520
empeel píše:Ty motory 530 a 525 jsou skoro stejné, servisní náklady úplně stejné, poruchovost stejná, spotřeba stejná. Já měl dvě 525 a vždycky mě dřív nebo později začlo štvát, že jsem za stejných podmínek mohl mít o cca 20% větší výkon. Takže jestli tebe tohle štvát nebude, tak jdi s klidem do 525....:)
To ano 530d jede určitě líp svezl jsem se v několika také , ale pak rozhodl stav a stále jsem doufal ,že seženu benzinovou a pak už jsem auto potřeboval tak jsem vzal tuhle pěknou 525d.A nelituji, na dojíždění do práce v pohodě a sem tam nějaký výlet y rodinou též.

Napsal: pon 09.02.2015 21:11
od empeel
Já ty dvě věci asi blbě spojil.... OPRAVDU si umím představit, že to někoho štvát nebude, bez sarkasmu. Ty motory se na diesly krásně točí a dá se s nimi užít pěkné svezení.

Napsal: úte 10.02.2015 00:19
od Johaaan
Vim ze je smesny se ptat u trilitru na spotrebu, ale cetl jsem ze je u 2.5 vyrazne mensi,je tak?

Napsal: úte 10.02.2015 00:22
od Johaaan
Vim ze je smesny ptat se u trilitru na spotrebu, ale nekde jsem cetl, ze je u 2.5 vyrazne nizsi.. je tak?

Napsal: úte 10.02.2015 00:43
od Butchi
Proč směšný, vždyť je to taky důležitý údaj ne :wink:

Mám 530Da 142kw... Jezdím svižně, někdy i víc a do toho celkem dost město a příměstskej provoz... Teď v zimě i s kravením na sněhu a blbostma jsem do devití, normál osum...

V létě od 6,5 když se aspoň trochu držím, jinak kolem sedmi..

Za mě pecka, na třilitr s letargickým automatem a tou váhou...
Až kopnu mat do prič, tak věřím že to ještě sleze, ale to už je velkem fuk

Jinak já jsem přesně ten, co by šel do 3d už jen proto, že za stejný prachy a vlastně všechno okolo mám víc než 2,5d... Ta spotřeba už vírazně jinde nebude. Navíc e39 je kus auta a každej kůň navíc je dobrej kůň :wink:
25d bych bral jen pokud by byla opravdu lákavá nabídka...

Napsal: úte 10.02.2015 07:23
od Butchi
Jinak servisně, pokud nekoupíš vránu, tak to celkem jde....ideální je, mít u koupě diag, ale pořádnou, ideál inpu. Dá se zjistit jak jsou na tom vstřiky, jakej tlak dává turbo atd, což je k nezaplacení a dokáže to do budoucna ušetřit slušnou sumu....

U m57 motoru (530d/525d) je důležité mít ok chlazení, takže po koupi bych určitě udělal oba termostaty (automat má 3), visco spojku a vyčistil chladiče a prostor mezi nimi.... + samozřejmě oleje všude atp...

Taky být tebou zvážím, jak si na tom okolo sebe s pumpami a jestli je nafta opravdu priorita. Mám několik známých, kteři bydlí různě a nejbližší benzínku s kvalitní naftou maj třeba 30km od baráku a kolem sebe jen šity a to je u moderní nafty docela problém..

A být tebou, hledal bych spíš v Německu a po Evropě.... za kilo + dovoz se dá sehnat hezkej kousek.

Hlavně, pokud si člověk, co má rád výbavu a nespokojí se s tím, že to má okna v elektrice a klimu, tak hledej co nejvybavenější, ať pak nemusíš nic dodělávat, protože pak zjistíš, že jen za ty dodělávky, Mpaket a pod dáš pomalu polovinu kupní ceny.... :wink:

Napsal: úte 10.02.2015 10:20
od Majkl328
Já jsem měl jak 530d tak 525d (oboje touringy) - Dvaapůlka má trochu nižší kompresní poměr a ten motor je takovej potišejší (příjemnější). Víc se hodí na pohodový ježdění. Oproti 3.0d to není takový výkonový propad udržel jsem krok se 135Kw verzí. Záleží v jakém stavu ten motor je. Když jsem ho zkoušel 230 taky jel. Z mé zkušenosti 2.5d má o 0.5l nižší spotřebu.

Napsal: úte 10.02.2015 13:47
od ardo
:D automat má tři termostaty jo :D a kde pak jsou :?:

Napsal: úte 10.02.2015 14:24
od Pazdi
taky jsem to někde zaslechl - ale nezkoumal jsem to:)
rychlá pomoc strýčka googla - http://www.oembimmerparts.com/BMW_Auto_ ... 962e6x.htm

Napsal: úte 10.02.2015 14:29
od ardo
a tím odkazem si chtěl říct co :D

Napsal: úte 10.02.2015 14:34
od Butchi
Jo automat má tři....

Hlavní termostat
Egr termostat
Termostat tuším na výměníku voda olej, nebo kde,nechci kecat, právě kvůli automatu...

Manuály ten třetí nemaj...

Napsal: úte 10.02.2015 14:51
od ardo
Žádnej třetí není :!: Pokud ano,tak ho ukaž kde je

Napsal: úte 10.02.2015 15:49
od Pazdi
ardo píše:a tím odkazem si chtěl říct co :D
že tam je:D

tady druhý odkaz:

http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=314024

a pár povídání:
Does anyone know what the transmision thermostat do?
It controls the flow of coolant through your transmission cooler.


Where does that actually go? On the bottom of the Expansion Tank??
Yep.

Napsal: úte 10.02.2015 15:56
od Butchi
Kua já to teď nemůžu najít.... nedávno se to tu řešilo na několika stranách, bohužel je tady v tématech takovej brjagl, že to nemůžu najít...

Každopádně to tak je... Borec vyměnil oba 2 a pořád se mu to nechtělo zahřívat jak mělo, vyměnil třetí termostat co tam je skrz automat a bylo po problému...

Napsal: úte 10.02.2015 15:59
od ardo
Pazdi píše:
ardo píše:a tím odkazem si chtěl říct co :D
že tam je:D

tady druhý odkaz:

http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=314024

A co má e60 společného s E39 :?:

Napsal: úte 10.02.2015 16:01
od ardo
530d v E39 žádný třetí termostat nemááá :!: proto to nemůžeš nikde najít

Napsal: úte 10.02.2015 16:06
od Pazdi
sry nevšiml jsem si e60 - hledal jsem pro 5er...nicméně u e46 mi to našlo téma, kde se to řeší...tak bych předpokládal, že e39 to bude podobné