Stránka 1 z 4

Napsal: pon 02.06.2014 22:51
od welcometohell
Zdravím,
Jsem už v koncích a nevím si rady. Prolezl jsem snad všechny témata a nenašel jsem žádný podobný problém co mám já. proto zakládám nové téma.

Nedávno jsem koupil E61 535d r. 2005. při jízdě domů vše ok, jen svítila kontrolka zvýšených emisí. Po dvou dením ježdění do práce auto apsolutně stratilo výkon, jak v nízkých, tak vysokých otáčkách vubec netáhlo. Zajel jsem na diagnostiku a tam mi řekl ať vykopu ven DPF, že je zanešenej a vyřadim egr když už u toho budu. Provedl jsem a když už jsem se v tom vrtal rovnou jsem vyndal i výřivý klapky ze sání. Výsledek žádný. tak jsem pak vyměnil i všechny podtlakové hadičky, Výsledek žádný. Ještě jsem zapoměl dodat že jsem měl praklou hadici z cooleru, vyměněno a taky nic, ale auto přestalo hulit. škrtící klapka je vyčištěná sání taky. nedávno se auto projevilo tak, že jsem myslel, že je motor v řiti, nejelo víc jak 50km/h a točilo max 2tis. po zhasnutí a nastartování a ujetí 100metrů se auto probralo a začalo táhnout, ale jen od spodu nad 2300ot. výkon mizí. Dnes jsem vyndal malé turbo, má vakl, ale malé turbo má táhnout od spodu a to táhne. O výkon nad 2000ot. se má starat velké turbo, pokud se tedy nepletu. Zkoušel jsem i prohazovat elektromagnety podtlaku a také bez výsledku.

Můžete mi sem hodit vaše nápady nebo zkušenosti s podobnýma závadama, abych se měl čeho chytit?

Ještě otázka: jak mají otevírat podltlakové regulace klapek a natáčení lopatek? Při zátěži nebo i na místě? klapka obtoku u velkého turba se při startu zavře a i při prošlápnutí plynu je zavřená, to samé i klapka v sání za malym turbe. jinak když regulace zapojim napřímo na podtlak tak reagujou...

Poraďte prosím. :cry:

Napsal: úte 03.06.2014 06:40
od Kalimerooo
Cau, mam sice 530d verze bez DPF, ale taky me to od 2300ot prestava tahnou, a netusim kde je zavada.
Taky budu rad za radu.

Napsal: úte 03.06.2014 08:00
od Teddy
Ahoj, možná je to úplná blbost, ale neodpustím si jí. Mě auto po odstranění DPF z nouzáku vyskočilo až po ujetí asi 10 km v kuse. Možná to bylo i víc. Měl jsem tehdy vítr v gatích, když to pořád nejelo.

Napsal: úte 03.06.2014 08:07
od Pazdi
Určitě odstranit i ze softu - pokud to neuděláš - zadělalváš si na pořádný průšvih

Napsal: úte 03.06.2014 09:48
od welcometohell
Na vypnuti dpf v softu jedu dnes, tak uvidim, ale podle me by to melo jet i tak. Bez dpf uz mam najeto cca 600km.
Podtlaky k silentblokum motoru ma i 535d?
Jinak me napadlo jestli neni problem v naklapeni lopatek, pokud nechodi v celem rozsahu,melo by to na to urcuite velky vliv. Ale kde zjistim kolik je posun hridelky to netusim...

Napsal: úte 03.06.2014 10:23
od Pazdi
Ono to pojede i bez upravy softu,ale řj bude mít možnost regenerovat...což bude problém,když máš vykuchané vnitřnosti;-)

Napsal: úte 03.06.2014 11:03
od welcometohell
Radeji to necham vypnout. Budu mit klid v dusi.
Ted jsem odpojil podtlaky od silentbloku motoru a vytekl z nich "olej". Nastartoval jsem a podtlak nikde... jdu je vymenit, sic asi k nicemu, ale alespon o dalsi moznost min co by to mohlo delat...

Napsal: úte 03.06.2014 11:05
od Vlasta
Já bych začal palivovým filtrem

Napsal: úte 03.06.2014 11:13
od Kalimerooo
Palivový filtr mě taky napadnul jako první, třeba to v mém přpaďě pomůže.

Napsal: úte 03.06.2014 11:47
od matiz
Docet jsem to jen k bodu ze vykopat dpf a egr a dal uz to vlastne ani cist nemusim... V liberci mate cartec a rozhodne tam umi.

Napsal: úte 03.06.2014 11:53
od welcometohell
Taak cartec radeji vynecham, nechci tu sirit pomluvy, ale mam k tomu sve duvody. Palivovy filtr je take meneny...

Napsal: úte 03.06.2014 12:07
od matiz
No nevim, ale co vim jiste, ze maji velmi schopneho diagnostika, takoveho co tomu rozumi a vi o cem je rec. Nebal bych se mu sverit vlastni auto a to uz je co rict :D Na druhou stranu takoveto zavady se systemem pokus omyl neresi, proste to odvez k nekomu kdo to dela. Usetris nervy, cas i penize.

Mnohdy tydy panuje obrovska nenavist k autorizaku, poznal jsem uz nekolik lidi z nich a ani nevite s kym se tu mnohdy bavite -))) Tim nerikam ze nikdy tam nic neposrali -)))

Napsal: úte 03.06.2014 12:30
od welcometohell
Nerikam ze tam nejsou sikovni a nerozumi tomu, to vubec!
Par poslednich pokusu a pokud ani po vypnuti dpf a egr v softweru nepomuze, tak to asi dopadne, tak jak pises: SERVIS. Jsem takovy, ze si chci na vse prijit sam, ale tady to uz pomalu zdavam, opravdu uz nevim co dale. Uvidim jak to bude po uprave softu...

Napsal: úte 03.06.2014 13:10
od Pazdi
to tě šlechtí, že na to chceš přijít sám:)
bohužel však - u současných modelů už je tenhle postup metodou vyměňování pokus/omyl poněkud nákladnější:)
ze SW by to mělo jít pryč tak či tak, když to tam fyzicky není...ale následovat by měla pořádná diag, která ti ušetří ve výsledku kopec peněz, které bys utratil za zkoušení:)

Napsal: úte 03.06.2014 13:36
od welcometohell
Na kvalitni diagnostice jsem byl, napsala velky tlak vyfukovych plynu ( jeste s dpf) dalsi zavada egr, jeste nezaslepeno, dalsi nedostatecny plnici tlak a vaha vzduchu. Po vyndani dpf, porad stejne zavady...

Napsal: úte 03.06.2014 13:36
od welcometohell
Na kvalitni diagnostice jsem byl, napsala velky tlak vyfukovych plynu ( jeste s dpf) dalsi zavada egr, jeste nezaslepeno, dalsi nedostatecny plnici tlak a vaha vzduchu. Po vyndani dpf, porad stejne zavady...

Napsal: úte 03.06.2014 14:36
od matiz
Nezlob se na mne, ale podle toho jak to tady popisujes jsi fakt dobry strelec. Jestli jsi vykuchal dpf jen na zaklade nejakeho chyboveho kodu, tak potes koste. Jestli cekas ze ti nekdo poradi, obavam se ze marne. Fakt doporucuju odvezt nekomu kdo tomu rozumi a umi si to otestovat.

Napsal: úte 03.06.2014 15:10
od welcometohell
Dpf jsem vyndal protoze bylo totalne zaneseny, nevyndal bych ho kdyby bylo v poradku. Strelec? Mozna ano, pokud ti to tak prijde. Na diagnostice jsem byl u p. Šedy co dela bmw uz dlouha leta, nedal bych to k zadnemu nymandovi... jinak, cidlo tlaku vyfukovych plynu asi jen tak pro nic za nic, nehodi chybu: velky tlak spalin...

Napsal: úte 03.06.2014 15:24
od matiz
Odbornik by mel vedet co dela... Mne podle toho popisu prijde ze dpf by mohl byt i sekundarni problem a vubec, mne je to samo ze uplne jedno. Jen ze bych ja postupoval jinak. Ale nejsem odbornik a filtry nekucham.

Napsal: úte 03.06.2014 15:43
od welcometohell
No a presne proto sem pisu. Chtel jsem slyset postup jinych lidi, jak by takovou zavadu resili. A ne tu psat ze jsr strelec, ze je strasny kuchat dpf atd. Dpf on, off je snad vec kazdeho, je tu spousta lidi co je nema a jsou spokojeni. Neber to prosim, jako utok na tebe, je to jen nazor...