Stránka 1 z 1

Napsal: sob 03.01.2015 23:49
od starML
Přijel jsem k rodině do jedné vesnice u Liptovského Mikuláše 20.12.2014. "Táto - dej si bawora až dozadu, protože společně budeme jezdit Fordem Mondeo (=>po instalaci detské sedačky je více místa vzadu) a pro jízdy do MĚSTA budeme jezdit Felicií 1995" - tak jo.

Následující den jsem vysypal popelník, doplnil kapalinu v ostřikovačích na -30, baterku jsem zapojil na konzervační nabíječku a od sněhu jsem ometl auto každý den. Gumy na dveřích jsem natíral glycerínem asi v listopadu (dříve jsem byl taky "guma"). Jen v nádrži zbylo cca 10 litrů paliva.

V den odjezdu 30.12. jsem zamachroval a spustil Wabasto - po 15 minutách jedno okno odmrzlo, ale žádné dveře nejdou otevřít = -17 stupňů
- následuje 2. a 3. cyklus Webasta - po 45 minutách otevírám LZ dveře, v autě je teploučko =HIC, ale jiné dveře neotevřu
- soukám se přes LZ dveře na místo řidiče, bez problémů startuji, zbytek rodiny nakládá do kufru dárky, manželka nastupuje LZ dveřmi, zatím jedinné
- žádné okno otevřít nejde, kouřit v autě nelze

- po 10 km zastavuji na benzinové pumpě, ale krytka nádrže na e60 nejde otevřít
- zkouším so samé po 25 km na jiné pumpě - kdyby náhodou - křupe to - nejde to, nová krytka stojí 73 Eur, páčit to nebudu
- na další pumpě polévám krytku kapalinou do ostřikovačů -30 stupňů - nejde to
- před Žilinou (5 litrů v nádrži) přemýšlím od návštěvě Bavaria Žilina (nebo jiný otevřený servis, nebo hotel), kde by mi to víčko mohli fénem ohřát
- v Žilině si vzpomínám na nouzové otevření klapky nádrže => ale zavazadla a tapecírurg z pravé strany ven - FUNGUJE - konečně tankuji
- projíždím Makov, ale okna otevřít nejdou, kouřit se dá jen venku
- okolo Brna je teplota -4 stupně, jedno okno (po 250km) jde konečně otevřít, manželka konečně může kouřit (poznámky si nechte, jo!!)
- pojistka přimzrnutých oken se aktivuje, dále to nezkouším - radši až doma
- dálnice z Brna jede v levém pruhu trochu rychleji - nezdá se mi to, kvůli "Pomáhat a chránit"
- v pravém pruhu jedou jen zasněžená auta a kamiony, ze kterých padá sníh a led, vracím do do levého a jedu jako všichni - sry

- před Prahou se konečně dají oteřít všechny okna a dveře
- za Plzní (D5) sníh, všechno jede 50-80km/h, já v levém pruhu +10-20 víc, jde to - nové Dunlopy
- od Nové Hospody (D5) do Mariánek jedeme všichni 50km/h, jedna Audidiií-7 so zkusila a hned se zařadila

- vykládám auto a manželku, jedu do myčky, vyplachuji sůl a v nedaleké hospodě i stress

Resume:
- e39 topila lépe a nikdy mi nezamrzly dveře
- tankovací klapku jsem vždy otevřel, okna po 30km taky
- nikdy jsem za 700km nevycákal náplň kapaliny do ostřikovačů, u e60 3x 5litrů = žádný problém

Napsal: ned 04.01.2015 00:38
od vita11
Že by mě zamrzly dveře se mě stalo jenom na pujčenem Escortovi, jinak na žádném autě, s kterým jsem kdy jezdil :D (povětšinou koncerny) A i na tom Escortovi jsem otevřel všechny dveře ještě na parkovišti :lol:
Nikdy na ničem jsem těsnění dveří ničím nenatíral .... jestli ono to nebude spíš na škodu :roll:


EDIT: neboť chemie byla pro mě ve škole pěkná zajímavost k vyprávění, ale učit se mě ji moc nechtělo, tak jsem se musel podívat na internet, jaké má vlastně glycerín vlastnosti a našel jsem toto:
Ve zředěném stavu se používá ke zvlhčování pokožky a sliznic, neboť váže atmosférickou vlhkost a tím ji přenáší do povrchu těla; naopak použití čistého glycerinu je nevhodné, protože z pokožky odčerpává vlhkost a tím ji vysušuje.
z toho mě vychází, že to není ta správná kapalina na ošetřovnání těsnění dveří před zimou...

Napsal: ned 04.01.2015 01:45
od starML
vita11 píše:protože z ...... odčerpává vlhkost a tím ji vysušuje.
A proto i z gumy vytáhne vlhkost a gumová těsnění by neměla přimrznout. Jenže v noci -15, přes den okolu "nuly", napadaný sníh odtaje a steče ..., zmrzne - a je na problém zaděláno. Když jsem navrhoval - pojedeme do Tater BMW, tak jsem musel ustoupit rozumnému požadavku, že ve Fordu Escort je vzadu více místa okolo dětské sedačky - a to pravda je !!

Napsal: ned 04.01.2015 02:11
od vita11
A co se pak děje s tou vlhkostí? Obzvláště když "váže atmosférickou vlhkost"?

K tomu zatékaní: BMW nemá kolem horní hrany dveří tu gumu, aby se toto nedělo? (teď už se mě nechce jít k autu, abych se podíval)

Napsal: ned 04.01.2015 02:50
od starML
starML píše:dříve jsem byl taky "guma" = asi 23 let
a gumová těsnění nám ani na pancířích nepřimrzala. Zkus si zajít do libvolného servisu a zeptej se, čím dělají akci např. "Zima na křídlech Škoda". Jsem přesvědčen, že glycerín (např. v lékárně kosmetický) umí přimrzání těsnění zabránit, pokud není vody a mrazu nepřiměřeně.

Tímto příspěvkem jsem chtěl doporučit:
- natřít dveřní gumy glycerinem, i když to v tomto případě moc nepomohlo
- mít dotankované na cestu zpět
- mít nabitou baterku a tolerantní manželku, i když toto fórum nečte

Napsal: ned 04.01.2015 11:01
od Francis
Přesunuto do správné skupiny.

Glycerin používám už desítky let, je to osvědčený prostředek na ošetření těsnění před zimou.
Mě zamrzal jen Favorit, natekla voda do zámků. Ne do FABky, ale do mechanismu držícího dveře.

Napsal: ned 04.01.2015 12:16
od Vlasta
Zrovna nedávno byl v TV příspěvek, kde říkali, gumu glycerínem u novějších aut nemazat, že už je těsnění impragnovaný

Napsal: ned 04.01.2015 12:24
od JaraX
klasika E60, mě se často na servise stane že když začně mrznout tak E60ky začnou stávkovat, to auto má mizivou spolehlivost už když je teplo natož když mrzně, starML, zkus někdy E65, dokonce i ušetříš :)

na gumy dvěří používám speciální BMW připravek a nikdy jsem nezamrzl.

Napsal: ned 04.01.2015 13:00
od matiz
Na rovinu, nechat jakekoliv auto deset dni v -17, vetru a nepříznivých podmínkách tak zamrzne vsem... Osetreni specialnima pripravkama pomuze, ale není to vsemocne. Tento je vynikajici. http://www.detailingshop.cz/osetreni-pn ... 63038.html

Verim ze by pomohlo prubezne ty dveře otevřít, klidne co dva dny a nebyl by problém.

Napsal: ned 04.01.2015 13:14
od MattyX
JaraX píše:zkus někdy E65, dokonce i ušetříš :)
:smich2: :smich2: :smich2:

Napsal: ned 04.01.2015 13:18
od Jirke
no hlavne je rozumny prijet domu, protahnout auto myckou a jit ho zaparkovat (pokud ovsem nemas teplou garage) :)

Napsal: ned 04.01.2015 13:39
od Filozof
No abych řekl perličku k tomuto tématu. Pár let zpátky - bejvalá e34 5er co byla na vlakovém nádraží týden v -18 až -25C a po týdnu jsem přijel vlakem naskočil do auta nastartoval na drc a jel v pohodě domů dalších 100km. :-)

Ted ty ledovky a houpající se teploty mi způsobily u 7er že jsem otevřel přední dveře které byli impregnovány čímsi a zadní jsem nestihl a ty přimrznuli.

Jinak dobrej tip na ledovku a odmrzání auta a dveří je vzít TEPLOU VODU ale pozor jen teplou cca 40-45C nesmí bejt horká jinak si můžete poškodit něco na autě. A pak postupně kolem dveří lít slabým proudem vody. Ideálně mít dirku v petflašce. A vpohodě jsem během minuty měl všechny dveře rozmrznuté.

Takto jsme auto na horách jednu oktávku taky odmrazovali bez problému.
Poradil mi to kdosi kdo to používá dlouhé roky bez problému. Dokonce jsem na to narazil na netu jako doporučení když jsem zjištoval.

Takže kdo chce bejt v pohodě teplá voda a používat na místech kde je to přimrznuté je ideál. pak to osušit a naimpregnovat něčím na gumy ve dveřích a měl by bejt klid.

Napsal: ned 04.01.2015 15:19
od Giovany1971
Soused také letos poleval tak dlouho Mondeo teplou vodou a prasklo mu čelní sklo,,, paradox že měl vyhřev čelniho skla a vubec otom neveděl,,ale oto bylo pak drahší :) Teplou vodu fak teda nevim,,to už je lepší teplovzduška...pokud je štáva

MOD Francis: odstraněna zbytečná citace

Napsal: ned 04.01.2015 15:53
od JaraX
sklo vždy jen studenou vodou

Napsal: ned 04.01.2015 18:18
od Filozof
Sklo jsem nepoléval nikdy jen dveře a kolem rámu dveří všech 4 a kufru ale vždy slabým proudem opravdu čůrkem s plastové lahve. A jen lehce teplou vodou. Takže při dopadu už byla studená. Nikdy by nemělo bejt velké množství vody aby tam nebyl teplotní ráz. proto jak říkám čůrkem vody rovnoměrně polévat.

Pokud někdo chrstne horkou vodu kýblem je to jasnej průser a okno může prasknout !!!

Sklo mě ani nenapadlo polévat horkou, viděl jsem osobně, že v zimě kamarád pustil horkej vzduch na sko a ono prasklo 40cm prasklina jen ofukem vzduchu... 8O To mě dost vyškolilo po tomto zážitku.
Většinou když je tam miniaturní prasklinka z kamínku tak se to může rozjet takto.

potěší pokud není sklo pojištěné.

Napsal: ned 04.01.2015 18:49
od matiz
Mnohem casteji se to stane je li okno presovane třeba po nejakem soft crash, sice neprasklo, ale je v nem mnohem vetsi pnuti a pak staci malo. Pokud v nem pnuti není, snese uplne klidne vlaznou vodu a nepraskne... Toz tolik k tomu proc nektere pukaj a nektere ne -)

Napsal: pon 05.01.2015 08:18
od mr_nitroz
To ze ti nesla otevrit krytka nadrze je jednoduche, ten plastovy sulinek zamrznul a zustal zamkly po odemknuti. Reseni je bud to co jsi udelal nebo zkusit parkrat zamknout a odemknout nebo to nahrat.

Napsal: pon 05.01.2015 08:57
od Filozof
Takovej obyčejnej fén na vlasy taky není špatná věc pokud se umí používat s rozumem. :lol:

Napsal: pon 05.01.2015 14:33
od Pazdi
to já musím zaklepat - první "pořádná" zima s e60 a já vůl před svátkama nějak nestíhal - takže žádné ošetření těsnění, nic...lak jsem neřešil, protože člověk předemnou na tom nechal dip, který stejně letos půjde dolů...takže jen tak (se slabou baterkou - nebo nějakým jiným problémem) jsem dojel na štědrý den kam jsem potřeboval, zaparkoval, zamknul - týden stálo,sníh, mráz, obleva, sníh, mráz...pak jsem odcházel z domu v -17(ukazoval teploměr v bytě) bez rukavic oškrábal auto - překvapivě hezky, odemknul a trnul, co bude - dveře šly otevřít, sednul jsem, nastartoval, všechno fajn - je pravda, že jsem nezkoušel víčko nádrže....tak či tak musím zaklepat - ani jedno bmw mi nikdy "nezamrzlo" - když teda neberu, jak mi coupé zamrzlo k zemi:D kdy jsem stál v "rozježděném bahně", které zamrzlo :lol: :lol:

Napsal: pon 05.01.2015 21:17
od Filozof
Na benzínce teče teplá voda a stačí trochu a musí to pomoci s tím víčkem. Pokud je zmrzlá kaluž mezi panty a nejde otevřít víčko, tak to pomuže také.
Akorát se musí dát hodně teplá voda a trochu více vody použít pak vysušit a je to ok. :-)