Stránka 1 z 1

Napsal: pon 03.11.2014 14:10
od mika_hakkinen
Ahoj,
mam 530d touringu 2002, docela zachovalej kousek. Mam tam manualni prevodovku, spojka je horsi, prevodovka obtizne radi druhou rychlost. Ted jsem se dival kolik by stala spojkova sada s dvojhmotovym setrvakem + plus asi sehnat jinou manualni prevodovku, tak mi vybehl mraz po zadech. Nove veci me vypocitali v elitu i v kelly na 20tis minimalne.
Jsem si rikal, hledal jsem i na foru. Zda nekdo neresil zamenu manualu za automat. Vsichni to resi obracene automat na manual.

Zatim jsem zjitil, ze budu potrebovat kardan, chladic oleje, trubky, prevodovku, menic, jiny pedal, radici paku, plynovy pedal
Co jsem se tu docetl, nekdo pise ze je to problem se zmenou v TP a nekdo pise ze je to OK. Poslal jsem na urad dotaz, cekam na odpoved.
S elektrikou by nemel byt problem. Je tam pouze novy svazek od prevodovky do kastliku s jednotkami. Pak napojeni na CAN sbernici, do nejakych pojistek.
Mam par nabidek na komplet tyto veci kolem 10tis. Odhad prace asi na tyden. Pred zamontovani do auta, bych si tu prevodovku nechal aspon proverit a preventivne vymenit nejake veci.
Ma cenu do toho takhle jit? Diky za tip
H.

Napsal: pon 03.11.2014 17:19
od DaveCZ
Je to úplná blbost :roll: pokud se ti to všechno podaří sehnat do 10 tis tak ta převodovka bude zralá tak na repas (pokud se v ní nemění olej tak vydrží tak 200 tkm) a ten se podle mě pohybuje tak okolo 20tis. O tom, že to auto si pak vezme tak o litr na sto víc a něco hůř pojede asi víš.

Napsal: pon 03.11.2014 17:41
od _milan_
převodovky 5q mám dvě plně funkční ;) , a spojka no.. použitou funkční mám , zaručit jestli bude ok dva roky či půl nemohu... ale zase by to bylo relativně za dobrý peníze.. ! :D

Napsal: pon 03.11.2014 20:45
od oldaf
Komplet spojka na tohle se dá sehnat do 12 tisíc, tak proč dávat v kely 20? :wink:

Napsal: pon 03.11.2014 20:49
od mika_hakkinen
Pokud by se dalo sehnat jak pises za 12tis.
spojka, pritlacak, setrvak, lozistko tak bych asi opravil. Asi i jinou prevodovku sehnat podarilo. Tak je to na rozmysleni. Predtim jsem jezdil jen s automaty, tak me to stale k nim tahne. Promyslim to jeste

Napsal: úte 04.11.2014 14:20
od sklenus
problém s prevodovkou by som videl na zádržné kolíky v tých nylonových púzdrach

http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-S ... ing_parts/

je tu o tom viac topicov, oprava radenia prevodovky e46, oprava centrovacích kolíkov e46, prípadne zahraničné fóra

mne sa nevracala páka v neutrále do stredu, kolíky som vybral jemne stiahol na sústruhu brúsnym papierom a nahodil naspať, dal nový špunt, vymenil olej a ide ako nová, keby si chcel ešte mi ostali 2 tie vrchné špunty na rýchlosti, nepoužil som ich a trochen oleja

a spojkovú sadu ti už niekto poradí, za mna autorozvody.cz :D

Napsal: úte 04.11.2014 20:31
od Lucifer
Dávat si do auta převodovku zrovna od GM není největší výhra...Převodovky dost často padaly a byly u nich dost často problémy....

Napsal: pát 07.11.2014 10:04
od mika_hakkinen
Hloupe se zeptam, do e39 530d se davali pouze GM prevodovky? Zamenit to za ZF to nejde?

Napsal: pát 07.11.2014 18:59
od Lucifer
:nono:

Bylo jen GM Zf pasuje z e38 ale těžko říct jak by si s tím poradila elektrika apod. S tím zkušenost nemám ani jsem o nikom neslyšel že by na e39 dával ZF z e38

Napsal: pát 07.11.2014 22:03
od mika_hakkinen
do e38 se taky montoval motor M57 jako 730d. A jedine by mohla pasovat tato prevodovka. Zkusim hledat po netu zda tam je ZF nebo GM

Napsal: sob 08.11.2014 01:41
od Honzek525
S tou převodovkou ZF, to zní jako zajímavé téma! Mimochodem, neprohodíme si auta? Já přemýšlel o přestavbě z automatu, na manuál :twisted:

Napsal: ned 09.11.2014 23:32
od Lucifer
Je tam 5hp24 ale fakt jsem nikde na netu nic víc nenašel