Stránka 1 z 2
Napsal: sob 03.05.2014 09:26
od code
Rád bych si koupil nějaké lepivější letní pneu co pěkně drží v zatáčce a pěkně brzdí. Mám tu na 535i E39
Napadlo mně toto:
Falken FK-452 225/55 R16 95W
hodnocení zde:
https://www.1010tires.com/Tires/Falken/ ... 28-194-605
Prý drží neskutečně, jediná nevýhoda, že se trochu rychleji sjíždí a ve vyšších rychlostech jsou trochu hlučnější. To by mně ale zas tak nevadilo.
Jinak vadí pokud má guma DOT2010 (vyrobena 2010)?
Díky za rady
Napsal: sob 03.05.2014 12:46
od xnovic
S touhle gumou chybu neuděláš, pokud je guma dobře uskladněná, tak může být i starší, ale 2010 by nebyl problém.
Podle toho, co píšeš, tak chceš jezdit ostře, v tom případě nech 16" kola na zimu a na léto kup 17", nebo ještě lépe 18".. On je to obrovskej rozdíl i v tvrdosti..
Napsal: sob 03.05.2014 13:49
od Francis
UTQG 300-AA-A extra "lepivé" nebude, hledej něco kolem 200 nebo méně.
Napsal: pon 05.05.2014 09:53
od Totic
Tradewear 200 a níž sjedeš na dálnici za 10.000km nebo za sezonu tak bacha to hoří.
Třeba Dunlop Sportmaxx co jsem pořídil mají tradewear 240, ty už mají něco vydržet a pochopitelně taky lepí a vedou pěkně..
V tvém případě bych hlavně na E39 535i dal letní kola 18" už kvůli šířce třeba 235 to bude držet krásně skoro na čemkoliv

Napsal: pon 05.05.2014 12:15
od matiz
Pireli P7 maji TD260 a za 20k jsou na sracky... Je nekde nejake serazeni pneu podle TD indexu? Docela by mne to zajimalo.
Napsal: pon 05.05.2014 13:43
od Francis
Tabulku podle Treadwear jsem kdysi též hledal, ale marně.
Napsal: pon 05.05.2014 13:46
od Francis
Totic píše:Tradewear 200 a níž sjedeš na dálnici za 10.000km nebo za sezonu tak bacha to hoří.
Třeba Dunlop Sportmaxx co jsem pořídil mají tradewear 240, ty už mají něco vydržet a pochopitelně taky lepí a vedou pěkně..
V tvém případě bych hlavně na E39 535i dal letní kola 18" už kvůli šířce třeba 235 to bude držet krásně skoro na čemkoliv

Jak které auto a jak který pilot. Mě TD 430 vydží v běžném provozu 50k km i více, tak mám na letošek TD220 - Bridgestone re002 Adrenalin. Bude-li životnost v poměru, měly by dát 20k km což je pro mě jedna sezóna.
Napsal: pon 05.05.2014 14:29
od rooc
P7 jsem mel minulej rok...letos jsem na vse nahazel barum bravuris 3hm a nemuzu si to vynachvalit jak na suchu tak na vode..a jsem celkem zavodnik...takze tak
Napsal: úte 13.05.2014 23:26
od Totic
Teďka jsem see někde dočetl, že na tradewear hodnoty směsí se dá spolehnout spíš v rámci jednotlivého výrobce, ale mezi sebou to přesně neodpovídá poňadž si tu hranici každej stanovil interně.
Napsal: stř 14.05.2014 00:30
od gsicbr
Hele to bych úplně neřekl. Je to odolnost proti opotřebení udávaná v procentech a stejně jako písmena označující index rychlosti jsou pro všechny výrobce stejné. I když máš pravdu, že činy se lišit můžou.
Napsal: stř 14.05.2014 06:56
od Francis
Treadwear si nestanovuje výrobce jen tak, je změřen porovnáním s referenční pneu, která je vyráběna přesně danou technologií z přesně stanovených materiálů. Vydrží-li testované pneu přesně stejně jako referenční, treadwear=100, při dvojnásobku 200 atd.
Treadwear jen porovnává pneu mezi sebou. Vliv na životnost má chování auta a chováno řidiče. Kdo se dívá na F1, ví o čem treadwear je. V F1 mají všichni stejné pneu, losují pro sebe z anonymní sady a přesto někomu vydrží více a někomu méně.
V reálu je to podobné, někdo zničí treadwear 440 za 8k km a jinému slouží treadwear 220 25k km. Je to pro porovnání pro dané auto s daným nastavením a daným řidičem. Pokud mě na mém voze vydržely pneu s td 430 dvě sezony a "ještě zbylo", mám obrovskou naději, že td 220 mi minimálně jednu sezonu odslouží. Zároveň je předpoklad, že budou "lepivější.
Napsal: stř 14.05.2014 11:31
od gsicbr
Pěkně napsaný. Já jsem si říkal, že by bylo dost divný kdyby si to každý výrobce určoval sám. Mám TD 220 Michelin Pilot a mám vyzkoušený, že na předku 245/40/18 dám na ně 30tkm a zadek 275/35/18 něco kolem 10tkm.
Napsal: stř 14.05.2014 12:26
od Totic
Hele tak tím líp. Kdybych věděl kde jsen to četl, tak bych to sem hodil. Je ale možný, že to byla jen nějaká internetová diskuse.
Jinak 275/35/18 sjet za 10tis km? To by bylo u mě půlroku.. trochu drahej špás, ne? A nebo vám to už není dobrý když má 4mm. Sjetá guma je umě ale 1,6mm vzorku.

Napsal: stř 14.05.2014 12:30
od gsicbr
pro mě taky. Mám nájezd něco málo přes 20tkm za rok a zimáky mě vždycky zachrání, abych nemusel kupovat zadky dvakrát za sezónu.
Napsal: stř 14.05.2014 13:03
od Francis
Mají-li zadní třetinovou životnost oproti předním, může to mít několik příčin:
a) špatná geometrie
b) pilot si užívá jízdu s vypnutým DSC a jsou vidět obláčky dýmu

Napsal: stř 14.05.2014 13:08
od gsicbr
b) je správně, ale právě pro tohle jsem si koupil 545ku
Napsal: stř 14.05.2014 13:19
od Francis
30k km s TD220 na předku je slušné. Na letošní sezónu mám stejné TD, jen jiného výrobce, Bridgestone Potenza re002 Adrenalin.
Vzhledem k menšímu přebytku výkonu u 328ti oproti 545i by mi mohly zadky vydržet sezónu, což je pro mě +-20k km.
Napsal: stř 14.05.2014 13:26
od gsicbr
hele na zimákách s tím nemám problém najedu na ně o dost víc, ale jo to hlavně rychlostí a stylem jízdy. Šířka má na to také svůj vliv.
Napsal: pon 02.06.2014 16:18
od code
Takže když to shrnu jaké lepivé pneu by jste mě doporučili co by vydrželi zhruba 15-20 tkm a aby nebyly nesmyslně drahé? TD ideálně 160-220.
Napsal: pon 02.06.2014 18:44
od Francis
Bridgestone Potenza re002 Adrenalin jsou cenově přijatelné, TD 220
Bridgestone Potenza re050 "lepivější", TD 140, ale cenově o +- 1/3 dražší.
Federal RS-R 595 mají TD 140, cenově super, vlastní zkušenost s nimi nemám, ani s následujícími:
Bridgestone Potenza s02 mají TD 140
Kumho KU36 mají TD 180
Yokohama Advan Neova AD08 mají TD 180
Dunlop Sport Maxx mají TD 240
edit: Nikdo ti nezaručí, že TD 160-220 ti vydrží alespoň 15-20k km. Jak je psáno výše, je to velmi závislé na stylu jízdy, stavu vozu a výkonu vozu.