Stránka 1 z 1
Napsal: pát 26.09.2014 19:53
od Teddy
Nevíte někdo, jestli se dá vymezit vůle v řízení šroubkem, jak je tu popisováno u starších modelů?
Mam vůli jen když je volant rovně. Stačí otočit kousek na stranu a vůle zmizí. Neměl jsem to nikdy rozebraný. Co se tam opotřebuje? Pastorek, nebo hřeben? Dá se třeba pootočit pastorek na nějakym tisícihranu?
Dík za rady
Napsal: sob 27.09.2014 17:16
od JaraX
to se opravdu neda, udělej repas řízení a nejezdí na velkych kolech, pak už máš to řízení na věčnost.
Napsal: sob 27.09.2014 19:38
od horan
Jarax: chystam se na to ted u sebe. Mas nejaky prehled co a kde se da sehnat. Nebo mam zamestnat soustriznika? Jde o e39.
Diky.
Omlouvam se za nacpani do tematu.
Napsal: pát 10.10.2014 08:31
od Teddy
Jak jsem tak hledal nějakou sadu na repas řízení (mimochodem neuspěl jsem), tak jsem se dostal na německý fórum a psali tam, že ten šroub na kterej jsem se ptal je právě pro vymezení vůle v řízení.
1. je to opravdu tak? Má s tim někdo zkušenost? Je mi jasný, že tu vůli můžu vymezit v místě, kde je to vyběhaný. Jak se to ale bude chovat v krajních polohách, kde to vyběhaný neni? Nerad bych, aby se to tam kouslo.
2. dá se shenat ta sada na repas? Hřeben a rovnou i sadu těsnění.
P.S.
když otočim volantem o 360, tak tam žádná vůle neni, takže to vidim na vyběhanej hřeben, právě v místě kde se nejvíc používá - při jízdě rovně. Pastorek je zřejmě v pořádku.
Vůle zmizí už při natočení volantu o nějakých 30-40 stupňů.
Napsal: pát 10.10.2014 08:37
od Teddy
JaraX píše:to se opravdu neda, udělej repas řízení a nejezdí na velkych kolech, pak už máš to řízení na věčnost.
Jezdim na základních 17, stejně, jako majiel před mnou. Ale máš pravdu. Velký kola spolehlivě zničí podvozek.
Na věčnost to nebude nikdy, protože je ten hřeben vyrobenej z toho zasranýho materiálu, jako dneska snad všechno. Hliník, kterej na povrchu trochu zpevní zinkem. Zinek se časem ošoupe a zůstane jen měkej hliník. Tahle technologie je oblíbená, protože je to lehký a hlavně protože to má omezenou životnost.
Víš kde sehnat díly na repas?
Napsal: pát 10.10.2014 11:32
od Totic
Zrovna minulej týden se to tu ZASE řešilo. Kde se poradit a sehnat opravu je třeba zděs:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... t=#1318871
Projďte si hledání. Nevím jak u E39, ale hřeben je přece ocelovej výkovek se zakaleným povrchem ozubení. Repas se dá udělat např. tak, že se pootočí ten pastorek.
Napsal: pát 10.10.2014 11:41
od Teddy
Na E39 jsem se neptal.

Nevim jak to tam je.
Máš vyzkoušený to pootočení pastorku? Já se právě obávám, že je to na hřebeni. Jak jsem psal, když otočim volant o 360 stupňů (to je pastorek zase ve stejný poloze), tak tam vůle neni.
Napsal: pát 10.10.2014 11:50
od Teddy
Doufal jsem, že se dá sehnat nějaká sada, kde bude hřeben a těsnění....
No co. Garáž už mam zase volnou, tak zvednu auto a zkusim to rozhodit. Doufam, že to nebude nějakej oser (jako turbo, co jsem teď dělal na druhym autě).
Pokusim se to dotáhnout, nebo to necham srovnat, nebo necham rovnou vyrobit novej hřeben (jestli neni nějak komplikovanej).
Napsal: pát 10.10.2014 12:43
od Totic
To si moc sám nezrepasuješ. Ty sady od Febi Meyle atd. jsou o ničem, marný gufera, nepřesný těsnění. Radši zavolej do těch firem co jsem vám napsal - a dozvíš se realitu. Kalírnu a galvanovnu hádám v garáži zřízenou taky nemáš co.

Napsal: pát 10.10.2014 15:41
od Teddy
původně jsem v garáži měl galvanovnu i kalírnu. Právě na opravu hřebenů. Jenomže jsem to na ty svý stařičký japonce nikdy nevyužil, tak když jsem si koupil BMW, tak jsem to zrušil.
Na BMW by se dalo parafrázovat ono známé ..... Majitel BMW má 2 nejšťastnější dny v životě. První je den kdy si koupí svoje první BMW. Druhý je den, kdy se toho zbaví a přejde na jinou značku.
Jasou tak ošizený všechny současný auta, nebo je to jen parketa BMW?

Napsal: pát 10.10.2014 17:27
od Lucifer
Bohužel jsou tak ošizený naprosto všechny auta.
Jak to říkám furt, pokud chce někdo mít a jezdit kvalitním neošizeným autem tak si musí koupit např e39 e38. Tam ta kvalita je opravdu 100%.
Napsal: pát 10.10.2014 17:59
od Teddy
Asi máš s tou E39 pravdu.
Jinak je ale neskutečná radost to auto řídit. To se nedá s jinýma autama vůbec srovnat....... ale jen když to výjimečně všechno funguje jak má.
Problém je, že to moje má už celkem najeto (na současný auta). Asi je opravdu potřeba to po cca 200 tis. dát sešrotovat. Já mam 300. Otázka je jestli je to skutečnej stav.
V práci jsem měl funglovku F10. To byla paráda. Holt nový je nový.
Napsal: sob 11.10.2014 07:35
od Giovany1971
Teddy píše:Asi máš s tou E39 pravdu.
Jinak je ale neskutečná radost to auto řídit. To se nedá s jinýma autama vůbec srovnat....... ale jen když to výjimečně všechno funguje jak má.
Problém je, že to moje má už celkem najeto (na současný auta). Asi je opravdu potřeba to po cca 200 tis. dát sešrotovat. Já mam 300. Otázka je jestli je to skutečnej stav.
V práci jsem měl funglovku F10. To byla paráda. Holt nový je nový.
Kamarade já měl to samé.. pokud byl volant rovno tak vule ,,dost velka,, po otočeni mírně v levo nebo pravo nic... Repasům jsem nevěřil ,,páč je to samé jako s těma co ve velkém repasují turba,,, raděj jsem koupil za 5 litrů starší ok řizení a mám klid. Ten repas neni žadná sranda,, bez spec nářadí to ani nerozděláš,, navís se to musí chromovat ,kalit,brousit, ale i rovnat páč jsou i křivé! Opravdu seriozní repas musí stát víc jak 10 či 12 za který to nabizejí,, otázkou jeli někdo kdo to opravdu umí a nekončí to jen tím že opískují tělo,,dají nové vložky , tesnění a repas je hotov.. to co popisuješ je už tě dost poškozen ten šnek a to neni jen tak...moje rada kup starší
Napsal: sob 11.10.2014 08:26
od Teddy
Taky už mě napadlo koupit starší. Jenže se bojim toho, že je to další vrozená vada tohohle auta. Nerad bych za rok řešil opět to samý. Zkusim zjistit jakou dávaj na repas záruku. Jestli to neni alespoň 100 tis. tak to nemá smysl u nich nechávat dělat.
Napsal: sob 11.10.2014 09:37
od Vlasta
Teddy píše:... Jenže se bojim toho, že je to další vrozená vada tohohle auta...
Toť otázka, koukal jsem, že se dělaly 3 provedení, do 11/04, do 07/05 a nad 07/05 - ty se dávaly i do LCI. Široký kola a naše silnice tomu dávají určitě záhul, ale aspoň 300 tisíc by to řízení mělo vydržet. U E39 V8 bylo šnekový řízení a taky s tím byly problémy
Napsal: úte 14.10.2014 00:24
od Totic
Ŕekl bych, že je to vada pramenící z výrobního postupu. Ty hřebenový tyče se dřív frézovaly a nebyl problém, ale to šlo moc pomalu a na skopčáckej výrobní proces to nebylo dost "schnella". Tak se to začlo kovat pod bucharem. Za jeden obrobenej střelím se stihne dvacet výkovků. Začalo to tak shodně dělat BMW i u Benzů. Po kalení se (asi opět z časových důvodů) nedostatečně popouští a pod tíhou se hřeben mírně deformuje do půlměsíce a vzniká vůle nad pastorkem. Těžko říct, jestli trvá problém i u LCI.
Napsal: sob 20.12.2014 21:19
od maxmin
Všiml jsem si, že na alibabě se dá sehnat NOVÉ řízení (normální i aktivní) na e60/e61 za babku.
http://www.alibaba.com/trade/search?fsb ... ering+rack
Jasně, je to čína, ale co na tom může být horšího než na originálu, který je stejně na prd? Za tyhle peníze by to asi stálo za zkoušku, pořád to asi bude lepší a výrazně levnější než repas.
Napsal: sob 20.12.2014 21:37
od JaraX
ta čína ti muže taky někde ve dvoukilech prasknout a pak tě budou špachtlovat ze stromu do pytlíčku.
ja bych si takovou mrť na auto nikdy nedal, origo je origo a repas origa je kolem 10k, včetně nanesení nového tvrdochromu apod.
Napsal: sob 20.12.2014 21:46
od maxmin
Ty jo tak to mě ani nenapadlo. Já si říkal, že možná dříve začne téct, nebo že bude mít vůli ještě dříve než originál... Prasknutí by bylo opravdu fatální, to za ten risk opravdu nestojí. Musím už k tobě zajet na tu diagnostiku, tento týden mi to nakonec nevyšlo.