Stránka 1 z 3
Napsal: sob 08.11.2014 21:31
od sedyvlk6
Ahoj už si nevím rady.Moje auto když s ním jedu déle po městě dvižnější jízdu tak začne dunět výfuk a v přechodu mezi 1600 až 2100 otáčkách stratí při sešlápnutí výkon cca na 2-3 vteřiny. Včera jsem vyměnil egr ventil i jednotku žhavení a nic se nezměnilo.Příjde mi to jako by probíhala regenerace DPF protože vždy cítím hnusnej smrad jako když se pálí guma a z výfuku jde fakt horkej vzduch ale mě se to stává skoro denně. Diagnostika nic špatného neukazuje,žhaviče v pohodě,dpf 12 mg což prý je v pohodě ale už nevím.
Napsal: sob 08.11.2014 22:52
od Tomas535D
Pokud si neděláš srandu, tak takhle se projevuje regenerace DPF...
Napsal: sob 08.11.2014 22:54
od Tomas535D
Jinak regenerace se spouští co 800 - 1000km takže kolik najedeš mezi tím co se ti spustí?
Napsal: ned 09.11.2014 00:22
od sedyvlk6
Ne legraci si nedělám ale jezdím město 95% a fakt se mi to spouští skoro každé delší ježdění po městě.Už mě to fakt unavuje člověk se ani pořadně neprojede.
Napsal: ned 09.11.2014 07:21
od Vlasta
Zřejmě nenecháě regeneraci proběhnout až do konce. Já kvůli tomu v pátek najel 40 km
Napsal: ned 09.11.2014 08:24
od filiposvw
Jen technicke pouceni. To si ten naftak spousti tu regeneraci kdy ho napadne a ani se nedomluvi s ridicem a nebo alespon jej o tom neinformuje? Jak casto se to prosim deje?
Napsal: ned 09.11.2014 10:28
od Vlasta
Musí být splněny určité podmínky.
Pasivní regenerace - probíhá bez zásahu funkce ř. j. motoru. Podmínkou je, že teplota spalin musí být cca 350...500 °C, takových podmínek je dosaženo pouze při velkém zatížení motoru, např. při jízdě na dálnici.
Aktivní regenerace - částice sazí se spalují zásahem funkce ř. j. motoru, jakmile jejich obsah v DPF dosáhne hodnoty < 17 g a pasivní regenerace není možná, potom spustí ř. j. motoru aktivní regeneraci při teplotě spalin 550...650 °C, které se dosáhne dodatečným vstřikem nafty.
Pokud v posledních cca. 800 ujetých km neproběhla úspěšná nebo vůbec žádná regenerace, spustí ř. j. motoru rovněž aktivní regeneraci. Tato (kilometrová) regenerace slouží jako dodatečná záruka, aby obsah sazí v DPF zůstal co nejnižší.
Napsal: ned 09.11.2014 10:29
od Vlasta
Auto o probíhající regeneraci řidiče nijak neinformuje, výrobci zřejmě neprodpokládali, že si někdo koupí nafťáka na popojížděčky po městě
Napsal: ned 09.11.2014 11:02
od knedlifek
Bohužel nesouhlasím, že je to dobře s neinformovaností.
Může nastat jakákoliv závada a regenerace přestane fungovat jako jsem měl já. A odrovnáte dva filtry (což byla na jednu stranu má blbost). Ale jelikož jsem nïkdy dpf neměl, tak jsem si ani neuvědomil jaké jsou projevy aktivní regenerace filtru - u mě se žádná nespouštěla a to mi ani nenapsalo. Ach jo.
Napsal: ned 09.11.2014 11:41
od Vlasta
Největší problém je, že, většina E6x má v hajzlu termostaty, takže regenerace neprobíhá a filtr jde do kytek
Napsal: ned 09.11.2014 13:36
od JaraX
většina lidi si totiž neuvědomuje že servis naftáka je mnohem nákladnější než servis benzína, a že je třeba mít to auto v cajku a pak to prostě stojí prachy.
Napsal: ned 09.11.2014 14:18
od Vlasta
Ono to bude ale spíš hlavně tím, že ty nafťáky mají najeto v Německu 300 tis. km, pak se to stočí na půlku a tady se všichni diví
Napsal: ned 09.11.2014 14:19
od Vlasta
S větším rozšíření přeplňovaných benzínů budou ty samý problémy, ne-li větší
Napsal: ned 09.11.2014 14:45
od matiz
knedlifek píše:Bohužel nesouhlasím, že je to dobře s neinformovaností.
Může nastat jakákoliv závada a regenerace přestane fungovat jako jsem měl já. A odrovnáte dva filtry (což byla na jednu stranu má blbost). Ale jelikož jsem nïkdy dpf neměl, tak jsem si ani neuvědomil jaké jsou projevy aktivní regenerace filtru - u mě se žádná nespouštěla a to mi ani nenapsalo. Ach jo.
Kdyby auto bylo udrzovane, tak se toto nestane.
Benzinove motory od bmw taky nejsou bez poskvrnky a mimo to tak trochu zerou, pri provozu stylem " co to da " bude spotreba minimalne o deset, spis patnact litru navic oproti stejnemu jizdnimu stylu chrochtaka. Samozrejme ze takto se nejezdi stale, takze pri normalnim jizdnim stylu dva litry paliva na sto kilometru ve prospech nafty. Takze naftak ma sice drahsi servisni naklady, ale velmi zajimavou spotrebu a kdo ma najezd, nema v podstate volbu, protoze ten chrochtak jej vyjde levneji pokud se mu nestane teda nejakaka neprijemnost s "N" motorem a nepujde cely do sberneho dvora. Coz na druhou stranu serou se i ty benziny, hlavne ty novejsi, taky maji sve mouchy, a taky stoji docela chechtaky. Jsem ochotny verejne tvrdit ze pro lidi kteri bmw rozumi je nafta vyhodnejsi nez benzin, protoze ti si dokazou to auto udrzovat v dokonalem stavu a budou jezdit levneji.
Napsal: ned 09.11.2014 14:55
od matiz
To mne poser, proc nejde editovat prispevek ani ne minutu po odeslani??? Nevim proc, ale pripada mi to minimalne hloupe.
S tim smotavanim absolutne souhlasim, nesmotane auto se spatne prodava, protoze v zaplave tech zanovnivh vozu ktere maji deset let a 160k km jsou proste nezajimave. Mimochodem nejsou na tom lepe ani ty benziny, znamy koupil benzinovou petku, fuj petku, jestli si to precte, doufam ze mi odpusti, protoze ja si myslim ze k petici patri kuze a nejaka ta vybava, na hnusnych kolech, byla to nejspis flotila. Udelat z toho krasnou petici nema vyznam, bylo by levnejsi ji prodat a koupit jinou. No a co jsem chtel rict, jentakovou malickost ze na budiku neco okolo 200k realita 450, rok vyroby 2006, realita 2004 podle vin, takze co k tomu rict. Takze evidentne jezdi i ty benziny -)
Napsal: ned 09.11.2014 16:19
od sedyvlk6
Já si myslím že o auto pečuji dobře. Pravidelný servis oleje po 10k , vervu, termostaty v pohodě,separátor oleje,kladky,řemeny,filtry všechno dělám pravidelně ale ten problém s tím výkonem a duněním prostě nedovedu identifikovat a vzhledem k tomu že je to co skoro pořád tak mě to štve.
Napsal: ned 09.11.2014 16:24
od mates5
Vlasta píše:Musí být splněny určité podmínky.
Pasivní regenerace - probíhá bez zásahu funkce ř. j. motoru. Podmínkou je, že teplota spalin musí být cca 350...500 °C, takových podmínek je dosaženo pouze při velkém zatížení motoru, např. při jízdě na dálnici.
Aktivní regenerace - částice sazí se spalují zásahem funkce ř. j. motoru, jakmile jejich obsah v DPF dosáhne hodnoty < 17 g a pasivní regenerace není možná, potom spustí ř. j. motoru aktivní regeneraci při teplotě spalin 550...650 °C, které se dosáhne dodatečným vstřikem nafty.
Pokud v posledních cca. 800 ujetých km neproběhla úspěšná nebo vůbec žádná regenerace, spustí ř. j. motoru rovněž aktivní regeneraci. Tato (kilometrová) regenerace slouží jako dodatečná záruka, aby obsah sazí v DPF zůstal co nejnižší.
Takže pokud jezdim 90%dalnice po Německu ve svižnem tempu tak se nemusi spusit aktivni regenerace v podstatě nikdy?
Napsal: ned 09.11.2014 16:32
od JaraX
Vlasta píše:Ono to bude ale spíš hlavně tím, že ty nafťáky mají najeto v Německu 300 tis. km, pak se to stočí na půlku a tady se všichni diví
a myslíš že benzíny se jako nestačejí?
Napsal: ned 09.11.2014 16:33
od JaraX
matiz píše:knedlifek píše:Bohužel nesouhlasím, že je to dobře s neinformovaností.
Může nastat jakákoliv závada a regenerace přestane fungovat jako jsem měl já. A odrovnáte dva filtry (což byla na jednu stranu má blbost). Ale jelikož jsem nïkdy dpf neměl, tak jsem si ani neuvědomil jaké jsou projevy aktivní regenerace filtru - u mě se žádná nespouštěla a to mi ani nenapsalo. Ach jo.
Kdyby auto bylo udrzovane, tak se toto nestane.
Benzinove motory od bmw taky nejsou bez poskvrnky a mimo to tak trochu zerou, pri provozu stylem " co to da " bude spotreba minimalne o deset, spis patnact litru navic oproti stejnemu jizdnimu stylu chrochtaka. Samozrejme ze takto se nejezdi stale, takze pri normalnim jizdnim stylu dva litry paliva na sto kilometru ve prospech nafty. Takze naftak ma sice drahsi servisni naklady, ale velmi zajimavou spotrebu a kdo ma najezd, nema v podstate volbu, protoze ten chrochtak jej vyjde levneji pokud se mu nestane teda nejakaka neprijemnost s "N" motorem a nepujde cely do sberneho dvora. Coz na druhou stranu serou se i ty benziny, hlavne ty novejsi, taky maji sve mouchy, a taky stoji docela chechtaky. Jsem ochotny verejne tvrdit ze pro lidi kteri bmw rozumi je nafta vyhodnejsi nez benzin, protoze ti si dokazou to auto udrzovat v dokonalem stavu a budou jezdit levneji.
¨
akorat si zapoměl na LPG, tam je to uplně vtipny,
Napsal: ned 09.11.2014 16:38
od Teddy
Když už tu někdo někoho pasuje do role lajdáka, kterej se o auto nestará..... Mohl by mu ten někdo taky vysvětlit, jak pozná řidič, třeba že má v háji termostaty? Jak pozná třeba to, že se mu z nějakýho důvodu nespouští regenerace?

Jinak to, že se ti pořád spouští regenerace může taky bejt způsobený tim, že už je ten filtr nevratně poškozenej. Nejčastějš k tomu dojde, když nějakej čas neprobíhá regenerace a filtr se zanese moc. Pak už to nejde vyčistit, ale auto se o to pořád snaží, protože čidlo hlásí zanesenej filtr.