Stránka 1 z 1
Napsal: sob 28.06.2014 22:26
od Zdenda530d
Mám svou e39 od listopadu loňského roku a nastal čas se podívat nejen pod kapotu ale také na podvozek. Měl jsem ji na kanále hned jak jsem ji přivezl, ale byla to jen zběžná prohlídka výfukového vedení, náprav, kardanu atd...
Teď ačkoli všude čtu, že e39 nejsou náchylné na korozi, bych chtěl sundat to plastové obložení a mrknout na to (resp. pod to). Co jsem koukal posledně, tak to dole nikdo neměl a vše je tam origo.
Otázka zní jestli to má cenu a nenapáchám tím víc škody jak užitku, viděl jsem, že drží na takových malých plastových špuntech, nebo jak to nazvat. Nerad bych je ulámal a pak koumal jak plasty znovu přichytit aby držely. Na druhou stranu myšlenka, že tam někde na podvozku je pod plastama vyrzívající místo co si žije vlastním životem mě klidným moc nenechává.
Napsal: ned 29.06.2014 09:25
od ada540i
Dělal jsem to minulej rok. Kompletně odstrojenej spodek od všech plastíků a krytů. Objevil jsem tam pár míst se začínající korozí, hlavně u těch plastů pro hever. Takže jsem to zbrousil, ošetřil a natřel tím černým sajrajtem na podvozky. Letos jsem na to koukal znova a je to paráda. Rozhodně bych to doporučoval zastavit v začátcích než aby ti shnily kostky na zvedání. Ty plastový špunty jdou celkem pěkně rozebrat, ale ikdyž nějakej zničíš, tak origo přímo v BMW stojí asi 6,-Kč jeden. Hůř jdou vyndat ty plastový věci pro hever, ale taky se to dá, všechno je to na stejným principu, vytáhnout ten kolíček a pak to vytáhneš celý.
No a když už jsem pod tim ležel, natřel a nastříkal jsem to tam všechno. Například diferenciál má z výroby nějakej nástřik, kterej se už hodně loupal, vypadalo to hrozně. Teď to zespoda vypadá jako nový auto

Napsal: ned 29.06.2014 10:40
od Zdenda530d
Přesně tak nějak to mám v úmyslu udělat, nedělám si iluze že na 12 let starým autě na podvozku nic nenajdu.
Napsal: ned 29.06.2014 14:54
od KamilRT
Máte tip, kde by se v Brně dalo najet na nějakou plošinu kanál, kde bych se na to mohl podívat? Zkoušel jsem hledat nějaké volně dostupné, ale nepodařilo se mi.

Napsal: pon 07.07.2014 22:37
od Zdenda530d
Tak dnes jsem si dal dovolenkovou 16ti hodinovou šichtu pod autem. Vše jsem odstrojil, rezavá místa (bylo jich o dost míň než jsem čekal) obrousil a natřel, vzal jsem to i s brzdovým vedením, diferenciál taky prokoukl a výfuk jsem vzal vypalovací stříbřenou, připevnil tepelnou izolaci nad výfukem, udělal nový vývod výfuku od webasta, atp. Teď mám jistotu, že auto je zespoda ošetřené a nikde nic nekvete a není nic uvolněné. Je to sice práce, která není vidět, o to větší má ale význam.
Musím uznat, že na to, že už je to dáma v létech jsem koukal, jak je spodek v cajku.
Jdu si dát zaslouženou chrupku s pocitem dobře odvedené práce .
[a za 10 let znova ]
