Stránka 1 z 1
Napsal: stř 03.12.2014 20:19
od wehrwolf
Zdravím lidi,......omlouvám se,kdysi tohle téma zde bylo,ale nemohu najít ani ve vyhledávání.
Automatické spínání stěračů-dešťový senzor - má fungovat za všech okolností,tj. i v noci,anebo pouze za denního světla??? Jde o to,že ve dne automaticky funguje (a nebo fungoval do dnešního večera),kdy jsem zjistil,že v noci pracují stěrače pouze v režimu cyklovače a automatické stírání se nedá nijak aktivovat,.....přičemž ještě včera bez problémů fungovalo(ve dne)??? Jde o normální stav,a nebo se něco vyjebalo???Díky moc za případnou radu.
Napsal: stř 03.12.2014 22:24
od horan
Neporadim, jen se me to taky posledni tyden nejak jebe a za tmy to dela co chce a co nechci ja. Jinak to fungovalo i v noci normalne. Sere me to. Parkrat to setre dobre a pak se nejak zapomene a dlabe na to.

Napsal: stř 03.12.2014 23:08
od EdyBoyS
horan píše:Neporadim, jen se me to taky posledni tyden nejak jebe a za tmy to dela co chce a co nechci ja. Jinak to fungovalo i v noci normalne. Sere me to. Parkrat to setre dobre a pak se nejak zapomene a dlabe na to.

Mě to nefungovalo nikdy... Ať potočím regulátorem kamkoliv tak to stírá pořád stejně... Asi je to ko...
Ale prý se to dá překódovat na cyklovač
Napsal: čtv 04.12.2014 20:23
od wehrwolf
...tak se to vysralo úplně,senzor ani cyklovač nereaguje,jen je mi divné,že se to dojebalo tak z ničeho nic. Dnes jsem koupil starší senzor,je prý OK,ale po montáži nereaguje,musím to nechat přes diag nakódovat.Nebo je nějaký fígl,jak to zprovoznit bez toho?Jinak maník,co jsem to bral,tvrdil,že se senzor často sere....
Napsal: pát 05.12.2014 08:50
od Birkoff
Taky jsem měnil senzor (kdysi) a furt to nefungovalo jak mělo. Nakonec byla nějaká chyba v jednotce. Po smazání diagnostikou vše fungovalo OK i se starým senzorem. Možná by neuškodilo udělat adaptaci na okno.
Senzor samozřejmě funguje i v noci.
Napsal: pát 05.12.2014 14:26
od Quido
Po výměně senzoru nebo okna je dobré ho zinicializovat (třeba INPA)
Napsal: pát 05.12.2014 15:20
od hurvajs77
předpokládám, že sensor by měl fungovat stejně jak ve dne, tak v noci.
Napsal: pát 05.12.2014 15:46
od Foldas
už se mi jednou stalo že sem musel nasadit jiný ten zinicializovat a pak vrátit původní
Napsal: pát 05.12.2014 19:58
od Soptiiik
Ale pokud je v paměti uložená chyba tak nefunguje nikdy.
Napsal: ned 07.12.2014 14:34
od wehrwolf
Tak jsem senzor vyměnil,nechal inicializovat a funguje,....ale jak dlouho bude??? Nějak se mi nechce věřit,že by původní senzor odešel jen tak"z ničeho nic" ....i když nic není nemožné!!!! toyóóótááááá

Napsal: ned 07.12.2014 21:00
od ACDC
No, nevím, ale na dvou 39 doma funguje furt
Napsal: úte 09.12.2014 15:19
od wehrwolf
ACDC píše:No, nevím, ale na dvou 39 doma funguje furt
Zdar,...tak je možný,že předchozí senzor byl vadný,totiž někdy se jakoby zbláznil a stíralo to do zastavení v kuse velmi dlouhou dobu,i když bylo sklo úplně čisté a suché,výměna gumiček stěračů nepomohla,nebo to stíralo v naprosto nesmyslných intervalech. Po výměně se to zdá oki,diag. žádnou závadu nevypsala,...maník,co to dělal měl tuším diagnostiku a nebo program??? /zase tak tomu nerozumím/ Delphi.
Napsal: úte 09.12.2014 15:39
od mika_hakkinen
Pokud sensor nesmyslne stira nebo to nefunguje uplne spravne. Tak u tech sensoru je tak trochu mala vyrobni vada. Ted jsem opravoval dva tyto destove sensory. Po rozdelani ten sensoru, pozor nejde to az tak lehce, vypadnou dva male SMD odpory, kterymi se reguluje proud do foto led diod. Staci pripajet zpet, trochu to zalepit a opraveno.
Ono to je jedno z druhym, jak prochazi proud do tech fotodiod, tak se ty odpory zahrivaji. Jenze konstrukter nepomyslel, ze v lete na slunku muze byt treba v aute 1000 stupnu + teplo ze samotneho odporu a jeste to je otoceno smerem dolu, tak to jednoduse odpadne. Tam jsou 3 150ohmove odpory paralerne.
Zkus to opatrne rozdelat a dej vedet jestli mas odpadle ty odpory. Jak jsem to zapajel zpet, tak to hned fungovalo a stira to jak zamlada.
H.
Napsal: úte 09.12.2014 17:09
od wehrwolf
Díky moc za radu,...teďka tam mám druhej a zatím šlape dobře,a až bude čas juknu na to
Napsal: stř 10.12.2014 17:45
od RomanM3
jen tak trošku doplním:ono to není o tom jestli jsou ty odpory nahoru nebo dolu - stejnak by to odpadlo. v tom senzoru určitě nebude 1000°C, ale spíš tak horko těžko kolem 80°C max. ta pájka se roztaví až kolem 180-190 pokud je to klas olovnatá pájka.
ten problém je v tom, že ten pájený spoj stárne. vlivem střídání teplot - mráz teplot se toto stárnutí ještě urychluje. dále střídání vlhkosti připsívá k degradaci celého spoje a vibrace v autě všude přítomné skázu dokončí.
pájený spoj je založen na principu vzniku intermetalických vrstev. tyto pokud jsou tenké, spoj nedrží. pokud jsou moc tlusté, spoj se stává křehkým a praská.
a hádejte co: vlivem stárnutí a střídání teplot intermetalické vrstvy krásně rostou. jak staré byly ty senzory, co jsi opravoval? ještě se stále divíš, že se jim přihodilo to co se přihodilo?
a ted jedna perlička k tomuto: diky ekoteroristů, protože jinak se jim říct nedá - vysvětlím později, se do aut již nějaký čas vyrábí elektronika bez použití olova. tedy se zavedly bezolovnaté slitiny. tyto slitiny mají všechny vyšší teplotu tavení, čili zpracování probíhá při vyšších teplotách a tedy všechny zůčastněné materiály zejména DPS je více namáhana. a typickou vlastností bezolovnaté slitiny používáné v automotivu je, že je přirozeně křehčí než staré olovnaté slitiny. je to dáno tím, že tyto slitiny nejsou euktektické a při tuhnutí vytvářejí větší krystaly. sečteno podtrženo: tyto spoje budou praskat a praskají ještě dříve. když k tomu přidám vyšší složitost elektroniky, vyšší řád integrace v integrovaných obvodech, čili vyšší náchylnost ke zničení elektroniky vlivem jemnějších jevů než dříve, tak z toho vychází to co je dnes již běžným jevem a majitelé moderních aut určitě potvrdí: auta jsou dnes plné elektroniky a ta elektronika se sere a sere se brzo i u relativně nových aut. a bohužel tento trend se nezmění díky ekoteroristům! proč ekoteroristi? klasické složení olovnaté pájky je sn63pb37. tedy 37%olova. kolik je pájky ve spoji?ve všech spojích v autě?a jen 37% tohto obsahu je olovo. čili řádově gramy....hlavně že v kufru každé auto má 20ti kilovou olověnou baterku že?! a přesně to je ono....90% procent světové produkce olova jde na akumulátory a střelivo. na elektroniku jde jen možná 3%....proto ekoteroristi.
naštěstí soudruzi jsou si nespolehlivosti bezolovnatých slitin vědomi a tak desky které se starají o zásadní věci jsou stále pájeny olovnatýmí pájkami. třeba airbagy, motor apod. taky desky do letadel, kosmonautiky a zdravotnictví. ale spotřebka, kam patří i stahování oken a třeba dešťový senzor se dnes určitě vyrábějí bezolovem a tedy se tyto věci na stoprocent budou srát velmi brzo.
teoreticky stačí přepájet vývody a zase to bude na čas fungovat. jenže zároven je elektronika konstruována nerozebíratelným způsobem - různé zalévací hmoty apod. a navíc už se dost používají typy pouzder součástek, kde na nějaké přepájení můžete zapomenout. to tak možná v e39...ale pak už asi moc ne. ne bez profi vybavení.
jinak sory za ot, ale tato situace mě prostě štve. staré auta se serou, pue jsou staré a nové se serou taky poue jsou ojebané kvůli nějakým pitmcům v EU.
Napsal: čtv 11.12.2014 09:31
od mika_hakkinen
jasne tech 1000 stupnu jsem napsal pouze vtipem. Ale vysvetlil jsi to velice pekne i pro ty co o tom nemaji ani paru

. S tim musim pouze souhlasit. Na obou sensorech bylo vyrazeno 2002, proste e39 po FL. V tomto roce mam pocit ze se jeste olovnate pajky mohli jeste pouzivat. To jsem byl na prumce, kdy mistr co nas ucil pajet, rikal, at se jeste nadychame vyparu olova

Ze to brzy skonci

Napsal: čtv 11.12.2014 10:24
od hurvajs77
přesně tak, jde o to co popsal Roman. Cín má poměrně nízké tání, takže vyhřívání auta na přímém slunci není úplně nejlepší.
Jinak my fetovali kalafunu... :-D
Bohužel s kreténama z EU a zpíčenýma ekoteristama máš pravdu. Proto mám doma 5-ti litr a odpad ze zásady netřídím... ;-)
Napsal: čtv 11.12.2014 18:00
od RomanM3
ou, tak to já jsem břídil koukám...já mám jen 4,4 a odpad trochu třídíme....moc to nepřeháníme ale třídíme no....
ale pro jistotu nemám na té 4,4 V8 katy
to mikka: je jasné že tu teplotu jsi tam jen tak střelil...o tom nebyla pointa