Stránka 1 z 1

Napsal: sob 08.11.2014 18:51
od kudlaexe
Zdravím,
mám E39ku 530d po faceliftu a mám takovej problém. Když se ohřeje motor a jedu víc jak cca. 80 km/h, tak když chci řadit a zmáčknu spojku, tak otáčky vyletěj nahoru až za 4000 místo toho, aby spadly. To samý, když zařadím neutrál, motor točí jako blázen bez toho, že bych šlapal na plyn. Ale i když mám třeba zařazenou 5ku a jedu 120 km/h a nešlapu na plyn, tak se auto chová, jako bych měl trochu sešlápnutý plyn a ani ukazatel aktuální spotřeby neukazuje 0, jak by měl, ale třeba 2-3 l/100 km. Zajímavé je, že v menších rychlostech to nedělá.

Zkoušeli jsme měnit turbo, protože jsem dostal k autu ještě jedno, ale tím to bohužel není.

Dopňující info: na autě je chip na cca. 160-170 kW a 550Nm a nová spojka. Diagnostika nehlásí žádnou chybu, pedál dává hodnoty, jaký má dávat a vstřiky taky.

Zkoušel jsem hledat na fóru, co to šlo, ale na podobný problém jsem u nikoho jiného nenarazil. Kdybyste někdo věděl, co s tím, budu rád za každý podnět. Díky.

Napsal: ned 09.11.2014 15:26
od mika_hakkinen
Asi bych si zkusil sehnat jednotku bez chipu. Nezere ti to pres turbo olej?

Napsal: pon 10.11.2014 16:58
od kudlaexe
mika_hakkinen píše:Asi bych si zkusil sehnat jednotku bez chipu. Nezere ti to pres turbo olej?
Mám kamaráda, co by mi tam nahrál origo mapy, to by neměl být problém, ale on říkal, že to chipem být nemůže, tak jsme to ani nezkoušeli. Jo, to staré turbo bylo trochu od oleje. Co to přesně znamená?

Napsal: pon 10.11.2014 18:59
od Honzek525
Napojit na diagnostiku, a zkontrolovat podle šlapaní na plyn, zatížení co vidí auto, jestli není špatný plynový pedál. Prostě zkontrolovat zda je narůst plynulý se sešlápnutím.

Napsal: pon 10.11.2014 21:40
od Brátn
kudlaexe píše:
mika_hakkinen píše:Asi bych si zkusil sehnat jednotku bez chipu. Nezere ti to pres turbo olej?
... Jo, to staré turbo bylo trochu od oleje. Co to přesně znamená?
no tys ještě neviděl co se stane, když si olej najde cestu do turba a ono pak sežere kompletně celou náplň a zadře motor
tak asi tohle (motor je s tu chvíli samozřejmě nezastavitelný, jelikož se krmí sám svým olejem...než dojde)

http://www.youtube.com/watch?v=_jSbOW5cGgE

Napsal: úte 11.11.2014 01:09
od kudlaexe
Honzek525 píše:Napojit na diagnostiku, a zkontrolovat podle šlapaní na plyn, zatížení co vidí auto, jestli není špatný plynový pedál. Prostě zkontrolovat zda je narůst plynulý se sešlápnutím.
Tohle jsme právě zkoušeli, snažil jsem se to i napsat hned v prvním příspěvku, ale asi jsem to nenapsal úplně srozumitelně.

Napsal: úte 11.11.2014 01:13
od kudlaexe
Bratn píše:
kudlaexe píše:
mika_hakkinen píše:Asi bych si zkusil sehnat jednotku bez chipu. Nezere ti to pres turbo olej?
... Jo, to staré turbo bylo trochu od oleje. Co to přesně znamená?
no tys ještě neviděl co se stane, když si olej najde cestu do turba a ono pak sežere kompletně celou náplň a zadře motor
tak asi tohle (motor je s tu chvíli samozřejmě nezastavitelný, jelikož se krmí sám svým olejem...než dojde)

http://www.youtube.com/watch?v=_jSbOW5cGgE
Naštěstí na vlastní oči neviděl, ale vím o tom, že se to může stát a taky co s tím dělat (chcípnout přes kvalt). Ale jak jsem psal, turbo jsme měnili, protože jsme se právě báli, že by to mohlo být tím a k něčemu podobnému by časem mohlo dojít. Ale ani s výměnou turba nepřišla žádná změna. Zkusíme tam teda ještě o víkendu nahrát originální palivové mapy a uvidíme. Jinak jsem s nápadama v koncích.

Napsal: úte 11.11.2014 13:01
od Vesa88
Tohle mi delalo auto kdyz jsem ho prestavel z automatu na manual... :) Nemas prestavbu? U me to vyresilo prehrani jednotky na manual... :)