Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 08.05.2014 20:40
od zidrad
Zdravím, mám 320d 110kw a začalo mi kouřit více než by se mi líbilo. Při plném plynu je to docela liazka. EGR čištěn a separátor měněn před rokem. Inpa nepíše žádné chyby. Vstřiky -0,15 0,17 -0,27 0,27. Nebyl by nějaký nápad na co se zaměřit? Jejda špatná sekce. Prosím o přesun do 3er.

Napsal: pát 09.05.2014 07:36
od beny-maser
jako první bych zkontroloval vedení vzduchu,jestli není někde díra,potom bych změřil tlak v sání.
Tím bych začal nic to nestojí a na 70% to tím bude.

Napsal: stř 14.05.2014 00:50
od Falcon
Nejspíš se při větším sešlápnutí nedovírá nebo profukuje EGR. Pokud už má slabou pružinu, tak může při větším záběru propouštět. Zkusit zaslepit a projet. Pouhé odpojení hadičky podtlaku nepomůže, pokud je to opravdu tou pružinou, co ho má držet v zavřené poloze...

Napsal: stř 14.05.2014 16:46
od zidrad
EGR jsem tehdy cca před rokem chtěl zaslepit, ale mám už tu verzi kde po zaslepení začala svítit kontrolka. Takže jsem jej vyčistil a nechal být. O víkendu na něj kouknu jak vypadá.

Napsal: stř 14.05.2014 17:20
od Teddy
Co by se stalo, kdyby se zaslepil termostat u EGRka? Nemyslel by si pořád, že je motor studenej a nezůstal by pořád zavřenej? Na co všechno by taková úprava měla vliv?
Taky mi po zaslepení EGR kontrolka hlásila chybu. :(
Snejk ho zkoušel vyřadit softwarově, ale nešlo mu to. Jakoby se změna nastavení neuložila.

Napsal: stř 14.05.2014 17:32
od zidrad
Termostat egr mám nový. Že by tady byla nějaká souvislost? Auto se špatně zahřívalo. Výměnou egr termostatu se to vyřešilo. Co se týče toho softwarového zaslepení egr nějak to asi jde, ale nebude to jen tak. Mám kontakt na nějakého klučinu z Olomoucka ten by to snad údajně měl umět, ale nikdy jsem s ním nemluvil.

Napsal: sob 17.05.2014 16:09
od zidrad
Tak egr ventilem to asi nebude. Připadal mi v pořádku. Dokonce mne překvapilo že byl čistý. Zakorbonovaný byl minimálně. Spotřeba oleje 0,5l na 7000km je v normě?

Napsal: sob 17.05.2014 16:35
od Falcon
Že je EGR čistý ještě nedokazuje, že při sešlápnutí neprofukuje. Jeho "čistota" jen ukazuje na kvalitnější naftu :)

Ta pružina, co tlačí proti spalinovému kloboučku a tím ho drží zavřený, je schovaná v samotném ventilu, kam vede podtlak a nejde vidět, natož zkontrolovat. Proto zkus přívod spalin do EGR mechanicky zaslepit a projet to takhle byť i s chybou. Když to bude hulit stále, není to EGRem a musíš hledat dál.

Zkus napsat členovi "all" - ten myslím, že se EGR zabývá podrobněji.

Napsal: sob 17.05.2014 20:36
od zidrad
All už mi dělal repas žhavící jednotky. Myslím že jsem s ním tehdy řešil i odstavení egru tak aby mi to nehlásilo chybu. Bohužel je trošku odjinud než já. Usuzuji že je v pořádku dle toho že jsem s ním hýbal a bylo třeba vyvinout stejný odpor jako před rokem kdy jsem jej čistil. Samozřejmě možná že se mi to jen zdá. Diagnostika by jej ale mohla nahlásit kdyby nefungoval správně ne?

Napsal: ned 18.05.2014 19:13
od Lucifer
Jen takovej dotaz když EGR ventil zaslepím mechanicky např někde v tý trubce mezi svodama a egr tak to DME pozná ? 8O

Napsal: ned 18.05.2014 20:13
od all
pozná...

s egr má váha průtok 420-440
s vyřazeným egr přez 540

Napsal: stř 21.05.2014 19:57
od Teddy
Zkusil jsem to EGR zaslepit. Nevim, jak se to má dělat správně, tak jsem prostě vystřihnul kolečko z plechu a dal ho do spoje dvou trubek.

Asi po 100km mi to začalo hlásit chybu motoru. Stejně jsem si přišel nesvůj, že mi to už 2 měsíce nehlásí žádnou chybu. :D
Nicméně auto výýýýrazně líp jede od spoda. Fakt výrazně. Znatelně taky narostl zátah ve středních otáčkách.
Super je, že mi zmizela díra ve výkonu. Jsem jezdil jak začátečník. Jsem trochu přidal plyn, motor zabral, během zlomku vteřiny umřel a za další zlomek vteřiny zase zabral. Asi jako když prase šape na plyn.

Co je ale nejlepší je, že už neučim starý avie, jak maji řádně kouřit. Občas jsem ve zpětnym zrcátku viděl jen černou stěnu a skrz prosvítaly světla aut jedoucích za mnou. Kouřilo to jen občas. Když to kouřilo, tak stačilo ubrat plyn a pak hned plnej knedlík a bylo to bez kouře. Zvláštní že? Nejhorší bylo přidání plynu jen tak velmi z lehka.

No nebudu psát romány. Zatim jsem bez EGR najel asi 200 km a zatim to kouření úplně zmizelo. Tak snad to tak vydrží. Když to bude dobrý, tak jen pořešim, kdo mi to odstraní i v SW, aby to nehlásilo chybu.

Napsal: stř 21.05.2014 20:07
od Falcon
:wink: