Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 06.11.2014 12:08
od Retro
Ahoj,
momentálně stojím před dost nepříjemnou situací, která mi stále moc není jasná a proto zde zakládám toto téma a prosím každého, kdo se s něčím podobným již setkal, aby i klidně s nepatrnou hrstkou informací přispěl...

Nedávno jsem zakoupil E60 LCI 530D (M57N2), po cca 300 naježděných km jsem přijel k čerpací stanici, natankoval plnou nádrž a už jsem nenastartoval - motor jen točil. Auto bylo odtaženo do servisu, kde je doposud.

Nejprve byla v hledáčku jednotka CAS, která vstřikům nepovolila dávkování nafty do motoru (při zkoušce se startovacím sprejem údajně motor chytl), nicméně po diagnostice jednotky bylo zjištěno, že tato je v pořádku. Nyní je podezření na řídící jednotku motoru, která by měla mít vypálený čip a proto nekomunikuje mj. se zmiňovanou CAS jednotkou. Cena za řídící jednotku je poměrně dost vysoká a já si stále říkám, jak je možné, že se z ničeho nic může jen tak "vypálit"? S autem jsem žádné kraviny nedělal, žádné kódování jsem také neprováděl.

Vím, že se tu problém nevyřeší, skutečně mě zajímají jen vaše zkušenosti a postřehy s něčím podobným...

Napsal: čtv 06.11.2014 18:26
od kadli
Ahoj, nejprve bych se zameril na mechaniku, nez hned kupovat RJ a podobne. Kdyz odpojis naftovou hadici v motorovem prostoru, strika z ni nafta velkym tlakem?

Napsal: čtv 06.11.2014 18:44
od Retro
Já jsem osobně nezkoušel nic - nejsem v tom nijak zdatný. Je otázkou, zda to zkoušeli v servisu ale tak snad něčím takovým se začíná, nebo ne?

Napsal: čtv 06.11.2014 23:14
od kadli
No zalezi jak moc to zkoumaji, jestli delali diagnostiku a nejdriv jim to nekomunikuje s touhle jednotkou a pak z touhle, tak nevim.... Tezko rict, co maji za diagnostiku.

Napsal: čtv 06.11.2014 23:48
od ivih
Jinej servis

Napsal: pát 07.11.2014 00:07
od kadli
moznosti je vice. Kravina hned vsechno hazet na jednotky. Vypsalo jim to nejakou chybu? Tlak paliva na liste? Palivova pumpa po otoceni klice do polohy ON bezi? Motor pri startovani bezi hodne na volno? Kolik si natankoval litru do plne nadrze a kolik jsi tam mel dle budiku? To jsou docela dost podstatne informace, ktere muzou hodne usetrit tvoji penezenku.

Napsal: pát 07.11.2014 12:42
od Fx
Aby to nebyla spíš tampering protection na CASu.

Napsal: ned 09.11.2014 20:06
od Retro
kadli píše:moznosti je vice. Kravina hned vsechno hazet na jednotky. Vypsalo jim to nejakou chybu? Tlak paliva na liste? Palivova pumpa po otoceni klice do polohy ON bezi? Motor pri startovani bezi hodne na volno? Kolik si natankoval litru do plne nadrze a kolik jsi tam mel dle budiku? To jsou docela dost podstatne informace, ktere muzou hodne usetrit tvoji penezenku.
Hele to vážně nevím, takové věci mi nesdělují...
Motor točil úplně normálně, jen nechytl. Tankoval jsem asi 57 litrů (když jsem dojížděl k pumpě, byl tam dojezd necelých 100km). Když jsem pak nasedl do auta, ručička s naftou byla správně úplně na maximu...


Fx: a to je přesně co?

Napsal: ned 09.11.2014 20:18
od matiz
neopravnena manipulace s cas. Nesedi synchronizace. Doporucil bych budto nekoho kdo bmw dela, nebo autorizak. Ale pricina muze byt i zcela jina. Ovsem pokud nesedi synchro, auto toci, ovsem nechytne. Resil jsem to ale vzdy u aut u kterych se manipulovalo s DDE, nikdy vsak po beznem vypnuti. Na dalku bez auta neporadi nikdo. Budou to jen spekulace.

Napsal: ned 09.11.2014 20:24
od Retro
Díky za info..
Jak už jsem psal na začátku, nepředpokládám, že se tu problém vyřeší, jen mě zajímalo, zda se tu s tím již někdo nesetkal...

Auto je u Pupíků, čili myslím že to zrovna je servis, kde BMW nějakou tu dobu dělá.

Napsal: ned 09.11.2014 20:50
od starML
Stalo se mi něco podobného - akorát že jsem netankoval. Odtlačil jsem to kousek dál, otevřel kapotu a nechal vychladnout. Asi po 40 minutách klesnul teploměr do modrého pole a už to šlo natočit. Potom jsem preventivně vyměnil snímač na vačce a od té doby to zase startovalo i teplé spolehlivě. Ve výpisu diagnostiky jsem totiž už dříve našel několik záznamů, které sice psaly o signálu na klice. A na konci je nenápadná poznámka o kontrole vačky. Ten polovodičový snímač prostě stárne a když je teplý, tak to signalizuje blbě nebo vůbec.

Ty jsi startoval a startoval, napětí baterky klesalo .... a rozhodila se synchonizace kódů mezi klíčkem a EWS-CAS. Je to sice trochu složitější, asi před rokem jsem měl s Fx dost dlouhou diskusi.

Jako první bych diagnostikou zkusil synchronizaci klíčku s CAS, vzhledem k roku výroby radši s ISTA než s INPA. Pokud je auto u Pupíků, tak tam si s tím poradí. Stříkat do sání startovací sprej na bázi benzín+éter byl zoufalý pokus. Chytlo to samozápaly, ale s legálním během motoru to nemohlo mít nic společného.

Napsal: ned 09.11.2014 20:57
od Retro
Je to přesně tak, jak píšeš. Auto jsem od stojanu odtlačil kousek dál, ale průběžně jsem to stále zkoušel, až mi začla chcípat baterka.. pak začla skákat jedna chyba za druhou... druhý den jsem se k autu vrátil a snažil se to znovu nastartovat (s ideou, že se auto přes noc vzpamatovalo), ale stále stejný problém. Během těch zoufalých pokusů o nastartování ještě na té pumpě jsem zkoušel takové ty věci jako odemknout, zamknout, startovat s otevřeným víčkem od nádrže apod. - vše co jsem se na rychlo dočetl na googlu... říkal jsem si, že to bude asi zavzdušněné, jelikož jsem tam té nafty už moc neměl...

Pupíkům věřím, nemám tam auto poprvé. Jen mi prostě stále nejde do hlavy, že by se z ničeho nic vysypala řídící jednotka motoru, zvlášť když jsem to auto 2 týdny nazpět měl napíchnuté na diagnostice v rámci předkupní kontroly a žádnou vadu nehlásila.

Napsal: ned 09.11.2014 21:28
od matiz
Kdyby nebyla synchronizace s klickem, nepusti ani 15-ctku, konec, amen, tma. CAS klic pozna, povoli starter ale proc nestartuje na dalku nikdo nerekne.

Napsal: ned 09.11.2014 21:32
od Honza325
Myslim,že v DME to nebude. Proved bych dobití baterky,znovu napárování s EWS a výmaz zapsaných chyb. Při razantnim poklesu napětí to opravdu dělá ledacos a velký spotřebiče jsou odpojeny.
Pokud auto bude mít správné palubní napětí a připojej ho i ke zdroji,tak už si s tím mohou pořádně pohrát. Ať už zkusit podávací čerp. v nádrži, tak zda všechny čidla hlídaj správný polohy, rail atd. Zkusil bych i druhý "klíček" ,pokud ho máš.
Bez tohodle bych nikdy nedělal závěr v tom,že se loučí DME. Může to být i poškozené vedení antény k imobilizéru.

V případě,že se prokáže opravdu špatná jednotka motoru,je tu šance,že půjde opravit. Možná se tu někdo nabídne (třeba Falcon) nebo jsou v Praze firmy jako T-Servis atd...

Napsal: ned 09.11.2014 21:35
od Honza325
To Matiz: kurňa to je pravda,motor točí :oops:

Napsal: ned 09.11.2014 21:42
od matiz
EWS to auto nema. Rozhodne to nemuze byt antenou, zaprve jde do diversity, zadruhe klic ma vzdy vetsi prioritu. Pusti li kontrolky, klic zna. Definitivne. Zbytecna ztrata casu a penez se tim zabyvat. V DDE to klidne byt muze, tak samo i v CAS a tak samo z dalsich duvodu.

Napsal: ned 09.11.2014 22:31
od Honza325
Aha,tak teď jsem se aspoň dozvěděl něco novýho.. Btw. takže signál z čipu v klíči jede přes diversity? Už žádnej kroužek? :)

Napsal: ned 09.11.2014 23:22
od matiz
Ne, pouze dalkove ovladani jde pres diversity. Klic jde prec ctecku do ktere se strka " tlama " nebo pres komfortni pristup je li ve vybave. I kdyby diversity vubec nebylo, je li pritomen klic, auto musi startovat je li klic spravne rozpoznan. Pokud neni, objevi se preskrtnuty klic na displeji. Pokud je preskrtnuty klic, znamena ze cas rozpoznal vlozeni klice, ale "nezna" identifikaci, cili nepovoli vubec nic. Ani kontrolky, ani start.

Napsal: ned 09.11.2014 23:29
od JaraX
podle mě je to věc spíš hardwaru než elektroniky,

druha věc je ta že E60 je celkem shit a podobne věci se tam stavaj celkem často, řeším to skoro furt ale po netu se moc radit nema. takže hodně štestí a nejradši to to pak dát zdomu :)