Stránka 1 z 2

Napsal: sob 12.04.2014 12:44
od horan
Zdravim.
Víte prosím někdo jaká je tolerance házivosti kotoučů / nábojů? Na netu jsem našel spoustu udaju , ale dost se to liší. Někdo udává v setinách (což mě připadá jako blbost u kotouče) a někdo až 4 desetiny, jako hraniční.
Jde o to, že jsem také v klubu aftermarket brzdičů s příplatkovou výbavou "Vibrace" .
Radu, že jsem měl koupit origo slyšet nepotřebuji. Vždy používám ate kotouče (vw,e46,e36........) a nebo v práci dáváme pouze ate, zimmermann,jurid a NIKDY se nevratilo nic s tím, že by po pár tisících vibrovaly. A pochybuji, že je zakaznici nějak zajíždí.
Já se o ně staral, šetřil je a stejně se po 4000 posraly. Teda dělají to až po zahřátí. Pokud jsou brzdy studený (první brždění, nebo po delší jízdě bez brždění) jsou uplně bez problémů. Nedošlo ani k "obtisku" destiček.
Co to může zpusobit? Nechci věřit tomu, že e39 je jediný auto, na který neumí nikdo vyrobit kotouče.
Podvozek bez vůlí. Loni měněny na předku silenbloky 4ks + uložení stabíku (vše meyle a pokud bylo, tak HD). Auto nikde neklepe. S kotoučema měněno i jedno ložisko , dělaná geometrie a měněná brzdovka.
Včera jsem kotouče měřil (zatím jen za studena na autě) a házivost byla 0,18 a 0,12 mm (předek). Naboj (ten starý) samozřejmě pořádně očištěný.
Desky Textar.
Rád bych se dopracoval k tomu, co to na těch autech zpusobuje.
Díky.

Napsal: sob 12.04.2014 18:36
od Michal-E39
Nepřekvapuje mě to. S ATE mám špatné zkušenosti. I na obyč Fordu se mi brzy po namontování zkroutily. A to s repasovanýma třmenama, novýma hadicema i trubkama, takže určitě nepřibržďují. Kotouče Brembo mi na tom stejném autě před tím fungovaly perfektně 100.000km, než prorezly. Kdybych je dnes dokázal sehnat, hned je vemu. ATE je sráč jen o něco lepší než Starline, patří ledatak na Octávie a podobný naleštěný nízkorozpočtovky.

Napsal: sob 12.04.2014 18:47
od horan
No ja prave do ted uplne pohoda. Na sciroccu mam PD od ate a kdyz jsem to brzdil temer z 200 na skoro nulu a to tak moc, ze se na prednich kolech roztekly stredovy poklicky, tak jsem se s nima loucil a ono nic. Bez ztraty kyticky. Ale je pravda, ze co jsem hledal na netu ty tolerance, tak pokud se nekde vyskytuje tema s vibracema, tak to je snad vzdy s ateckama. :roll:
Chci se dopatrach tech toleranci a pak reklamovat.
Mimochodem kamarad dal na E-klasse ty starline, ma na nich snad 40000 a nic. Jeste si ze me dela srandu ze zbytecne utracim. :oops:

Napsal: sob 12.04.2014 18:47
od Lucifer
No já měl na e36 ate a ty fungovaly perfektně jak starý sjetý tak nový co jsem nandal.

Na e39 jsem si taky dal ate a po 5tis km zatím fungují bez vibrací. Uvidím jak to bude vypadat dýl. Ale tvrdit že ATE jsou nízkorozpočtový brzdy je nesmysl

A jestli to dobře chápu tak v TISu píšou že,

Max. machining limit per friction ring side 0.8 mm

Napsal: sob 12.04.2014 20:35
od Teddy
V týdnu mi snejk dělal brzdy. Co jsem tak pochopil, tak Meyle je u něj v dílně sprostý slovo. Bohužel moje bilance to jen potvrzuje. Spodní ramena a axiální táhlo vydržely cca 3 tis. km. Kotouče a desky - po cca 1500 km kotouče zkroucený. Ramena a táhla tušim HD. Kotouče nějaký vylepšený (nejdražší co měli).
Teď krátce origo kotouče (zatim 1200 km) a super. Jen ta cena. :( Desky jsme nechali původní.

Jestli si to pamatuju správně, tak říkal, že z náhrad jen ATE. Tam prej je to 50:50. Buď se to zkroutí hned, nebo to vydrží ranec.



Toleranci házivosti nevim, ale reklamaci mi uznali bez problémů. Mě to ale házelo dost brutálně. Už jsem se bál brzdit. Na heveru, když jsem protočil kolo, tak bylo slyšet, jak kotouč přerušovaně škrtá o desky. Při brzdění to kopalo do pedálu pomalu, jak ABS. :)

Napsal: sob 12.04.2014 20:46
od horan
No ja uz teda dneska nevim co kupovat. Svet jde do prdele a nabira nebezpecny tempo.
Jinak ramena atd jsem pro jistotu vcera jeste jednou zkouknul a bez vule a pevny. Jsem rad, ze alespon ty reklamace automaticky nehazou ze stolu.

Napsal: sob 12.04.2014 21:31
od Teddy
Po pravdě já pomalu spěju k tomu, že budu kupovat jen originální díly. Sice taky ta kvalita zdaleka nedosahuje kvalit prvovýroby, ale alespoň něco. Je to hodně o štěstí.
Například když automobilka něco reklamuje, tak se vždycky vrací celá série/dodávka. Nikdo to u výrobce samozřejmě nepřebírá a rovnou to jde do aftermarketu. Oni už to lidi přeberou sami. Navíc z těch vdnejch kusů se ani všechno nevrátí. Spousta lidí nad tim mávne rukou a prostě koupí další novej díl.

Z BMW mi napsali, že si mam prej koupit nový auto. :D

Napsal: stř 16.04.2014 21:53
od horan
Tak nikdo netuší ty hodnoty? Těch 0,8 je trochu moc. Se mi teda zdá 8O

Napsal: stř 16.04.2014 22:08
od Francis
raději ani nebudu počítat, po kolikáte vkládám odkaz na zajímavý článek o brzdách: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=111273

Napsal: stř 16.04.2014 22:25
od horan
Jasny. Tohle jsem cetl x-krat. Taky pisu ze jsem ty desky nenatavil. :wink: jsem si jistej, ze jsem si ty kotouce nezkurvil ja, ale posrana ruka trhu, ktera tlaci ceny a tudiz kvalitu nekam, kde uz se o kvalite mluvit neda.

Napsal: čtv 17.04.2014 06:16
od shadou
moudrá kniha říká
e39
u namontovaného kotouče je tolerována házivost max 0,2mm
e34
u namontovaného kotouče je tolerována házivost max 0,2mm

Napsal: čtv 17.04.2014 06:30
od horan
Diky moc. Na celem tem internete sem toto nenasel :lol:
Tak to bude asi muj problem. Za studena jsem na hrane. Po ohrati jsem.zrejme.uz za.

Napsal: čtv 17.04.2014 06:59
od Filozof
Dejte si pozor kde co kupujete. Plnej net je dílu které se tváří jako ATE a BREMBO a nevím co a je to šmejd. Bud je to z nekvalitních materiálu napodobenina nebo prostě aftermarket překoupenej z polska.
Bylo mi řečeno že se s dílama strašně šmelí. Já měl na 5er origo kotouče a ty 150tis km vydrželi a ještě mají 1mm do uplného sjetí. Měnili se jednou desky a čistili se pouze.
Blbec jsem jednou taky koupil BREMBO na zadek a byl to šmejd co vydržel pul roku a uplně se rozpadali rezli a nevim co na vyhození...

Prostě bud koupit kvalitu od přímého prodejce nebo origo kotouče.

ORIGO BMW, ATE , TRW, BOSCH, TEXTAR ...ATD .
Super pokud je to distribuce originálního dílu z fabriky a žádnej přeprodej z polska nebo číny kde je jen vyražené ATE ale kvalita je uplně jinde jak u originálu toho výrobku.

Je to tady samej šmelin za polska a číny tak bacha.... já už se jednou taky spálil. :?

Napsal: čtv 17.04.2014 07:57
od horan
Konkretne ty moje byly ate, v origo krabici. Kontroloval jsem si i cislo v hologramu na strankach ATE a vse ok. Koupeno od kamarada co ma servis a zasobuje me dilama x let. Vzdy bez problemu.

Napsal: čtv 17.04.2014 12:56
od Jergus
Jo jo, taky už jsem zjistil, že originál BMW vyjde ve finále nejlevnějc, vzhledem k tomu, že neuvěřitelně vydržej a fungujou... :) viz:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=30

Napsal: čtv 17.04.2014 13:12
od horan
Jasne, ale kde kurva jsme, ze koupis novej dil od nekoho, kdo tvrdi ze je "nejlepsi" a vydrzi mesic?
Tak at se na to vyserou, zacnou vyrabet treba rubikovi kostky!
Pokud jdu pro vec, tak predpokladam, ze to bude fungovat. Uz me tenhle vyjebanej svet sere. Za posledni rok jen samy reklamace. 3x 3D tv od LG (na treti reklamaci je tedy uhanim tri tydny a delaji, ze neexistuju, aby nemuseli vracet prachy) , 2x htc one (prvnimu umrel display po tydnu, druhej umrel za pul roku) ted kotouce, predtim super pracka od lg se super motorem, kterej chrmla jak stara kurva, ale prej ok. Hlavne ze zaruka deset let. Potom tablet pro matku, kterej vydrzel od vanoc deset dni. Plynovej kotel, kterymu prorezl zasobnik 3mesice po zaruce a takhle bych mohl psat pul dne.
Do prdele za svoje penize, ktery mimochodem nekradu chci kvalitni zbozi kdyz uz ho platim.
Zase jsem se vytocil.

Napsal: čtv 17.04.2014 17:04
od Rady523i
nedivim se ti , ja to mam taky tak treti brzdy na e39 a vzdy se zkrouti a to byly ate pak trw a ted mam brembo a jsou v hajzlu zase a to cca 2000 km
a na aute chodi vse jak ma nic nepribržduje a už me napada jen naboj kola ale je od predchoziho pana vymenenej jeste v německu tak nevím vzdy to dela jen jedno kolo a hazivost nových kotouču byla 0,12 mm a ted mam u spolujezdce 0,25 mm a volant vybruje jak prase

Napsal: čtv 17.04.2014 18:59
od Schumi
Já dal ted na e61 TRW a zatím ok. Je ale pravda ,že se na to bojím šlápnout abych je náhodou trochu neohřál a znovu je nezkroutil. :lol: :lol: :lol: Mám je tam cca 5000km.

Napsal: čtv 17.04.2014 19:19
od horan
Dnes na padla jsem dal zpet stary trepaci bosche, ktery maji cca 50000km a zacaly hazet asi poslednich 10000km a to na konci uz jako hodne moc. O vikendu se jeste stocily na soustruhu. Rikal jsem si ze je tam necham nez vyreklamuju tyhle svine, ze tu chvilku budou ok. Jenze chyba. I kdyz na aute jsem nameril odchylku necelou desetinku, tak zabrzdit se s tim neda. Je to uplne stejny jako pred stocenim, coz znaci ze chyba neni v hazivosti, ale v materialu kotouce. Je to proste smejd a kousek kotouce brzdi vic. Proto to dela bordel. Tak jsem si ted doma dal cvicne vymenu zpet a reklamace bude muset pockat. :evil:

Napsal: čtv 17.04.2014 19:43
od hungar
nevím jak u bmw mám čerstvě 535d, ale jinak problémy s kotouči je obecně v tom, že se neudělá montáž precizně - perfektně se musí vše očistit, včetně šmirglu a když to perfektně nesedí, tak stačí desetinka milimetru vychýlení a pak se to zkroutí strašně rychle a čím větší disky tím hůř. já mám 345mm takže budu za 20 tkm taky řešit, co s tím. plus ještě problém s brzdama bývá ten, že někteří lidi si nechají namontovat nové kotouče a aby je zajeli, zkusí tři čtyři brutální brždění a ty brzdy spálí.