Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 19.06.2014 11:48
od Quido
Ahojte,
v podstatě až na vyjímky se mně stává, že pokud při jízdě zařadím kvalt, abych brzdil motorem, tak mně ukazatel okamžité spotřeby ukazuje cca 8 l/100 km. Když v tomto stavu jemně ťuknu do plynu, tak pak spadne na 0.
Je toto chování normální nebo mám hledat příčinu v elektronice pedálu? Jsou tam i mechanické spínače pro dorazy 0 a 100% plynu?
Předem děkuji za komentáře a všem přeji radost z jízdy!

Napsal: pát 20.06.2014 08:57
od Vesa88
Dneska jsem to zkousel a dela mi to taky

Napsal: pát 20.06.2014 10:52
od Quido
Tak teď jestli je to normální (nějaká naprogramovaná hystereze řídící jednotky) a nebo špatná detekce 0% plynu..
Nevíte někdo?

Napsal: stř 25.06.2014 14:58
od WizarDEAD
Pokud je mi dobre znamo, kdyz pustis plyn tak otevira menic, auto nebrzdi a jede jakoby na volnoveh (cca 1100-1200 ot.) a ten benzin co to ukazuje je spotreba pro udrzeni motoru v chodu.
A tuknuti je plyn je signal pro brzdeni motorem - meniz zavre, auto brzdi a proto to ukazuje 0. Zavisi to ale taky od rychlosti, a uplne presny pravidla neznam.
Napsal: stř 25.06.2014 15:12
od Vesa88
Ja mam manual

Napsal: stř 25.06.2014 21:47
od Filozof
no zjistil jsem že to dělá u všech e34 i e38 i e61 jednou manuál dvakrát automat. A přijde mi pokud jedu rychleji a rychle pustím nohu z plynu brzdím motorem.
Pokud jedu do kopce tak to nebrzdí motorem a pokud řadí nahoru tak ve vyšších otáčkách, pozná prostě náklon a táhne o 500-700ot výš jen po rovině a z kopce začne brzdit motorem při rychlém sundání nohy.
Pokud nohu dám opatrně pryč jede na volnoběh na rovině a z kopce.
pokud trochu přibrzdím tak začne taky brzdit motorem.
To jsem vypozoroval u automatu.
Pokud brzdím motorem tak spotřeba je 0.
Pokud to jede na volnoběh mám pocit že drží nad 750ot/min a žere 1-1,5litru.
To ještě ověřím až pojedu autem.
U manuálu jsem zjistil že i na volnoběh když jsem vyřadil to občas drželo na 4litrech spotřebu při zahřátém motoru nevím proč.
Napsal: pát 27.06.2014 00:24
od WizarDEAD
Proste je ta jednotka automatu chytrejsi nez my, a dobre vi co dela

Napsal: pát 27.06.2014 10:18
od ada540i
Mám e39 540i manuál po FL a u mě se to chová zhruba takhle: Když jedu ostřejc, tak je vždy po puštění plynu spotřeba 0. Když jedu klobouka a z kopce pustím plyn, tak ukazuje 2-6l/100km v závislosti na zařazené rychlosti a rychlosti auta. Ale přijde mi, že to dělá jen na 4,5 a 6 rychl.stupeň. U 1,2 a 3 se mi to myslím ještě nestalo. A jak tu někdo psal, stačí ťuknout do plynu a spotřeba klesna na 0.
Řekl bych, že je to normální chování. Asi nějaká vychytávka pro zvýšení komfortu, že to tolik nebrzdí motorem, když se pustí plyn. Jinak si to vysvětlit nedokážu.
Napsal: pát 27.06.2014 10:44
od jawamaniak22
ada540i píše:Mám e39 540i manuál po FL a u mě se to chová zhruba takhle: Když jedu ostřejc, tak je vždy po puštění plynu spotřeba 0. Když jedu klobouka a z kopce pustím plyn, tak ukazuje 2-6l/100km v závislosti na zařazené rychlosti a rychlosti auta. Ale přijde mi, že to dělá jen na 4,5 a 6 rychl.stupeň. U 1,2 a 3 se mi to myslím ještě nestalo. A jak tu někdo psal, stačí ťuknout do plynu a spotřeba klesna na 0.
Řekl bych, že je to normální chování. Asi nějaká vychytávka pro zvýšení komfortu, že to tolik nebrzdí motorem, když se pustí plyn. Jinak si to vysvětlit nedokážu.
to je jako volnoběžka u wartburga

Napsal: pát 27.06.2014 12:44
od Filozof
Mám dobrej nápad. Vy kdo máte manuál.
Zkuste pustit nohu na 3st rychlosti pak 4st rychlosti a třeba 5-6st rychlosti.
Zda na 6st rychlosti žere více jak u 3ky třeba že by auto žralo 6litru na 6stý rychl. stupen ? že by nebrzdil motorem ale ani volnoběh a přesto to žralo jakoby spotřebovávalo ?
Není rozdíl když je zapnutá klima ? Více se namáhá a žere cca o 1litr více. Ale 6litru spotřeba při nic nedělání je stejně dost asi ten 6stý stupen musí bejt náročné uživit.
Mě to vadilo hodně u 5er e34 kdy jsem jel z kopce vyhodil neutrál a auto žralo 4litry ....furt jsem přemýšlel proč dělalo to i na rovině. A když jsem to trochu vytočil více třeba na 3-3,5tis a pustil rychleji tak brzdil motorem.
Z kopce taky brzdil motorem. Občas jsem jel svižněji a spotřeba byla podobná jako při loudavé jízdě. Stím že jsem často brzdil motorem před vesnicí a ve městech a taky z dlouhých kopců....
třeba jsem to rozjel na 140-150km/h a pak to půl kilometru-kilometr jelo za 0.
a výsledek byl třeba 9,5litru na sto.
Zato když sem se loudal a vyřadil motor furt žral těch cca 2-4litry na sto i na volnoběh.