Stránka 1 z 2

Napsal: ned 06.07.2014 00:17
od KamilRT
Hoj všem,

v pátek mi zničehonic přestalo jet turbo. Celý týden jsem jezdil Brno -> Bratislava a zpět a když sem jel v pátek ráno do Bratislavy, tak sem si najednou všimnul po 30km jízdy, že mi absolutně vůbec nezabírá turbo. Auto jelo jakoby tam to turbo vůbec nebylo. Když sem šlápl až na podlahu, tak to podřadilo, ale žádný kick se nekonal. Musel sem s tím odjet přes 300km. Cestou jsem průběžně kontroloval teplotu vody a taky jsem sledoval, jestli neubývá olej.

Kromě toho, že nejede turbo na autě další závady nejsou a žádnou chybu mi palubovka nehlásí.

Když sem jel z Bratislavy do Břeclavi, tak turbo sice nejelo, ale 130 km/h auto zvládlo, jen pak kousek za Břeclaví když sem pojížděl po okreskách, tak mi začalo vibrovat auto... Rezonovalo jakoby odprostřed. Nejsem si jistý, jestli vibrace přenášel kardan, nebo jestli šly vibrace od převodovky, ale když sem zastavil, tak auto nevibrovalo a po rozjetí se vibrace zase chvílema objevovali. Přes noc jsem zůstal u Znojma a když jsem dnes jel do Brna, tak už se vibrace neobjevily, ale turbo stále nejede.

Nemám diagnostiku a musím v pondělí brzo ráno do Prahy a budu tam zůstávat celý týden. Dokázal by mě někdo dnes (v neděli) provést diagnostiku v Brně? Mám zkusit s autem jet v neděli večer do Prahy pomalu a během týdne ho tam nechat v nějakém servisu, nebo ho mám raděj týden nechat doma a za týden ho rovnou střelit do servisu? Jaké jsou možné příčiny závady? Kolik mě může vyjít oprava?

Auto viz podpis, převodovka repasovaná před 60tis km, turbo krátce poté.

Díky za všechny podnětné rady!

Napsal: ned 06.07.2014 11:32
od rassty
já ted řeším repas turba na E39 2,5d 120 kw zatím funguje ale co mám info tak pokud máš turbo k.o. tak ti to tak rychle jak potřebuješ nikdo neopraví tak do 3 dnů ho máš od poslání zpět a to pokud půjde vše dobře...

Napsal: ned 06.07.2014 13:43
od Totic
No teď v neděli už je to moc narychlo honit. Asi máš 3 možnosti:
a) nechat to v pondělí v Brně a ject Studenťákem :)
b) doplazit se do Prahy a zastavit se na diag&servis tam viz. členi /Sneak, Miguel/..
A nebo za
c) stavit se cestou rovnou zde a budeš vědět hned: http://www.turbocar.cz/
U Dálnice, Velká Bíteš ;)

Napsal: ned 06.07.2014 15:44
od Vesa88
Tohle bych videl spi na chybu podtlatku...A podle toho co pises tak praskly silentblok, prez ktery ti utika podtlak a nereguluje turbo. to by vysvetlovalo to ze auto jede, ale nema vykon i to vibrovani...

Napsal: ned 06.07.2014 15:46
od KamilRT
Je to takový ten válec, co je přidělaný k turbu? Protože jak do něj vede ta tyčinka, tak je dost narezlá a mám pocit, že v tom válci nedrží...

Napsal: ned 06.07.2014 17:24
od Vesa88
Ten valec je snad nejakej zasobnik toho podtlaku (ted nevim jak to rict :) ) Ale ten kdyz bude praskly taky nebude turbo zabirat. Teda ja kdyz resil podtlaky, tak turbo lehce zabiralo, ale az tak od 3 tisic otacek. Ale na spatne turbo bych to nevidel, spis ten silentblok motoru, nebo nejaka hadicka od podtlaku.

EDIT: Je tady toho o tom napsano celkem dost, tak si projed forum a urcite najdes po cem kouknout :)

Napsal: ned 06.07.2014 17:39
od Vlasta
Zkus otevřít haubnu a při plným rejdu na jednu a na druhou stranu couvej. Jestli to bude někde klepat nebo se bude motor hodně zvedat, je to ten pneumatickej silentblok. Přes něj utíká podtlak pro regulaci turba

Napsal: ned 06.07.2014 21:16
od KamilRT
Vlasta píše:Zkus otevřít haubnu a při plným rejdu na jednu a na druhou stranu couvej. Jestli to bude někde klepat nebo se bude motor hodně zvedat, je to ten pneumatickej silentblok. Přes něj utíká podtlak pro regulaci turba
haubnu?

Napsal: ned 06.07.2014 21:22
od e155
kapotu :wink:

Napsal: ned 06.07.2014 21:24
od KamilRT
Je možné, že by za to mohlo tohle táhlo na obrázku vyznačené? Je docela narezlé a mám takové tušení, že to v tom válci pořádně nedrží...

Obrázek

Napsal: ned 06.07.2014 21:32
od KamilRT
Jinak sem to vzal přes manuál a nechal sem to jít přes 2500 otáček do kopce a sem si téměř jistej, že sem slyšel to turbo jet (takový ten typický zvuk sání vzduchu), jen to prostě nemělo tah na motor...

Taky jsem zjistil, že při otevření víčka oleje se trochu z motorového prostoru dýmí a co sem pochopil z jiného threadu, tak za to může separátor oleje který jsem nikdy neměnil. Je to možné? Má to nějaký vztah s turbem?

Napsal: ned 06.07.2014 21:59
od starML
Vidím tam problém v podtlaku, jak píše Vesa88. Podívej se na obrázek níže, ten podtlak je od vakuové pumpy rozveden hadičkami k regulaci geometrie turba, k ovládání EGRu, ke zpevnění silenbloků motoru a zpevnění ložisek klikové hřídele, vždy přes elektroventil. Pokud Ti ten podtlak nějakou zpuchřelou nebo vypadlou hadičkou uniká, tak nebude regulovat turbo a motor se může klepat. Posilovač brzd Ti fungovat bude, protože tam je naštěstí zpětný ventil.

Obrázek

Napsal: ned 06.07.2014 22:05
od KamilRT
Zásadní otázka zní - pokud to tak je - dojedu s tím s lehkou nohou do Prahy?

Napsal: ned 06.07.2014 22:37
od starML
Kdyby to auto stálo někde v Rumunsku na ulici, tak bych s tím určitě někam dojel. S tímto do Prahy na 90% dojedeš, ale nic s tím nevyřešíš. V Praze budeš shánět soukromníka, nebo to dáš do BMW, tedy stejné možnosti jako jsou v Brně. Tak proč riskovat nějaké komplikace. Co když Ti to v Praze nikdo neopraví, jsou dovolené atd. To zase pojedeš 220km zpět? Jeď do Prahy BUSem, jezdí každou hodinu. Po telefonu si sežeň opravce a klíče od auta může předat i babička. BMW si to auto sebere i z ulice a pokud je pojízdné, tak ani odtahovku netřeba.

Napsal: ned 06.07.2014 22:48
od KamilRT
starML píše:Kdyby to auto stálo někde v Rumunsku na ulici, tak bych s tím určitě někam dojel. S tímto do Prahy na 90% dojedeš, ale nic s tím nevyřešíš. V Praze budeš shánět soukromníka, nebo to dáš do BMW, tedy stejné možnosti jako jsou v Brně. Tak proč riskovat nějaké komplikace. Co když Ti to v Praze nikdo neopraví, jsou dovolené atd. To zase pojedeš 220km zpět? Jeď do Prahy BUSem, jezdí každou hodinu. Po telefonu si sežeň opravce a klíče od auta může předat i babička. BMW si to auto sebere i z ulice a pokud je pojízdné, tak ani odtahovku netřeba.
V Praze bych zajel do BMW Němeček na které mám dobré reference. Jinak důvod proč to řeším je ten, že v Brně nemám komu ty klíče dát, bydlím tu sám a musím do Prahy, protože dělám lektora, takže si nemůžu vzít volno.

Napsal: ned 06.07.2014 23:10
od KamilRT
Už se mi podařilo nahrát tu fotku toho přepouštěče. Připadá mi, že nedrží v tom válci, že by měl být víc zapuštěný. Z toho co jsem o tomhle přepouštěči výfukových plynů (regulaci podtlaku - opravte mě jestli se pletu) pochopil, tak pokud nefunguje, tak je v tuto chvíli přepouštění otevřené a tím pádem se turbo nedostane do potřebných otáček.

Mrkněte prosím na ten detail níže, co sem fotil (je to focené jen mobilem, tak se omlouvám za kvalitu) a zkuste říct, jestli to takhle má být, nebo jestli je to opravdu vysunuté víc, než je zdrávo. Díky moc

Obrázek

Napsal: ned 06.07.2014 23:26
od beny-maser
podle téhle fotky to nikdo neřekne na 100%, ale myslím si, že hledáš problém tam, kde není, že je ta osa orezlá ničemu nevadí, a že má v tom ventilu vůli taky ne, protože je na ni napojená gumová mebrána co může mít sílu cca 1mm,
hledej vypadlou či překousanou slabou hadičku od podtlaku jak ti raděj kluci již na první stránce.

Napsal: ned 06.07.2014 23:32
od KamilRT
beny-maser píše:podle téhle fotky to nikdo neřekne na 100%, ale myslím si, že hledáš problém tam, kde není, že je ta osa orezlá ničemu nevadí, a že má v tom ventilu vůli taky ne, protože je na ni napojená gumová mebrána co může mít sílu cca 1mm,
hledej vypadlou či překousanou slabou hadičku od podtlaku jak ti raděj kluci již na první stránce.
Yop, zkusím kouknout, jen z toho schématu co tam k těm hadičkám je si nejsem úplně jistý, kde to hledat... Navíc v tom motoru není skoro žádný prostor, takže se tam dost blbě cokoliv hledá.

Tak jak tak, co sem pochopil, tak v tom válci s tou membránou má bejt podtlak, takže když je motor nastartovaný a pudu do vyšších otáček, tak by se ten spoj měl držet dole, případně při uvolnění podtlaku povylézt tak jak je teď.

Dá se tedy jednoduše zjistit jestli je to opravdu tím podtlakem tím, že nahodím motor a budu sledovat, jestli se ten spoj posunul dovnitř toho válce? Dá se to použít na určení chyby v podtlaku?

Napsal: pon 07.07.2014 00:01
od starML

Napsal: pon 07.07.2014 00:02
od KamilRT