Stránka 1 z 3
Napsal: stř 19.11.2014 20:31
od rades
Zdravím příznivce fóra. Mám problém s přehříváním motoru a to tak,že když vyjedu za studena,vse ok,jedu nějakou dobu než se zahřeje motor a po zahřátí když jedu svižně,vše je ok,ale jakmile vjedu např. do vesnice a jedu pomalu,ručička teploty vyleze k bílé čáře před červené pole a drží se to,jakmile zase nastane svižnější jízda,vše OK a takto se to opakuje.když poté zastavím,teplota leze navrch,ale né až do červeného,max jen k té bílé rysce.když to na místě vytočím,spadne teplota na normal.Ještě dodávám,že jsem kvůli tomu kompletně rozebral chladiče a vyčistil je,byl tam kybl svinstva,a proběhla výměna vyrachtané pumpy,ale problém nadále přetrvává.Prosím o radu,ještě mě napadl termostat,ale zase když to funguje při otáčkách ,tak nevím. Nebo nějaké čidlo teploty? Díky předem za rady.
Napsal: stř 19.11.2014 20:40
od Fx
A co viskospojka? Má to souvislost s rychlostí, nebo s otáčkama?
Napsal: stř 19.11.2014 20:52
od mika_hakkinen
Viscospojka to muze byt, ale auto se i pri pomale jizde uchladi i bez visco vrtule. Je tam eletricka v pripade nouze zapne a dochladi to. Pokud jsi tam mel v soustave humus, tak je mozne ze ti treba ucpal i nejaky kanalek.
Nektere 540 maji elektricky ovladanej termostat, ten funguje dobre? Nemas to treba zavdusnene, funguje dobre vicko na expanzce?
H.
Napsal: stř 19.11.2014 21:01
od rades
Visco bych rekl,ze chodí dobre,točí se,v rukavici ji pomalu zastavím a pak se v poho zase rozjede,otáčky taky mění,takže tam bych řekl,že je to ok.Když jsem vypouštěl chladící kapalinu,tak vytekl docela humus-něco jako jemná hlína,ale jak jsem měl rozebraný komplet ten předek kvůli čištění chladičů,tak jsem celý vodní systém propláchl pod tlakem a ze všech otvorů to teklo celkem svižně-akorát z otvoru u cladiče převodového oleje to moc tlak nebyl,ale když jsem to zase naopak nasadil na tu vpusť tohoto chladiče,tak ze zbylých otvorů to teklo v poho.Odvzdušněné to myslím si je-navíc před vypuštěním systému,když to začalo dělat,tak to dlouho jezdilo a to bylo odvzdušněné určitě. Víčko je tam cca rok staré a mám i druhé,to jsem taky zkusil vyměnit,ale je to stejné.
Napsal: stř 19.11.2014 22:12
od mika_hakkinen
Jedine posledni moznost ten termostat. Zkusit pres diagnostiku co vraci livedata, jestli to neni chyba rucicky teplomeru. Popr. zmerit nejakym jinym teplomerem, jako doopravdy teplotu mas. Treba palubovka se nemenila?
Napsal: stř 19.11.2014 22:16
od Fx
Test budíků č. 7 je teplota nemrzky

Napsal: čtv 20.11.2014 14:33
od rades
Budíky se nemenily a teplotu nemrzky při testu mam jako od zacatku co mam auto kolem 108 stupnu.
Napsal: čtv 20.11.2014 14:34
od Fx
I ve chvíli, kdy ručička vyletí nahoru, máš 108 stupňů? Jinak tahle teplota už značí možný problém s výhřevem termostatu.
Napsal: čtv 20.11.2014 17:03
od rades
Kolem této teploty se to válí celou dobu,co auto mám-koupil jsem ho pred osmi lety pri 90tis a nyní mám 325t. Tenkrát byl termostat jiný a nynější co tam je jsem měnil ve 195tis. Teploty byly za oba termostaty kolem těch 108st a není žádnou vyjímkou,že se teplota při jízdě dlouhodobě u mě drží i kolem 112 st.
Napsal: pát 21.11.2014 19:17
od rades
Tak vydedukoval jsem,že pravděpodobně to termostat nebude,skoro si začínám myslet,že je to tou zánovní pumpou.Jde o to,že když zastavím se zahřátým motorem a stojím nastartovaný,tak jde pomalu teplota nahoru a když auto vytočím-podotýkám při stání,tak jde teplota dolů! což značí,že v případě termostatu by šla při vytočení nahoru.Viscospojka se točí,rukou ji zastavím,pak se rozběhne a při náhlém vytočení motoru jde pozvolna,takže myslím si normal průběh. Co jsem ještě vypozoroval,tak sahara spíná jen v případě připnuté klimy,jinak ne,nicméně pokud sepne s tou klimou,tak to stejně na dochlazení systému nemá vliv-na to pomůže právě jen to vytočení motoru. Prostě vše směřuje k tomu,že je špatný oběh média.Propláchl jsem znovu celý systém,ze všech otvorů to teče v pohodě,tak nevím.Nestalo se Vám někomu,že by mohlo být špatné to nové čerpadlo? Skoro tomu všechno nasvědčuje.Díky za rady,jestli nekoho něco ještě napadne.
Napsal: pát 21.11.2014 19:22
od Fx
Pri zahraten motoru viskospojka nema jit zastavit.
Napsal: sob 22.11.2014 18:50
od rades
Takže dnes jsem jel ca 50km dálnici a nově se to chová tak,že i při rychlé jízdě se teplota drží nad středem zhruba na bílé čáře tedy vtřičtvrtě pole. A to bylo venku cca 5 stupŇů,takže by to za normálních okolností muselo uchladit. Tedy stopro špatná cirkulace vody.
Napsal: sob 22.11.2014 21:37
od ACDC
Čistě teoreticky by se rafika teploty neměla vůbec hnout, mimo havarijní stav. Ukazuje střed od 58 stC (či tak nějak) do 108 stupňů. Stará pravda u baw: ručka teploty se nesmí hýbat! Výrobce to tak chce.
Napsal: sob 22.11.2014 23:30
od rades
No a ona se právě prakticky hýbe...,proto to tu řeším...R
Napsal: ned 23.11.2014 21:41
od ACDC
Prudké změny teploty, což v tomto rozsahu je blbost. Co zkusit vyndat čidlo a zároveň s kontrolním teploměrem ohřívat? A pokud se bude ručka hýbat v pásmu necitlivosti, chyba palubovky... Já osobně bych natáhl čidlo teploměru a připevnil vodivě na hadici třeba (pasta) a sledoval. Jako první asi nejjednodušší bez demontáže..
Napsal: pon 24.11.2014 12:16
od Soptiiik
Já jsem měl na 540i to čidlo proteklé ale tím si myslím to nebude dělalo by to blbosti pořád. Podle všeho je opravdu problém s cirkulací a pokud je pumpa měněná tak ještě jedna možnost jsou hadice.Odlepí se vnitřní vrstva a tak pak funguje jako jakási klapka,prostě ucpává hadici a jakmile zvýšíš otáčky tak ji to protlačí. Poznáš to i pohmatem při vypnutém motoru zkus promačkat hadice, v místě kde je rozlepená tak je měká jak hadr. Už dvakrát se mi tohle stalo jednou na 523i a jednou na motorce.
Napsal: úte 25.11.2014 22:15
od rades
Dnes testováno s odblokovanýn BC po okrskách a teplota se držela stále mezi 115-120 stupňů,což je samozřejmě moc a odpovídá to vizuelně tak,že rafika teploty je ve 3/4 budíku. Nad 120 stupňů to nejde,i když stojím,teplota nepřesáhne tuto hranici. Co je mi divné,že při této teplotě nezapíná sahara, tak by měla sepnout ne? Pravdou ale je,že by to vychlazení stejně asi nepomohlo,protože při jízdě v teplotě 2 stupně celzia auto stejně nevychladí,což je dle mě účinnější,než sepnutá sahara.Zítra zkusím vyměnit termostat za starší,ale dobrý a uvidím.Čidlo to asi nebude.Pokud nepomůže termostat,půjdu dál. Pokud by ještě někoho něco napadlo,prosím napište,díky
Napsal: čtv 04.12.2014 12:48
od rades
Tak jsem včera vyměnil termostat a auto se chová jinak-už lépe,tedy očividně byl načatý,nicméně stále to ještě není stoprocentní,tedy spojení dvou a více problémů-to je vždy to nejlepší

Včera jsem jel cca 500km okresky+dálnice- nyní se auto chová tak,že při zahřátí motoru a plynulé jízdě se teplota dle BC pohybuje v rozmezí 109-113 stupňů(nejčastěji 110-111st) Za celou dobu,když jedu bez delšího zastavení jak cca 3min,rafika teploty je ok a teplota zůstane do těch 113st. Jakmile zastavím na delší dobu-třeba křižovatka,kolona,teplota pomalu stoupne ke 117st a tím se vychýlí rafika ukazatele teploty za hranici.Jak auto dosáhne této teploty(nad 117st to nejde) tak teplota začne klesat cca ke 105st a pak by se vše opakovalo-zvednutí na 117 a dále vychlazení na cca 105st.-to vše když je auto v klidu. Jak se rozjedu,vše v tom normálu 109-111 st. takze má někdo nápad? Ještě viscospojka? někde ucpaný okruh?Díky za nápady.
Napsal: čtv 04.12.2014 22:30
od ACDC
Když tomu dáš kládu, ale fakt kládu, což zrovna teď je blbý čas, klesne ti teplota pod 100stC? Na 90, dejme tomu.
Napsal: pon 08.12.2014 20:25
od rades
Na 90 to zrovna neklesne,ale kolem 100ky to je. Odstupem času jak teď jezdím, tak i v klidu se teplota drží na 113st a už neleze výše ,tak to vypadá, že se ještě odvzdušňuje systém, protože se to mění samo k lepšímu při tom stání s nastart. motorem. Jinak při plynulé jízdě stále v rozmezí 109-111 st, což si myslím, že je normal ne?