Stránka 1 z 2

Napsal: stř 06.08.2014 16:59
od Perunwit
Kolegové mám dotaz. Jezdím autem docela málo a tak když mi před půl rokem po návratu po měsíci ze služebky opakovaně ani neodemklo, šel jsem po baterce. Byla tam starší Varta, která ani nemá moc dobré reference, tak jsem ji vyměnil a koupil Exide Premium 100Ah.

Chvíli se to tvářilo dobře, ale pak jsem zase odjel a po návratu mrtvo. Nabil jsem ji (taky novou) nabíječkou a zase chvíli klid. Takhle si s tím hraju už nějaký čas, ale včera jsem po týdnu denního ježdění přijel ke garáži, auto umyl a zas. Ani ťuk, startér ani neprotočí. Ozývá se jenomn cvakání, jakoby relátka. Budíky svítí, interiérové osvětlení taky, sedačky i okna jezdí jak mají, nic se nezdá být zesláblé.

Když vezmu kabely a napojím je na 1.0litru Micru, tak auto chytí na brnk. Odpojím a můžu třeba pětkrát nastartovat - ale do pěti minut. Pak už zase jenom CVAK CVAK a nic.

Napojil jsem ampérmetr mezi - pol baterky a kostru. Otevřel spolujezdcovy dveře a kufr. Vypínač dveří zajistil papírem tak aby interiér zhasnul, zámek na 5. dveřích přecvaknul do polohy zamčeno a čekal 20 minut. Auto mělo po vypnutí všeho a zhasnutí světel odběr 1,2-1,3A. Po uspání mělo 0,05 (měřeno na poloze 10A, na 200mA a podobně mi to ukazovalo 0).

Dobíjení na běžícím autě bylo v pořádku. Když se všechno vyplo, 5 minut jsem kontroloval napětí na polech a nesnižovalo se. Při startu auta klesne napětí až na 8,2V. - není to málo??? Nemůže být v prdeli startér? Baterku mám dvě hodiny na nabíječce a ukazuje, že je plně nabitá. Co ježek topení? Nebo nějaký jiný nápad? Sem už docela otráven...

Děkuju za jakejkoli nápad, radu, nebo nabídku šikovnýho elektrikáře z okolí Plzně :-).

Napsal: stř 06.08.2014 17:09
od Honzek525
Startér by to klidně mohl být, buď ložiska na kotvě, uhlíky, nebo relátko. Ale víc poradí autoelektrikář, nebo někdo kdo se s tím setkal. Mě na předchozí e 39 530Da, když kleskla kapacita aku, tak taky pouze cvakalo relé, můžou být klidně jen opálené kontakty na tom relátku, to byl třeba můj problém.

Napsal: stř 06.08.2014 18:36
od Perunwit
Díky za názor. To relé je kde? Někde v motorovém prostoru u ECU? Napadlo mě že bych demontoval filtr a kouknul se k jednotce, jestli tam při mytí někam nezateklo... už jsem čistil všechny kanálky a odtoky, ale žádná změna.

Napsal: stř 06.08.2014 18:46
od Honzek525
Myslel jsem elektromagnet, který vysouvá kotvu a funguje zároveň jako relé, čili při vysunutí kotvy do setrváku, se magnet dotkne koncové polohy a spojí kontakty hlavního přívodu proudu "na startér". Je to součástí startéru, pokud při otočení klíčkem je slyšet cvaknutí z oblasti startéru, mohlo by to být ono.

Napsal: stř 06.08.2014 19:17
od Zdenda530d
Možná připomínka trochu mimo; ale svou e39 mám jako druhé auto a spíš je to mazel (někdy stojí i dva měsíce bez hnutí) a proto jsem se naučil baterii odpojovat (což doporučuje i výrobce přímo v manuálu, když auto bude stát déle jak 1 týden). Těch 35 vteřin na zapojení baterie klidně obětuju a nemám problém s vybíjením, navíc autorádio si pamatuje nastavené stanice, takže jediné co pak nastavuji je čas - dalších destruktivních 15 vteřin.

Toto je jen rada i pro ostatní, tvůj problém bude asi ještě někde jinde...

Napsal: stř 06.08.2014 22:10
od Vesa88
Az se to stane priste, poklepej trubkou na starter, kdyz nechytne opakuj a uvidis ze zacne startovat ;) stejnou vec mi delala byvala 530D :)

Napsal: čtv 07.08.2014 00:06
od Michal-E39
Kdyby to bylo startérem, nestartovalo by to přes kabely, které z druhého auto nepřenesou žádný velký proud bez velkého napěťového úbytku.

To že jsi naměřil odběr jen na 10A rozsah je tím, že menší odběry mají jinej vstup na měřáku. Okruh pro měření 200mA a méně by jsi na 10A upekl, kdyby tam nebyla pojistka co při tom proudu hned shoří.

Mimochodem při klidovém proudu 70mA, který má toto auto myslím specifikovaný jako maximální, se dá baterka za měsíc vybít. Ona se časem trochu vybíjí i sama.

Napsal: čtv 07.08.2014 10:43
od wEnC
Jsi si jistý, že je baterka v pořádku ? Podle poklesu na 8,2V při startování to totiž vypadá, že je řádně v háji.
Při slabé baterii E39 cvaká normálně a startér neroztočí. Stačí 10minut dobít nabíječkou a startuje na brnk.

Napsal: čtv 07.08.2014 19:47
od Lucifer
Nech udělat test baterie :wink:

Napsal: pát 08.08.2014 17:40
od Perunwit
no už jsem taky nalomenej ohledně baterky... bavili jsme se se známým, ten celkem logicky říká, že kdyby byl startér v prdeli, tak nenastartuju ani přes tu 50Ah baterku... a přes tu mi to chytá na brnk... baterka je funglovka, ale zase je to z e-shopu, tak člověk neví, jak se dlouho válela někde na skladě.... ten test asi bude to nejlepší, co se dá udělat.

zkusim zjistit, kde v plzni to dělaj.

to poklepání trubkou na startér sem jaksi nepochopil :oops:

Napsal: sob 09.08.2014 12:05
od Lucifer
No pokud by si měl podezření na startér tak mu pomáhá po něm prásknout kladivem a on se nějak chytne pokud je třeba zaseklá volnoběžka :)

Jinak tester baterií mají skoro v každým servise, ale baterku vezmi nech jí na nabíječce do 100% a pak s ní odjeď na zátěžový test a hned budeš mít jasno ;)

Napsal: sob 09.08.2014 14:49
od Perunwit
jo, za chvíli du do auta, hodim jí do zejtra na nabíječku a pak uvidim.

jinak jak prokazovat dodavateli vadnou bateku při reklamaci, setkal se s tím někdo? Bral jsem to přes net... nějakej protokol z toho žátěžovýho testu například?

Napsal: pát 05.09.2014 06:37
od Perunwit
Ahoj tak baterka proměřena u Míry Vodrážky, ta je ok. Startér vyjmut, odeslán na rozborku, vyměněny uhlíky.
Po zpětné instalaci auto absolutně nereaguje, po otočení klíčku se ozve TICHO. Není možné, že se tam něco někde zablokovalo vyjmutím startéru, nedělá bordel EWS, nebo nějaký TDX nebo co mi to uvízlo v paměti? Diagnostika je bez chyb.
Trochu bezradnost. Nějaké nápady?

Napsal: pát 05.09.2014 17:36
od Lucifer
Napojili jste tam oba hlavní plusový kabely ? :) 8)

Napsal: sob 06.09.2014 10:09
od Meda
Franto me tohle delalo taky a nakonec to byl jeden dratek skripnuty ke kastly a slo to porad do zkratu, vyhazovalo mi to pojistku u spolujezdce pod nohama, chovalo se to jako bloknuty EWS.. Zkontroluj jestli ten dvoupinovy kablik s konektorem co vede ke starteru, respektive civce je v pohode.. Tedy nemusis tam mit konektor, ja ho na M5 mam, muzes tam mit i jednu M8 a jednu M10, ja tyhle motory moc neznam :)

Napsal: sob 06.09.2014 10:55
od starML

Napsal: sob 06.09.2014 12:24
od Perunwit
Díky za odpovědi pánové, i za SZ. Předám p.Vodrážkovi.

U třílitra jsou myslím právě ty matky, každá jiná, aby se to nedalo přehodit :-).

Napsal: pon 08.09.2014 10:56
od Perunwit
tak podle Míry synchronizaci zkoušel dělat, prý mu to normálně proběhlo a napsalo (německy neumim) "motorový start znovu povolen", ale nekoná se žádná změna.

teď je objednáno, že přijede kluk se stejnym autem a přehodí se šváb z jeho klíče, EWS a ECU z jeho auta do mýho a zkusí se nastartovat. Pokud to nenatočí tak může bejt problém v kablíku, jak píše Méďa. Hodilo by se podrobnější info..

Pokud to natočí, tak nám to ale neřekne, jestli mám v prdeli ECU, nebo EWS... a teď babo raď co potom.

Prosím o nápady :-)

Napsal: pon 08.09.2014 13:59
od Fx
Synchronizace EWS-DME ti pomůže u EWS3 jen na stav, kdy to točí a kvůli EWS nechytne. Pokud to netočí, tak nemůže být problém v jednotce motoru (leda by teploměr na budíku ukazoval maximum v červeném poli).

Švába z klíče bych ti teda nepůjčil, kdyby šlo o diamant... Ještě někomu řezat klíč vejpůl :lol:

Pojistky pod kobercem u spolujezdce jsou OK? Zkoušeli jste překlenout relé startu v EWS postupem, co jsem ti psal v SZ? Zkoušeli jste, jestli načte kód z klíče? Live data na EWS to ukážou.

Napsal: pát 12.09.2014 12:01
od Elektro
Nesložili ti ten starter špatně při výměně uhlíků ? Většinou bývá silný kabel přímo k baterce a pak drát od spínačky přes relé.Dá se vyzkoušet..když připojíš na ten tenký (spínací) drátek zkoušečku,nebo žárovku a někdo ti otočí klíčkem tak se musí rozvítit.Když ano tak je problém ve starteru.Když ne tak někde od spínačky přes relé k drátu pod auto.
Buď tam nemáš to velké "+" většonou je pod matkou a nebo ti nejde to spínání od klíčku.
Jednou jsem opravoval auto,které mělo špatně uzeměný motor a při startování svítila celá palubka.Ale to nebude tvůj případ.

BTW: nevím jak je řešený imobiliser u E39,ale u většiny aut blokuje zapalování a ne startér.