Stránka 1 z 2

Napsal: sob 03.05.2014 15:45
od matej525
Čau, prosím vás o pomoc...

už jsem si tady toho na téma přečetl docela dost ale stále nevím co dělat:

1. odešlo mi čerpadlo v nádrži, chtěl jsem dojet domů, tak jsem ho vyndal a hadičku jen ponořil do nádrže. po chvilce snahy auto nastartovalo a dojelo

2. když už jsem to měl vyndaný tak jsem vyčistil nádrž od bordelu a vyměnil žhavičky

- od tý doby auto nechce nastartovat, točim startérem jak debil a nic, tak jsem si říkal že zkusím až bude čerpadlo, který konečně mám (jede perfektně), tak jsem ho tam dal, zapojil a furt nic...

Fakt to nechápu - defakto jsem jen vyměnil žhavičky a vyčistil nádrž. Nemůže bejt něco s kompem? Píše mi to einspritzanlage (už jsem jednou měl když byl asi ucpanej palivovej filtr a nemohl nastartovat, po výměně to psalo furt, ale už jelo a cca po dvou dnech to přestalo psát) - předpokládám, že to bylo zavzdušněnou palivovou soustavou po vyčištění nádrže.

máte někdo nějakej tip prosím? teď jsem odpojil baterku jestli se třeba nevymaže nějaká chyba která tomu blokuje startování. jo a ještě jsem měnil čidlo vačky co mi zlobilo za tepla, ale nechce mi to teď startovat ani na jedno z nich (obě origo bmw)

Napsal: sob 03.05.2014 16:26
od shadou
jestli sis nenatáhl bordel do trubek. Tohle auto se odvzdušní samo . Po otočení klíčku ti sepnou čerpadla a po cca dvou minutách máš všude jen naftu.

Odpoj hadici co jde do filtru a překontroluj jak ti teče nafta po otočení klíčku
Čerpadlo pod podlahou tlačí kolem 4 barů, tak bacha

Napsal: ned 04.05.2014 03:11
od matej525
tak jsem startoval a startoval, cerpal a cerpal, zmizela hlaska einspritzanlage a nakonec to nastartovalo. evidentne to bylo nejak fakt hodne brutalne zavzdusneny - zavzdusneny vstriky a nebo vstrikovaci cerpadlo?

Napsal: ned 04.05.2014 12:10
od Ji-rka
Někdy se to povede zavzdušnit opravdu parádně.Já takhlee táhnul TDS 2km na laně než to chytlo :-) Odešla mi podávačka a místo abych natankoval a udržel tam jako minumum těch 20l co je třeba aby si nasálo čerpadlo na motoru,tak jsem jel a v kopci dojel :-(

Napsal: ned 04.05.2014 21:44
od matej525
Tak sem ujel 10 km a auto mi zdechlo :) celou dobu se to na volnobeh klepalo ale s plynem to jelo dobre, pred chcipnutim jsem si vsim pozdejsi reakce plynu. Dokonce to jelo daleko lip nez predtim, asi protoze sme pod sanim pri vymene zhavicek fixli jeden prasklej podtlak, mozna k turbu(?) pride mi to jak kdyby nejel jeden vstrik, jakoby jeste za vstrikovacim cerpadlě bylo zavzdusneno. Jakoby autu nejel jeden valec nebo neco, ale vykon melo vybornej kdyz jelo. No fakt ted nevim co s tim ani komu bych to dal opravit.

Napsal: ned 04.05.2014 22:40
od shadou
jedině to napíchnout a překontrolovat live data + závady. Zavzdušněné to nebude.

Napsal: ned 04.05.2014 23:23
od matej525
seš si jistej jo? zejtra to píchnu na INPU tak sem zkusím něco pastnout jestli budu aspoň schopnej pochopit co s tím souvisí :) jen se modlím že mi neodešlo vstřikovací čerpadlo.

Napsal: pon 05.05.2014 07:35
od all
Kolik máš v nádrži nafty? kolem15L? dopln na půlku....

z palivového filtru vepředu u motoru vyndej hadičku přívodu. otoč klíčem na II polohu a jestli teče nafta....? má mít tlak cca 3,7bar

na čerpadle je jediný konektor, zkontroluj.

odpoj na prvním vstřiku kovovou trubku přívodu z CR lišty. toč motorem, zdali tam jde nafta pod tlakem....?

jinak diag ti jistě pomůže....


logicky jdi po cestě paliva...

Napsal: pon 05.05.2014 08:06
od shadou
držím palce

Napsal: úte 06.05.2014 01:28
od matej525
Tak inpa mi pri instalaci hodila naky dva errory (neco error neceho ocx) a pak pri pripojeni nemecky ze zarizeni je odpojeno nebo co. Postupoval jsem presne podle navodu ke kabelu. Tak to zejtra zkusim znova, pripadne doinstalovat neco co tam v tech virtualnich xpeckach chybi... Kazdopadne kdyby nekdo z vas Prazaku mel cas, funkcni diagnostiku, chut to vyresit s pocit ze to dokaze tak se rad odmenim :) uz nejezdim tejden a dochazej mi sily, navic mam jeste dost jiny prace :(

Napsal: stř 07.05.2014 21:20
od matej525
Cau, tak mam nejaky live data carsoftu. Zkousel jsem dat vymazat chyby ale einspritzanlage mi to hlasi furt. Vse co jsem z toho zatim vytah a co mi prislo podstatny jsem dal na http://bmw.s.cz/ - prvni ikonka vlevo 530d-err. jdu googlit ty hlasky. chyb jak nasrano jako klasicky na kazdym mym aute:D vypada to jako zaroven naka chyba na cerpadle, zaroven chyba na imobilizeru (ta hlaska s tim klicem?)...!? no jestli jste z toho nekdo moudrej, dnes uz jdu na oslavu kamosovejch narozek a zejtra budu googlit... jeste zkusim jednou vsechny chyby vymazat a nastartovat.

Napsal: stř 07.05.2014 22:59
od matej525
teď jsem tam ještě něco přidal. na DDE mi to hlásí nějakej kurzschluss nach minus což zní dost krutě :D hlásí to mega moc věcí. A ty tlaky v tom live data nevím jestli jsou jako tlaky čerpadla nebo co... šílenost! poslední dobou mi párkrát zazlobila elektrika, vypínalo se rádio po sklopení stínítka s otevřeným zrcátkem a rozsvěcelo světlo v celým autě místo světla nad zrcátkem a taky to samo svítilo brzdovejma světlama. a furt dokola tomu praská další a další žárovka v levým zadním světle. Shnilost LCM jsem zkontroloval a vypadá naprosto suchý a v cajku.

Napsal: čtv 08.05.2014 11:11
od all
to je chyba tempomatu a pak je tam chyba podávacího čerpadla. a v live datech je malej tlak.
má to tlačit kolem 3,5 - 4,2bar
posral si něco v nádrži, nebo se ti ucpalo čerpadlo pod řidičem, nebo něco takového ;-)

Napsal: čtv 08.05.2014 20:40
od matej525
čau, dík Shadou a All za rady:

vyměnil jsem filtr, zkusil sundat trubku od railu a nafta z ní teče. Nevím jakej byl tlak předtím, protože na předchozím screenshotu mám tlak v klidovým režimu předního čerpadla. Ale po výměně je tlak 3.2 bar, což je míň než píšeš, mám tedy vyměnit toto čerladlo? nemá náhodou někdo z vás na prodej 1 ks? :D

btw. neměl by bejt taky ňákej tlak v railu? nebo to je až za jízdy? rail pressure 0 bar se mi nezdá.... že by to bylo právě tím, že vysokotlaký čerpadlo nespíná kvůli nízkýmu tlaku před ním? ale čekal bych že to nastartuje aspoň v nějakým nouzovým režimu, protože na základní jízdu to přece musí stačit... A taky se mi nezdá že jednotka nehlásí Einspritzanlage (předtím jí hlásila a já jí vymazal)
Obrázek
mohlo by se to dát překódovat aby to sepnulo i při tomhle tlaku, pro nouzový situace, třeba kdybych s tim vykejs někde v poušti a neměl přístup k dílu. Netušíte? Navíc v takovýhle situaci by se ta možnost hodila i pro diagnostickej účel.

+ bylo trochu nedocvaklejch pár kabelů k vstřikům, to mohlo způsobit to třesení motoru na volnoběh, že ňákej vstřik prostě nestříkal?

Napsal: sob 10.05.2014 07:43
od all
normální tlak je jak píšu, kolem 3,8bar vše ok, pokud to padá k 3 barům, už může nastat nouzovej režim = mín to jede, ale není to nouzák jako u koncernu :-D

tlak na railu je ok, až když nastatruješ, točí se ti railové čerpadlo....

i s tímhle tlakem na podávání ti to musí chytnout!

Napsal: sob 10.05.2014 14:27
od matej525
aha, to jsem měl vědět dřív, než jsem koupil to čerpadlo :) to co jsem koupil tlačí dokonce jen 2.9 bar... nezvedne se ten tlak až po nastartování? jo a když odpojím čidlo, tlak na diagnostice se zvedne na 4.4bar (asi optimum?)

každopádně už teda fakt nevím, nechytá to a ani se to nesnaží, furt to točí. změřim si jestli vstřikovače dostávaj elektrický impulzy? a mělo by se railový čerpadlo roztočit při startování? že bych zkontroloval hodnotu rail pressure když mi někdo bude startovat...

+ když odpojím trubičku od jednoho vstřikovače, tak to z ní tak nějak normálně teče (při snaze nastartovat) - čekal bych že to bude stříkat pod velkým tlakem, nemělo by náhodou?

asi to bude muset do servisu, příští vejkend už to auto potřebuju. mrzí mě že to vzdávám, říkal jsem si, že se na tom aspoň naučím ale tohle pro mě asi moc velký sousto. (nebo jestli se tady najde někdo kdo si na to troufá (Praha) tak to rád dotáhnu k němu a zaplatím), na příští víkend ho bohužel už potřebuju funkční a navíc se s tím babrám už dva tejdny...

Napsal: úte 13.05.2014 21:29
od matej525
tak jsem dnes:

1. vyndal railový čidlo a je krásně čistý, ještě jsem ho fouknul kompresorem.
2. regulátor na VT čerpadle jsem povolil, ale nejde mi vyndat, je na to ňákej trik? :) nechci to rozlámat....
3. test tlaku na railu - povolil jsem vstřik a zdá se, že to stříká docela pod tlakem...

tipuju vstřiky, ale může to bejt asi ještě regulátor. a nebo totálně zblázněná elektrika.

Napsal: stř 14.05.2014 00:02
od gsicbr
hele dělal jsem u Bosche na opravách, reklamacích a zkoušení čerpadel a navíc mě potkal podobnej problém, ale mě to jenom nestartovalo. Ta dodávka tlaku z podávacího čerpadla je fakt dost důležitá, a jak už se tu psalo tak to chce začít od podávačky až ke vstřikům. Povolování trubek u vstřikovače a na čerpadle se dá použít u starších dieselů s řadovým čerpadlem. U Common Railu jenom zjistíš jestli teče ale důležité je přesné dáfkování o které se stará elektrická část VT čerpadla jak ty píšeš regulátor VT čerpadla a DRV(regulátor tlaku) v railu. Tu elektriku na VT jenom povolíš a pak zabereš. Je tam jenom gumový kroužek na kterým to drží ale nic na ní neuvidíš. S tím DRV jak je tam na konci to malinký sítko tak to se ucpávalo dost často a měl s tím problém hlavně koncern PSA a ty měli podobný problémy jako ty. Krátkodobě se to dá vyřešit odlomením toho sítka. Jestli máš nějakého známého u Bosche tak nevím jak teď, ale za mě byly elektriky a DRV spotřební zboží. A nakonec vstřikovače. Nevím kolik máš najeto, ale solenoidový vstřikovače vydrželi fakt hodně a většinou to ztrácí výkon nebo to houpe na volnoběh. Já jsem měl problém právě se vstřikovačem, ze kterého nepatrně prolínala nafta a padala mi, ale nakonec to vždycky chytlo. Začal jsem od začátku palivové soustava a než jsem na to přišel tak jsem vyměnil podávací i hlavní čerpadlo, takže mě to vyšlo dost draho. Tak nevím jestli začít od začátku je ta správná volba :D. Trápil jsem se s tím taky dost dlouho a pořád něco zkoušel, tak vím jaké to je. Přeju hodně štěstí a pevné nervy.

Napsal: čtv 15.05.2014 22:03
od matej525
co se týče DRV (snímač na railu?) tak jsem rozebral, vyfoukal kompresorem a vrátil zpět. vše bylo perfektně čistý a žádný sejtko tam nebylo (t.j. možná ho už někdo dřív vyndal?:)

dal jsem tam ten novej regulátor a stále to nestartuje. ale mám dojem, že v soustavě je vyšší tlak - na nedotažené hadičce před ventilkem pierburg mi začala stříkat nafta :)

nenandal jsem tam sání abych to nezavíral kdyby muselo VT čerpadlo ven (t.j. nezapojil jsem podtlak a čidlo), myslíte, že to může bránit ve startování?

jo a na diagnostice jsem si všiml, že při startování se rail pressure zvedne na 225 (pod tím je že nominal rail pressure je 296, neznamená to, že to nespustí vstřiky dokud nebude rail pressure >296 bar??)

hlasi mi to taky interner fehler na inst.clusteru, ale to je prej normalni: viz. odkaz http://forum.bmw5.co.uk/topic/19516-car ... ter-error/

je fakt, že by to těma vstřikama fakt mohlo bejt, protože to startovalo dýl a naposled to i dost kolísalo na volnoběh, než to přestalo fungovat. a čoudilo to taky dost, ale to asi protože byl přetrženej podtlak k silentbloku, takže nefungoval asi ani podtlak k turbu. a podtlak do sání jsem si teď všim je taky natrženej, ale to jsem natrh asi teď naposled. hadici jsem koupil tak je všechny vyměnim, ale kvůli tomu to přece nebude nestartovat žejo :)

Napsal: čtv 22.05.2014 10:07
od matej525
tak motor má špatnou kompresi na 4. válci. každopádně ještě k tomu do vstřiků nejde žádnej proud, takže vůbec nepropouštěj tlakovanou naftu - čím by to mohlo bejt? aspoň by se pak dalo s autem možná přejet bez nutnosti odtahu, ale nemá to cenu opravovat a celkovej stav neodpovídá tomu, aby to stálo za to měnit motor - takže auto půjde na díly (viz. související inzerát)