Stránka 1 z 2

Napsal: sob 31.05.2014 23:46
od EdyBoyS
už se vám někdy stalo u zvedáků, který používá především BMW E46 a E39 že by praskl??
Dneska sem zvedal auto na rovném povrchu, zařazený kvalt + zatažená ručka, klínek pod předníma kolama na obou stranách a zničeho nic se ozvala rána jako prase a jak je ten bílý plastový kus kterým leze závitová tyč tak praskl na sračku a auto mi sletělo na zem... zvedák se samozdřejmě zasekl do prahu, takže asi 2 hodiny sem se pokoušel auto nějak dostat nahoru a další 3 hodiny kitování lemu... teď se to pokouším nalakovat...

nechápu proč to dělají z plastu, když to má nosnost 1200kg...

není nějaký origo zvedák kterej to nemá z plastu ale z oceli?

Napsal: ned 01.06.2014 08:06
od Zdenda530d
Tak to jsi mě docela vyděsil... předpokládám, že jsi zvedal předek. Já to také běžně zvedám tímto origo zvedákem a zatím je to OK. Jinak nevím, že by ten díl, ve kterém je závit byl někdy dělaný z jiného matroše; BMW, VW, Audi - stejný princip, stejný matroš.

Napsal: ned 01.06.2014 09:28
od JaraX
ten zvedák je pouze nouzový a je blbost na tom něco dělat, kupte si malyho raka v lidlu za 500kč, ten udělá 100x lepší praci.

Napsal: ned 01.06.2014 13:50
od EdyBoyS
Zdenda530d píše:Tak to jsi mě docela vyděsil... předpokládám, že jsi zvedal předek. Já to také běžně zvedám tímto origo zvedákem a zatím je to OK. Jinak nevím, že by ten díl, ve kterém je závit byl někdy dělaný z jiného matroše; BMW, VW, Audi - stejný princip, stejný matroš.
Zvedal jsem pravou zadni stranu.
Postup: zatažená ručka, zařazený kvalt, taklínované obě přední kola.
Pak jsem povolil šrouby v kole, dal auto na zvedák a pomalinku zvedal. Až se kolo odlepilo od země, vyšrouboval jsem šrouby, ale auto bylo málo zvedlé, cca 50% výšky zvedáku, takže se kolo nevešlo pod auto.. No tak jsem ještě párkrát pootočil a najednou rána jako prase, ten plast praskl, zvedák se zasekl do prahu a auto spadlo na zem....

Napsal: ned 01.06.2014 14:07
od Zdenda530d
No klika, žes pod tím neležel nebo něco... Když měním kola tak taky používám tento origo zvedák. Když vím, že budu dělat něco víc, tak samozřejmě používám hydraulický "lidl" hever.

Spíš je mi divný, že ti to řachlo na zadku... a ne vpředu, kde zdviháš motor.

Napsal: ned 01.06.2014 15:00
od JaraX
většina bmw je vyváženo 50:50 takže je to uplně jedno.

Napsal: ned 01.06.2014 18:04
od EdyBoyS
tady jsou nějaké fotky jak dopadl zvedák...

Obrázek

Obrázek

Napsal: ned 01.06.2014 18:41
od EdyBoyS
už na ty origo zvedáky seru a koupim si rači ten hydraulickej na kolečkách... viz foto:

Obrázek

v autokelly stojí cca 700,- Kč a nosnost má 2T, takže daleko lepší náhrada za origo... sice zabírá daleko víc místa, ale lepší než ten origo no

Napsal: ned 01.06.2014 19:47
od Squixx
Ten mám od začátku, těm origo sem nikdy nevěřil..a vím proč :)

Napsal: ned 01.06.2014 20:19
od Zdenda530d
No tak ten červenej normálně používám, ale vozit ho sebou... ono jestli ten origo byl hodně využívanej na všechny zvedací akce a auto na něm stávalo dýl než nezbytně nutnou dobu, pak je únava meteriálu pochopitelná...

Napsal: ned 01.06.2014 20:34
od JaraX
já nevím co řešite, origo hever je určenej jen pro přezutí při defektu, ne na přezouvání auta nebo servis, je to nouzový zvedák!

Napsal: ned 01.06.2014 22:36
od Teddy
Takhle podle tý fotky mi to přijde nějaký divný. Zdá se mi, jako by to bylo prasklý v opačnym směru. Mělo by to tlačit proti kloubu. Tohle je prasklý, jako by to tahalo za ten plastovej kus a ne tlačilo.

Nevim, jestli to popisuju srozumitelně, ale prostě mi to přijde, jako by to prasklo v opačnym směru, než je to namáhaný a na co je to konstruovaný.

P.S.
Řeči o nouzovym zvedáku teda fakt neberu. Jednou je to zvedák na zvedání auta. Naivně bych teda čekal, že to to auto taky uzvedne. Nebo je to snad v návodu zakázáno? Nebo je tam stanovená maximální doba po kterou to auto na heveru může bejt?

Sám používám hydraulickej, ale představa, že budu někde na cestě měnit píchlý kolo a nedej bože mi u toho prdne hever, neni zrovna příjemná!

Napsal: pon 02.06.2014 05:26
od EdyBoyS
Spiš nechápu proč to neni z oceli ale z ubohýho plastu... V zimě při -20 to bude ještě křehčí ten plast...

Napsal: pon 02.06.2014 12:11
od Teddy
tak jsem se teď byl podívat na svuj hever. Opravdu to je dělaný tak, že to za ten plast táhne, nikoliv tlačí.

Zlatej hever z mýho prvního auta (Honda accord 82). Tam byl hever tak poctivej, že jsme s tim zvedali naloženou čtyřtunku valník. :) Místo toho plastu tam byl poctivej kus železa a na druhý straně kuličkový ložisko.

Napsal: pon 02.06.2014 18:42
od Blackie
Tady souhlasim s jaraxem,páč zvedat auto timhle zvedákem je prostě o hubu :roll: Se lidi nepoučí,ale spoustu lidí už origo zvedák zabil... Použil sem ho jednou když sem píchnul a naštěstí na rovině... Jinak pokaždý aspoň ten z lidlu...
A to,že paskl je sice smůla,ale občas se věci rozbijou no :oops:

Napsal: úte 03.06.2014 21:27
od Angelos
Když on ten origo tak krásně pasuje do těch zvedacích míst :D
Ten červenej mam taky, ale co používáte aby jste si nezničili s nim ten plastovej vehement, jak do toho zapadne origo? Normálně kus dřeva, nebo rovnou bez ničeho?
Já mam právě u něho strach, že jak s tim autem trošku zahejbu, tak dřevo sjede z toho plastovýho držáku a slítne to na zem. Leda použít nějakej šikovnej kousek gumy ;)

Napsal: stř 04.06.2014 10:27
od Nemusim
Vadnej kus hevéru zřejmě, já zvedal E60 origo heverem z E39 několikrát při přezouvání kol v garáži a měl jsem to dokonce půl dne na tomhle origo heveru, když jsem barvil brzdiče (podložený pro sichr zimákem) a úplně v pohodě..

Napsal: stř 04.06.2014 19:38
od Pavel 528
Angelos píše:Když on ten origo tak krásně pasuje do těch zvedacích míst :D
Ten červenej mam taky, ale co používáte aby jste si nezničili s nim ten plastovej vehement, jak do toho zapadne origo? Normálně kus dřeva, nebo rovnou bez ničeho?
Já mam právě u něho strach, že jak s tim autem trošku zahejbu, tak dřevo sjede z toho plastovýho držáku a slítne to na zem. Leda použít nějakej šikovnej kousek gumy ;)
normalni puk na hokej :)

Napsal: stř 04.06.2014 19:53
od Teddy
Tak puk bych pod to už fakt nedostal. Občas mam starosti tam dát alespoň 10mm překližku.

Napsal: ned 08.06.2014 00:00
od Laco19
Angelos píše:... co používáte aby jste si nezničili s nim ten plastovej vehement, jak do toho zapadne origo?...
Najprv som pouzival zo silonu vyrobeny medzikus na standardny zdvihak podlozeny osustruzenym pukom. Koli druhej E60 so sportovym podvozkom som musel kupit nizkoprofilovy zdvihak a na ten som kupil gumovy medzikus z ebay - musel som ho mierne osustruzit aby sa dal nasadit na zdvihak.

Obrázek Obrázek