Stránka 1 z 1

Napsal: ned 14.09.2014 19:54
od ozracing
Zdravím pánové,
kamarád má BMW 5er F10 2014 s audiem viz. obrázek. K našemu údivu nemá na palubní desce pod mřížkou středový reproduktor (ani kabeláž k němu).

Chci se zeptat, jaký je další level audia z výroby a co by obnášelo přidat ten středový reproduktor, případně lepší repro do dvěří?


Děkuji

Napsal: ned 14.09.2014 21:39
od matiz
Lepsi repro nic neresi, spis to bude horsi. Dodelani citelne lepsiho audia jsou desitky tisic kc. Je li smireny s investici 30k a spis vic, je mozne to dal pokracovat. Jinak je to mrhani casem.

Napsal: pon 15.09.2014 08:10
od ozracing
Ahoj proc myslis ze vymena repra nic neresi? Koukni na bavsound.com, vymenil by predni, zadni a pridal tweety..

PS: Ten standardni zesilovac nema vystup na ten centr?

Napsal: pon 15.09.2014 11:59
od matiz
Ted jsem se ti na to podival a pokud se nepletu, tak nejnizsi stupen je hifi, mel by mit jak vyskace, tak i centralni reproduktor. Kdyz jsem se dival jak to maji udelane, bojim se nejhorsiho, protoze tusim co jsou vse schopni udelat pro snizeni nakladu. Z hlavni jednotky by mely jit analogove vystupy do ASD a z nej do zesilovace. Tam se prevedou do digitalni domeny, "zpracujou" , nasledne prevedou zpet do analogu a zesili se. Nemam absolutne duveru v takoveto reseni. Spis se priklanim k tomu ze se to digitalizuje proto ze zesileni bude delat nejaky spesl obvod ktery ma pekne hnusne vystupy a procesing tam je pro to aby se neco fuj eliminovalo. Kazdopadne je to je degradace toho, jak by to melo byt. Predpokladam ze mas tuto variantu.

Nasleduje vyssi stupen audia, top hifi, predpokladam ze tam budou vykonnejsi zesilovace, moznost suroundu a ekvalizer jak jsme na to u bmw zvykli. Vsadim boty ze je to kosmeticka uprava high end individual systemu predchozich E generaci. Toto uz hraje slusne, pro drtivou vetsinu lidi velmi dobre, osobne k tomu mam vyhrady, slo by to jeste lepe.

Nejvyssi stupen je - high end system - melo by to byt audio od bang&olufsen, odhaduju ze zakladni procesing bude stejny, jen mozna malinko jinak nastaveny a jsou tam jeste vykonnejsi zesilovace, 1200W oproti 850W u tophifi. Tomu bych se chtel podivat na zoubek, obavam se ze to ale nebude prilis bezne, protoze cena bude jiste primerene exkluzivite :razz2:


Pokud vymenis reproduktory, jedinne ceho docilis ze to, te to bude hrat jinak. Ani bych nerekl ze lepe nebo hure, proste jinak, s jinou barvou a podanim.

EDIT: Takze smolik, nejnizsi stupen je stereo, ja ho nejak nenasel u sebe, dlouho jsem ani nehledal protoze toto mne vubec nezajima, pokud udelali stejnou svinarnu jako u E generaci ze mala ASK hraje mnohem hur nez CCC tak to musi byt fakt tragedie, protoze to co bylo v eckach je na bliti. F-ko jsem se zakladem zadne neslysel.

Napsal: pon 15.09.2014 13:09
od matiz
Kdyby nekdo nejakou nevim jakou nahodou prisel k zesilovaci Bang&Olufsen do jakehokoliv bmw, koupm ho !!!!!!!!! I poskozeny !!!!!!!!

Napsal: pon 15.09.2014 14:28
od ozracing
Dívali jsme se pod mřížky a výškáče tam nejsou.
Jinak kde je prosím tě uložený zesilovač?

Napsal: pon 15.09.2014 14:35
od matiz
Ted jsem to zeditoval, je silne pravdepodobne ze tam zadny zesak nebude, kdyz tak je vlevo v kufru. Dej vin a podivam se co tam je... Nicmene pokud nemate vyskace, je to tragedie stereo a obavam se, ze s timto nema nic moc cenu delat. Budto zainvestovat nebo se na to vykaslat.

Napsal: pon 15.09.2014 17:14
od ozracing
V kufru udajne za tapecem neco jako zesak je.

Tady je VIN: WBA5J91030DZ37663

Napsal: pon 15.09.2014 23:00
od inspi1981
Je to marný-opravdu social, rádio pohani primo par repracku. Takže jedině výměna radia+repraku, přidat zesak a komplet předělat kabeláž k reprakum

Napsal: úte 16.09.2014 00:44
od matiz
Budu presnejsi, predelat ta kabelaz nejde, pouze doplnit novym audio svazkem. Nic jineho nez top hifi nebo hugh-end nema smysl, prace co s tim je nebude adekvatni vysledkum, cili hifi v zadnem pripade nebrat. Stejna prace jako s vysim stupnem a min muziky za mirne nizsi cenu... Je to skoda, takove auto by nemelo jit ani nakonfigurovat s takovym prasivym audiem...

BMW Bang&Olufsen individual audio stoji " pouhych " 132 184,-Kč, no to je fakt docela dost. Navigace profi je v teto individual konfiguraci uz v paketu.... Vypada to uzasne, kua ale je to dost za zesilovac a par repraku. Nic na tom nezachrani ani ten vysuvny centralni reprak a osvetleni.

Napsal: úte 16.09.2014 11:13
od Hanz
a co vystup z radia (pokud nejdou linkove vystupy, tak hi-low adaptery), externi zesik do kufru, trocha kabelaze a rozdil den/noc... ? pokud jezdis do Prahy, domluv se tady, umi a cenove v pohode... Extrem audio Praha
http://www.extrem-audio.cz/

Napsal: úte 16.09.2014 12:49
od matiz
Nesouhlasim, nema to valny smysl, cena bude vicemene podobna za jakou se bude dat poridit original bmw top hifi, pracnost mirne vyssi, ale to uz nehraje velkou roli, protoze uzitna hodnota BMW reseni je mnohonasobne vyssi. A DIRAC ma opravdu neco do sebe, ja to muzu obcas srovnat realne kdy mam ty auta "vedle sebe". Vcera jsem se "predvadel" kolegovi a jelikoz jsme oba hajend pozitivni, fest jsme pokecali, ja se dozvedel neco o audi systemech, no musim rict, zlate BMW...

Napsal: úte 16.09.2014 13:33
od Hanz
jakou pracnost myslis? Natahnes v nejhorsim 4-6 cinch signalovych kabelu plus spinane + a draty od prednich repro od radia dozadu (nebo das zesik dopredu), baterka je v kufru, takze metr neco + a - kabelu, pojistka, 4-6kanal (dle vkusu soudruha 5 až xy tis Kc, pricemz kolem 5-6tis koupis luxusni mirne jetej) zesilovac, kdyz budes chtit lepsi basy pridas subwoofer (pripadne vymenis ty stavajici v podlaze), dopredu kvalitni dvojpasma a vytlumis dvere.
Kazdemu co jeho jest, ale tohle reseni je ramcove den prace a do 15tis Kč s trochou snahy v Bazaru na autohificlubu...

Napsal: úte 16.09.2014 15:17
od matiz
Mame evidentne oba diametralne odlisne predstavy o tom, jak by takova audio zastavba v takovem aute mela vypadat. Nerikam ze se to za ty penize neda udelat, rozhodne se to ale neda udelat dobre a v zadnem pripade ne vyborne. BMW zadne linkove vystupy nema... Je nutno vymenit vsechny reproduktory vcetne subbasu, potrebujes 6ch zesilovac, z toho na subbasy o dvojnasobnem vykonu. Nebo dva stejne zesilovace a suby zmustkovat. Nejlepe aby nebyly v d tride coz znamena zase vyssi cenu, a o dost. Potrebujes adaptery pro prevod, vetsina odborniku neumi vypinovat ani konektory, vysledkem je rozstrihana tovarni kabelaz na sracky a dalsi zverstva s tim napachane. Nehlede na to ze v tech autech neni prilis mista nazbyt kde se to da namontovat. A stale tam chybi DSP crossover, dirac a dalsi vymozenosti co tovarni system ma.