Stránka 1 z 1

Napsal: pon 07.07.2014 20:31
od m4tes
Ahoj, vibruje mi auto od nějakých 80km/hod dělá to při zrychlování i brždění, brzdy jsou OK, nové, zajeté, kola jsou vyvážená, gumy 3-4 roky staré, kde by mohl být problém? při nižších rychlostech je to v pohodě, nikde nic nemlátí a neklepe, tak to může dělat geometrie?

e61 530d LCI

díkec

Napsal: úte 08.07.2014 06:10
od Giovany1971
m4tes píše:Ahoj, vibruje mi auto od nějakých 80km/hod dělá to při zrychlování i brždění, brzdy jsou OK, nové, zajeté, kola jsou vyvážená, gumy 3-4 roky staré, kde by mohl být problém? při nižších rychlostech je to v pohodě, nikde nic nemlátí a neklepe, tak to může dělat geometrie?

e61 530d LCI

díkec
Ahoj,, projdi si vůle v ramenach,,silenbloky,čepy,,řízení. Já koupil pred nedavnem. e61 s 19ctkama ,,kola se tvařila jako M-Paketova origo.. Vibrace začinaly tak 90 a ve 120 docela děs.. byly tam Ital.. gumy Marangoni..tak jsem je vyhodil a koupil Conti sport 3 ,, po přezutí a pečlivem vyvažení vibrace ve 120 ,,ne takove ale pořad velmi nepříjemné..kola byla rovná neopravovaná páč to byl dovoz.Pak jsem vyměnil hřeben řízení páč to v autě bylo k.o. Už jsem fakt nevěděl co s tím,, pak když jsem jednou nasazoval kolo jsem si všiml že je nějaká větší vůle na středové díře,, změřil jsem to náboj klasika 72,5 a střed v kole 73,8...což je moc.. tedy hází to na stredu,, na šroubech to kolo do středu nikdy idel nedostaneš,,prostě musí to být středem pevné a pak to běží.. Kola jsem zjistil že nejsou origo,, nýbrž zase Čína.. takže prověř a vyluč i tuhle možnost.

V té souvislosti se chci zeptat,, dá se podle vinu zjistit jaké tam byly origo kola?

Napsal: úte 08.07.2014 08:00
od Pavel 528
Giovany1971 píše:
m4tes píše:Ahoj, vibruje mi auto od nějakých 80km/hod dělá to při zrychlování i brždění, brzdy jsou OK, nové, zajeté, kola jsou vyvážená, gumy 3-4 roky staré, kde by mohl být problém? při nižších rychlostech je to v pohodě, nikde nic nemlátí a neklepe, tak to může dělat geometrie?

e61 530d LCI

díkec
Ahoj,, projdi si vůle v ramenach,,silenbloky,čepy,,řízení. Já koupil pred nedavnem. e61 s 19ctkama ,,kola se tvařila jako M-Paketova origo.. Vibrace začinaly tak 90 a ve 120 docela děs.. byly tam Ital.. gumy Marangoni..tak jsem je vyhodil a koupil Conti sport 3 ,, po přezutí a pečlivem vyvažení vibrace ve 120 ,,ne takove ale pořad velmi nepříjemné..kola byla rovná neopravovaná páč to byl dovoz.Pak jsem vyměnil hřeben řízení páč to v autě bylo k.o. Už jsem fakt nevěděl co s tím,, pak když jsem jednou nasazoval kolo jsem si všiml že je nějaká větší vůle na středové díře,, změřil jsem to náboj klasika 72,5 a střed v kole 73,8...což je moc.. tedy hází to na stredu,, na šroubech to kolo do středu nikdy idel nedostaneš,,prostě musí to být středem pevné a pak to běží.. Kola jsem zjistil že nejsou origo,, nýbrž zase Čína.. takže prověř a vyluč i tuhle možnost.

V té souvislosti se chci zeptat,, dá se podle vinu zjistit jaké tam byly origo kola?
jj podle VIN najdes jaky tam byly origo kola

Napsal: úte 08.07.2014 08:37
od Pazdi
Giovany1971 píše: V té souvislosti se chci zeptat,, dá se podle vinu zjistit jaké tam byly origo kola?
http://www.bmwarchive.org/vin/bmw-vin-decoder.html dej si tam konec VIN (7 znaků) a dokonce ti ukážou obrázek vpravo, jak to auto vyjelo z fabriky

Napsal: úte 08.07.2014 08:40
od m4tes
jo ta vůle mne taky napadla, mrknu se na to..
ještě mám podezření na pneu mám tam 18" ale že by to dělali gumy, moc se mi tomu nechce věřit..? ovšem můj subjektivní dojem je, že na zimákách 16" to nedělalo...

zkoušel jsem to taky, a podle VIN dekoderu mám origo kola..

Napsal: úte 08.07.2014 08:43
od knedlifek
Mas automat?

Napsal: úte 08.07.2014 08:45
od m4tes
manuál

Napsal: úte 08.07.2014 17:12
od Falcon
Ještě to můžou dělat runflat gumy...

Napsal: úte 08.07.2014 23:38
od Marda
Falcon píše:Ještě to můžou dělat runflat gumy...
Tak toto by mě zajímalo. Můžeš to nějak rozvést? Proč by to mohli dělat RFT?

Napsal: stř 09.07.2014 06:43
od Giovany1971
Pazdi píše:
Giovany1971 píše: V té souvislosti se chci zeptat,, dá se podle vinu zjistit jaké tam byly origo kola?
http://www.bmwarchive.org/vin/bmw-vin-decoder.html dej si tam konec VIN (7 znaků) a dokonce ti ukážou obrázek vpravo, jak to auto vyjelo z fabriky
Jo..dik moc,, tak kola by měly být origo BMW LM Rad M Doppelspeiche 135 ty mám na autě ale jsou Čínské,, to je divné že by je montovali z výroby__

Napsal: stř 09.07.2014 07:54
od m4tes
runflaty nemám ;-) a gumy mám 37/11 takže tak starý zase nejsou...

Napsal: stř 09.07.2014 08:34
od Falcon
Marda píše:
Falcon píše:Ještě to můžou dělat runflat gumy...
Tak toto by mě zajímalo. Můžeš to nějak rozvést? Proč by to mohli dělat RFT?
V jiném vlákně se řešil nekomfort a potvrdilo se, že to dělaly zestárlé runflaty, jak jsem tazateli radil - http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=134890

Napsal: pát 11.07.2014 10:28
od Marda
JJ, dík.
Já totiž řeším docela dlouho mírné vibrace na F01... Pořád mně to vyvažují a moc to nepomáhá. Mám právě podezření na RFT, které jsou už trochu sjeté. Takže nové gumy objednány...je to teda docela pálka v 19" :-(

Napsal: pát 11.07.2014 14:53
od Schumi
Spíš by mě zajímalo jestli ty vybrace jdou do volantu a nebo jestli vybruje celé auto. Pokud jsou kola špatně vyvážená, tak je to většinou tak, že vybrace jsou např. od 90km/h a zase skončí např. ve 120km/h. Středová díra může být taky problém jestli není kolo orig. a není středová díra přesně vrtaná na 72.5mm tak jak tu někdo psal ....šroubama to nikdy přesně nevystředíš. Pneumatiky.... To je vždy loterie ... Můžou být i špatně obuté. U větších rozměrů 18",19",20" se může stát (když to obouvá nějaký patlal) že patka pneumatiky nesedí přesně na středu disku, to poznáš když ti kolo roztočí na vyvažovačce ,tak vidíš jestli hrana disku beží rovně a pneu skáče nahoru a dolu. Někdy to poberou tlumiče ,ale někdy to zapříčiní chvění celého auta. Nemusí to vždy dělat jen přední gumy. Když jsou pneu přez zimu špatně uskladněné ,tak to taky může být problém, ale to bych tu mohl psát do alelujáá :D Navíc jestli si myslíš ,že je tohle vš v pořádku, tak bych se zaměřil třeba na středové uložení na kardanu a tak .... Věci co se točí...

Napsal: pát 11.07.2014 17:42
od m4tes
vibrace právě nekončí, jsou znatelné i při 180km/h.... :-(
kola jsou na tuty 100% rovná, vyvážená, středová díra je taktéž tip top, gumy mají nyní 3 roky přesně

Napsal: pát 11.07.2014 17:46
od Schumi
m4tes píše:vibrace právě nekončí, jsou znatelné i při 180km/h.... :-(
kola jsou na tuty 100% rovná, vyvážená, středová díra je taktéž tip top, gumy mají nyní 3 roky přesně
Tak v tom případě bych potom řešil ten kardan ... :?

Napsal: pát 11.07.2014 18:19
od m4tes
uložení kardanu?

Napsal: sob 12.07.2014 19:15
od Schumi
m4tes píše:uložení kardanu?
jj :wink:

Napsal: sob 12.07.2014 22:07
od jobes
Giovany1971 píše:
m4tes píše:Ahoj, vibruje mi auto od nějakých 80km/hod dělá to při zrychlování i brždění, brzdy jsou OK, nové, zajeté, kola jsou vyvážená, gumy 3-4 roky staré, kde by mohl být problém? při nižších rychlostech je to v pohodě, nikde nic nemlátí a neklepe, tak to může dělat geometrie?

e61 530d LCI

díkec
Ahoj,, projdi si vůle v ramenach,,silenbloky,čepy,,řízení. Já koupil pred nedavnem. e61 s 19ctkama ,,kola se tvařila jako M-Paketova origo.. Vibrace začinaly tak 90 a ve 120 docela děs.. byly tam Ital.. gumy Marangoni..tak jsem je vyhodil a koupil Conti sport 3 ,, po přezutí a pečlivem vyvažení vibrace ve 120 ,,ne takove ale pořad velmi nepříjemné..kola byla rovná neopravovaná páč to byl dovoz.Pak jsem vyměnil hřeben řízení páč to v autě bylo k.o. Už jsem fakt nevěděl co s tím,, pak když jsem jednou nasazoval kolo jsem si všiml že je nějaká větší vůle na středové díře,, změřil jsem to náboj klasika 72,5 a střed v kole 73,8...což je moc.. tedy hází to na stredu,, na šroubech to kolo do středu nikdy idel nedostaneš,,prostě musí to být středem pevné a pak to běží.. Kola jsem zjistil že nejsou origo,, nýbrž zase Čína.. takže prověř a vyluč i tuhle možnost.

V té souvislosti se chci zeptat,, dá se podle vinu zjistit jaké tam byly origo kola?
Ahoj,
přesně to mě trápilo taky na E39. Velmi nepříjemné vibrace od zadní nápravy cca od 80km/h. Po několikátém převážení kol problém stále přetrvával. Jelikož jsem ho zpozoroval poté co jsem přezul nové pneu, tak jsem si to s tím neustále spojoval a hledal problém tam.
Pak jsem se prolézal forum a našel příspěvek, kde se řeší vůle na středové díře a došlo mi, že jsem před tím ocelákem odrbal rez z dosedacích ploch na náboji.
Tak to jdu zkontrolovat a byla tam. V tu chvíli, když jsem drbal ty náby mě ani nenapadlo, že si zadělám na takový problém. Podotýkám, že mám origo kola a přesto nastal tento problém.
A vyřešil jsem to jednoduše. Nalepil jsem po obvodu na náboj v jedný vrstvě proužek tenké hliníkové pásky nasadil kola a jel projet. Vibrace úplně zmizely :D

Vím není to nicmoc, ale funguje to. Uvidím co to bude časem dělat.