Stránka 1 z 2
Napsal: pon 27.10.2014 08:36
od dave520
mám e60 m54 házel mi chybu ventil odvětrávání tak jsem ho vyměnil a byl klid kontrolka emisí nesvítila a po 2 týdnech zase naběhla stejná chyba. Mohl by tu chybu hodit i vadný konektor k tomu ventilu?
Napsal: pon 27.10.2014 17:05
od dave520
Napsal: úte 28.10.2014 18:42
od dave520
dobrá duše co mi poradí jak dál postupovat?

Napsal: úte 28.10.2014 22:31
od starML
Myslíš ventil odvětrání palivové nádrže, nebo nějaký jiný?

Napsal: stř 29.10.2014 09:14
od dave520
přesně ten jsem vyměnil protože házel chybu a když bylo v nádrži víc jak 30% benzínu tak svítila kontrolka emisí, sehnal jsem jinej, zapojil a byl klid bohužel asi na 1000km
Napsal: čtv 30.10.2014 12:30
od dave520
Napsal: čtv 30.10.2014 20:21
od starML
Tak přečíst můj příspěvek
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=70539 . Ten elektroventil si ovládá řídící jednotka motoru a současně s tím vzduchem od nádrže tak nějak počítá. A pokud ho nedostane, tak to řve. Budeš toho muset nastudovat více, začni tady
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=10 . Víc už z mobilu nezvládnu.
Napsal: čtv 30.10.2014 22:30
od dave520
Pomůže třeba když sem hodím screen tý chyby z inpa?
Vubec si nevím rady co mám vyměnit nebo co můžu udělat abych se tý chyby zbavil.
Napsal: sob 01.11.2014 00:19
od starML
Dej sem ten screen, kouknu, co to hlásí.
Napsal: pon 03.11.2014 21:22
od dave520
screen viz příloha
Napsal: úte 04.11.2014 00:02
od starML
Na tom výpisu vidím, že tomu elektroventilu chybí řídící signál. Signál se skládá :
- z napětí +12 Voltů z pojistky F1 (30A) bloku pojistek A8680 u řídící jednotky motoru na kontakt (1) konektoru X6120, drát RT/BL,
- z kostry, kterou spíná ŘJ motoru na pinu (42) X6003 a jde do kontaktu (2) konektoru X6120, drát BR
1) Prověř, že při zapnutém zapalování je na pinu (1) konektoru X6120 napětí 12 Voltů. Na pinu (2) kostra nenaměříš nic, protože tu kostru si připojuje ŘJ motoru, když se jí zachce, jak psáno v odkazu výše.
2) Prověř, že oba kontakty v konektoru X6120 jsou pevně zajištěny = zatáhneš za drát zezadu. Kontakt nesmí couvnout - viz. podobný obrázek níže.
3) Mimo soutěž si zkontroluj kostru baterky a kostru alternátoru = očistit, dotáhnout. Palubní napětí Ti leze přes 14 Voltů i při volnoběhu a některé jednotky při přepětí přestávají fungovat.
Napsal: stř 05.11.2014 21:10
od dave520
Tak jsem se k tomu konečně dostal bod 1. a 2. je OK.
Kostry na pohled nevypadali špatně, ale zítra rozdělám zkusím očistit a pak kouknu jaký bude napětí.
Napsal: sob 08.11.2014 19:23
od dave520
Neni divny že pár dní po výměně to bylo ok? Vypada to že když mám min jak cca 25 % v nádrži tak chyba nevyskakuje alespon se teda nerozsvicuje kontrolka.
Napsal: ned 09.11.2014 22:02
od dave520
Po pátrání na zahraničních fórech (díky googlu za překladač) jsem zjistil, že chyba je asi na řídící jednotce která ventil neukostří a tím ventil nesepne. Vzal jsem dva dráty jeden jsem spojil druhej jsem ukostřil a ventil spínal.

Napsal: ned 09.11.2014 22:42
od starML
dave520 píše:... je asi na řídící jednotce která ventil neukostří a tím ventil nesepne.
To nemůžeš takto říci nebo zjednodušit. Odsávání totiž nefunguje při studeném motoru, při teplém volnoběhu ani ve vysokých otáčkách - přečti si znova v tom odkazu nahoře, jak to odvětrání funguje a proč. Pokud motor stojí, tak palivová nádrž "dýchá" ven nebo zpět přes ten uhlíkový filtr =>auto nesmrdí. Pokud motor běží a jsou splněny další podmínky pro obohacení směsi, řídící jednotka se podle naprogramovaného algoritmu rozhodne využít páry z palivové nádrže a sepne (=uzemní) elektroventil. Takže probíhá odsávání vzduchu z palivové nádrže a aby v nádrži nevzniknul podtlak, je do nádrže přiváděn vnější vzduch přes ten uhlíkový filtr. Tím se ten uhlíkový filtr (aktivní uhlí) zpětně regeneruje čistým vzduchem.
Když máš míň jak cca 25 % v nádrži, tak chyba nevyskakuje, alespoň se teda nerozsvěcuje kontrolka, protože
nad palivem je vzduchu relativně dost => protože je co odsávat. Pokud máš nádrž skoro plnou, je nad palivem vzduchu málo, které velmi rychle se vyčerpá a vznikne podtlak. ŘJ motoru vyhodí chybu, protože motor nedostal to, co spočítala. Podle mne
je ucpaný nebo špatně průchodný ten uhlíkový filtr a nebo přívod vnějšího vzduchu do něj. Pro chod motoru ten uhlíkový filtr potřebný není, ale auto bude v létě smrdět benzínem. Na prověření tohoto zkus chvilku jezdit s povoleným víčkem nádrže, aby tam ten vzduch šel jinak, pokud přes ten uhlíkáč a systém výdechu do nádrže nemůže.
Napsal: ned 09.11.2014 23:12
od dave520
To by asi taky smysl dávalo, ale proč teda nejde ventil zapnout přímo v INPĚ? máčknul jsem to a pak jsem se šel podívat na chyby a zapsala se právě, ještě zítra zkusím jeslti bude slyšet jak sepne.
Napsal: ned 09.11.2014 23:34
od starML
Pomocí INPA ten elektroventil musí cvaknout. Jestli se potom zapíše nějaká chyba s exhalacemi nebo na váze vzduchu je druhá věc. Podívej se, kam Ti teče voda z předního okna, jestli není ŘJ motoru zatopená nebo zde nejsou známky vlhkosti nebo oxidace. E39 na tohle trpěly.
Napsal: ned 09.11.2014 23:49
od dave520
Ta je pod pylovým filtrem? tam se toho musí odendat nějak více ne?
Napsal: pon 10.11.2014 00:25
od starML
Ano, je pod pylovým filtrem před spolujezdcem. Sundáš kryt, vyndáš filtr, odpojíš oválnou hadici, vyndáš dno. Uvidíš skříň ŘJ, na sejmutí víka ŘJ budeš potřebovat imbus. Při té příležitosti zkontroluj odtokový otvor dole. Stačí větší moucha, která odtok ucpe a ŘJ se koupe.

Napsal: pon 10.11.2014 16:44
od dave520
Tak jsem přes inpu otevřel ten ventil a evidentně je funkční, cvakal poměrně svižným tempem. Smazal jsem chyby několikrát ho otevřel a chyba se nezapsala, kontrolka ale svítila. otevřel jsem víko nádrže a za cca 10 min otočil klíčkem a kontrolka zhasla, tak je na řadě asi výměna toho palivového filtru.