Stránka 1 z 1

Napsal: úte 07.10.2014 19:03
od novacek
Zdravim, potřebuju radu mám 530d 142kw. Nechal jsem vytahnout vstriky a jeden byl špatnej. tak se vyměnil. Motor jde pravidelně bez vybrací. Ale začlo mě to černě kouřit. Mohlo se něco špatně udělat při montáži a nebo to je schoda a odešlo něco... předem moc dík.

Napsal: ned 11.01.2015 22:04
od novacek
novacek píše:Zdravim, potřebuju radu mám 530d 142kw. Nechal jsem vytahnout vstriky a jeden byl špatnej. tak se vyměnil. Motor jde pravidelně bez vybrací. Ale začlo mě to černě kouřit. Mohlo se něco špatně udělat při montáži a nebo to je schoda a odešlo něco... předem moc dík.

Napsal: pon 12.01.2015 01:15
od bibikuba
možná jen málo vzduchu-koukni na hadice od turba..Hledej díru :D ,to v případě,že kouří černě,tak nějak pořád..Pokud zakouří jen občas,když tomu naložíš,závadu nehledej,je to nafta...

Napsal: úte 13.01.2015 14:38
od Falcon
bibikuba píše:...pokud zakouří jen občas,když tomu naložíš,závadu nehledej,je to nafta...
Ale ať hledá, když mu to předtím nekouřilo. Nový vstřik se musí zapsat do DDE + ošetřit adaptační hodnoty - je potřeba si zajet za schopným diagnostikem.

Napsal: úte 13.01.2015 15:26
od Butchi
U e39 se vstřiky zapisovat nemusí ne :?:

Napsal: úte 13.01.2015 18:42
od Foldas
Vstřiky se nezapisují ale adaptace se musí smazat

Napsal: úte 13.01.2015 18:53
od Butchi
Aaaha, díky za objasnění :wink:

Napsal: úte 13.01.2015 18:58
od Falcon
Dovolím si citovat KamilaFKH, čímž se to celé více objasní:
KamilFKH píše:Je třeba rozlišit význam toho, co se MUSÍ a toho, co se MŮŽE provést, viz. info v TISu pro DDE4 po výměně více jak dvou vstřiků. V tom případě se už provést vymazání adaptací MUSÍ. Když se vymění jen jeden nebo dva, tak se to udělat NEMUSÍ, ale klidně MŮŽE.

DDE3 a DDE4 si vypočítávají adaptace vstřiků průběžně a mají tu jejich korekční mapu od volnoběhu do 1500 rpm uloženou v paměti pro každý vstřik a při běhu motoru si jí neustále upravují. Proto po výměně až 2 vstřiků u DDE4 není nezbytně nutné tuhle mapu nulovat. Při následném chodu motoru se mapy pro vyměněné vstřiky za chvíli doladí na nové hodnoty, když zbylé 4 jsou správně a na chod motoru to nemusí mít nějak špatný vliv.

Pouze z pozorování u sebe jsem zjistil, že DDE4 vypočítává mapu korekcí tak, aby všechny korekce byly v co nejmenším rozsahu od jakéhosi průměru (tedy ne od ideálního nulového stavu), který považuje za nulovou korekci, tzn. mít 3 vstřiky nové a 3 s korekcí 6mm3, výsledná korekce nových vstřiků po chvíli běhu motoru nebude 0, ale -3 a těch špatných nebude +6, ale pouze +3. Pokud byste vyměnili ty 3 špatné vstřiky za nové, byl by motor dost rozhozený, než by se po nějaké té době srovnal. Tomu srovnání se rychle pomůže vynulováním adaptačních dat, protože je rychlejší pro motor si z nuly vytvořit nová data, než přepočítávat stará data na nové hodnoty. A i z tohohle důvodu se MŮŽOU adaptace smazat i při výměně jen jednoho (nebo jen dvou pro DDE4) vstřiků.

Malý přehled pro 2L a 3L diesely.

M47 20D 100 kW DDE3 - 1 vstřik
Musí se: nevím, asi nic, viz DDE4 do 2 vstřiků
Může se: Vymazat adaptace vstřiků, pokud to v DDE3 vůbec je

M47 20D 100 kW DDE3 - víc než 1 vstřik
Musí se: nevím, ale zřejmě se musí udělat to, co je tady hned v dalším řádku v "může se", viz DDE4 nad 2 vstřiky
Může se: Vymazat adaptace vstřiků, pokud to v DDE3 vůbec je

M57 30D 135 kW DDE4 - do 2 vstřiků
Musí se: nic (viz info v TISu 13 53 315 v pdf výše)
Může se: Vymazat adaptace vstřiků

M57 30D 135 kW DDE4 - víc než 2 vstřiky
Musí se: Vymazat adaptace vstřiků (viz info v TISu 13 53 315 v pdf výše)
Může se: není co navíc

M57TU 30D 150 kW DDE5 EU3 - jakýkoli počet vstřiků
Musí se: zadat 6-timístné číslo každého vstřiku na správnou pozici vstřiku do řídící jednotky a vymazat adaptace vstřiků (viz info v TISu 13 53 315 v pdf výše)
Může se: není co navíc

M57TU 30D 150 kW DDE5 EU4 - jakýkoli počet vstřiků
Musí se: zadat 7-timístné číslo každého vstřiku na správnou pozici vstřiku do řídící jednotky a vymazat adaptace vstřiků (viz info v TISu 13 53 315 v pdf výše)
Může se: není co navíc

M47TU 20D 110 kW DDE5 EU3 - jakýkoli počet vstřiků
viz M57TU EU3

M47TU 20D 110 kW DDE5 EU4 - jakýkoli počet vstřiků
viz M57TU EU4


A protože nikdo běžně neví, co ta 6ti a 7mi místná čísla znamenají, jestli to jsou charakteristiky pouze elektroniky vstřikovače nebo je to i včetně mechanické části, po repasi takového vstřiku (výměně většinou mechanických částí vstřiku) může mít parametry úplně jiných 6ti a 7mi místných čísel. To nahrává tomu, že dokud se nezjistí, k čemu ta čísla jsou, tak u DDE5 vyměňovat vždy jen za nové vstřiky. :(