Stránka 1 z 2

Napsal: ned 19.10.2014 13:16
od death
Ahoj.

Nedavno jsem delal servis, snazim se dodrzovat intervaly v palubnim PC - menil se olej, vzduchovy filtr, mikrofiltry, svicky a brzdova kapalina. Nasledne se vynulovali udaje v PC - az sem je vse OK.

Problem je v tom, ze od te doby sviti varovani, ze mam vymenit zadni brzdove desticky (a interval v PC je -25 tis. KM). Ty jsou ale jeste celkem OK (cca 5mm) a pred servisem bylo v PC jeste nekolik tisic KM. Mechanik si puvodne myslel, ze se interval desticek vymazal spolu s tou brzdovou kapalinou, ale spis mam podezreni na vadnou signalizaci opotrebeni.

Potreboval bych tedy vedet, jak zjistit, kde je chyba. Zkousel jsem (vizualne) prekontrolovat kablik k cidlu a cidlo samotne na pravem zadnim kole, ale vypada to OK. Vite nekdo, na jakym principu to funguje? tzn. co bych na tech pinech mel namerit pokud je cidlo funkcni/nefunkcni. Chtel bych mit jistotu, ze je to opravdu tim, nez vyhodim 500 za ten kablik :) Je vubec mozne, ze cidlo odejde, i kdyz desticky jsou jeste OK?
A taky mi porad vrta hlavou, ze se to zaclo dit hned po tom servise.

Je to 525i E60.

Predem diky za odpovedi.

Napsal: ned 19.10.2014 15:49
od jawamaniak22
čidlo by nemělo "odejít" bez toho aniž by destičky nebyly ko protože čidlo je prostě kontakt kterej si po obržedění destiček škrtne o kotouč a tím spojí el. okruh a vyhodí kontrolku, takže spíš se někde kablík dotkl kostry...

Napsal: ned 19.10.2014 17:28
od knedlifek
Je možné, že máš porušenej kabel, nebo oxidaci na konektoru.

Napsal: ned 19.10.2014 17:29
od knedlifek
Jinak můžeš vyloučit kabel, že uděláš oblouk drátem.

Napsal: ned 19.10.2014 18:29
od vita11
Tady už jsou ti čidla trochu chytřejší a odírají se ještě před tím, než se spojí kontakty. A díky tomu dokáže BC ukazovat kolik ještě na ty desky najedeš. Pokud už ti BC ukazoval dojezd na zadní desky pár tisíc km, takže to čidlo se už postupně obrušovalo, a mechanik tento interval (zřejmě omylem) vymazal, tak bez výměny čidla cesty zpět není. Každé to čidlo se identifikuje svým kódem a pokud vymažeš interval a čidlo nevyměníš, tak si auto myslí, že si vyměnil desky a na čidlo se vykašlal. A tím údajem -25tis km ti říká, že takto teda ne :D

Napsal: ned 19.10.2014 22:35
od death
knedlifek píše:Jinak můžeš vyloučit kabel, že uděláš oblouk drátem.
Diky za tip. Myslis to tak, ze odpojim cidlo a spojim ty 2 draty, kterou jdou do ridici jednotky? Pokud jsem to dobre pochopil, tak bych timhle simuloval poruchu (kontakty se spoji) a vlastne nic nezjistim, protoze to uz v "poruchovym" stavu je.

Napsal: ned 19.10.2014 22:41
od death
vita11 píše:Tady už jsou ti čidla trochu chytřejší a odírají se ještě před tím, než se spojí kontakty. A díky tomu dokáže BC ukazovat kolik ještě na ty desky najedeš. Pokud už ti BC ukazoval dojezd na zadní desky pár tisíc km, takže to čidlo se už postupně obrušovalo, a mechanik tento interval (zřejmě omylem) vymazal, tak bez výměny čidla cesty zpět není. Každé to čidlo se identifikuje svým kódem a pokud vymažeš interval a čidlo nevyměníš, tak si auto myslí, že si vyměnil desky a na čidlo se vykašlal. A tím údajem -25tis km ti říká, že takto teda ne :D
Diky, tohle mi prijde jako hodne pravdepodobnej scenar. Vysvetlovalo by to, ze to nastalo pri/po servisu a ze kablik, cidlo i desticky vypadaji OK. Takze bych mel koupit novy cidlo a pak by to melo jit vyresetovat? Predpokladam, ze tohle si jinak nez koupi cidla neoverim..:/ A jeste jedna vec, bude to cidlo potom fungovat spravne? Jestli se opotrebovava spolu s destickama a ja ted dam na napul sjety desticky novy.. Nicmene predpokladam, ze ta hlavni funkce, tzn. signalizace kdyz jsou desticky temer v haji, by fungovat mela.

Napsal: pon 20.10.2014 10:52
od vita11
Obávám se, že na staré desky to nové čidlo bez zbroušení nepujde dat. A nevím jak se pak na to bude tvářit ŘJ, potažmo BC

Napsal: pon 20.10.2014 21:34
od death
Achjo, takze nakonec budu muset kvuli prehmatu v BC menit i desticky..to me teda moc nepotesilo :( Byt to jen v BC, tak se na to vykaslu.. ale varovani pri kazdym startu a hlavne ta cervena kontrolka na palubce jsou dost otravny..

Napsal: pon 20.10.2014 22:24
od sedyvlk6
Normálně tam dej nové čidlo a vynuluj znova interval na BC. To čidlo začne fungovat až v momentě kdy budeš mít dost sjeté desky.

Napsal: pon 20.10.2014 22:52
od vita11
to čidlo se začíná pomalu obrušovat od cca 8mm

Napsal: úte 21.10.2014 08:34
od sedyvlk6
vita11 píše:to čidlo se začíná pomalu obrušovat od cca 8mm
No vždyť to je v pořádku ať se obrušuje. Dej tam čidlo,vynuluj a uvidíš že to bude v poho.

Napsal: úte 21.10.2014 08:40
od Teddy
Prolítl jsem tu diskuzi. V čem je zakopanej pes? Máš nový (téměř nový) desky, tak dej ještě i nový čidlo a je to ne?

Napsal: úte 21.10.2014 09:37
od vita11
sedyvlk6 píše:No vždyť to je v pořádku ať se obrušuje. Dej tam čidlo,vynuluj a uvidíš že to bude v poho.
A pokud mají desky 5mm? (předpokládám, že má death správný odhad) Nové čidlo bude o 3mm trčet z desek. Netuším teda, jak rychle se to čidlo samotné dokáže obrousit...

Napsal: úte 21.10.2014 09:48
od Teddy
tak vidim, že jsem to prolítl až moc rychle.... Myslel jsem, že v rámci toho servisu se dávaly i nový desky. Proto jsem psal, že jsou nový. Beru zpět. V tomhle případě bys musel ty čidla o ty 3mm ubrousit, aby nekoukaly přes desky.
Možná, že někdo znalejší by dokázal říct, jestli si ta jednotka pamatuje i starý čidla, nebo jen ověří poslední výměnu. Tedy jestli by šlo dát nový čidla, nastartovat (možná se i projet kolem baráku bez brzdění) a zase tam dát zpět ty starý. Nový čidla si pak schovat na výměnu desek.

Napsal: úte 21.10.2014 12:23
od death
Jj, desticky jsou prave jety. Nevim,jestli maji presne 5mm, byl to opravdu odhad. Ale myslim,ze min. 4mm urcite maji. Vymenit cidlo za novy a nasledne tam vratit to stary me napadlo taky. Otazka je,co by na to rekl BC. Predpokladam,ze nejaky rucni brouseni cidla asi neni na miste:) kazdopadne diky za info, jsem zase o neco chytrejsi. Zkusim jeste kouknout na zahranicni fora, jestli uz to nekdo neresil.

Napsal: pát 24.10.2014 18:28
od Asfix
Moje posledni zkušenost co se brzd tyka:

Rozsvitila se signalizace vymeny zadnich brz. desek, asi ve 3tis do dojezdu. Kdyz zbyvalo 1500km, tak jsem vymenil desky za nove (stare se me zdali jeste celkem slusne, ale rekl jsem si ze na takovem aute se setrit nema a signalizace tam nejaky ucel plni, i kdyz by se na ne neco jeste najelo). Desky jsem vymenil a jako na tomto aute pani jsem cidlo nechal stare s tim ze nebude jeste preci probrousene. Po resetu pres budiky naskocila hodnota -25000km a hlaska pri kazdem startu vozu. Byl jsem na diagnostice u clena ,,Hubajzed,, (mimochodem super rychle a slusne jednani, je to borec :-) ) na smazani a stejne chyba opet naskocila. Samozrejme me zaroven poradil kdyz se dovedel ze cidlo jsem nechal stare dat nove cidlo. Koupil jsem nove, vymenil, s autem popojel a vymazal opet pres budiky a naskocilo 50000km. A je klid. Kdyz jsem porovnal stare a nove cidlo tak stare bylo o cca 0,5cm zbrousene. Takze ano jak tu nekdo prede mnou psal, cidlo uz se brousi davno drive a pri vymene je nutno vymenit i cidlo.

Nikde jsem jasny a presny navod toho kdyz mi tam skocila zaporna hodnota nenasel, jen spekulace a pod. Tak doufam ze tato ma zkusenost nekomu kdo bude resit to same, pomuze :-)

E61 530d, rv06

Napsal: pát 24.10.2014 18:34
od Teddy
Já teda jsem taky nechal starý čidla, když jsem dával nový desky. Ukazovalo mi to kolem 3 tis. do konce. Nic jsem nenuloval. Už asi 15 tis. km. mi to pořád ukazuje ty 3 tis. do konce. :) Logika mi říká, že to tak bude dokud se desky nesjedou na tu hranici cca 3 tis. do konce.
Takže hlavně to nechce nulovat, když tam jsou ty starý čidla.

Napsal: pát 24.10.2014 19:38
od death
Asfix píše:Moje posledni zkušenost co se brzd tyka:

Rozsvitila se signalizace vymeny zadnich brz. desek, asi ve 3tis do dojezdu. Kdyz zbyvalo 1500km, tak jsem vymenil desky za nove (stare se me zdali jeste celkem slusne, ale rekl jsem si ze na takovem aute se setrit nema a signalizace tam nejaky ucel plni, i kdyz by se na ne neco jeste najelo). Desky jsem vymenil a jako na tomto aute pani jsem cidlo nechal stare s tim ze nebude jeste preci probrousene. Po resetu pres budiky naskocila hodnota -25000km a hlaska pri kazdem startu vozu. Byl jsem na diagnostice u clena ,,Hubajzed,, (mimochodem super rychle a slusne jednani, je to borec :-) ) na smazani a stejne chyba opet naskocila. Samozrejme me zaroven poradil kdyz se dovedel ze cidlo jsem nechal stare dat nove cidlo. Koupil jsem nove, vymenil, s autem popojel a vymazal opet pres budiky a naskocilo 50000km. A je klid. Kdyz jsem porovnal stare a nove cidlo tak stare bylo o cca 0,5cm zbrousene. Takze ano jak tu nekdo prede mnou psal, cidlo uz se brousi davno drive a pri vymene je nutno vymenit i cidlo.

Nikde jsem jasny a presny navod toho kdyz mi tam skocila zaporna hodnota nenasel, jen spekulace a pod. Tak doufam ze tato ma zkusenost nekomu kdo bude resit to same, pomuze :-)

E61 530d, rv06
Jop, to chovani je uplne stejny, takze mi to v podstate potvrdilo, ze u me doslo k nechtenemu vyresetovani intervalu a taky ze s tim minimalne bez vymeny cidla nic neudelam. Akorat ty a Teddy jste resili opacny problem - nove desky a stare cidlo. Diky za dalsi poznatky.

Napsal: pát 24.10.2014 19:55
od xyron
Kdyz davam novy desky tak davam i novy cidla a nechytracim jak usetrit 2x 300 czk ...