Stránka 1 z 2

Napsal: úte 13.05.2014 12:14
od arbitboy
Ahoj, vyměnil jsem letní pneu za pirelli.
Vpředu mám následující pneu: 235/40 ZR 18 95Y Pirelli P ZERO
MO, XL Letní - (E;B;2;72dB)

a na zadních kolech:
265/35 R 18 97Y Pirelli P ZERO MO, XL
Letní - (C;B;2;73dB)

Po chvíli mi začalo při jízdě (většinou při vyšších rychlostech kolem 200km/h) problikávat kontrolka DSC (žlutý trojúhleník, protiskluz) na palubní desce vedle rychloměru.
Bliká to v zatáčkách zejména, když je natočený volant. Přibržďuje mě to zejména ve chvílích kdy chci předjíždět a potřebuji zrychlení, nebo při dlouhých táhlých začátčkách. Nedělá to jen v mokru, ale i na suchu, často, v místech a rychlostech, kde to předtím na zimních pneu nikdy nedělalo.

Na předchozích zimních pneu mi to nedělalo. S čím to může souviset?
Budou to asi ty letní pneu? Může být problém i v tom, že přední a zadní pneu se lehce liší nosnostním indexem (95Y, 97Y). Co s tím mohu dělat?

Napsal: úte 13.05.2014 12:36
od DaveCZ
Přední kola máš o něco málo větší než zadní tzn. na stejnou rychlost potřebujou míň otáček než zadní, v malých rychlostech to není moc velký rozdíl ale kolem těch 200 už to začne být poznatelné pro ASC, to zjistí že přední kola mají míň otáček než zadní tzn. myslí si máš zadek v prokluzu tak ubere plyn...toť můj názor.

Napsal: úte 13.05.2014 13:56
od Vesa88
Nebo je jedno kolo mekke.ale princip je stejny.

Napsal: úte 13.05.2014 14:06
od arbitboy
Takže řešením by bylo tedy dát všechny 4 pneu se stejným profilem? S tím, že ty zadní jsou širší, než přední.
tzn. XXX/35 R18 např.?

Napsal: úte 13.05.2014 14:34
od Teddy
Musíš mít sejnej venkovní průměr kola, jinak to auto mateš.
Vynuloval jsi hlídání tlaku v pneu?

Edit
Beru zpět, ten průměr se liší jen o 3mm. To tomu autu nemůže vadit

Ty máš zadní 643 a přední 645 mm

Napsal: úte 13.05.2014 14:46
od arbitboy
Kromě poblikávání kontrolky, mi jednou i začal hlásit pokles tlaku v pneumatikách, ale auto sedělo na silnici dobře. Takže tlak jsem vynuloval, a zatím to od té doby nehlásí, jen ta kontrolka prokluzu poblikává občas v zatáčkách.

Abych to správně pochopil, a vnější průměr kola byl stejný, tak jednak musím mít R18 a zároveň tedy stejnou výšku profilu?
Tzn., jak jsem psal na všech čtyřech mít rozměr: XXXX/ 35 (popř. 40) R18?

Napsal: úte 13.05.2014 15:16
od mi00wa
Mám přesné rozměry přední pneu ale zadní mam už 275/35 a žádny problém nemám ani ve vyšší rychlosti. (210km/h zkouška chvilkové rychlosti)

Napsal: úte 13.05.2014 15:20
od Francis
průměr = ráfek * 25,4 + 2 * (šířka * profil / 100)

Napsal: úte 13.05.2014 15:33
od Vesa88
Zkontroluj si nafouknuti gum...delala mi to 530d na 225/55 r16 a jedno kolo uchazelo, timhle jsem to zjistil :)

Napsal: úte 13.05.2014 16:27
od arbitboy
Aha, díky za výpočet. Je pro mě dost zajímavé, že do kalkulace průměru kola vstupuje i šířka :-)
Každopádně je fakt, že podle toho výpočtu se můj průměr kol (vnější) liší o 2,5 mm.

Dají se vůbec sehnat kombinace pneu, aby byly stejné průměry? (Se vzetím v úvahu širších zadních pneu oproti předním)

Zkusím dnes zkontrolovat tlak v pneu a příp. dofouknout. Ale měnili mi pneu před 14 dny, tak jsem doufal, že neucházejí.
Dotaz ohledně tlaku: mám nafouknout na takový tlak, který je uveden v nálepce na dveřích, čili na stejný tlak jako je doporučený pro runflaty, ačkoli letní nemám runflat?

Napsal: úte 13.05.2014 17:06
od mi00wa
Já vybral pneu podle velkého TP+ disku
Mám to podle štítku předek 2.2 tuším zadek 2.6 a nemám runflat

Napsal: úte 13.05.2014 20:59
od starML
arbitboy píše:Vpředu: 235/40 ZR 18 95Y Pirelli P ZERO MO, XL Letní - (E;B;2;72dB)
Vzadu_: 265/35 _R 18 97Y Pirelli P ZERO MO, XL Letní - (C;B;2;73dB)
Technická informace od BMW říká:
DSC a DXC systémy mají intergováno nastavení tolerance pneumatik (RTA), který dokáže rozpoznat a naučit se rozdíly v obvodu odvalování pneumatiky. Rozdíl obvodu pneumatiky je zaznamenán v DSC / DXC. Proces učení je automatický a provádí se v krátké dojezdové vzdálenosti. Ale je nezbytné zajistit, aby pneumatiky přední a zadní nápravy měly stejný valivý odpor. Přípustná tolerance obvodu pneumatiky mezi nejmenším a největším kolem na vozidle nesmí překročit + / - 1,5%. Příliš velký rozdíl obvodu pneumatik je detekován (> + / 8%) a může vést k odpojení všech DSC-/DXC-funkcí, neboť tyto rozdíly nemohou být kompenzovány systémem. Vypnutí se zobrazí příslušným hlášením (kontrolky a CC zprávy, viz návod k obsluze). Zdroj informace zde http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatf ... ungen.html

- hmotnostní index 95 vpředu a 97 vzadu je správně

- Ty máš průměr předního kola 645,2mm, průměr zadního je 642,7mm, tj. 99,61% průměru vpředu. Tohle 0,39% musí systém v pohodě kompenzovat, respektive v rozměrech pneu chyba není.

- vpředu máš ZR18, vzadu R18. Někde najdete, že ZR je pro rychlost větší než 240km/hod. Jenže speciální rychlostní index ZR (bez dalšího popisu použití) značí, že tato pneu může být dokonce používána pro rychlosti přesahující 300 km/h při 100% využití její nosnosti. Pokud rychlosti přesahují rychlost 240 km/h je u těchto pneu potřebná konzultace a schválení od výrobce pneu. Takže v konstrukci pneu taky chyba nebude. Zdroj informace zde:
http://www.mpneu.cz/techinfo/
http://www.az-pneu.cz/rady-informace

- takže nám zbývá valivý odpor ABCDEFG (podle EU). Ty máš vpředu E a vzadu C a to je rozdíl o 2 stupně. Tohle by mohl být problém, který asi těžko vyřešíš nákupem dalších pneu dopředu nebo dozadu, když už je prostě máš. Kupodivu "C" stojí jen 4.543,- a "E" 5.562,- viz http://www.pneumatiky.cz/Pneumatiky-Oso ... 163&t=7797 . Ale pokusil bych se nahustit pneumatiky podle doporučení výrobce pneumatiky a aktuálního zatížení. To se bude poněkud lišit od toho štítku, který máš nalepený u dveří řidiče viz. http://www.az-pneu.cz/rady-informace?husteni=bmw

Jako problém při nákupu pneu pro auto střední nebo vyšší třídy je srovnání ceny v kamenném obchodě a na internetu. Teď jsem taky kupoval:
- 2x přední 245/35/R19 93Y v kamenném obchodě za 7.322,- za kus, internet 5.800,-
- 2x zadní 275/30/R19 96Y v kamenném obchodě za 8.193,- za kus, internet 6.000,-
Kamenný obchodník brečel, že laciněji už prodat nemůže, ale na důležité parametry mne upozornil. V internetových obchodech zase mají nižší ceny, jenže i přes všechny srovnávače a tabulečky nějaký ten parametr unikne. A už se nikdo neptá, jestli je to na jednou auto, protože jsme si to objednali sami. :D

Amen

Napsal: úte 13.05.2014 22:54
od Totic
Nějak mi uniklo na jaké 5er se to řeší? Jsou různý indikační systemy jak bylo výše zmíněno. Já foukám obvykle všechno o 0,2bary víc než na štítku.

Jinak - arbitboy, chce to dohnat elementární znalosti ohledně značení pneu. To číslo profilu je procentualní vyjádření ze šířky pneu (v mm), proto je ve výpočtu tato veličina důležitá. Mám ale pocit že to se probírá už v autoškole ne.. :?:

Stejně tak se pneu hnací nápravy sjíždí víc, takže tam může být časem rozdíl klidně "o vzorek" a řvát by to podle mě nemělo.

Napsal: pát 16.05.2014 10:16
od arbitboy
Je to model e60, po faceliftu, rok 2008.

Ty pneumatiky jsou:

vpředu:
235/40 ZR 18 95Y Pirelli P ZERO MO, XL Letní - (E;B;2;72dB)

vzadu:
265/35 ZR 18 97Y Pirelli P ZERO XL Letní - (E;A;2;73dB)

Předchozí post jsem špatně napsal, nakonec mám tam tyto. Čili to vypadá, když abstrahuji od průměru, kde rozdíl činí cca 2,5 mm, jen jiný hmotností index, což jak ve svém komplexním a hodnotném příspěvku psal starML, nevadí a rozdíl mezi "B" a "A" - což je ten valivý odpor??

Bliká to pořád. Tlak nahuštění zkontroluji dnes a napíšu to sem.

P.S: ty elementární znalosti ohledně značení pneu určitě doženu :)

Napsal: pát 16.05.2014 11:47
od Teddy
Teda valivej odpor jsem u pneu ještě nikdy neřešil. Teď jsem se byl podívat na auto, co tam vlastně mam, protože mam zadek Pireli na dojetí a předek nový goodridge.
Jen nechápu, jak může auto rozpoznat valivej odpor pneumatiky.... Přece už jen rozdílná šířka znamená naprosto odlišnej valivej odpor ne? :)

Napsal: pát 16.05.2014 12:48
od Totic
Jj ty pneu jsou profilem skoro totožné a to je OK. Podle mě chyba v ABS čidle, nebo modulu/jednotce těch dofuků.
Mě tak občas kvákne RPA - nedohuštěné pneu a přitom všechno drží cca 2.6 baru.

Napsal: sob 17.05.2014 17:52
od arbitboy
Tak jsem proměřil tlak v pneu a neuniká. Na předních 2,3 kPa, na zadních 2,5 kPa.
Takže podhuštěním pneumatik, nebo unikáním to není.

Napsal: sob 17.05.2014 18:40
od matiz
V pneu bych to moc nehledal, uz pro ty vysoke rychlosti, natoceni volantu. Takze jak na tom je celkova diagnostika toho auta a ktere systemy maji problem?

Napsal: ned 18.05.2014 15:29
od arbitboy
Celková diagnostika před 3 týdny u Snejka byla ok. To bylo ještě na zimních gumách. Pak jsem přezul na letní a od té doby tyto problémy, tak jsem si to nějak spojil s pneumatikami, i když to souviset nemusí.
Třeba od té doby začalo blbnout nějaké čislo ABS na kole. Stejně jako mi např. včera přestal fungovat zámek u pravých zadních dveří.

Napsal: ned 18.05.2014 17:12
od matiz
Taky mne hrozne zajima cim to bude :sorry: