Stránka 1 z 3
Napsal: úte 13.05.2014 09:29
od gnk1337
Ahoj, resil nekdo zaslepeni EGR u 530d e60??
Delal nekdo a mohl by mi poradit jak na to? Cetl jsem neco o nutnosti vyvrtene dirky v plechu, aby neprudila elektronika.
Budu vdecny za jakoukoliv radu, diky Tomas
Napsal: úte 13.05.2014 21:11
od Marty83
taky se pridavam se stejnym dotazem
Napsal: ned 01.06.2014 16:51
od gnk1337
tak jsem EGR zaslepil - stacil kousek plechu - sviti mi kontrolka emisi - ale auto jede super, nekouri a dokonce i spadla spotreba.
Napsal: ned 01.06.2014 17:31
od ozracing
Lisi se nejak zaslepeni pliskem nebo odpojeni pretlakove hadicky co se vysledku tyce?
Napsal: ned 01.06.2014 18:19
od horan
Teoreticky ne. Prakticky muze byt problem, kdyby ten egr ventil netesnil, tak i kdyz odpojis hadicku, tak bude stale propoustet.
Napsal: ned 01.06.2014 20:05
od Teddy
gnk1337 píše:tak jsem EGR zaslepil - stacil kousek plechu - sviti mi kontrolka emisi - ale auto jede super, nekouri a dokonce i spadla spotreba.
mam přesně stejnou zkušenost.

Výrazně líp to jede, konečně to přestalo kouřit jak avie a taky pozoruju cca o půl litříku nižší spotřebu. Reálně se to ukáže až časem. Teď tomu víc šlapu na krk, když to tak pěkně jede a nekouří.
Jen ta svítící kontrolka....

Napsal: ned 01.06.2014 20:30
od Pazdi
Svítící kontrolka - neřeší se to dírkou do toho plechu? Případně diagnostika to nedokáže "zakázat" kontrolovat?
Napsal: ned 01.06.2014 21:53
od ozracing
Nejede motor v nejakem omezenem rezimu kdyz sviti ta kontrolka?
Napsal: pon 02.06.2014 02:27
od knedlifek
Spravne nakodovat jednotku a zaslepit egr - ale problem s emisema, stim pocitejte.
Napsal: pon 02.06.2014 08:36
od Teddy
knedlifek píše:Spravne nakodovat jednotku a zaslepit egr - ale problem s emisema, stim pocitejte.
Máš to s těma emisema nějak ověřený? Podobný je to i s DPF. Někdo píše, že bez DPF to emisema neprojde a někdo zase píše, že na emisích byl a bez problému. Že stačí přijet s ohřátym motorem.
Měl jsem dojem, že EGR se otevírá jen za určitých režimů a jen když je motor ohřátej. Takže když bych přijel na emise se studenym motorem, tak by stejně měl bejt zavřenej ne?
Jak to teda vyřešit? Dát novej EGR?
Napsal: pon 02.06.2014 09:58
od matiz
Odstraneni dpf na emisich nepoznaji, alespon ne u nas a v tuto chvili, protoze nemaji stanice ktere jsou schopny merit velikost castic, a na to co se meri to proste projde. Ovsem to je docasny stav nez to nekdo prolobuje a vyjde zakon, emisaci nakoupi masiny a pulka republiky odstavi auta. Co se tyce egr, nezaslepoval bych, nejspis se to bude lisit ruznyma verzema sw v jednotce, nevim, ale ja mam zkusenost presne opacnou, po zaslepeni auto jaksi nejelo, rozhodne tedy jelo hur a spotreba nahoru. Smiril jsem se s tim ze to proste radsi co dva tri roky rozeberu a lehoucce procistim, protoze pri mem najezdu to bude mit za tri roky 30 nebo 40k a to neni zadna hruza. Pokud by odesel, poridil bych novy nebo druhy. Kdy se otvira nebo zavira egr je zase ruzne, u e60 je to ze pri zahratem motoru a kdyz neni pozadavek na vykon. Ja bych ale v egr takove ukrutne zlo jak se z toho dela az tolik nevidel, rozhodne dde neni blba a jakekoliv zaslepeni, onmezeni pozna.
Napsal: pon 02.06.2014 10:55
od Teddy
Jasná a srozumitelná odpověď.
Už rozumim tomu, proč mi to nejvíc hulilo při lehkym přidání plynu. Na plnej knedlík to většinou bylo ne dobrý, ale výrazně lepší.
U mě vyčištění nepomohlo. Dokonce říkal snejk, že byl snad zaseklej v zavřený poloze.
Napsal: pon 02.06.2014 11:16
od Filozof
Jenom drobnost - až to v STK zavedou a budou dodržovat měření filtru DPF tak budeme staří dědci.
Stále jezdí vraky po silnicích a schválně se podívejte kolem sebe co za čmoudy jezdí furt po silnicích. Stále vidím auta za kterými je černo. A nemá to žádnou souvislost s DPF filtry. Většinou jsou to smradlavé nafty které jsou už za zenitem nebo spalují i olej a nevim co čoudí přes celou ulic když tomu šlápnou. A to jezdí dnes v roce 2014 a to nežijeme v rumunsku.
Takže nějaké měření DPF bych viděl možná v roce 2020 a později dříve v čr určitě ne. A pokud ano stále budou auta procházet ještě několik dlouhých let i po zavedení na stanicích STK.
http://www.tipcars.com/magazin-filtry-p ... -4645.html
http://www.dpf-tech.cz/filtry-pevnych-castic
doporučuji nastudovat linky.
Lepší je to prostě bez DPF protože nejen chráním své zdraví ale ještě i peněženku.

Napsal: pon 02.06.2014 12:00
od matiz
Predpokladam ze na stk to nezavedou nikdy, ale zcela jiste to zavedou v ME. o tom za jak dlouho, to je vec druha. Ovsem absolutne tomu nic nebrani, staci prijmout zakon, stanice ktere budou i nadale chtit licenci si proste budou muset na sve naklady poridit prislusny pristroj, coz neni zadny problem, protoze to nasledne promitnou do ceny za mereni emisi. Hotovo vymalovano.
Mimochodem vubec se nejedna o to jestli to z vyfuku huli cerne nebo ne, jedna se o to, ze v modernich chrochtavych agregatech se palivo vstrikuje pod velmi vysokym tlakem, ridi se cetnost kdy u starych bestii doslo k jednomu vstriknuti paliva, dnesni vstriky jej za stejnou dobu dokazi tricetkrat zapnout a vypnout, dochazi tak k mnohem lepsimu rozprachu, horeni, vykonu a castice jsou mensi a mensi a vivat rakovina, protoze ty castice prejdou do plic, krve atd. Takze prave proto abychom se tech 20 roku jeste dozili, je treba ty dpf-ka mit. A ja ackoliv mam taky chrochtave auta jen doufam, ze se bude i vyzadovat a kontrolovat pritomnost.
Napsal: pon 02.06.2014 13:48
od Teddy
Měl jsem dojem, že DPF neni kouzelná krabička, kde se ztráceji pevný částice.
Měl jsem představu, že se tam ty velký částice zachytí a jednou za čas shoří = změní se na teplo, plyny a nejmenší částice, který už pak jdou rovnou ven. No a ty nejmenší částice jsou právě nejškodlivější.

Napsal: pon 02.06.2014 14:34
od Filozof
Teddy: Přesně tak jak to říkáš. Proto raději auto bez DPF. Nejen lepší výkon ale i lepší zdraví pro tvoji rodinu. Ano je to paradox ale prostě tělo se stěmi vetšími částečkami popere a vyloučí je ven. S menšími bohužel si skládáme rakev pomalu a jistě. Jezdí to všude po ulicích kolem nás.
Ted je nový trend. Všechny oblbovat přesně naopak. Že bez DPF můžeš mít rakovinu to je co ?

Napsal: pon 02.06.2014 17:54
od matiz
Ja bych si dovolil nesouhlasit, neni to trend, je to prirozeny dusledek zkvalitnovani spalovani, zvysuje se vykon, snizuje spotreba, nic neni zadarmo. A nemyslel jsem to tak ze je lepsi auto bez dpf, ale ze pokud v tech kocarech to dpf ma byt, tak jej tam nechat a pri skonceni zivotnosti vymenit a ne vykuchat. Mnoha lidem jsem musel auto "upravit", protoze meli nahrkano co ja vim okolo 250k, dpf ve vyborne kondici, jenze auto chtelo uz novy, jelikoz skoncila jeho moralni zivotnost a tak neustale otravovalo jak to baworak krasne umi po zapnuti klicku... Bohuzel dnes neni uz na vyber, absolutne ne, budto jezdit uz v hodne starem aute, nebo se s dpf, egr smirit.
Napsal: pon 02.06.2014 18:04
od Filozof
zapoměl jsi dodat že ještě můžeš jezdit v benzínu případně LPG/CNG.
A jezdit v LPG s dojezdem 800km dneska není problém s 6ti válcem za 1,6 - 2kč za kilometr.

mnohem čistější provoz a tišší projev auta navíc benzín má skvělej zvuk.
Taky možnost.
Napsal: pon 02.06.2014 18:23
od matiz
Mam benzin pro radost, a nikdy bych mu to neudelal. Ale dokazal bych si to dost dobre predstavit do nejakeho i-xka nebo do sedmy. Do trojky co mam pro radost asi ne, to bych nezkousnul. A benzinove motory maji taky sve problemy, krapet jine ale maji, je to jeden cert. Mensi naklady, drahsi provoz a hooodne drahy provoz v mestskem rezimu

Napsal: pon 02.06.2014 20:10
od Blackie
Filtr pevných částic je jen věc na které si má někdo nahrabat a ty co mají auto pěkně odrbat... Bez toho filtru jedou líp,méně žerou,pokud to někdo kdo tomu rozumí sw upraví,tak to funguje jak má i bez něj... A nějaká ekologie-úplná píčovina

Jednou za čas se ty sračky co to zachytává vypálí a je to ještě větší bordel než když jdou ven pomalu postupně...

Je to asi jako když auto splňuje nějakou normu,oni mu prdnou kompresorek co ředí výfukové plyny a má to hned normu o číslíčko lepší a přitom to hulí stejně,jen to je naředěné vzduchem z venku
EGR.... Proč tam je? Aby zasral motor a ten po záruce přestal funovat,jiná věc mě nenapadá...