Stránka 1 z 1

Napsal: stř 11.06.2014 17:23
od JH76
Prosím znalce starších BMW o konzultaci, resp. rozsouzení dvou protichůdných názorů. Jde mi o 525tds Touring z roku 1995 - bourané středně těžce na předek (spíš levý přední roh) a úvahu, jestli spolujezdec vpravo vepředu byl podle stavu auta připoutaný nebo ne (auto není fyzicky k dispozici, jen fotky). Jeden názor je, že pás nepoužil, protože na fotce visí na B sloupku normálně navinutý, není odmotaný na sedačce, takže nedošlo k vystřelení pyropatrony. Já jsem zase tvrdil, že pyropatrona je součástí předpínače a ten se montuje jen s airbagem (mělo by to mít společnou řídící jednotku) a u víc než 18 let staré pětice je dost dobře možné, že ta v základu bag pro spolujezdce z výroby vůbec nemusela mít a tak se po bouračce a odpoutání mohl samonavíjecí pás zase zpátky navinout. Víte někdo, jestli v roce 1995 byly oba bagy standard, nebo jen u řidiče, nebo dokonce existovaly i na konci výroby E34 úplně bez bagů? Pak je tu teda ještě varianta, že bagy to původně mělo, ale někdo je vykuchal, nebo nebyly prostě funkční (nic nevystřelilo nejen u spolujezdce, ale ani u řidiče - tam byl origo volant, ale ne ten čtyřramenný s velkým středem, byl tříramenný s malým středem a tenkými příčkami). Díky.

Napsal: čtv 12.06.2014 00:24
od darklord
Pokial viem tak 34ka nikdy nemala pyropatrony v pasoch, je tam len nejaky mechanicky napinak: http://bmwfans.info/parts-catalog/E34-T ... fety_belt/

Co sa tyka airbagov, podla DE cenniku 01/95 je zakladna vybava airbag vodica a spolujazdca.

Napsal: čtv 12.06.2014 01:09
od Don
A je to vubec E34 nebo E39?V tech letech se delaly oba modely. Nemas VIN?

Napsal: čtv 12.06.2014 08:12
od Filozof
bmw e34 touring se dělal dál mam pocit končil v 96 roku.

výroba E39 od-do
Limousine: 1995–2003
Touring: 1997–2004

Takže podle mě to je to e34 ještě. A dva airbacky měla určitě.

Napsal: čtv 12.06.2014 15:55
od Ji-rka
Mě někdo tvrdil,že dva pytle měla každá e34 po faceliftu.Jak moje 12/1994 tak dárce 05/1994 je maj.A co tak nějak ty BMW sleduju,tak je to tak.Měl jsem i jednu z posledních e34 před faceliftem a měla pytel jeden.

Napsal: čtv 12.06.2014 17:59
od JH76
Díky všem za odpovědi, šlo skutečně o E34. K VIN se asi už nijak nedostanu, k fotkám možná. Vypadá to teda, že pytle by tam být z výroby převážně měly. V daném autě buď nefungovaly, nebo byly vystřelené a neobnovené po možné dřívější bouračce. Tušíte někdo, jak je to u E34 s pásy po bouračce? Pokud byly při srážce zapnuté, navinou se pak samy po odpoutání na B sloupek stejně, jako fungovaly před bouračkou, nebo už zůstanou ležet odmotané na sedadle jako to mívaly třeba "užovky" Šáde 120 z prvních roků výroby (ještě bez samonavíjecích pásů)? Má na to vliv ten mechanický napínák?

Napsal: čtv 19.06.2014 18:42
od JH76
Tak jsem nakonec zjistil posledních 7 znaků z VIN, je to: GH56859. Koukal jsem na realoem a airbagy tam nějak nemůžu najít... V jaké skupině hledat? U zádržných systémů jsem nenašel.

Napsal: čtv 19.06.2014 21:17
od darklord
Je to 95, takze to musi mat z vyroby 2 bagy. Vodicov bag najdes medzi volantami myslim, spolujazdcov bude v sekcii s palubkou

Napsal: pát 20.06.2014 01:54
od PPK
JH76 píše:Tak jsem nakonec zjistil posledních 7 znaků z VIN, je to: GH56859.
Podle VIN to bagy melo. Na http://moto.bmwcartec.cz/nahradni-dily-katalog se podle navodu prihlas do katalogu, pak zadej ten konec VIN a nahore klikni na vybaveni. Vyjedou ti udaje k autu vcetne vybavy s kterou to vyjelo z tovarny :wink:

Napsal: pát 20.06.2014 05:40
od JH76
Díky moc, takže zdá se, že bagy to mělo, ale ne pyropatrony a předpínače pásů, jen nějaký mechanický napínák.

Jinak super odkaz, ten si ukládám :palec:

Napsal: pát 20.06.2014 15:31
od darklord
Ved som ti to napisal uz pred tyzdnom 8O :lol:

Napsal: pát 20.06.2014 15:59
od JH76
Vím, že jsi to psal, myslel jsem to tak, že se to skutečně potvrdilo se znalostí VINu konkrétního auta. :pivo:

Napsal: stř 25.06.2014 10:47
od aDAm_2
po lehké bouračce (cca 50km/h) se pásy normálně navíjejí.