Stránka 1 z 3

Napsal: úte 23.09.2014 22:36
od Rosi_TH
Ahoj všem,
jelikož moje E61 535d dosluhuje (sice ve 100% stavu a kondici - 340tiskm). Tak moje srdce zatoužilo po novým přibližovadle, přičemž E61 si nechám jako druhý auto protože za ty peníze co za to dostanu to nemá cenu prodávat a kupujicí stejně neocení to v jakém stavu to auto je.

Co hledám: F11 20 až max max 50 tisíc km.
Mám k tomu pár otázek:

- koukal jsem na M550d - o tomhle autě ale tady na fóru prakticky nic není. Jsou už nějaký servisní zkušenosti jak od značkových tak neznačkových servisů - jednotlivců?
jedná se mě o to aby to nebyla past na servis (třeba 2x náklady oproti 535d) velkou otázkou tam jsou ty 3 turba, převodovka. Jinak je to v podstatě standartní F11 s xdrive ne?

Stejnou otázku mám k 535d je to srovnatelný s mojí starou 535D nebo to je komplet novej motor?

Model F11 má už za seou facelift? jestli ono tak od jakého roku a měsíce to tak je a čím se liší od modelů před LCI ?

Popř kopili by jste si novější F11 nebo malinko starší sedmičku?

Díky za odpovědi

Napsal: stř 24.09.2014 21:40
od Filozof
Zjisti si co se u aut Fxx sere nejvíce. Mám pocit že už tady pár lidí zmínilo že se dost serou řetězy. Ano je to tak u BMW bezchybné řadu let ted se bohužel serou a zničí to celej motor.

Nevím zda má někdo zkušenosti přímo z M550d protože je to relativně mladý motor neověřený. Nešel bych do nového Fka dokud nebudou jasné díly co se serou. Jakou u každého modelu jsou nějaké závady ale pokud jsou to banality jako je zatékání do 5tých dveří E61 nebo kabely ve dveřích 5tých které se rády lámou tak to vem čert ale pokud odchází motor díky přetrženému řetězu tak to bych asi neriskoval.
Zjisti si to u servisáků co tam hodně odchází. Asi celkově u všech modelu F.
Nevim jak jsi na tom finančně ale kupovat 550d bude dost drahé podle mě už jen pořízení auta. Pokud máš 50tis eur na auto snad nebudeš řešit servis.

něco jiné je když si koupíš 520d za 450-500tis. nebo 550d která stojí 3x tolik. Tam to je jisté že bude dražší servis a 3turba si něco řeknou. a pokud nějaké skončí bude výměna atd.

Těžko radit zeptal bych se hochů ze servisu kde jim 5er a 7er jezdí oni rádi poví co se tam vše ser.e
Držím palce při výběru.
PS: Za mě osobně rovnou do 7er v pořádné výbavě at to stojí za to bude to mnohem lepší jak 5er ikdyž bude novější.

Napsal: čtv 25.09.2014 10:31
od Rosi_TH
Ahoj díky za odpověď

No já právě nikoho známého ani neznámého v servisu nemám. Jedině se zeptat v autorizáku kam se svojí E61 jezdím. Je ale otázkou jestli mě to řekou co tam odchází a co ne, spíš to vychválí do nebe?
Proto jsem psal sem na fórum jestli někdo něco neví....

Nechci právě kupovat auto co má najeto přes 150 tisíc km a starý třeba 4 a více let. Mám na to rozpočet do 45 tisíc E bez daně. Výkonově rozhodně nechci jít pod 535D. Nafta je další podmínkou.

U 7mi mě vadí že to není kombi. Přece jen mám 2 děti a nějaký ten výlet za rok taky děláme, ikdyž na krátký vzdálenosti beru auto manželky páč sem línej přehazovat sedačky a naházím to tam jak do chlíva. další věc je její velikost - mám strach že se nevejdu na některý parkovací místa atd. Přece jen u 5 je to někdy jen tak tak.

Co se faceliftu týče: našel jsem že to je od 08-2013? Ty auta se liší jen světlama a optikou nebo tam je nějaká zásadní změna i v elektrice jako třeba u E61 před a po LCI?

Jinak co se motorů týče: pakliže to koupím se zárukou a budu jezdit pouze do autorizáku jako jezdím doposud tak když klekne někdy motor vlivem špatné konstrukce tak BMW nemá nějakou záruku mobility omezenou kilometrama?

Napsal: pát 26.09.2014 14:31
od Filozof
Asi bych šel když už tak do 535d a rozdíl cca 800tis bych si nechal na případný servis. Když už kupovat Fko tak v co nejvyšší výbavě a ideálně čitelný majitel. Tady Tak nové auto má pár lidí v klubu ale moc ne. Takže spíše se poptej na slabiny např Jarax servisuje auta od nejstarších po novější BMW nebo někoho sehnat kdo ti to řekne.
Hodně štěstí s výběrem.

Ještě uvažuj o 740d jede taky dobře a je to přecijenom 7er. a pokud chceš hodně věcí do auta na dovolenou můžeš vzít rakev na střechu nebo nevozit tolik krámů sebou.

Napsal: pát 26.09.2014 15:44
od Martyn
Kde jsi prisel na to info o retezech v F rade? To slysim prvne teda a zajimal by me zdroj?
Pokud vim tak problem ma akorat 5,0i..

Napsal: pát 26.09.2014 20:56
od Filozof
jeden nejmenovaný servisák co dělá BMW mi řekl že už měli nové X5 , 3er 5er, 7er tak i GT 535d jak 3litr naftu tak benzín a sere se to za hodně peněz. Prostě to dojebe celej motor. Nové myslím tím 2-3-4 roky staré auta. Takže pro nás všechny nové.

Bylo tam i auto co mělo jen kolem 35tis km a motor KO na výměnu.

Je to docela choulostivé téma . A je to docela průser. :? :(

je to bohužel i F10 e F11 530d i 535d co jsem se dověděl.
Ale mám pocit že už změnili výrobce a řetězy dodává jiná firma. Ale nechci kecat to by se muselo potvrdit z dalšího zdroje zda už ty problémy nejsou.


U N47 to tady ví každej a 4,4 twin turbo byla hodně problémová tam praskala i hlava ... 550i nebo 750i.To ví taky každej druhej co se o to zajímá.

Napsal: pát 26.09.2014 22:09
od sedyvlk6
No nevím tvá povídka o řetězech se mi moc nezdá.Protože pokud by to byla pravda i to že změnila automobilka výrobce řetězů tak by to byl mega průser který by za prvé díky konkurenčním automobilkám už každý věděl a za druhé by proběhla svolávačka protože vyměnit řetěz vyjde několika násobně levněji než výměna motoru. Podle mě jedna bába povídala. :D :roll:

Napsal: sob 27.09.2014 09:29
od Filozof
No problém je ten že se vyráběli vozy co měli řetězy ok. A pak auta která měla i ten řetěz od jiného výrobce. tuším 2011-2012 ročníky ale hodně jich bylo na záruku vyměněno. Často se měnili celé motory.

Nebudu tady zakládat flame kdo chce si informace sežene.
Mrkni se na netu je tam dost neštastníků nebo si zajdi do servisu pokud máš někoho známého.

Pokusím se zjistit kdy to bylo odstraněno a zda jsou už tyto závady vyřešeny.

Napsal: sob 27.09.2014 09:47
od Martyn
Ajo n47 jeste vlastne taky no to je pravda:o) ale o trilitrech slyim prvne teda..

Napsal: sob 27.09.2014 11:40
od PPetr
Už z tohoto důvodu bych si vybral 535d a ne 550d i kdyz me strašně láká. Ale právě ta výjimečnost pri nějakém problému muže byt naškodu. Vždycky bude víc 535 než tech 550tek. A to nemluvím o tom ze 535 se děla od roku 2004 takže už bude přeci jenom vychytanej.

Napsal: sob 27.09.2014 17:15
od JaraX
- 535D V e60 a v F10 je uplně jinej motor, cela konstrukce je jinde
- na na rětězy trpí všechny BMW od roku 2008, teda krom X5 n62 který se ještě chvilku dělal, ja řešil třeba X5 2011 130najeto, první majitel motor KO
nejde jen o řetězy,
ty novy motory stojí uplně zaprd, malo kterej najede přes 200tkm.
mam par kamaradu co dělaj přímo v BMW a řeší to tam dnes a denně. není problem aby měl 3.0d najeto 80tkm a motor KO,
navíc F10 je hroznej kostřitřas, ted jsem byl s F11 2014 v Mnichově, najeto 10 000km, cenikova cena 2,2 mega a nechapal jsem jak je to auto nepohodlny vuči E60, natož E65, takže si asi koupím E66 750i poFL a pak až i8, jsem z těch nových BMW dost smutnej :(

Napsal: sob 27.09.2014 20:18
od Jendix
Upřímě jsem o těch problémech N57 prakticky neslyšel, neřikám že tam problémy nejsou, ale i u rozvodů řemenem se sem tam objeví problémy. Rorozhodně to neni neni tak zásadní problém jako u N47, i když i tam je to po 2009 rozhodně podstatně lepší.

Jinak co se spolehlivosti motorů týče, myslim že se to v posledních letech zhoršilo hlavně u benzínu, ale je to víceméně díky emisním normám, oni dnešní benzínáky jsou složitostí daleko za dieslem.

Ke koupi F11, v tvym případě u takhle málo jetýho auta by se ti pomalu vyplatilo využít nabídky přímo od bmw, kdy si zhruba sestavíš konfiguraci auta, bmw zaměstnanec auto objedná na sebe a prvních šest měsíců používá a pak na tebe přepíše. Výhoda je že auta maji obvykle minimální nájezd, seš sice druhý majitel, ale docílíš tim podstatně nižší ceny.
Něco k tomu najdeš tady:

http://www.bmw.de/de/topics/gebrauchtfa ... spool.html

Co se 550D týče, nevím jestli je to se se servisu týče dobrá volba, za tu cenu bych bral pomalu radší jetou M5. 535D je podstatně odzkoušenější. Co se LCI týče, přišli tam spíš kosmetický změny plus navíc jestli se nepletu, LED přední světlomety. Víc se nechá dohledat na netu.

Jinak za mě je F10 oproti E60 obrovskej skok hlavně co se kvality interieru týče.

Ještě jsi psal o tej sedmě, když se podiváš na jetý sedmy, tak se nechá sedma koupit prakticky za stejnou cenu jako pětka v sedanu. Pokud nechceš nutně kombíka, nebude to špatná volba.

Napsal: sob 27.09.2014 21:07
od Filozof
počkal bych rok na další novou řadu G. To jsem zvědavej co vše nového uvidíme a zda se polepší. Přeci jen kvalita byla vždy prim u BMW tak snad se zase vrátí alespoň lepší časy a budou kvalitnější díly.
Samo vedení někde uvedlo v článku že se máme těšit na mnohem vyšší kvalitu než to bylo u posledních verzí aut z automobilky.
Jsem zvědavej.

Když je Fxx taková loterie asi bych se této řadě vyhnul. Pár lidí ji tady má tak jsem zvědavej zda někdo něco napíše k tématu.

Napsal: ned 28.09.2014 09:02
od JaraX
motory N57 mají opravdu spoustu problému, Jendixi nevím jeslti tě BMW taky živí, ale my to tu opravdu řešíme velmi často.
Tento týden jsme tu s Mentulim seděli nad jednou F11 a bavili se zrovna o novych motorech a mentuli říka
Mentuli "tady ten motor stojí zaprd"
JaraX "všechny novy motory po N62 stojí zaprd"
Mentuli "všechy ne"
Jarax "a kterej znáš dobrej?"
Mentuli "no no no no, asi žadnej, snad N52"

šlo to do kytek, ale u všech automobilek, a lidi to chcou, lidi chcou jezdit o pul litrů menší spotřebou a životnostní 5x měnší
ono ten ztečenej rozvodak taky uděla třeba deci na spotřebě, akorát to pak vydrží kilo no.
předpokladam že G řada bude spolehlivostí ještě větší shit, hlavně pětky, tam je vždycky nejvíc průserů, protože pětky živí BMW na servisu, stejně jako E mercedes. trojku si koupí mladá rodina a nemaj prachy sypat v servisu, sedma se zase nesmí srát z principu, jelikož v tom jezdí poslani a ředitelé, no a v pětce nám jezdí manažerská flotila, za ně servis platí firma a je jim to jedno. Nemeckej model funguje vyborně, borec tady má velikej Mercedes servis a říkal mi to samy, C a S sou bezproblemovy a nejvíc problemu maj Ečka.

jinak nová pětka G33 bude vyrobená v základu z tenčích plechů, až po dosažení nějaké výbavy(motorizace) nebo za příplatek, to ještě nevím, dostanete lehčí pětku. dokonce bude i nová karosářká varianta, ale todle info sem nemužu psat, sou to docela tajné informace, tak jen lehké nastínění.

Napsal: ned 28.09.2014 10:02
od Vlasta
Co tak pozoruju okolo, tak celkem bez problému jsou N57 s solenoidovejma vstřikama. Ty novější s piezo jsou na tom hůř

Napsal: ned 28.09.2014 10:09
od JaraX
Jo a Jendixi, neni pravda že by nové benzíny byli složitější než nafty, ted je to uplně nastejno,
- 2x čerpadlo, některé auta maj tuším 3
- přímé piezo vstřikovače
- EGR/AGR
- turbo

už není rozdíl mezi naftou a benzínem co se týče technologie, ty motory sou takle uplně stejné, benzín by měl vydržet víc protože pracuje při menších tlacích, jenže tam dovrtali co mohli takže benzíny paradoxně vydrží míň,

Napsal: ned 28.09.2014 16:17
od Filozof
JARAXI: Takže si myslíš že např 730d bude na tom líp jak 530d i co se týče motor ?

Nebude tam problém stejný.

Docela by mě to zajímalo. Zda je fakt rozdíl mít 7mu nebo 5ku. např F11 vs F01.

Napsal: ned 28.09.2014 17:33
od JaraX
samozřejmě že motor je furt stejnej.

rozdíl mezi těma autama je velkej.

Napsal: ned 28.09.2014 18:26
od Jendix
JaraX píše:Jo a Jendixi, neni pravda že by nové benzíny byli složitější než nafty, ted je to uplně nastejno,
- 2x čerpadlo, některé auta maj tuším 3
- přímé piezo vstřikovače
- EGR/AGR
- turbo

už není rozdíl mezi naftou a benzínem co se týče technologie, ty motory sou takle uplně stejné, benzín by měl vydržet víc protože pracuje při menších tlacích, jenže tam dovrtali co mohli takže benzíny paradoxně vydrží míň,
nemáš pravdu, benzínák je už jenom hlavou podstatně složitější, k tomu ještě celý to řízení motoru je daleko větší voser.. vem si už jenom VVT, to žádná nafta nemá, vanos to samý.. a už jenom díky tomu je to podstatně jednodužší..

tlaky jsou u nafty sice větší, ale to je jen otázka tuhosti, mazání a správnýho navržení.. ale benzín samo o sobě oproti naftě nemaže a hlavně máš všechny teploty o 150°C vejš oproti naftě.. nedávno jsem měl možnost demonstračně rozebírat N20 motor, hned vedle stál N57S se třeba turbama kterej se zase dával dohromady.. a bylo to nebe a dudy..

nezahazuju benzíny to ne, maji svý opodstatnění pro kratší trasy a hlavně i v německu díky ruznýmu danění nafty a benzínu.. navíc lidi co chtěji trochu výraznější zvukovej projev a rádi motor vytáčí proč ne.. na to je např. N nebo S55 ideální..

ale z důvodu životnosti tam vidim pořád velký výhody na straně nafty..

a co se problémů týče.. všechny automobilky jsou tlačený EU a jinejma emisníma normama.. z toho důvodu je snaha snižit tření a snížit spotřebu tam kde to jen jde.. navíc možná ještě trochu doznívá krize, která se asi taky trochu na kvalitě aut vyvinutých v té době podepsala..

nová pětka bude G30 a G31 a platformu bude mít schodnou podstatně s 3 a 7.. není to tajemství píše se o tom mimochodem už různě na netu..
http://www.bimmertoday.de/2014/08/05/bm ... r-3er-4er/

co se plechů týče.. jsou tenčí, bylo tomu tak asi vždycky u nový generace.. zase se používaji ve větší míře vysokopevnostní oceli který tu tuhost doženou.. ale na tom místě vzniká podobná debata jako hliník ocel a karbon.. každý má svý.. ve výsledku se všechno točí o hmotnosti..

na mě řada F10 působí doposud v porovnání s E60 docela pozitivně.. když sjem dával jednou auto na servis bavil jsem se i se servisákem jak na tom ta F10 je a říkal že co se problémů týče je to podstatně lepší.. utvrzuje mě v tom i to, že když člověk zahlédá v německu na netu, nic moc na to téma nenajde.. rozhodně né typu svody a klapky sání M57.. i kabely v kufru u F11 jsou líp vyřešený..

Napsal: ned 28.09.2014 18:43
od Rosi_TH
Ahoj, díky všem za radu.
chápu to dobře že motor N57 je nástupce M57 35D z E60/61?
Na svojí E61 535D mám najeto nyní 348tis. Km a na motoru se dělali obě turba (160tkm), 2 vstřiky(320tkm), altík, startér, termostat a těsnění pod hlavou (vše 320tkm). Což mě jako hrůza nepřipadá. Můj roční nájezd je kolem +-40tkm tak bych samozřejmě nechtěl řešit to že mám motor za 2 roky v loji když to tady tak čtu.

K tý 7mě. Prošel jsem celý fórum kde jsem zjistil že benzíny (většina) stojí za starou bačkoru (u mě stejně nepřipadají v úvahu). A skoro všichni se shodli na 740D. Myslím že bych i oželel kombi. Šlo mě jen o to jestli je s tím vůbec člověk schopnej zaparkovat u "tesca a obi" v těch malejch stáních a jak jsou na to hlavně podzemní garáže, i tam člověk s 5tkou kombi parkuje někdy dost zajímavě. Zároveň jsem tu i četli že i jízdní komfort a odhlučnění je u 7mičky mnohem lepší.

Jinak JaraXi pěkná úvaha o servisu a pětkách - myslím že na tom něco je!!

Co se cen týče: Nejsem úchyl na výbavu. mám tředa Head up ale nepoužívám ho (mám ho vyplej) protože můj "posez" mě neumožňuje ho vidět (mám sedačku úplně dole a vzadu). Vlastně autem jenom jezdím a sem tam ho umeju (většinou mě předaj umytý v servisu :)) (90% sám 5%ve dvou a 5% děti) co chci za výbavu u nového auta: jediná podmínka je adaptivní tempomat s funcí stop and go a prof navigace, bluetooht a automatika na stěrače + komplet el. sedačky. Ostatní věci už mě sou jedno a je to příjemný bonus (TV, suroundview, nightview, mrtvý úhel, luftovaný sedačky, vyhřívání vzadu, 4 zónová klima, softclose atd.) Auto chci mít zase tak 8 let než bude mít najeto přibližně zase těch 300-400 tkm.

S tou 550D máte asi pravdu, je to blbost. Jednat přeturbenej motor s životností otazník. Potom to bude i určitě tvrdší než standard ne?

Jinak 7mička F01 sem koukal že je taky po LCI. Opět tam platí jen ta kosmetika.

Cenově vyjde 7mička a 5tka asi na stejný peníze (rozdíl žádný nebo taky 5 tisíc E) při tom aby to mělo stejně jeto a bylo to po LCI:

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... 000&noec=1

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... 000&noec=1

Jinak sem si pro srandu zašel na škoda Superb konfigurátor. Když pominu to že nejvíc tam je nějakejch 125kw motor tak za nějakou slušnou výbavu zaplatíš 1100.000,- s DPH takže rozdíl 370 tisíc až 120 tisíc oproti BMW dle výbavy a roku. Vím že porovnávám neporovnatelné.